Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.27 0 0 860
Megvan a riasztóm. Asszem vmi Sinus Line. Külön aksi a szirénának, felhúzza a nyitva felejtett ablakokat (ablak modul), stb. (55e + Áfa ...)
Jöhet a HIFI :)
Barramas Creative Commons License 2000.12.26 0 0 859
Sziasztok
Azt hiszem,lemaradtam egy kissé,de utólag meg előre is nagyon boldog karácsonyt és még boldogabb új évet kívánok mindenkinek,aki megérdemli...:)
Ciao
Barramas™
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.24 0 0 858
Én fél órán keresztül hallgattam a Media Marktban és nagyon meg vagyok vele elégedve. Nekem biztos jó lesz, imádom.

...ha nem tud lenyílni a Bravo-ban, akkor ezt csúnyán bebuktam, mivel már megrendeltem napokkal ezelőtt...
A beépítő keret alsó része alatt mi van? Nincs alatta üres hely esetleg? Akkor ki lehetne vágni a keretből alul egy darabot, ami engedné kinyílni a rádiót.

Hova tudják még berakni? Kesztyűtartó, vagy hova?
Ha máshova teszik be, akkor mondjuk megvan az az előnye a dolognak, hogy a gyári is bent maradhat, így a tolvajokat még csak becsapni sem kell.

Előzmény: yOLORO (857)
yOLORO Creative Commons License 2000.12.24 0 0 857
Sziasztok
A gyári magas hangsugárzok elég jo minőségüek.
De érdemes öket kicserléni mert nem bírják a huzamosabb komolyabb terhelést.
Amugy a Sony fejegységhez csak egy gondolat:
A cimborámnak sikerült megszereznie a magyarorszárga érkezett elsö 100db-ból egyet.
Ha jól emlékszem a gyári helyére nem lehetne behelyezni mert a lenyiló ajtaja túlmegy a 90fokon. De nem volt megelégedve vele. Már el is adta.

Kellemes ünnepeket kívánok neketek!!!

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.24 0 0 856
Granturismo!

Kezdek pánikba esni.
Nézd meg a általad küldött képeket a CDX M600R-ről kinyitott állapotban és az utólag beépített autórádióról!
Ki fog az ott nyílni rendesen??
A lenyíló rész lefele kilóg, viszont a besűlyesztett rádió alatt ott a beépítő keret fala! Jaaaj!

Előzmény: granturismo (853)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.24 0 0 855
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
(azért ne hanyagoljátok a Bravo-tokat ;)
granturismo Creative Commons License 2000.12.24 0 0 854
Akkor viszlát jövőre.
Mindenkinek boldog karácsonyt és BUÉK!
granturismo Creative Commons License 2000.12.24 0 0 853
üdv.
Azért ma már elterjedtebb, hogy a műszerfal tetején is van hangszóróhely. A felső helyen gyárilag egy Nokia gyártmányú magassugárzó van beépítve. Ez a hangszóró nem is olyan rossz. Nekem inkább az alsó papírmembrános, műanyagkosaras hangszóróutánzat nem volt szimpatikus, de azért én a felsőket is kicseréltem. Az eredeti rádióelőlapot meg fogonm nézni ha kiszereltem, hogy maradandó károkozás nélkül mit lehet vele kezdeni.
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 852
Még egy kérdés: ...és nem lehet esetleg úgy lebarkácsolni a gyári rádió előlapját (és kamunak használni), hogy utána vissza is lehessen csinálni? Ez lenne a jó megoldás szerintem...
Előzmény: granturismo (850)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 851
Akkor elsiklottam felette, bocs.
..és a felső hangszórókat te használod/fogod használni?
Általánosnak mondható, hogy az autókban ott is van hangszóró, vagy ez valami spéci Bravo dolog?
Előzmény: granturismo (850)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 850
Nem rosssz dolgot mondasz. Egy régebbi Auto-HIfi számban olvastam egy Bravo-ról amiben a régi rádió előlapját használták fel. Csak egy a bökkenő ha majd valamikor eladod a gépet esetleg jól jöhet a gyári rádió. Azért elgondolkodtató az ötleted. A "nálunk kapható"-t úgy értettem, hogy nálunk magyarországon merta képeket egy holland site-ról hoztam át. A Török audió árulja (XI.Fehérvári út 44) 3eft köröl van az ára.
Olvasd el mégegyszer amit írtam, van szó a felső hangszórókról is. Eredetileg 5" x 7" (13 x 18) oválhangszórók vannak beépítve, ami ugye nem egy gyakori méret de azért lehet kapni elvileg lehet egy ugyanolyan méretűt beépíteni, bár én nem szeretem az oválhangszórókat.
És akkor a Sony rajongók kedvéért itt a CDXM-600:

Ez meg a CDXC-5000 csak az X-PLOD változat:
Előzmény: ujtulaj (849)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 849
Hú, de jó, hogy küldted ezeket a képeket!
Már nagyon kíváncsi voltam arra a bizonyos kamu előlapra. Hát, tényleg ronda :) Azért érdemes használni, nem? A nálatok kaphatón vannak feliratok, ez jó! És mennyibe kerül? (csak úgy tájékoztatás képpen)
A Gyári rádió előlapját nem lehet esetleg lebarkácsolni, hogy az ember abból csináljon kamu előlapot? Az megiscsak meggyőzőbb lenne egy tolvaj számára, nem?
Elöl csak az ajtóban levő hangszórókat említed. Ha jól emlékszem, a Bravo-ban van még kettő az első ablak alatt. Azokat nem használjuk/cseréljük?
Az ajtóba mekkora hangszóró fér be a régi helyére barkácsolás és adapter nélkül? 13cm, vagy kisebb?
Előzmény: granturismo (848)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 848
Azok kedvéért akik nem pontosan látják miről van szó itt van néhány foto:
Ez a gyári rádió kiszedve, jól látszik, hogy egy szabvány rádió ez is csak az eleje egyedi:

Igy néz ki a rádió helyére beszerelt illesztőadapter benne már egy szabványos rádióval:

Ez a kamu-előlap jaj de ronda!:-)) A nálunk kaphatón kamu feliratok is vannak.

Itt szétszedjük az ajtót és adapter segítségével beépítünk egy normális 13 cm-es hangszórót:




Ez pedig egy kissé durvább ajtó átalakítás:

Végül annak a bizonyos ajtó adapternek a rajza barkácsoló kedvűeknek:
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 847
Szóval.
Ha jobban belegondolok talán előre a legideálisabb valamilyen háromutas cucc lenne. Ha nem akarom szétforgácsolni az ajtót. (Mármint nemcsak egy 16-ost bevágni, hanem az ajtókárpitot is átalakítani.) Az első ajtókban a hangszóró elég mélyen van elhelyezve és a gyári rácsozás eléggé zárt és lefelé irányuló. A hangsugárzás szempontjából a legideálisabb, ha a hangszórók a fül irányába sugároznak. De ezek az alsó hangszórók inkább a láb irányába dolgoznak. A mélyhangoknál a fül sokkal kevésbé irányérzékeny úgyhogy a mély(ebb) hangokat nyugodtan nyomhatja az alsó pár. A magas jelenleg a müszerfal tetején a rács alatt van elhelyezve. Azt már régebben irtam, hogy ezt a rácsot lecseréltem a 99 előtti kiadás rácsára mert az jóval ritkább és jobban kijönnek alóla a magasak. De azért most is hallani, hogy sokat lefog. Az ilyen kétutas rendszereknél a keresztezési freki kb. 3-5 KHz között van, azaz a középhangok jó része is lentről, az ajtóból szól ami a fentebb leírtak miatt nem valami ideális. Sokkal jobb lenne egy háromutas rendszer. Az ajtóban maradna minden ugyanúgy. A keresztváltót ki kellene cserélni egy háromutasra. A magasat kivenni a felső rács alól, kitenni a műszerfal és a szévédő találkozásához vagy az "A" oszlopba építeni. A felső rács alá meg beépíteni egy középsugárzót, egy 87mm-es típust. Ha mondjuk a háromutas keresztváltó alsó váltása 1KHz akkor a hangok 1Khz-től fölfelé már a felülről, műszerfalról, irányítva érkeznének. 1KHz alatt meg az ajtóból. Ezt az egészet egyenlőre meghajtaná a rádió saját végfoka, de nem feltekert méllyel, inkább kissé vágva. Az autórádiók mélyhangszín szabályozója általában 100 Hz-en vág, tehát ennél mélyebb hangot így már nem engedek az ajtókban lévő hangszórókra. Így bőven elég az ajtóba 13 cm-es hangszóró is. És itt lehet kihasználni az Újtulaj féle Sony vagy a nekem szimpatikus Grundig azon tulajdonságát, hogy különálló szubbaszus kimenetük van. Erre rákötni egy erősítót arra egy kisebb mélyládát és 100 Hz-től lefelé dolgozzon az. Indulásnak szerintem ez így lenne jó.
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 846
Jajdejó:-)) Én is ott.
Előzmény: ujtulaj (845)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 845
Hehe :) Ott vettem az összes mostani cuccomat :) ..de sajnos a nyitvatartási idejük kórosan ütközik a munkaidőmmel :^/
Előzmény: granturismo (844)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 844
Azt tudom, hogy drága, nekem a testvérmárkája az Infinity van otthon.
Bizony árulnak JBL és Infinity autóhangszórókat Satsystem áruházban. A Fogarasi úton van a Tesco és a Kerepesi út közötti szakaszon egy pincében. Nagyon klassz bolt. Feltétlen nézz körül ott is mielőtt pénzt költenél!
Előzmény: ujtulaj (843)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 843
Granturismo!

Nem is láttam JBL autó hangszórókat sehol.
Sőt, nem is hallottam róla..
Egyébként pedig a JBL sokkal drágább márka, mint pl. egy Pioneer, márpedig nekem a Pioneer hangszórók hangja megfelel. Megpusztulnék, ha ellopnák az autóból a JBL cuccot, szóval eszemben sincs..
A CDX M700R + Pioneer hangszórók (mélynyomó és erősítő nélkül) egy jó kompromisszum a legolcsóbb és a nagyon drága megoldások között.
Elég jól szól, de még épp ésszerű az ára.

Előzmény: granturismo (842)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 842
Szia Újtulaj!

Ha otthon JBL-ed van miért nem azt teszel a kocsiba is?

Előzmény: ujtulaj (841)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.23 0 0 841
Granturismo!

Igen, van benne óra.
Sőt, becsukott állapotban bazi nagy óra van rajta... :)
Kinyitva az a kék kijelző szerintem szinte bármihez megy. Nagyon szolíd úgy, ráadásul a Bravom világos-szürkés-metál-kék :)

Előzmény: granturismo (840)
granturismo Creative Commons License 2000.12.23 0 0 840
Sziasztok!

Sajnos ünnepek alatt nem vagyok netközelben, de azért benézek ha tudok. Ez aztán a termés, látom a Bravo Hi-fi téma sokakat érdekel.

Én is egyre jobban beleásom magam ebbe a dologba. Megnéztem a Sony CDX M 700-R készüléket. Tényleg nagyon látványos. Más kérdés, hogy hogyan passzol a kék kijelző a Bravo-ba. A másik észrevételem az, hogy az előlap nem levehető, kikapcsolás után a fekete plexilap védtelenül várja a tolvajokat. Ja óra van benne?

Az autóban gyárilag elhelyezett vezetékek szerintem még a jobbik fajtából valók. A keresztmetszetük is megfelelő egészen addig még az autórádió saját erősítőjéről hajtjuk meg őket, hiszen az autórádiók gyári kivezető kábelei is általában ugyanilyen keresztmetszetűek, ezért SZVSZ teljesen felesleges a cseréjük. A másik az, hogy az ajtócsatlakozásokban nem is lehet kicserélni a vezetéket hiszen az csuklópontban egy sokpólusú csatlakozóval oldották meg a vezetékek ajtóba vezetését aminek a kiváltása igen bonyolult feladat. Más kérdés ha külön erősítőt használunk akkor már esetleg érdemes elgondolkodni a vezetékcserén.
Az első hangszórók vonatkozásában én nem gondolom, hogy az egyedül üdvözítő megoldás egy 16-os hangszóró beépítése. Viszont valamilyen mélysugárzó doboz használatára szerintem mindenképp szükség van. Otthon sem elegendő a jó mélyvisszaadáshoz egy 13-16-os hangszóró, akkor miért lenne elég a kocsiban ahol ráadásul sokkal rosszabbak a körülmények. Nyilvánvaló, hogy egy erősítő számára valójában a mély hangok visszaadása igényli a teljesítményt. Ezért ha "mélynyomó" kell akkor ahhoz bizonyosan kell valamilyen erősítő is. Az autórádiók saját végfokai mindenféle felirat ellenére max 10 és 15 watt között vannak kivéve a legújabb beépített transzverteres típusokat ám ezek még a csúcskészülékek között sincsenek elterjedve.

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.22 0 0 839
Sziasztok!

Granturismo: Voltam megint a Westend-ben, és most láttam Grundig Advance CD-t.

Más:
Meghallgattam egy Sony CDX-M600R-rel rengeteg hangszórót.
A két legjobb szerintem egy 32e Ft-os Pioneer és egy 20e Ft-ot Magnat volt.
Sokat figyelgettem, hogy melyik szól jobban.
Végülis a Pioneer vitte el a pálmát hangosabb basszusos témáknál, de ekkora árkülömbséget nem tartok indokoltnak.
Ha megengedhetem magamnak, Pioneer-t veszek, de a Magnat előttem bizonyított.

amok Creative Commons License 2000.12.22 0 0 838
Sziasztok!

Olvastam a HI-FI-vel kapcsolatos hozzaszólásokat.

Nekem Magnat hangszórók vannak az autóban. Hátul a kalaptartóban két ovál háromutas, elöl az ajtókban egy-egy mély, és a műszerfalon egy-egy magas. A fejegység JVC KD-S676R CD-Rádió.
Csak azt tudom mondani, hogy nagyon elégedett vagyok vele. A hat hangszóró együtt nagyon szépen szól és a JVC szép dinamikus hangzást produkál.
Kicsit féltem tőle, mert nem ismertem ezt a márkát, de most már csak ajánlani tudom. Az ára is jutányos volt 39.900,- akcióban. Egyébként ez az akció egész éven át tartott. Szépen néz ki a műszer (ezüst+fekete), bár az első bekapcsoláskor az ide-oda villódzó fények kicsit elvették a kedvem, de szerencsére ezeket ki lehet iktatni egy gombbal.

Előtte egy Kenwood magnó és CD-váltó volt a kocsiban ezekkel a hangszórókkal, de midamellett, hogy örökké ugrált a CD minden kis gödörnél, a hangzása sem volt ilyen tiszta.

A mélyládával kapcsolatban szerintem mindenkinek el kell dönteni, hogy mi fontosabb, a csomagtér, vagy a lüktető basszus, ami szintén nem túl rossz dolog, de én valahogy olyan tipus vagyok, hogy inkább feltekerem az ablakot ha hangosan akarom hallgatni a zenét, nem pedig le.

Amikor az otthoni HI-FI mellől felálva beülök az autóba, így sem érzek csalódást.

Alexandrosz:
Azt nem tartom túl jónak, ha csak kétutas hangszóró van egy autóban. Első hallásra lehet, hogy szebbnek, dimakisubbnak tűnik a kétutas hangzása, de igazából a zene fele így elveszik.

Sok sikert kívánok Nektek a választáshoz.

Üdv!
amok

350cuiV8 Creative Commons License 2000.12.21 0 0 837
Hali!
Eladnék négy darab SPLITFIRE gyújtógyertyát. 1,2-es Bravon kívül minden benzines Bravohoz jó, az 1,6-osesetében kb. 5-6 lóerő pluszt jelent. Természetesen teljesen új, a négy darab ára 12000 forint helyett 7000 forint.
alexandrosz Creative Commons License 2000.12.21 0 0 836
Senkinek nincs 5lete hátsó hangszóró dolgában? Én most úgy gondolom, hogy egy 3-utas Alpine fog bevágódni... Egyáltalán: fontos, hogy 3-utas legyen a cucc? Netán a 2-utas is megfelel?
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.20 0 0 835
Yoloro!

Nekem CDs cucc kell mindenképp, így a gyári rádióm sajna eleve megbukott. CD váltót nem akarok, sima elöl tölthető 1 CDs-et akarok.
Nagyon tetszik a Sony cdx m700r, ez lesz nekem, amint összejön.

Nekem nem kell mély láda. Nem a spórolás miatt, hanem tényleg nem kell.
Nem reklám képpen mondom, de itthon 400e Ft összértékű JBL hangfalaim vannak, JBL a mélynyomó is, szóval tudom, hogy mi a pontos külömbség.
Szóval az én igényem az autóban a gyönyörűen szóló cucc, ami nem jelent óriási hangerőt, sem sub-bass cuccot.
Szóljon nagyon szépen kellemes hangerőn.

Mennyibe kerül akkor nekem az összes hangszórót kicserélni pl. Pioneer-re? Beszerelési ár kb. mennyi lehet?

Előzmény: yOLORO (834)
yOLORO Creative Commons License 2000.12.20 0 0 834
Sziasztok

Én ezeken a problémákon amik elött TI most álltok egy éve már átestem!

Nekem eddig Kb. 170eHUF be van a HiFi a kocsimba úgy, hogy még nem vettem fejegységet!
Nekem elöl(ajto+m.szerfal teteje) a második szett van beépítve. Az elsö nagyon hamar megadta magát. SoundLab márkáju szett volt az elsö(a SinusLive-val van vmilyen rokoni kapcsolatba). Nagyon nem ajánlom senkinek. A mostani szett egy Coral NTL 22 tip. 13cm 100w teljesítményü. Bátran merem ajánlani bárkinek. Hátul egyenlöre csak mélynyomó Rockford Fostgate 80w pontosan méretezett ládával.

Szóvala a tapasztalataim a következök:
Ha minőségi HiFi kell az autoba akkor elöre min. kell a 16cm-s hangszorószett ami átalakítás nélkül nem fér be. A hátsó utasoknak a regi helyére 13 fél profi hangszórok bőven elegendők.
Ezektöl csak hangosabb lesz a zene. Hátra nem kell sajnálni a mélynyomót, amit minél nagyobb ládába kell helyezni. Az erösítő 4x100-s, a mélynyomó is 100w körüli.

Ha a gyáritól sokkal jobban szoló nem órjási hangerejü HiFi-vel is beéritek:
Elöre minöségi(egy kicsit drágább) 13-s szett is elegendö.(Nem márkás utángyártott az eredetível megegyezö méretü!!! Itt a Pioneer és Sony-ra gondoltam)
Hátra mélynyo mindenféleképpen ajánlott.

És az ominózus fejegység:
Sajnos nekem olyan helyen parkol az autom napközben ahol rengeteg a feltörés, ezért nem mertem drága hivalkodó fejegységbe beruházni. Inkább átalakítottam a gyári(high)rádiómat. A végfokai elöl hoztam ki két erösitetlem jelet(Line Out)és kivezettem a hátán 4db RCA csatival!

Elnézést ha egy kicsit hosszúra sikerült.
Ha vmilyen részletek érdekelnek irjatok mert majdnem mindent saját kezüleg készítettem.

ujtulaj Creative Commons License 2000.12.20 0 0 833
Köszi szépen, megkaptam!

Várom a további fejleményeket :)
Nekem sajnos még nem aktuális, mivel még semmit nem vettem a világon.
Addig is gyűljön az infó ;)

Előzmény: alexandrosz (832)
alexandrosz Creative Commons License 2000.12.20 0 0 832
mail ment...

Előzmény: ujtulaj (831)
ujtulaj Creative Commons License 2000.12.20 0 0 831
Köszi, várom a számot!
Előzmény: alexandrosz (830)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!