Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Én nem tudom, hogy péntek 13, vagy szerencsém volt (ennyire?), vagy esetleg valaki illetékes jó ötletnek tartotta az előzmény hozzászólásomban megfogalmazott dolgot, de ma sok buszon utaztam, és amelyeken működött az utastájékoztató, azokon beszélt Aurél. Több buszon tökéletes hangerővel, a többin épp a hallhatóság határán, de nem volt egy néma sem. Nem is akartam hinni a fülemnek az elmúlt hetek után :)
Jelenleg egyik buszba sincs feltöltve semmilyen forda. Amúgy majd megnézem én, hogy fog ez a rendszer működni. Szerintem sehogy se, egyébként a forgalmisták nem azért vannak az irányítóhelyeken mert a gépkocsivezetők azt szeretik. Bent a központból egy ember vagy több sehogy se fogja jól és gyorsan irányítani a buszokat. A forgalmisták szent meggyőződése, hogy ezt az egészet jól csinálni úgy lehet ha ők ugyanúgy kint vannak az irányítóhelyeken mint az a Volánnál is volt.
Sajnos kerek egy hónap múlva ismét egy fekete nap közeleg a tömegközlekedésben. December 13-tól újabb 29 vonalon állnak le a vonatok, köztük a Debrecen-Létavértes vonalon. Az okokat nem vizslatnám, csak egy apró kitekintés: Bp-Debrecen 221 km IC-vel 2 óra 29 perc és retúr jegy 8000 FT VS. Bp-Linz IC-vel 453 km 4 óra 40 perc és menettérti jegy 35euro=10000 FT! Na ezért ez brutális!!!
Tegyük fel, hogy beállítják, és még a régi, már sok sofőr által jól ismert admin jelszót is megváltoztatják. Aztán megint csak egy apró rés a "pajzson", innentől pedig szájhagyomány útján terjed. Legyenek már ennél egy kicsit kreatívabbak...
A hangerőt csak adminisztrátori jelszóval lehet átállítani, ezt pedig csak a szervizesek tudják. Ugyh sztem mélyebbre kell menni. Új jelszó ehhez a felülethez, egységes hangerőt beállítani, és utána nem tudnának nyulkálni benne.
Én ezt így nem mondtam :) Ha már ennyire működik ez az álomrendszer, nem lehetne egy utasítást küldeni az összes vezérlőre, amivel visszaállítanák a sofőrök által össze-vissza (jellemzően 0-ra) elállítgatott hangerő, és egyéb beállításokat? Nagyon sok buszon az utastájékoztató rendszernek csak ennyi a baja. A nem működő visszajelző lámpákat viszont nem lehet az éteren keresztül "gyógyítani" :)
És a sofőröket tájékoztatták erről, illetve utasították a rendszer így történő használatára? Reggel a Nagyállomáson láttam egy buszt, aminek a sofőrje leszállítás után rutinból (oda sem nézve, csak a megszokott gombnyomásokkal) irányt váltott az utastájékoztatón, majd kiállt pihenni. Indulás előtt viszont "biztos ami biztos" még egyszer irányt váltott, így helytelen cél volt a kijelzőkön...
Most számomra ez túl szép...:) Holnap leellenőrzöm itt a Veres Péter utcai végállomásnál:)
Közben egy beszélgetés alatt felötlött egy gondolat bennünk: Ha forda szerint vannak feltöltve a viszonylatok a buszokra, mi van akkor ha késik egy busz, és idő szerint már másik viszonylaton, vagy visszafele kellene jönni? Automatikusan vált, vagy jóváhagyás szükséges?
Más téma picit: dud996 kolléga említette itt a '029 romos állapotát.... Tegnap volt szerencsém az említett busszal utazni, és kétszer is leellenőriztem a rendszámot. A Széchenyin szinte hangtalan volt, korlát zörgést nem lehetett hallani, csak a középső ajtónál egy kis surlódó hangot...Mintha kicserélték volna a buszt. Korlátok, mennyezet rögzítve lett, úgy ahogy kell... Pedig tanusíthatom, hogy nagyon gáz volt az állapota nemrég.
Érdekesnek érdekes érv...De biztos szokatlan lesz a sofőrök számára, ha majd a forgalomirányítók nem lesznek közvetlenül mellettük a decentrumokon, hanem maguktól, illetve URH-n keresztül kell kommunikálni egymással.
Visszatérve egy kicsit a fordákhoz...Ez az jelenti, hogy a programmal elkészítik a fordákat, azokat feltöltik X napra a buszokra, és akkor a sofőrnek már nem kell állítgatni semmit, csak jóváhagyni, illetve ha terelés van, akkor magának beállítani a viszonylatot?
Akkor most már csak az kell, hogy a forgalomirányítók kiköltözzenek az ITK-hoz?
Elvileg. Ha teljesen őszinték voltak hozzánk... :)
A forgalomirányítók már akár most is ott ülhetnének, de állítólag a sofőrök szeretik ha személyesen pátyolgatják őket, azért nem a határ úton ülnek, hanem a decentrumokba. Mondjuk ez érdekes érv. Ez csak ellenőrzés kérdése. A sofőrnek ott a forda, ha meg nem indul időben az azonnal látszik.
Értem, köszönöm! Akkor még utána kell néznem ezeknek a részleteknek. Ez az nagyon nagy hír, régóta vártam rá! Akkor most már csak az kell, hogy a forgalomirányítók kiköltözzenek az ITK-hoz?
Nem volt idő ennyire belemenni a részletekbe, de a fordarfissítést már tudja a rendszer állítólag, ami azt is jelenti, hogy a kijelzők már fordák szerint működnek. (Talán ebből adódik a 41Y-os tábla és 41-es kijelzés együttes használata?) hangot tudnak közvetíteni a busz felé. A diszpécser a buszsofőrnek biztosan, hogy az utasok fel tudnak-e, azt nem tudom.
Tudsz még valamit mesélni a rendszerről? (Sajnos nekem ma suli volt, úgyhogy ha hívtak volna, akkor se tudtam volna menni...)
Én úgy tudom, hogy a '116-oson, a '080-ason, és még egy buszon van kamera. A '116-os tuti biztos.
Végre megoldható már az, hogy ha pl váratlan terelés van, akkor minden buszon frissüljenek a fordák, különböző szövegek jelenjenek meg a belső monitorokon, vagy esetleg hangot is tudnak közvetíteni a busz felé? Továbbá látják-e valós időben, hogy melyik buszon működik az utastájékoztató, és pl melyik buszon van bekapcsolva folyamatosan a sofőr mikrofonja?
Ahogy néztem ma, a rendszer működget. A térképen szépen látszódtak a buszok és adatokat is lehetett kérni róluk, tulajdonképpen bármit. A dobozok kamerái is működnek és az egyik járműben is van kamera. Minden kamera képe látható a diszpécserközpontból. A dobozok azért nem működnek GPS szerint, mert az általuk használt matematikai képlet nem igazán működik rendesen. Pontosabban nagyon forgalmi zavar érzékeny. (Szóval én nem látom annak a végét, hogy mikor fogják a dobozok betölteni nekik szánt igazi szerepüket...)
És igaz nem a kettes villamos fogja meghozni nekünk a forgalomirányító rendszert? Mert akkor kikapcsolhatjuk a dobozokat, energiatakarékossági okokból...
Egyébként úgy tudom, hogy nemsokára a trolikon is az ITK fogja üzemeltetni az utastájékoztató rendszereket, és ugyanolyan kijelzők lesznek a trolikban is, mint a buszokban. A villamosokról nem tudok ilyet, de gondolom előbb-utóbb ott is! :(
Mindkettő a kettes villamos beruházásának keretében fog megvalósulni. Tehát még éveket kell várni arra, hogy a trolikon működjön normálisan a rendszer. Addig marad így ahogy van.
Ha januárban nem működik minden, beleértve a "dobozok" real time tájékoztatása, akkor az már soha a büdös életbe nem fog.
Ez tetszik! :) (Egyébként már többször hallottunk dátumokat, hogy mikortól fog működni... De azért én is bízok, hogy hamarosan működni fog az, aminek már július 1-jétől működnie kellene normális esetben!)
Szerintem még ne írjuk le az ITK-t...Egyre több forrásból hallom, hogy januártól már működni fog a forgalomirányító rendszer is, és a DKV forgalomirányítói is már kint lesznek az Ipari Parkban.
Külső kijelzőknél már nincs nagy probléma, viszont úgy látszik, egyenlőre tesznek a belső monitorokra, és a hangra...
Ha januárban nem működik minden, beleértve a "dobozok" real time tájékoztatása, akkor az már soha a büdös életbe nem fog.
Valószínűleg minden jobban menne, ha a Linear üzemeltetné a buszos berendezéseket is. Amúgy személy szerint a másik topicban én a villamosmegállókban NEM működő tájékoztatókra gondoltam. Mert azok sohasem működtek normálisan, és a közeljövőben szerintem nem is fognak. Amikor kiderült, hogy az az ITK nyerte (a DKV-val karöltve) a busztendert, amelyik a villamosmegállókban "üzemelteti" a tájékoztató táblákat, akkor gondolom nem én voltam egyedül, aki úgy gondolta, hogy akkor a buszok utastájékoztató rendszere sem fog normálisan működni. De mindennek meg van a maga oka, annak is, hogy az ITK (a DKV-val) miért nyerhette meg a busztendert, amikor az előbb leírtak mindenki számára ismertek voltak...
Egyébként úgy tudom, hogy nemsokára a trolikon is az ITK fogja üzemeltetni az utastájékoztató rendszereket, és ugyanolyan kijelzők lesznek a trolikban is, mint a buszokban. A villamosokról nem tudok ilyet, de gondolom előbb-utóbb ott is! :(
Az ITK is a HC Lineartól vette az eszközöket, és az ITK üzemelteti... (Buszok esetében biztosan, de szerintem a többi járművön is)
Megkerestem a HC Lineart, azt mondták, hogy nem tudtak megegyezni az ITK-val az üzemeltetésről, így az ITK saját maga működteti a rendszert. A HC Linear csak az eszközökkel kapcsolatos garanciális gondokkal foglalkozik, javítással, illetve cserével, ha szükséges.
"# Cégörténet: 2005. október 19-én a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. közösségi nyílt közbeszerzési eljárási felhívást írt ki �Műholdas helyzet-meghatározásra épülő irányítási és utastájékoztató rendszer megvalósítása a DKV Rt. villamos-, valamint trolibusz viszonylatán� címmel.
Az INTER TAN-KER Zrt. megnyerte a pályázatot, 2006-ban átadta a rendszer felügyeletét, üzemeltetését pedig azóta is végzi."
Álljunk meg egy percre. A villamosokban, és a trolikban (kivétel MAZ trolibusz) a Linear készülékei vannak beépítve. A villamosmegállókban pedig ITK készülékei működ(né)nek. A kettő között nagy különbség van. Az ITK GPS másabb, mint a Linear. Az ITK-nak rendezetlen a menüje, a Linear-nak rendezettebb. A Linear-tól vette a GPS a Hajdú Volán is innen látszik a különbség.
Én már sokat láttam.:) Pl. van az a kapaszkodó ami fentről jön le és az ülésen lévő fogóhoz van rögzítve. Van nem egy busz amin ezt bilincset tartó csavart az utasok kicsavarták vagy magától a rázkódástól kilazult. Ezt úgy javították a szerelők, hogy a bilincs másik felét nem rakták vissza. Helyette gyorskötözővel rögzítették a kapaszkodót az üléshez.