Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yOLORO Creative Commons License 2000.09.12 0 0 560
gatyo
1.6 vagy 1.8-as a GT-d???
Előzmény: gatyo (559)
gatyo Creative Commons License 2000.09.11 0 0 559
Hi!

En kb 6 hónapja csereltem az 1.2 16V SX-et egy Bravo GT-re...

(Bravo SX -> Koncz es Tarsa Kft. Veszprem)
(Bravo GT -> Papp és Társa Kft. Pápa)

Tapasztalatok:

Veszpremben hitel 1.7m reszlet 52e. (EuroLising)
Pápán hitel 2.4m reszlet 52e!!!!! (Pannonlising)

Szoval megerte a csere... az SX-et fel evesen csereltem be, es azon kivul hogy siman atvettek igy hitellel egyutt, az uj autoert csak a ketto kozotti kulonbseget kellett kifizetnem (azaz kb 600e mert a GT-n volt egypar extra is). Szoval nagyon ajanlom a Papai ceget... (nem dolgozom ott!! :)) A poen csak annyi hogy a cascot (nalam hungaria) kozvetve egy masik ceg szamlazza igy egy kicsit szerintem tobb (nekem 46e/negyedev 50e onresz v.10%). Ez elegge szar viszont 4 honaposan raktam bele 1m-os kart (villanyoszlop), es igy mar inkabb nem szolok semmit (csak 100e-be kerult a javitas nekem). Az autot 1 heten belul megkaptam (igaz a szalonban kiallitva:)) de volt jopar darab raktaron is mindenfele szinben. (Punto2-bol kb. 70-80db!!! volt raktaron. Ott altak sorban mint egy nagy aruhazi parkoloban).
Az atadas atvetel korrekt modon tortent asszem 50e korul volt plusz a "FIAT taska" (kb. 7-8e).
Szoval aki most akar autot venni erdemes Papra utaznia.

Megvan mar mikor lesz a talalkozo? ;)

Gatyo

Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.09.11 0 0 558
Kedves Bravo 1.2!

Nemrég vettem én is egy 1.6 vasat.
1.Nálam az ún. üzembehelyezési sáp 62k HUF volt. Ebben viszont volt egy táska, elsősegélycsomag, elakadásjelz. stb. Plusz egy eredeti szet szőnyeg. Különösen ez utóbbit nem föltétlenül kapod meg, úgyhogy amikor az árról tárgyalsz erre is kérdezz rá!
2. Ne számits arra, hogy különösebb árkedvezményt kapsz valahol. Inkább elképzelhető, hogy esetleg megcsipsz ingyen egy jobb rádiót (különösen, ha eredetileg ez van benne és lusták kicserélni). Ne feledd, hogy a dealerek ugyanazt a valahol Mo-n egy raktárban álló autót árulják Neked, amelyik mindegyiküknek ugyanannyiba kerül.
3. A visibility csomag szerintem megéri (ködlámpa nagyon jól néz ki, én állandóan bekapcsolom).
4. Föltétlenül kérezz rá, hogy választhatsz-e gumit és szemérmetlenül kérd a legjobbat.
5. Ha van érdemes egyből küszöbvédőt is venni.
6. Addig ne nyugodj, amig minden pontosan nem tisztázódik. Föltétlenül menj el és vizsgáld meg az autódat mielőtt kifizetnéd az egész vételárat/aláirnád a kölcsönszerződést.
Sok szerencsét és élvezd az illatot!

Előzmény: bravo1.2 (557)
bravo1.2 Creative Commons License 2000.09.09 0 0 557
Sziasztok!

Megjártuk Pécset oda-vissza. 3 hetet kellene várni a kocsira. Azóta nérom5 és Boldizsár is be lett ütemezve. Két érdekességet tapasztaltunk, kíváncsi vagyok, hogy tud-e erre esetleg valaki logikus választ adni.
1. Üzembehelyezés díja m5-nél 65 ezer!!! Boldizsárnál 34 ezer???
2. Hitel Néró-nál 1.490.000 ft deviza alapú havi törlesztő 40.000 Ft. Boldizsárnál hitel 1.578.000 Ft. havi törlesztő ismét 40.000 Ft???(néró 100 ezret enged, Boldizsár 60 ezret) Boldizsárnál 42 ezer lett volna a törlesztő, de mikor mondtam, hogy a másik helyen jobb ajánlatot kaptam, akkor azt mondta, hogy beírjuk kicsit máshogy a táblázatba és máris csak 40 lesz itt is!!!???

Ja az autó black ink színű lesz és visibility csomaggal(már ha sikerül rájönnöm, hogy ki hol akar leszedni)
Köszi az eddigi válaszokat és előre a következőket is.
bravo1.2

Előzmény: cr2 (556)
cr2 Creative Commons License 2000.09.09 0 0 556
Ha rendesen lealapozzás, akkor nem fog lepattogzani. Pont emiatt elég drága a műanyagok festése, 20-30e HUF/db biztos van.
Előzmény: amok (555)
amok Creative Commons License 2000.09.09 0 0 555
Sziasztok!

Szerintetek a gyári színre fújt lökhárító az egy sima lökhárító, csak le van festve?
Az enyém sajnos "natúr fekete". Szerencsére az autó is fekete, így nem túl zavaró, de azért szebb lenne egy fényezett. Mit kostálhat szerintetek egy lökhárító csere a FIAT szalonokban?
Azt már hallottam, hogy a tükröket lehet fényeztetni, de igaz-e ugyan ez a lökhárítókra is? Már láttam pár utólag fényezett műanyagelemet, amiről elkezdett lepattogni a festék. Nos, azóta rémálmaim vannak :-)

granturismo Creative Commons License 2000.09.08 0 0 554
Üdv urak.
Sajna most egy hétre itt kell hagynom benneteket. Írjatok sokat be. Szeretném, ha visszaérkezve hosszú szófolyamot kellene olvasnom! Tartsátok a frontot srácok és addig is nagyon jó Bravózást/Fiatozást/Olaszautózást mindenkinek.
Hali
Granturismo
cr2 Creative Commons License 2000.09.08 0 0 553
"Az 1.2 motortól ne várj túl sokat."

Miért? Én nagyon kellemesen csalódtam a Bravaban, kifejezetten rosszra számítottam korábbi Fiatos tapasztalataim alapján. VISZONYLAG jól megy, nem fogyaszt sokat, elég csendes, viszonylag tágas...
Na, meg mivel céges, 'ingyen' megy ;-)!

Előzmény: Barnamaci (552)
Barnamaci Creative Commons License 2000.09.08 0 0 552
bravo1.2
Kicsit lapozz visszafele a topicon és találsz néhény infót a vásárláshoz. Ha a rendeled a modellt akkor a 100 EFt szvsz nem túl rossz. Mondjuk én raktárról hoztam el, amig ki nem fizettem igértek gumiszonyeget és kis-fiatos-tatyót is, aztán beintettek, hogy mit nem akarok még? Nem engedtek eleget? :( Szóval óvatosan.

Az 1.2 motortól ne várj túl sokat. Milyen géped volt elotte? Te ki tudtál ilyen modellt próbálni? Én nem. (még a sajátot se!:( ) A motorhang kicsit bejön az utastérbe, de a hangja az nem rossz, van aki direkt élvezi, én is:)

Fogyasztás: ki lehet jönni baromi kevésbol is, ha "jó a lábad". Én diesel-szerü fogyasztásokat tudok produkálni (1800 km van benne), van aki nem is hiszi el:)

Ha Pesten használod készülj fel a kicsit kemény futómure, meg a kalaptartó zörgésre. Nálam annyi bibi van még, hogy a szervíz 0-revízión nem állította be a kéziféket, úgyhogy ez nem-rögzítofék jelen állapotában:(

Átvételnél a tartozékokat, lemezvonalakat ellenorizd le, próbálj ki minden elektromos cuccot is.

Gratula a géphez! (és csak óvatosan:))

KoCKáS PiERrE Creative Commons License 2000.09.08 0 0 551
Szia Bravo1.2,

A kötelező és Casco kérdésben próbáljatok keresni egy biztosítási bróker céget. Nekik nagyobb rálátásuk van a piacra és néha jobb árakat is ki tudnak hajtani. Persze nem tudom, hogy az időbe ez belefér-e még?

Nekem bejött. Egy éve megvolt az autóm, mikor írtak, hogy javasolják az addigi kötelezőt kezelő biztosítóm cseréjét egy másikra, mert így olcsóbb lesz. (Gondolom periodikusan végigpergetik az adatbázisukat adott feltételek szerint és akikre illik a feltétel, megkeresik egy javaslattal.) Rám mindenesetre üdítően hatott a figyelmességük.

Üdv,

Pierre

Előzmény: bravo1.2 (548)
granturismo Creative Commons License 2000.09.08 0 0 550
Jó reggelt!
Na végre, lélegzet.
Cr2
A motorvezérlo egység elhelyezkedése:
1.2,1.4: motortér homloklemez befecskendezo magasságában,1.6: motortér akkutartóra szerelve (oldalról), 1.8,2.0: utastér kesztyutartó mögött
Superchips téma még egyszer
Én nem tudtam megbarátkozni vele. A Megalarm oldalán többek közt van egy olyan ajánlat is, hogy az ügyfél kérésére úgy "tuningolják" az autót hogy a fordulatszám korlátozó beavatkozási pontját 10%-kal feljebb helyezik. Ez a módszer nekem egybol a "sufnituning" kategóriát juttatja eszembe. A gyártók nem véletlenül helyezik a fordulatszám max. értékét oda ahol van. SZVSZ nem ilyen eszközökkel kell operálni. Aztán néhány sorral lejjebb azt írják, hogy a chiptuningnál nem növekszik a beszívott levego mennyisége. A normál chiptuningnál nem, de a fordulatszámnövelos módszernél igen. És a chip. Ezek szerint nem variálnak semmit van egy doboz, rá van írva mondjuk Bravo 1.2 benne van egy csomó tök egyforma tartalmú chip, egyet kivesznek, berakják és kész. Tehát még egyszer mondom nincs szó a te motorodra való illesztésrol. Egyszerüen a gyári egyenchip ki, másik egyenchip be. Ha ez így van akkor elég messze van az ATC féle megoldástól. Végül is ebbol a szempontból mindegy, hogy chipcsere vagy csak átírás.
yOLORO
Gumi témában ugorj át az Alfa topicba. Kicsit vissza kell menni, de volt szó gumikról nemrég.
Gozo_d Creative Commons License 2000.09.08 0 0 549
Nekem az AXA Coloniánál van.Casco+kötelező 118 ezer egy évre,bár nem pesti vagyok.Ott val.szinü több.
Előzmény: bravo1.2 (548)
bravo1.2 Creative Commons License 2000.09.07 0 0 548
Sziasztok!

Elnézést, hogy nem témába válaszolik, de nagyon izgat az új autó vásárlás. Pénteken megyünk a Stoll-hoz megrendelni az új 1.2-s bravo-nkat. Van valami tapasztalat velük kapcsolatban? Úgynéz ki, hogy kb. 100 ezer ft-ot enged az új autó árából. Elégedjünk meg ezzel, vagy lehet még ennél is többet engedtetni velük? Mire figyeljünk nagyon a vásárlás során? Melyik cég casco-ját válasszük?stb.

Előre is köszi a segítségeteket,
bravo 1.2

Előzmény: granturismo (547)
granturismo Creative Commons License 2000.09.07 0 0 547
Bocsi yOLORO
Eléggé be vagyok havazva.
Előzmény: yOLORO (546)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.07 0 0 546
Mi a problema emberek!!
Senkinek sincs megvitatni valo problemaja???

Mindenkinek gyari gumi van az autojan???

tau ba Creative Commons License 2000.09.06 0 0 545
Kedves Kerecsen Gabor!

Koszonom a valaszodat, meg probalkozom az autohifi forumon azatn belenyugszom hogy ki kell fizetni azt a hatvansokezer penzt.

Udv/tau ba

Előzmény: Kerecsen Gábor (540)
granturismo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 544
yo reggelt.

HEC köszi átnézem az oldalakat, de egyenlore a Supercips féle megoldással szemben eros fenntartásaim vannak.

yOLORO Creative Commons License 2000.09.05 0 0 543
GT
195/50 15" ,Goodyear Eagle F1 gumikkal.
Ezeksem rosszak, sőt!!! Csak az a problémájuk, hogy nagyon puha gumik és nagyon-nagyon kopnak.
Valami keményebb öszetételü gumikra szeretném lecserélni. A Dunlop SP9000 hallottam nagyon jó véleményeket meg a Michelinnek is van hasonló kategóriás gumija(nem vagyok benne biztos de vmilyen SPORT PILOT.
Azért fordulok ide a forumhoz mert itt nálunk falun(Miskolcon)nem tömeg cikkek ezek a "highend" gumik. A kereskedök eladnak belöle évente 1-2 garnitúrát, és még arra sem emlékeznek, hogy kinek, legalább megkeresném és megkérdezném a véleményét. Biztos vagyok benne, hogy nem nézne bolondnak amikor a gumija után érdeklödnék, mert ilyen dolgokat csak fanatikusok vesznek,"gondolok itt magamra meg szerintem vannak még van itt a listán is ilyen emberek:))))"
cr2 Creative Commons License 2000.09.05 0 0 542
Bocsi GT!

A weben még én sem látom :-(, de a hírdetésben tényleg benne van. Auto Magazin, 2000. aug., 86. old.
Bocsi még egyszer a félreértésért.

Előzmény: granturismo (539)
HEC Creative Commons License 2000.09.05 0 0 541
granturismo

Inkább itt keresd: http://www.superchips.co.uk/car/indexfr.htm -> Technical Info.
Valsz. itthon is megvannak ezek a megoldások.

Ua. attól a cégtől:
http://www.superchips.com/iconnew.htm

és annak aki mérni akar:
http://www.superchips.com/afr.htm

Előzmény: granturismo (539)
Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.09.05 0 0 540
Kedves tau ba!

A kérdés engem is relative hosszú ideig foglalkoztatott. Számos helyen utánanézve egyetlen információ, amit szerezni tudtam az volt, hogy az emlitett MCD 36 biztosan működik a gyári háj rádióval. A www.fiatbravo.net oldalon található fórumban ismételten számos - igaz meglehetősen mezei - tulajdonos foglalkozik a kérdéssel. Amennyire ebből leszűrhető csak ez a jó changer (egyetlen olyan hozzászólást, ismerőst nem találtam eddig, akinek az eredeti rádiója más changerrel működik). A Média Marktba (és egyéb helyekre) ellátogatva az egyetlen érdemi javaslat az volt, hogy vegyem meg a tetszés szerinti changert, majd próbáltassam ki a helyszini szerelővel, hogy jó-e. Ha nem jó, röpke 30-60 perces papirmunka után visszaveszik (+ szerelés, sorbanállás, újabb cucc próbája, ha nem működik). Ezt nem vállaltam be. Végül is néhány napos vajúdás után megadtam magam, megvettem a Grundigot, és most inkább CD-t hallgatok a kutakodás helyett. Ha neaggyisten van egy changered, amit szivesen felhasználnál, végül is nem olyan nagy ördöngősség kipróbálni otthoni körülmények között sem. A rádiókivételt GT leirja (asszem 370-80 hozzászólás környékén, két lemezrugó oldalt, alul, a csatlakozót nem kell forrasztani, csak bedugni). Ha megy, jó ( permanens beszereléshez a CD zsinórvezetést biztos leirja GT sokkal szaxerűbben mint én tudnám), ha nem, nem. Hát ennnyi, amit én tudok.
kg

Előzmény: tau ba (538)
granturismo Creative Commons License 2000.09.04 0 0 539
cr2
Segíts! Én az általad beírt idézetet a www.megalarm.hu oldalon nem találtam.
Előzmény: cr2 (537)
tau ba Creative Commons License 2000.09.04 0 0 538
Udv mindenkinek. Lenne egy kerdesem Fiat hifivel kapcsolatban. A baratnom vett egy Fiat Bravot amiben az eredeti dragabb CD-vezerlos 6 hangszoros Grundig radiomagno van CD tar nelkul. Kerdesem van e valakinek tapasztalata azzal hogy az eredeti (Grundig) hat CD-s tar (MCD-30 vagy MCD-36) helyettesitheto e valami massal, ill. letezik e valamilyen utangyartott verzio amivel olcsobban meguszhato a dolog (a 68kHuf-ot kicsit sokkalljuk). Ha valaki esetleg osszetorte az autojat (azert ne tegye) es a CD tar epsegben maradt jo aron atvennenk.
cr2 Creative Commons License 2000.09.04 0 0 537
Na, csak megtaláltam az a hírdetést, amit kerestem!
Nem az ATC, hanem a Megalarm Kft, mondjuk pont a Superchips-szel karöltve kínál - ezek szerint - Nektek is, a Bravahoz is tuningot a következőképpen:
"A legújabb eljárás alkalmazásával nem szükséges a computer kiszerelése és a chip kiforrasztása a chiptuninghoz" => www.megalarm.hu

A Bravaban egyébként hol van a motorvezérlő-elektronika?

BUBÓ Creative Commons License 2000.09.04 0 0 536
Hello, Granturismo ! Szabin voltam a mai napig és nem voltam computer közelben. Hi-fi ügyben tényleg velem beszéltél. Most már bármikor összefuthatunk, hogy megnézd a cuccot.Most olvasom az eddigi leveleket, a chip-tuning és a küszöb-borítás is most foglalkoztat éppen.Tényleg van olyan chip-t.megoldás, ami nem üti a garanciát ? És az ua. jó, mint a "beforrasztott"?
Üdv: bubó
Előzmény: granturismo (493)
granturismo Creative Commons License 2000.09.04 0 0 535
Ez így van yOLORO, kérdésedre senki nem tud válaszolni.

Milyen gumid és felnid van most fenn?

Előzmény: yOLORO (534)
yOLORO Creative Commons License 2000.09.04 0 0 534
Hát elmodtatok egy pár lehetöséget, hogy lehetne megvizsgálni,hogy menyire káros a motor szempontjából ez házi kipufogó tuning.
De ebböl ugy is az lesz, hogy érdemi választ senki sem tud majd adni kérdéseimre(a szakmában foglalkozó emberekre gondoltam).

Sajnos ezt is a saját pénztárcámon fogom megtapasztalni.

Milyen nyári gumit használtok???(melyikötök rendelkezik "peres" gumival)
Épp cserén godolkozom, és érdeklödni szeretnék a gyakorlati tapasztalaitokról.

Előzmény: granturismo (533)
granturismo Creative Commons License 2000.09.04 0 0 533
T.Gábor.
Pontosan errol beszélek. Nem rugalmas, nem mozgó alkatrészes rendszerrol.
Kell egy áramlásméro, egy nyomásméro (hoálló kivitel) egy homéro. Ki kell fúrni a csorendszert, el kell helyezni az érzékeloket. Aztán biztosítani kell, hogy a mérés a megfelelo pillanatban történjen, tehát kellene valamiféle motordiagnosztikai müszer a triggerelés miatt. Én azt mondom, ez a feladat meghaladja bármelyikünk lehetoségeit. (Nem a képességeit) Ezzel a módszerrel azt mérnénk, hogy mekkora az a folytás ami fölött létrejön a kipufogószelep káros hoterhelése. Van egy másik megközelítés, hogy mekkora az a homérséklet amely tartósan káros hatású a kipufogószelep(ek)re. Tehát a másik lehetoség, hogy üzem alatt a kipufogó szelep homérsékletét mérjük tartósan. Igaz, ehhez csak egy hoérzékelo kell, de egy a motor belsejében lévo alkatrész, amely ráadásul még mozog is?! Szerintem ezt is felejtsük el!
Előzmény: Kerecsen Gábor (532)
Kerecsen Gábor Creative Commons License 2000.09.04 0 0 532
Köszönöm a válaszokat UE és GT.

Hmm. Ez a kipufogó probléma valóban ennyire bonyolult lenne? Hiányos fizikai műveltségem elismerése mellett is úgy érzem első látásra a kipufogórendszer modellezhető egy egyszerű fojtószeleppel, amely ha a kipufogószeleptől elég távol van elhelyezve (turbulencia) gyakorlatilag csak ellenállása révén befolyásolja a szeleptől való gázeláramlást. Tudtommal sem rugalmas, sem mozgóalkatrész nincs a rendszerben.
Valóban az autóra vonatkoztatott ellenállási értéknek a megállapitása gyári együttműküdés nélkül nehéz lenne (hosszútávú terhelés), de az illető kipufogórendszernél csak egy nyomás és egy áramlásmérőt igényelne.
A GT által elmondottak szerint nincs olyan, könnyen megszerezhető forrás amely ezeket a dolgokat igényesen és limitált műszaki műveltséggel rendelkező felhasználóknak taglalná. Ilyen cimmel pld: "Bravo kalauz". De érdekes lenne a "Korszerű robbanómotorok működése" c. könyv is.
Tipp?
kg

Előzmény: granturismo (531)
granturismo Creative Commons License 2000.09.04 0 0 531
T. Gábor
Részben igazad van. Ezek a bizonyos kvantifikációk megvannak a gyárban, a tervezok birtokában. Hiszen a motor fejlesztési szakaszában vizsgálták/mérték sok ezer mellett ezeket a jellemzoket is. Nyilvánvaló, hogy ezeket az adatokat a gyár nem publikálja, hiszen nem szeretné világgá kürtölni iszonytos pénzbe került fejlesztéseinek részleteit. Nem igazán tolünk, földi halandóktól félti, hanem a konkurrenciától, hiszen ezen adatokat a FIAT még felhasználja a motor esetleges átalakításakor/továbbfejlesztésekor.
Meg aztán tegyük fel, lenne egy táblázatod benne egy nyomásérték, hogy a kipufogó szelep nyitását követo x-edik másodpercben a kipufogó rendszer y pontján a max. nyomásérték z Pa és a kipuff. gáz homérsékelete ugyanekkor w fok. És akkor mi van? Mivel, milyen eszközzel, milyen módszerrel méred meg ezt szabatosan házilagos körülmények között? Vagy hogyan teszik meg ugyanezt a szakik a sarki muhelyben? Többek között ezért is olyan drágák a Remus/Sebring stb.. rendszerek. Ok megvásárolják a gyáraktól ezen adatokat illetve rendelkezésükre áll egy olyan muszerpark, fejlesztoi/teszteloi környezet, amellyel képesek ellenorizni ezen adatokat, illetve kontrollálni saját gyártmányaik jellemzoit.
A másik dolog Cr2 irta, hogy a Ford Fiesta rendszere a tesztporton keresztül programozható. Én a Ford rendszereket nem ismerem, de abban biztos vagyok, hogy a Bravo befecsi rendszereknél ilyen lehetoség nincs. A Superchips(elore gyártott tuningchip) rendszerek pedig SZVSZ nem igazán jók, hiszen az eloregyártással pont a lényeg, az adott motorpéldányhoz való optimalizáció nem valósul meg.
Üdv GT
Előzmény: Kerecsen Gábor (529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!