Sziasztok, nem akarom apróhirdetéssel szemetelni a topicot, de lehet, hogy valakinek ez most a síszezon előtt l jön: van egy immár fölöslegessé vált Fiat Brava csomagtartóm, olasz gyártmányú, egyszer használva.
Egy kis meglepetés a német és japán fun-oknak. Forrás az egyik legnevesebb német szaklap.
A little hard to believe, but it's a fact: Fiat cars has recently won a long term reliability test done by "Automotor and Sport" magazine. (Auto Motor Und Sport)
The test was conducted for 3 years - from 1995 untill 1998 - and it's surprising results were published in the February issue. The resaults rated the Fiat Bravo and Fiat Brava in First place, with 89.5% of this model not entering the garage for repairs.
In second place came the Mazda cars - 86.1% of it's models didn't enter the garage. And the Mercedes SL together with the Toyota Carina took the bronze medal with a score of 85.5%. By the way, the last place in the reliability test was taken by the Crysler Voyager with 36.5% of the models needing repairs.
ezt tenyleg bele kellett volna irnom, mert fontos.
Tavaly nyar ota elek Bp-en, de meghagytam az allando lakcimemnek a videkit, igy erre van megkotve a casco.
De 70% kulonbseg lenne a bp-i es a videki casco kozott?
Kerecsen Gábor:
A lambda szondával játszottam már én is. Nem utal a hibájára semmi. A 15-20 fokos garázsban nem hiszem, hogy párásodna valami (pláne száraz idoben).
granturismo:
Volt egy reset júniusban amikor kábeleztem az erölködot. Augusztusban voltam a szervizben, és elotte már jelentkezett a hiba minden reggel, inkább hosszabb állás után. Ennek ellenére nem jelzett semmit. Két hete direkt áramtalanítottam, ki is vettem a computert, de a helyzet mitsem változott.
Barnamaci:
Hozzászólásom (595) oka volt az is hogy többször eljátszotta, hogy amikor becsurogtam egy keresztezodésbe, kuplung ki, majd indulnék és csak a nagy csendre lettem figyelmes. Leállt!
(Próbáld meg pörgetni! 6500-nál még húz mint az állat :-)
Köszi az ötleteket! Ha találtam valamit feltétlen közzéteszem.
Shell V-Power:
Igaz, többen állítják, hogy a második tankolásnál lehet érezni igazán. Én csak egyszer nyomtam bele, de akkor 46 litert. Próbáltam csak az autóra figyelni kizárva a tudatalattiba beplántált marketing dumát meg az árat. Elotte 95 V-Powerrel jártam. Eget vero különbséget nem tapasztaltam. Egy picit jobban és alacsonyabb fordulaton kezdett húzni. Modtam magamnak jó kis átb...ás az egész, meg más miatt is megtelt a hócipom a Shell-el, legyünk objektívek! Üres volt a tank, szembejött egy ÖMV, televágtam 98-as ólommentessel. (S VPWR topikban adták az ötletet)Na itt SEMMI különbséget sem tapasztaltam! Szerintem a reklám jó duma azoknak akik sajnálják a 98-ra a pénzt. A kocsi 95-re optimalizálva, sajnos nem a magyar 95-re, ezért érdemes a 98-ast használni.
kosz a listanak a FIAT Autorákó-s szervizcimet, korrektul es gyorsan megcsinaltak a 40 ezres szervizemet, mindent ugy, ahohy megbeszeltuk.
Egy eszrevetel a cascohoz.
En az SPQR-nel vettem a kocsit (Brava 1.6 SX), ott megneztunk tobb casco ajanlatot, es az AXA lett kivalasztva, 28e ft-os onresszel, a negyedeves dijam 30.300 Ft. Azert ilyen "sok" a casco, mert tobb extra is van a kocsiban (utaslufi, ABS, elktromos teto, metalfeny).
HEC
Az enyimé hálistennek nem csinál ilyesmit, bár hazudnék ha azt mondanám selymes a járása hidegindítás után. De a múltheti 3-6 fokokon is simán beállt 1200 ford/percre. Ami engem idegesít az az hogy teljesen rapszodikusan (meleg motornál is) néha elveszi a gyújtást. mindezt 1500-4000 ford/perc tartományokon tapasztaltam, fentebb nemigen pörgetem.
A HGT kb. 18literes fogyasztásához csak gratulálni tudok:)) ennyiből bőven kijön egy jócskán hajtott 325ös is városban. Én nem panaszkodom a fogyasztásra átlag 5,4 ből kijön:)
Hali
Hat konkretan nem a v-powerrol van tapasztalat,
hanem a Shell altal forgalmazott "high-tech" uzemanyagrol,azt hiszem valami 99+akarmi a neve,
es kb 300.-/l aron adjak.
Az egyik baratom probalja a Skoda Feliciajaban,
1,3 -as motor az uj tipus,es azt mondja,hogy a masodik teletanknal mar erezhetoen jobban megy az auto,dinamikusabb,huzosabb stb.
Namarmost ha literenkent 50 forinttal tobbet fizetnek a benzinert,lehet hogy en is ugy ereznem,hogy jobban megy a gep...:))
O mindenesetre eskuszik erre.
Lehet mindenkinek kiprobalni...
Ciao B™
http://fiatbravo.net/forum
Elég sok hozzászólás van. Kb. 2-3-ik csomagban van az első, a másik hátrébb.
Különösen északi felebarátaink szivnak sokat a hátsó ablaktörlővel.
Döbbenetes, hogy a HGT milyen q sokat fogyaszt (350km/60L benzin, ezt az adatot egyetlen tulaj sem cáfolta).
Ez is kettő a lehetséges hibák közül csakhogy SZVSZ a hibatároló mindkettöt kimutatta volna.
Ellenben te mikor csináltad a resetet? A szervíz lekérdezés előtt? Mert akkor érthető hogy nem láttak semmit, hiszen a hibatároló is törlődött.
kedves HEC!
Angolnyelvű forumon olvasgattam ráérő perceimben.
2 fószernek volt hasonló jellegű problémája. Az egyiknek a hűtőviz hőmérsékletét ellenőrző szenzor volt hibás, párásodott. Szilikonos vizhatlanitás kikúrálta a bajt.
A másik esetében először az e.c.u.-t cserélték, ami nem használt. Második nekifutásra megpróbálkoztak a lambdaszonda cseréjével, amely után megjavult a szerkezet.
Ötletadónak esetleg nem rossz.
Valaki esetleg irja meg a véleményét/tapasztalatait a V-Power Shell benzinről is. Az egyik autósújság szerint szemenszedett hazugság, hogy jobban megy tőle az autó. Attól V-Power, hogy a Shell nyugaton Optimax néven forgalmazott adalékát adják az egyébként MOL finomitóból vett standard 95-ös benzinhez. Ez csak tisztitja azokat az alkatrészeket, amelyek a még folyékony üzemanyaggal találkoznak (henger előtti rész).
Az Aralnak is van új adalékolt benzinje. Tapasztalat?
Kössz az ötletet, de már túl vagyok rajta. Nem vált be. Egyetlen apróság, korábbi feltételezésem - írtam is - hogy levegöt kap valahol. Egyik este bütyköltem a garázsban a kocsi mellett és enyhe benzin szagot éreztem. Igaz bármelyik kocsinak lehet üzemmelegen benzin szaga, ha más nem a torokból párolog.
Akkor dadogjunk ? :-)
Az utóbbi idoben figyeltem, hogy mikor és hogyan produkálja magát, de még nem tudom az okát.
A jelenség: pöcre indul 1-2 henger, majd sztohasztikus eloszlással 1-4 henger megy, de mindenképpen szaporodnak. (Közben a blokk eléggé ugrál az orrában, de nem a túráztatástól:-( )Erölteti a computer is, mivel az 5-8 másodperces jelenség végére 1800-2000-re verekszi fel a fordulatszám magát, majd "kisimul" és 1 mp. után beáll az 1100-1200-es hideg alapjáratira.
5 órás állás után már produkálja. Hosszabb állás után egyre eroteljesebb. Csak hangyányi a különbség ha kivárom a "system check"-eket meg el.AC-t. Délután is képes rá mikor indulok a melóból, igaz egy kicsi enyhébben.
Az egyik márkaszervizben lekérdezték az error log-át, de nem jelzett semmit.
A gond, hogy ha beröffent, akkor a következo próbát 6-8 óra múlva lehet elkövetni.
yOLORO
Nézd meg Turbo Lada turbó ladáját. 2104 piros kombi. Kategóriagyőztes volt vele a gyorsulásin.
Ha érdekel a dolog nézd meg a "Gyorsulási verseny a ringen" topic 383 felszólalását és annak környékét. Van kép a motortérről is. A tapasztalatokat meg olvasd el aztán gondold át a dolgot még egyszer.
GT
Sajnos az utóbbi hetekben én is elsüllyedtem . A nyári pihi után beindult itt minden. De azért figyelek.
yOLORO
Szerintem az ALFA-Fiat 1.6 nem azonos alapú. Különben SZVSZ Turbo Lada kompresszor ügyben nem fog tudni segíteni, de miért akarsz te kompresszort? Miért nem jó a turbó? Abban tudna segíteni. Magyarázd ezt el.
GT
HEC
Eddig ugy nézki, hogy az autokiállítás ideje alatt (okt4-8) valamelyik nap. A hely még nem fixált.
Nálam a rángatás kisebb jelei csak akkor jelentkeznek ha rögtön indítás után elindulok az autoval. Ha a indulás elött egy 15-20mp -ig hagyom járni a motort nem jelentkezik a rángatás.
Még megvan az accountom.:-), de nálam nagyon "havazik".
Örömmel üdvözlöm az új és leendö Bravo tulajdonosokat! Sajnálattal nem tudok hozzászólni, mert én 7 hónaposan vettem az AUTOT.
Egyet SZVSZ figyelembe kell venni: a Bravo szereti és eddigi információm szerint bírja is ha pörgetik. Egy külön élmény! Én Bp.-n használom. Az utóbbi pár hétben nem is látta a 4. és 5. fokozatot! Megy! Hmmm!
Van egy apróság amihez viszont várnék hozzászólást: a reggeli "dadogás". Egyre rosszabb. Ötlet, hogy mi lehet?
Mi újság a találkozóval??? Meg tudunk állapodni egy idöpontban és helyben?
Köszi a segítséget, valószínűleg hangszórót cserélek elől és hátra is rakok.
Barnamaci:
Hát én direkt a színe miatt vettem barvo-t. Az Almerát (ami szerintem nem néz ki rosszul) senki sem nézte meg, bezzeg a sárga bravo-t....
Ígértem egy összehasonlítást a Nissan Almera 1.4, 5 ajtós és a Bravo között.
Ahogy, írtam papíron nagyon közel van a két autó : 87 / 82 LE, gyorsulás 100-ra : 12.6 / 12.5
súly : 1045 / 1010 végsebesség : 173 / 172 fogyasztás : 7.2 / 7.1 .
A valóságban teljesen más a két autó. A Nissan igazi japán a Bravo igazi olasz autó. Az Almera szürkén de teljesen megbízhatóan végezte a dolgát nálam (50,000 Km 1,5 év alatt). Alacsony fordulaton már nyomatékos, de a nyomaték nem nagyon nött a fordulatszámmal. Csendes, nagyon praktikus autó, nagyon finom kezelőszervekkel, de nem igazán lehet megszeretni az autót.
A Bravo-t pörgetni kell, de akkor húz az 1.2-es is. A hangja nagyon tetszik és sokkal ÉLVEZETESEBB vezetni mint az Almerát, a váltó lényegesen jobb. A szervót is gyorsan megszoktam és megszerettem. Kicsit furcsa, hogy alig van motorfék, szerintem néhány mp. után visszamehetne a fordulatszám az alapjáratra. Az úttartás nagyon jó, nekem a YELLOW-on 15"-os Michelin kerék van.
Na ennyit egyenlőre. Ja az első tank benzinnel 900 Km-t mentem (6.1liter/100km), igaz, hogy városi nem sok volt.