Valamiféle küszöbvédőt mindenképpen érdemes választani, hiszen gyakran rálépsz a küszöbre (hegymászócsukába ragadt hegyes kavics... el tudod képzelni). Az emlitett Bravo küszöbvédő egy pár azaz 2db lécet/gumit tartalmaz (2 ajtó). Vs. granturismo Pálmatexes megoldását érdemes megfogadni. A "króm"! egyébként nem néz ki annyival jobban, amennyivel drágább.
Kedves Utolsó Európai!
Köszönöm meggyőző volt, a gari lejártával lehet hogy magam is benevezek egy chiptuningra, bár egyelőre elégedett vagyok a verda dinamizmusával. Én július 13-án! választottam a fekete csodát, úgyhogy alighanem a tiéd ikre. (a belső matricák szerint 2000 áprilisában látta meg a napvilágot).
Kopogni én is lekopogom, mert a kuplung meg a kondiszij ellenére egyelőre az az érzésem, hogy még mindig elég könnyen megúszom.
Annál a fajta chiptuningnál, amiről beszélünk, nem a lóerők korlátlan növelése a cél, és ami létjogosultségot ad neki, az szvsz indokolt, és nem feltétlenül jár hátulütéssel.
Arról van szó röviden, hogy a tömeggyártás miatt a motorok beállítása nem történhet meg a gyárban egyedileg, hanem egy átlagos beállítást használnak. A motorok, mint "analóg" szerkezetek, bizonyos tűréssel készülnek, így nincs két egyforma közöttük, a valós paramétereik err-arra eltérnek, senki sem tudja a sajátjáról, hogy merre, míg be nem vizsgáltatta.
A motorokat azonban sz. gépek vezérlik, amikhez a szoftverek beállítása a "digitális" jellegből adódóan tűrésmentes, azaz tök ugyanolyan. Vagyis a motorok nem pontosan azt a szoftvert kapják, amivel az ő egyedi paramétereik a legobbak lehetnek, hanem egy átlagosat. A chiptuning folyamán kiderítik, hogy milyen paraméterekkel készült pontosan a motor, és ehhez épp annyira módosítják a szoftvert (kicserélik a chip programját), hogy AZZAL AZ ADOTT MOTORRAL optimálisan működjön együtt. Ez nem ját +50 LE, stb. varázslattal, de 10-12 LE és Nm alacsonyabb fordulaton is megjelenik anélkül, hogy a motor kárát látná a dolognak.
Üdv!
Elfogyott a kakaós csiga,de sajnos több mint egy óra alatt sem mozdult meg az ülés pedig máskor 2 percel a kiszálás után már fenn volt.Aztán rájöttem,hogy mielött elkezdtem a kakaós csigás müveletet kitakaritottam a kocsit és az ülést is elmozditottam előre majd hátra.arra gondolok,hogy az ülés nem volt rendesen beálitva és ezért csinálta a galibát,bár ennek ellent mond cspbravo hozzászolása.Na holnapra megint beszerzek kakaós csigát és folytatom a megfigyelést.
Gábor!
Küszöbvédő megéri?7000-ért mind a négy küszöbre adnak kromozottat?
Nekem is META riasztom van csak benne van az ablakemelő modul is.Bár csak rövid ideig probáltam a hangját,de elég gyengusnak éreztem.Vagy idővel hangosodik?
Hec:
Netbolyongás alkalmával beleakadtam a www.fiatbravo.net-en lévő fórumba. A dadogással kapcsolatban is van itt néhány ötlet, bár a szinvonal messze nem éri el az ittenit. Mindenesetre talán érdemes megnézni (keress rá az "erratic" szóra).
granturismo:
Szintén Meta riasztóm van utólag beszerelve. Teljesen unalmasan teszi a dolgát, semmi extra. Az mindenesetre nagy öröm, hogy nem csippan minden alkalommal (nem kapja fel a fejét mindenki a parkolóban,amikor már másodszor felejtettél valamit az autóban). Részletek www.fiatabarth.com
A chiptuninggal kapcsolatban mindenütt csupa jót lehet olvasni. Azonban érzésem szerint kell lenni valami hátrányának, hiszen a motor tervezői hosszú tesztelések után a legjobb beállitást választják feltehetően. Marketingszempontok szerintem nem érvényesülnek (113 lóerős autót már nem, de 103-asat még vesz a családja egészségéért aggódó apa). Tehát kell lenni valamely technológiai hátulütőnek, amelyet érthetően nem veséznek a chiptuningot eladók. Valaki tud ilyet?
Sziasztok!
Már régóta olvasója vagyok ennek a fórumnak hiszen magam is Bravo tulaj vagyok. Most azonban hozzá is szólnék mert olyan problémáról olvastam itt ami engem is érint. Ez pedig az emelkedo vezetoülés! Velem ugyan ez történt, néhány ki-beszállás után visszament a legmagasabb állásba, vagy ha este leengedtem, akkor reggelre kb félúton járt visszafele!! Elvittem a járgányt a márkaszervízbe (Tatabánya, Strausz Autóház) és azt mondta a muhelyvezeto, hogy ez tipushiba és minden másodikban ilyen. Annyit lehet csinálni, hogy kicserélik a telót, de akkor sem biztos, hogy jó lesz. Nos a telót kicserélték, a helyzet kicsit jobb lett, már nem nagy a "sebessége" az ülésnek, de az után hogy szétszedték, most recseg-ropog sajnos!! Az 1 éves garanciám augusztus 6-án lejárt, mit tudok szerintetek ilyenkor tenni?
További autóval kapcsolatos észrevételeimet majd egy késobbi hozzászólásban leírom!!
Kellemes vezetést!
Aha. Ügyes ötlet. Végülis lehetne sorba tenni ezzel a biztonsági kapcsolóval egy másik rendes kapcsolót amit rejtve szerelve igencsak meg lehetne nehezíteni a tolvajok dolgát.
Sziasztok
Granturismo
Vagy felreertettuk egymast,vagy osszetevesztesz v.kivel,de en hifirol nem beszeltem,csak hatra a kalaptartoba tetettem egy par 80/30-as Alpine 3utas 17/23cm-es (vagy v.mi ilyesmi meretu) hangszorocskat,elol a gyari csoromp,low radio,
meg mindjart el is szegyellem magam,ha jol vegiggondolom...:)(372 volt az ominozus hozzaszolasom)
riaszto:
Nekem utolag szerelt Meta 810c van,ultrahanggal ami kikapcsolhato,ha kell,ablakmodul es emeles-erzekelo nelkul szerelve 52k,szerintem korrekt.
Teves riasztas meg nem volt,ki-bekapcsolasnal csak diszkret villanas,stb...
talaka:
csak 22-23 ne!
Ciao
Aham. Hát ez ui. akkor történt, amikor elôször el akarták lopni a kocsit, és mivel muszáj volt az utcán hagynom, a motortérben kikaptam a kompjuter biztosítékát, abban bízván, hogy a próbálkozó a.) nem fogja tudni, mi hiányzik b.) ha rá is jön nem lesz nála biztosíték, vagy drót, amivel rövidre zárhatja c.) ha mégis, remélhetôleg nem kezd el turkálni a motortérben....
Ez sajnos nem így van. A vezérloelektronika resetelésének egyszeru módja, ha leveszed az aksisarut. Ilyenkor az összes tárolt (dinamikus)beállítás és adat elvész (a hibatároló is), a napi km számláló nullázódik (a rendes nem) és a rádió is resetelodik (ha kódos kéri a kódot).
...hát... ôszintén szólva nemtom... ebbe a T mába nem mélyedtem bele. Viszont aszondották, hogy ez nem 1szerűen 1 ON/OFF switch, hanem a visszakapcsolással 1 idôben a befcsekendezés/gyújtás kompjuterét is rezeteli, ami (szintén állítólag) úgy különben "tanul". Ezeket a tanult és néha hibás beállításokat ezzel a "rezeteléssel" elveszíti.
de mindezt behúzott nyakkal mondom, mert ebben nagyon nem vagyok biztos, csak "úgy hallottam" valamelyik szervizes kollégától, és hát azt én magam is tudom/tapaszaltam, hogy néha nagyon nem tudják, mit beszélnek... mindenesetre én 100%-ban elhittem.
Pontosan, az újabb gépekben átköltözött ide. Ez egy olyan specko kapcsoló amelyik ütközés esetén bont. Ezzel megszakítja az üzemanyagszivattyú testelését. Oszintén mondva nehezen hiszem, hogy ez változást tud okozni, bár ha kontakthibás, okozhatja menet közben az üzemanyagellátás kihagyását.
ja, a dadogáról jut eszembe: hidegben anno az én 1.6-osom is csinálta, elég csúnyán. Aztán eccer (hadd ne részletezzem) megnyomtam a vezetôülés alatti reset-gombot, és ha nem is szűnt meg teljesen, de minimálisra csökkent a dadogás. Kövezzetek meg érte, de kapásból csak ezt tudnám ajánlani...
Chiptuning: Napról-napra növekszik az esélye, hogy megcsináltatom. Max. 2hét.
Találtam egy érdekes helyet: http://www.superchips.co.uk/car/indexfr.htm
Van 1-2 megoldás és van magyar képviselet is.
Ua. itt (www.superchips.co.uk/car/icon.htm) van egy szép teljesítmény görbe is. (A Bravo-é
a www.supersprint.com-on volt hasonlóan lineáris, de ma nem találtam meg.) Ebből kiderül, hogy a tudtommal 8-10LE-t zabáló klímát miért érezni meg főleg alacsony fordulaton.
Dadogás: akármit csinálok, kivárok, nem várok... még mindig megvan. A családban van egy
2literes Passat az aképpen csinálja, hogy első indításkor egy Hoffer traktor blokja ugrál
az orrában és 3-4mp után le is áll. SZVSZ egy lehetséges magyarázat. Elvileg a bezinrendszer
hermetikusan zárt. Leállás után a 3-4 bar-os üzemi nyomás természetesen leesik. (Ha más
nem az AC-n visszaszivárog.) Hosszabb idő alatt levegő kerülhet a rendszerbe. Amikor indítok
az AC nyomja befelé az anyagot, de levegő ilyen gyorsan nem tud távozni. Marad neki az első
pár ütemben a henger felé.
Riasztó: Használtan vettem az autót. Annyit tudtam, hogy a szürke gombbal lehet ki-be kapcs.
Azóta felkutattam a műszerfal alatt. MegaGold MG3000. Ha valaki tudróla vmit....
Szinte egyszerre vettük az autóinkat. Úgy látom, a felszereltség is igen hasonló, lehet, hogy csak a szín más? Mikor vettem (júl 03.) összesen 5 db ilyen felszereltségű autó volt az országban ilyen motorral, köztük 1 db fekete. Én egy ezüstöt választottam, lehet, hogy a fekete a Tiéd lett...:-))
Nekem nincsenek kuplungproblémáim, és a klíma sem csikorog. Hadd kopogjam le...:-)
T. Gábor.
A küszöbvédoröl én benzinnel lemostam az eredeti ragasztór és pálmatexet neki. Az tuti.
SZVSZ eloször maradj meg a hangszórócserénél. Én változatlanul ajánlom a Sinus Live-t. Régebben írtam róla. (beszerzés,adapterkeret,beszerelés)
Buci_1
Én ma délután megírom azt a levelet. A szöveget utána fölnyomom a topicra. Meg majd a választ is. Ha jön.
Üdvözletem az Uraknak!
Örömmel olvasgattam a topicot immár kb. 1 hónapja. Magam is ezév júliusától egy gyönyörű fekete 1.6-os verda tulajdonosának mondhatom magam, amely a várakozásoknak megfelelően hatékony antidepresszánsnak bizonyul.
Néhány észrevétel:
1. A légkondi teljesitménygyilkos hatását én is észlelem, kb azt a plusz 15-20 lóerőt veszi ki az erőműből alacsony fordulaton, amely egyébként a józan családi autók fölé emeli a gépet.
2. A levélhalom kp. részén van szó a küszöbvédőről. Én vettem egyet a gumis fajtából (SPQR, nem eredeti Fiat, kb 3000 egység). Q szar. A felragasztás során maximális óvatosság mellett is mindenem ragasztós lett. Hiába vártam azonban, hogy a gumi hátára kb 3mm vastagságban felvitt csiriz megszilárduljon. Azóta is hiába várom. Ha rálépek véletlenül elcsúszik, továbbkeni a még tiszta felületeket is. Csak a kezemen és a ruhámon száradt meg. A króm (kb7000 igényesebb ragasztócsikokkal van ellátva, azonban a Bravohoz már nem volt.)
3. 1900 körüli km-nél most várok kuplungszett cserére (alapjáraton halk kopogás, majd kuplungkinyomásra megszűnik). 500km-től a légkondi szija csikorog, majd elvileg kicserélték (SPQR, nem volt alkatrész, majd állitólag leszerelték egy új autóról), majd 1600-nál újra csikorogni kezdett. Újra ki fogják cserélni. Ismerősen csengenek ezek a dolgok valakinek?
4. Eredeti háj rádiómat nem szivesen cserélném ki az esztétika miatt. Azonban az eredeti hangszórók mellett a magas és mély hangokat nélkülözni vagyok kénytelen műélvezet közben. Az önjelölt szakértők kb 50%-a azt mondja, hogy ez elsősorban erősitő kérdése, másik 50% a hangszórócserére szavaz. Mindkettő a jelenlegi anyagi lehetőségeimet meghaladja. Melyiket válasszam szerintetek? A Grundig MCD 36 changere az eredeti rádióval kiválóan funkcionál (Média Markt, 67990- au!).
YOLORO-nak üzenném recsegő váltó ügyben, a tütü évjárata: 1999.február.
Tisztelt Granturismo !
Ha felvállalod a Fiat Magyarországot,adom a nevem a dologhoz !! Kérdés érdemes-e ???
A computer hibát valakinek javították-e már úgy hogy jó lett ?? (hidegindításkor 10 és 20fok között dadog)Az ATC-nél és az Autórákónál többen jelezték ezt a hibát, sőt a Rákó egyik cégautója is ilyen hibát produkál!!(Ők falba ütköztek a Fiat Magyarországnál.) Ezt a dolgot is felvethetnénk a Fiat Magyarországnak!
Úgy értettem, hogy elindulásnál - főleg, ha terhelt az autó - a megszokott csekély gázadásos indulási kísérlet bekapcsolt kondi esetén könnyen kudarcba fullad. Szó szerint "fullad", mert az autó akadozni kezd és ha nem avatkozol be gyorsan, le is fullad. Ezért eleve nagyobb gázzal kell az indulást kezdeni, hogy a megszokott gyorsulást kapd eredményül.
Előzéskor ez a folyamat úgy néz ki, hogy pl. harmadikba visszakapcsolva kezdenéd az előzést, ám a bekapcsolt kondi miatt észreveszed, hogy nem húz az autó az elképzelésednek megfelelően abban a fordulatszám-tartományban, amiben szokott. Csak jó 1000-1500 fordulattal magasabban produkálja azt a gyorsítást, amit szerettél volna elérni, tehát vagy tovább tart az előzés, vagy uram bocsá' ketesből kell azt végrehajtani.
Mindennek pedig az az oka, hogy a pörgős motor igazából magasabb fordulatokon ad nagy nyomatékot és ezzel együtt teljesítményt, a kondi pedig a nagy teljesítményigény miatt ellopkodja a lóerőket.
A chiptuningtól én semmi egyebet nem várok, mint hogy alacsonyabb fordulatokon nagyobb nyomatékból - vagyis végeredményben nagyobb teljesítményből - lehet majd gazdálkodni, mint addig, és csökken a kondi által keltett letargia a 3500-ig terjedő fordulatszám-tartományban.
Más. Tőlem lehet vasárnap is a találka, de akkor legyen 17 óra tájban. A szombat nekem a legbizonytalanabb, a legtöbb hétvégénket vidéken töltjük szeptemberben.
Sziasztok urak.
Al-fan barátom jelezte az alfás topicban, hogy itt érdeklődtök az ATC-s chiptuningról.
Már tényleg elég sok helyen leírtam a tapasztalataimat, a műtétről akit érdekel az elolvashatja a www.extra.hu/alfa-romeo/ oldalon, a teszt-tuning rovatban.
Amit a Váci gyorsulási versenyen tapasztaltam.
A táv kb 200 méter volt. Ezen a távon nagy különbségek nem keletkeznek pár 10 lóerő különbség miatt. Kétszer indultam el, egyszer Larini barátommal akinek ugyanolyan gépe van mint nekem. Őt megelőztem, dúrván 1 másfél kocsihosszal. A második menetben szintén egy 155-ös ellen mentem csak abba a 155 lovas 2.0 16V motor duruzsolt. Attól a géptől végül kikaptam, egy fél kocsihosszal, de mentségemre legyen mondva, elkúrtam a váltást mert lecsúszott a sebváltó markolata, és a kezembe maradt. :((
De a fiuk is úgy látták a pálya széléről, hogy a váltásnál elszenvedett hátrányból a végére valamit visszahoztam.
Összegezve senki ne várjon csodát egy chiptuningtól. Érezhető hatása van, de főleg a jobb autózhatóság a lényeg. Nagyobb nyomaték alacsonyabb fordulatszámnál!
Ki kell próbálni!