Az egyik márkakereskedés állítása szerint ET37.
A gumidiszkont táblázata szerint ET43.
Jó lenne ha valaki pontosan meg tudná mondani.
Én annyit tudok, hogy egy viszonyszám ami jellemzi, hogy hol helyezkedik el a felni kerékagyra felfekvö síkja a perem síkjához képest. Minél kisebb annál jobban "kinyúlik a sárvédö alól".
Én tudok néhány szót mondani a torony merevítőről.
Nekem az előző autómban volt és szvsz tapasztalható a külömbség.
Azomban az a véleményem nálunk nem igazán elterjedt az utcai autózásban inkább csak a tuning atók közt. Austriában szerintem meglepően sok autóban találni ilyet igaz ott a márkakereskedésben is lehet kapni.Pl. magyar ár Skoda felícia 28.000. Ft hozzávetőleg.
Sziasztok
Egy hibajavítás. Az ajtóban sajnos nem a "kebelek" vannak damasztszalaggal becsavarva, csak a kábelek.:-))))
yOLORO
Amikor beállok az udvarba, a felhajtón és az egyik első kerék még az uttesten van a másik már a járdán, akkor halk nyöszörgést lehet hallani. Ez arra utal kogy a kasztni torziós merevsége nem tökéletes. Forszírozott menetnél ez problémát okoz, hiszen kismértékű csavarodás is rontja az útfogást. Ez ellen jó a toronymerevítő ami a két rugótornyot összeköti. Te nagy tuningimádó vagy. Nem gondoltál egy ilyen beépítésére? Másnak van tapasztalata? Volt módom toronymerevítős járgányt kipróbálni, de előtte nem próbáltam anélkül, így a hatását nem tudom.
A zajszigetelést meg azért eröltetem, mert az az érzésem, hogy amikor a Bravaban ülök és mondjuk egy busz zakatol mellettem a másik sávban, valahogy halkabbnak, vagy inkább tompábbnak tűnik a beszűrődő zaj, mint a Fiestában. Mondjuk ott sem vészes, de sajna ez a dilim.
GT
A Novitec-nél kapható a sima 1.816v Brav_ motorra turbo. Majd 150LE.
Sajnos nem volt még szerencsém Cupehoz. Aztmondják ha valakit megfog az auto akkor nem akar kiszálni belöle, de ha vkinek az auto nem nyeri meg a tetszését azok elég lesujtóan nyilatkoznak a Coupéról.(sajnos)
Sziasztok.
yOLORO
Bravo HGT menetközben rulez! :-)))
Volt szerencsém kipróbálni, ráadásul a Gellérthegyen, a hegymenete (Citadella) is egészen meggyőző. DE. A tulaj elmondása szerint a forszírozott menetet min. 15l-es átlagfogyasztással "hálálja meg" és ezt a FiatBravoNet topic hozzászólásai is alátámasztják. A 145-nél ugyanez 11-12l és az mindenképpen jobban veszi a pörgetést. A járáskultúra összehasonlíthatatatlan a Bravo javára, de SZVSZ ez egy sportváltozatnál nem az elsődleges szempont. Pedig a 145 tömege is nagyobb. Fenntartom, hogy az öthengeres motor nem erre a célra való. Én inkább a Coupé 1,8 turbóját próbálnám ki benne.:-)))))
cr2
A Dietz-ről. Én a XI. Fehérvári út 44. szám alatti autóhifi üzletben vettem. 3 és 4 eFt között volt az ára. KB befőttesüvegnyi méretű műanyag dobozban van. A doboz tartalma nekem pont elég volt a két ajtó lekezeléséhez. Egy szürke lekvárállagú anyag, vízzel higítható (ha kell). Én ecsettel kentem fel. Felkenéstől számított kb. 15 perc alatt megszárad. Az ajtóborítást le kell szedni. (Ha kell leírom hogyan.) A borítás alatt van egy nejlon felragasztva. Ezt óvatosan le lehet húzni úgy, hogy a ragasztóanyag rajta marad, így a végén szépen vissza lehet tenni. Az ajtón a kebelek damasztszalaggal vannak becsavarva és sűrűn rögzítve, a zárszerkezet vonórúdjainak (nyitó-záró) zörgését habszivacs elemekkel csillapítják. Magán az ajtólemezen pedig bitumenlemezes csillapítás van elsősorban az ajtócsukáskori bádoghang (lásd Wartburg) csökkentésére és ugyanebben játszik szerepet az ajtó oldalmerevítő rúdja is. Az egész ajtó belsejét kikentem, a kábeleket is, csak azokat a részeket nem amelyeknek mozognia kell. Utána még az ajtókárpit belső felén a "gyanús" részeket is. Nekem bejött próbáld ki. De ha már csinálod a gyári hangszórót is cseréld ki egyúttal.
Hi! GT
1. Erről az anyagról írnál egy kicsit bővebben?
2. Ha leszerelitek az ajtókárpitot, akkor magán az ajtóborításon kívül látszik még valamilyen zajszegető anyag?
Sziasztok
warum
Amit hallasz az a hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. A hűvösebb reggeleken kell egy kis idő amíg a megfelelő olajmennyiség feljut a kiegyenlítőhöz és elvégzi feladatát. Ha nagyon idegesít próbálkozz egy olajcserével. (Ha bejáratós a járgány és még nem volt cserélve amúgy sem árt)
XII
Én nem kifejezetten díjazom a HGT-t. Ezt a motort egy nagyobb járgány (Lancia Kappa) alapmotorjának tervezték. Az öthengeres kialakítás a Kappában a kényelmes, nyugodt autózást szolgálja. A motor vibrációmentes, sima járását még további beépített kiegyenlítőtengely biztosítja. Ebből következik viszont hogy "pörgetéskor" nagyobb lendtömeget kell megmozgatni, nagyobb surlódó felülettel kell számolni. Ez az autó rugalmasságán erősen érezteti a hatását és jelentős fogyasztásnövekedést is okoz. Magyarul ez nem egy sportos motor. SZVSZ az Alfa 2.0 TS 16V blokkja a 145-ben sokkal jobb megoldás. A Bravóban pedig nálam az 1.8 GT a favorit igaz "csak" 113 LE-s de egy nagyon jó konstrukció.
AF-es járgányt meg nagyon meg kell nézni és csak akkor megvenni, ha nálad szeretnéd, hogy megöregedjen. Ja és alkudni lefelé százereket!
Igaz hogy Putos vagyok de lenne hozzátok egy kérdésem szerintem tudtok segíteni.
1.2 8V hidegindításkor pl.egy éjszakás állás után
a motorból kattogó hang hallatszik mintha egy szelep csattogna ez úgy 20-30 mp hallaható ez természetes vagy valami hiba 8.500km van benn?
Új tagként nézegetem a Fórumot és olvastam pár témát, amihez szeretnék hozzászólni.
Magamról csak annyit, hogy 1 hónapja váltam meg 1998-as Bravo 1.6sx-emtol és most egy Alfa 146-ossal ismerkedek. Így Alfa téren még új vagyok, de a Bravo-ról van tapasztalatom asszem. Nekem sikerült a 2 év alatt 75 ezer Km-t belehajtani a Bravo-ba, de semmi panaszkodni valóm nem lehet rá, jó kis gép volt (illetve még az is).
Eloször az AF-es HGT-hez:
Egy hónapja vittem én is eredetiségvizsgára a Bravo-mat és ott elmondták, hogy sajnos az olasz autóknak (Fiat, Alfa) gyengéje a motorszám, mert olyan helyekre ütik be, ahol 1-2 év alatt berozsdásodik és ezért elöbb-utóbb a legtöbbe AF-es motorszám kerül. Ennek legfobb oka, hogy csak nálunk foglalkoznak a motorszámmal, külföldön az alvázszám boven elegendo az azonosításhoz. Sajnos emiatt persze mindjárt az autó "rossz" eredetére gondolnak az emberek, ami eléggé rontja az autó értékét. Én amúgy az Autóklubnál voltam, ahol elég sokáig tisztogatták a motorszámot, (eleve alig lehet hozzáférni) de a végén nem volt vele semmi gond. Lehet, hogy vannak helyek, ahol gyorsabbnak találják, ha AF-s számot adnak az autónak?
Nyikorgó váltó:
Ez is egy tipikus Bravo betegség. Nekem is nyikorgott és a fórumban már leírtakhoz hasonlóan orvosolták a problémát. Az egész csak annyi, hogy egy kenoanyaggal befújják a váltokart, miközben valaki hevesen mozgatja a váltótkart belülrol. Mivel a váltóhoz hozzáférni csak alulról lehet, az autót fel kell emelni, és miután a rendszer beszedte az anyagot, már nincs is többet hangja.
Én még a következo tipusbetegségekbe szaladtam bele:
hátsó ablaktörlomotor: 1 éven belül megadta magát, garanciában cserélték;
féltengely gumiharangszett (benne van a csapágy is): ez is 1 év után elhasználódott és csöpögött az olaj, csere után minden OK volt;
kalaptartó zörgés: sokan nem is gondolják, hogy ez is orvosolható, én is sokáig azt hittem, hogy a beépített hangfalaktól van, aztán a szervízben igazítottak két csavaron és megszünt.
Szerintem nem éri meg.
Én ugyan az újként vásárolt Bravo-n kívül csak motorokról számolhatok be, de sok csúnya dolgot láttam. Ami nem tök tiszta, az általában sokkal mocskosabb, mint amilyennek látszik.
..csakhogy a leendő tulaj nagyon szeretne hinni benne..
Köszi yOLORO!
Most jön a nagyobb gond:
Megegyeztünk a vételárba leelőlegeztem a kocsit,du.megyek vissza,hogy fizetek erre közlik,hogy az eredetiség vizsgán a motor AF-et kapott.
Egyébként a kocsit ugyanabban a szalonban vásárolták 4 évvel ezelőtt ahol most használtként árulják csakhogy áll. elrozsdásodott a szám...
Visszaléptem az üzlettől.
Szerintetek megéri beszállni így?
Ha egy olyan Bravot akarsz venni amelyik 8mp alatt van 100-on, a fékei a kategoria legjobbja, kiméletes tempónál 10-11l fogyaszt, ha nyomod neki 15l. A futomüve városban nem valami konfortos kényelmes mert országuti és autópályán való száguldásra tervezték.
Ha ezekkel mind megbarátkozol akkor ideális választás a Bravo HGT.
Sajnos pontosan nem láttam mit csináltak vele mert benne kellet maradnom az autoba és mozgatnom a váltot.
Felemelték az autót és a váltó környékén alulról fujta a srác a szilikon sprayt mint a örült. Kb 1-1.5 percig nyomta rá a sprayt. Szépen lassan elhalkult a nyikorgás.
Sajnálom, hogy nem tudok pontosabb válaszal szolgáli.
Szeretnék hozzászólni a nyekergő sebváltó ügyhöz!
Nos! Nekem is van egy 1 éves 1,6-os Bravom, amin kb. 10 hónapos korában kezdett el nyikorogni a sebváltó! Először én is azt hittem, hogy a bőrszoknya alatti kis fehér gömb nyikorog, azt fújtam mindenféle spray-vel, zsiroztam, de nem múlt el, sőt!
Majd a 20 ezres szerviznél Tb-i Strausz szervizben egy bizonyos Lacika jött rá arra, hogy az nem az utastérben hanem a motortérben nyikorog.
Ott agyonfújtam szilikonnal ,és azóta lássatok csodát, semmi hangja! Persze mondanom sem kell hogy erre a többi szerelő 1,5 hónapig nem tudott rájönni!!!