Amikor az enyémet vettem, megnéztem néhány HGT-t is. 4 év körülieket tudtam volna venni a pénzemért. Elrettentett a magasabb fogyasztás (átlag 11-13 l) és az, hogy vajh milyen mutatványokat is végzett vele az előző tulaj:o)))
Amúgy nagyon tetszik és véglegesen nem mondtam le róla, vagy egy hasonszőrű méregzsákról...
Egy viszonylag jó kompromisszum lehet a Punto II HGT. Valahol 133 lóerő környékén van, 1.8-as a motor és a kis kaszni miatt igen jól húz. SZVSZ az ára sem rettenetes. Igaz, nem Bravo...
Van neki egy 2.0-s HGT-je. Az már jól szedi a lábát:o))) Ha jól tudom 147 lóerős, de lehet hogy 155. 8 mp körül van százon... Magyarországon is kapható. Kicsit sokat fogyaszt, de azért ad is cserébe valamit...
Sziasztok,
az lenne a kerdesem, hogy a bravoban mi a legerosebb gyari motor es ez mit tud? (0-100, top, etc...), ha jol sejtem ez a 100LE 1.6 16V lesz, nem?
2000cccm-es valtozata nincsen?
vasarlasnal mire erdemes figyelni?
apamnak Tipoja van, en meg kiprobalnam a Bravot :)
koszi
P.
Granturismo! A verdám Bravo 1,6 SX. Ha hidegben beindítom (-10 foknál is pöccre indul) és elindulok, akkor az első 2-3 percben ha a kormányt bármelyik irányba teljesen kitekerem, ékszíj-csúszáshoz hasonló, sivító hang hallatszik a motorházból. Ha ilyenkor pár fokkal visszaengedem a kormányt, a hang megszűnik. Ha kicsit melegedett a motor, az egész jelenség megszűnik. Van tipped arról, hogy mi okozza?
Biztos, hogy jol tudod???
Én német országban és német ujságogban is csak 105LE Mareakat láttam.
100LE JTD még sehol nem olvastam.
A 110LE JTD meg az Ulysseben teljesít, de ez a PSA konszern HDi motorja.
Az 1.9-es JTD motornak létezik 100, 105 és 110LE-s változata is. Ausztriában és Németországban a Marea-t 110 LE-s JTD motorral forgalmazzák. Ugyanott a Bravo/Bravát 100LE-vel. Nálunk a Bravot nem árulják diesel motorral. Érdekességképp írom, hogy az olaszoknál árulják a Mareat a 2,4 JTD motor 130 LE változatával is. Ugyanezt a motor volt a Kappában is, de abban ugyanez 136 LE-s. Ennyit teljesít a 156-166-os Alfákban is.
GT,AUE
"Viszont a Marea-ban nem ugyanaz a JTD van mint amit a Bravo-ba szerelnek." -ezt hogy érted???
Ha a teljesítményényük teljesen megegyezik akkor miben más????
Tudtommal még a váltó is teljen egyforma a Bava és a Marea modelek között.
A teljesítménye ahogy mondjátok megegyezik az 1.6-éval csak a fogyasztása a töredéke.
Sziasztok!
yOLORO
A Marea a JTD-vel határozottan jobban ment a "sima" 1.6-nál. Viszont a Marea-ban nem ugyanaz a JTD van mint amit a Bravo-ba szerelnek. (Már ahol lehet kapni.) Viszont a Benzinmotor ugyanaz. A kerekek a diesel motor nagyobb súlya miatt nehezebben pörögnek el. Ezenkívül szintén ugyanezen okból a kagyarvételi tulajdonságai is másak a benzineshez képest.A motor zaja igen csekély,de ne felejtsük el, hogy a Marea-ban több zajcsillapító elemet alkalmaznak mint a Bravo-nál. Egy apró negatívum: Induláskor nemárt egy kis gázfröccs mivel a motor hajlamos a lefulladásra. (Ez mondjuk minden közöscsöves dieselre jellemző.)
Hír:
"Első álcázott közúti tesztjeit futja a Fiat alsó középkategóriás modelljének utódja. Az új modell várhatóan 2001 decemberében mutatkozik be, a jelenlegi modellhez hasonlóan két változatban. A hírek szerint a három- és ötajtós modellek jelentősen különböznek majd egymástól, az előbbi egyértelműen sportos karakterű lesz, míg az utóbbit inkább családi modellnek szánják. A képek egyelőre nem árulnak el sokat az autók részleteiből, ám az sejthető, hogy vonalvezetésükben a jelenleg futó Punto stílusát öröklik majd. A modellek legnagyobb újdonsága a Multipla megoldásához hasonló acél vázkeret, amely olcsóbb gyártást tesz lehetővé a szilárdság csökkenése nélkül. A motorpaletta nagyrésze várhatóan a jelenlegi modellből kerül át az új sorozatba, azaz az 1,2 literes 82 lovas lesz a legkisebb, a kétliteres HGT a legnagyobb benzines erőforrás, ugyanakkor a két régi dízelmotor (1,9 JTD, és 1,9 D) mellett egy új, sportos dízel is várható."
Nos, alapjáraton semmi nem hallatszik a kelepelésből. Mi több: menet közben is csak egészen kicsi gázadásra jön elő (pl. sebességtartás, vagy nagyon kicsi gyorsítás). Amint akár egyharmadnyi gázt adok, máris megszűnik, és nem azért, mert nem hallom a motortól, hanem csakugyan elhallgat (kipróbáltam ötödikben).
Egyszóval eléggé fura. Ráadásul, mint mondtam, nem mindig csinálja ezt sem; vannak napok, amikor meg sem mukkan, bárhogyan próbálkozom is a gázpedállal. Aztán egyszerre csak rákezdi.
Jól le vagyok maradva.
stika
Nem igazán értem ha az Autorákó elszúrta a dolgot akkor először miért nem oda vitted vissza? A Koncz SZVSZ jól járt el. Ha meg ilyen csehül állnak kapcsolási rajzokkal dobjanak egy mailt:-))
Újtulaj Ne haragudj, hogy nem válaszoltam időben de mint említettem nem voltam netközelben. A kamuelőlapot mint régebben írtam legolcsóbban a Fehérvári út 44. alatti autóhifi boltban beszerezhető. Ezen kívül a Fiat márkakereskedések is forgalmazzák, de ott drágább. Én már nem foglalkozom ezzel a kamu dologgal. Egyetértek i a másik beépítőkeret sokkal igényesebb és nem annyira ordít róla hogy nem gyári.
Örülök, hogy elégedett vagy a rendszereddel. Ha kicsit több időm lesz beírom, hogy nálam milyen fejlemények vannak hi-fi témában.
yOLORO
Eddig módomban volt kipróbálni a Fiat Marea 1.9 JTD és a Lancia Kappa 2.4 JTD modelleket. A Fiat Bravo 1.9 JTD-hez sajnos még nem volt szerencsém, de ez elég reménytelen talán majd a Sógoroknál.
Shotgun7
Az ablakemelőd járó motorral is ilyen lassú? Val szeg kenni kellene a mechanikus részeket. Bár igaz a tervezők kicsit elméretezék a morort a Braváéval azonos holott jóval nagyobb üveget kell mozgatnia. A biztonsági öved gyári hibás, ha garanciális cseréltesd ki bár az ilyen hibát a szavatosság alapján később is ki lehet cseréltetni csak megfelelő határozottság kell hozzá. Ha sportkipufogót akarsz keresd fel Turbo Ladát és hivatkozz a jó öreg Granturismo-ra. Plána ha ott van olyasvalaki nála aki épp sportkipuffot csináltatott nála. Múltkor volt szerencsém(?:-)) az általa az Alfa topicos Sonicboom-nak készített remekművet. A próba után 2 napig vizelettartási (inkontinencia) problémáim voltak.:-))
Hoppá ez kicsit vad lett.
alekszandrosz
A Sinus Live ár-érték aránya SZVSZ verhetetlen. Jókat hallottam még a Helix márkáról is. A Mac Audió termékek viszont igencsak változó minőséget produkálnak. Az általad kiválasztott konkrét darab meghallgatása nélkül ne vásárolj. Sajnos még két azonos típusjelzésű modell is eltérően szól. Sajnos lefelé az árlétrán ez mindinkább így van.
Utolsó Európai
Az alapjáraton gázt adni próba eredményét nem osztottad meg velünk, ennek ellenére megnézhetnék a szervoszivattyút. Nagyon egyszerű a próba le kell venni az ékszíjat 1-2 napra maradhat is így, hogy figyelhesd lefeljebb kissé nehezebb tekerni a kormányt. Sajnos az ilyen jellegű hibákhoz néha szükség van a tulaj segítségére is.:-((
Köszi a jókívánságokat, én is hasonlókban reménykedem.
Elég szar dolog sóvárogva figyelni a sok elégedett Fiatos arcot a villamos ablakából.
De nem baj, remélem a legközelebb szervezendő találkára - már ha lesz ilyen (???) - már én is be tudok gördülni !
Egyébként NéroM5-nél vettem az előzőt, a következő is valószínűleg onnan érkezik majd. Van valakinek tapasztalata a szervízükkel kapcsolatban, vagy kapásból kezdjem egy másik márkaszervízzel majd?
Ti. én sem kultiválom, ha csak átdobják alatta a kalapácsot, aztán konyulhatok a kasszához !
Köszi GT!
Sparco, illetve OMP katalógusokat néztem, illetve az angol Damon Tweeks cégét is, amiben angol cégek ajánlata is volt az előbb említettek mellett. Ne dobáljatok rám követ, de tavaly volt szerencsém érezni a különbséget egy Suzukiban (Suzuki Kupa, rali II. oszt) széria fékcsövek és a fémhuzatos között. Mit ne mondjak érezhető volt, Olaszfalu-Tés között. Igazából az a bajom, hogy nagy tempóról (>180km/h, vagy tartós igénybevétel, bal-láb fék, tréning verseny előtt)a gyári betéttel egyszer sem lehetett rendeset fékezni, a mostanival kb. 3-at lehet, de utána már jelentősen csökken a fékhatás. Ezért gondoltam a cserére.
Olvastam alább, hogy többeket izgat a Fiatosok kis kék táskája, illetve annak hiánya.
Nos, ha ki tudom vadászni a most épp gombócra gyűrt szépséges Bravamból ( lásd alább), bár eléggé be van gyógyulva a kesztyűtartó, de történetesen ott lakozik a dolog,( és persze az új autónál nem spórolják ki a zsebemből az új tatyót ) szívesen elajándékozom.
Ha valaki igényt tart rá, csak írjon, amint hozzáférek eljuttatom neki.
Sziasztok!
Rövid szabadságom véget ért, ezalatt nem voltam netközelben sem, akinek esetleg nem tudtam írni annak bocs.
Olajtéma:
Minden bizonnyal a szervíz érdeke valóban az 1000 km-enkénti olajcsere lenne, viszont a gyár a ritkább szervíz-olajcsere periódust forszírozza. Ezzel a termék minőségét, megbízhatóságát próbálják jelezni. SZVSZ nem lehet egyértelműen kijelőlni az olajcsere esedékességét, hiszen rengeteg körülmény függvénye. A legjobb megoldás a néhány gyártó (pl. BMW) által alkalmazott olajanalizisen alapuló csereesedékesség jelzés. Ez amúgy nagyon egyszerűen a kenőolaj optikai (átláthatóság) vizsgálatán alapul. A hidegindítások száma, a városi vagy oszágúti használat, az alkalmanként megtett utak hossza és persze a vezetési stílus erősen befolyásolja az olajcsere időpontját. Ezért fordulhat elő, hogy ugyanazon modellnél néha 7500-10ekm más esetben viszont csak 50ekm után világít az olajcsere lámpa. Miért nem szereli be a Fiat ezt az alkatrészt?
Bár elveimmel ellenkezik, de én is gondolkodtam rajta, hogy a gyári Selenia helyett valamilyen más olajat próbáljak ki. A jelöltek között van a Castrol is. Én viszkozitás tekintetében az 5W40 jelzésű olajakat céloztam meg. A használat körülményei miatt pedig (városi használat, oda-vissza kb. 30 km naponta napi 2 hidegindítás nálam is a 10ekm-es olajcsere a kívánatos.
RIII GrA4!
A régi 1.9 TD motoroknál az első féktárcsa és betét teljesen azonos volt a 1.4/1,6 modellével. A hátsó fékdob azonban nem. De ez teljesen mindegy. Az 1.6 féktárcsájának vastagsága újonnan 12 mm +- 0.2 mm, ha a tárcsa nem éri el a 10.2 mm-es vastagságot akkor cseréld. Ha úgy látod, hogy csak hullámos akkor szakműhelyben fel lehet szabályoztatni. Ezt akkor érdemes megcsináltatni ha szabályzás után még legalább 11.1 mm vastag marad a tárcsa. A fekbetét legkisebb vastagsága 1.5mm lehet (persze talp nélkül).
A JTD fékrendszerében egyetlen változás lehet, hogy megkapta az 1.8 első fékrendszerét amit azonban nem hiszek.
A fékcső cseréje fémhuzatosra nem probléma ha megfelelő (a típushoz illő) tuningcsövet veszel. Való igaz hogy a fémhuzal miután nem engedi kitágulni a gumit, igy bizonyos szélsőséges körülmények között csökkenti a fékrendszer reakcióidejét. Bár végülis azt is meg lehetne magyarázni, hogy ABS esetén miért nem kell fémhuzatos fékcső, de szerintem ez nem igy van. De hol olvasol te olyan "katalógust" amely ilyen részletes?
Új vagyok itt, úgyhogy szorri a kezdeti bénaságaimért!
Mindjárt azzal kezdeném, hogy elmondjam, jelenleg Ti tartjátok bennem a pislákoló lángocskát életben, mivel 1ből karácsony után sikerült egy "Mi autónk"-nak totálra törnie alig két és fél hónapos Brava 1.6SX -em. Azt hittem sírvánfakadok. Úgy imádtam a drágát !
Most biztosítózunk, és számoljuk a napokat.
Remélem minimális bukással jövök majd ki a buliból, és újra köztetek lehetek egy friss gép tulajdonosaként.
Elmondaném még, hogy tök jó olvasni a hozzászólásaitokat, mert a mai világban nem annyira megszokott "normááááális" stílus uralkodik, nem pedig egymás hülyének nézése és utálása.
Szóval elsőre ennyi, bocs a sok süketelésért, de JÓ ITT, NA !
Az autóm 2000. januári. Egyébként már ültél is benne, az Autókiállításon! :-))
Segítsetek légyszíves! Minden katalógusban azt olvasom, hogy fém huzatos fékcsövet csak ABS nélküli Bravohoz adnak. Ennek mi az oka? Ugyanis gondolkodom egy ilyen cserén, de ha komoly akadálya van, akkor kénytelek leszek letenni róla.
Köszi!
Tuning
Az én autómon (SX)a GT, HGT szárnya van fenn hátul. Egy kis barkácsolást (csavarok lefűrészelése) igényelt a dolog, mert a gyári kiviteleken lyukas a szélvédő és csavarozva van a szárny, nekem pedig ragasztva szélvédő ragasztóval. Bírja a gépi mosót is. Nehezebben koszolódik a hátsó üveg, és elég szolid a kinézete.
A kipufogóm hátsó dobja egy Sebring dob, ami már 80e km-t futott (régi+új autón), eddig semmi baja. Hangja inkább szolid, mint hangos, de hosszú távon (>1.000 km)is elviselhető.
A futóműben a gyári kiegészítő katalógusból származó Eibach rugók és Koni gátlók vannak. lassan rájuk férne egy felújítás, mivel 80e km-t futottak immár. Az autó úttartása összehasonlíthatatlan a gyárihoz képest, hátul a kényelem kicsit csorbát szenvedett, de a stabilitás nekem ennyit megér.
Ennyi az össz tuning az autómon. A fogyasztás nekem így télen 9,5-10 l körül alakul, reggelente klímával, 90-95% városi használat mellett. Ami érdekes, nyáron is ennyi volt.
Bocs a hosszúságért!
Üdv!
Na, megint beírok magamnak valamit :)
Kaptam kamu rádió előlapot az SPQR-ben.
Hááááát... Vannak gondjaim vele.
1. Spéco beépítő kerettel együtt adták, azonnal szedethetem is ki most berakott rádiót, és rakathatom átt ebbe....
2. A jelenlegi beépítő keretem százszor igényesebben néz ki, mint ez.
Na, most aztán jól ki vagyok segítve.
Azt sem tudom, mihez kezdjek.
Vagy védtelenül hagyom a rádiót, vagy nézhetem a ronda beépítő keretet a gyönyörű rádió körül...
Nekem 8.5 körüli lehet az átlag, 70%-ban városban járok az autóval (100 16V).
Érdekes módon az eddigi legmagasabb fogyasztásom nyáron volt: csak Budapest, klímával 9.4 liter. A telet eddig nemigen érzem a fogyasztáson.
A jelenlegi tank benzinem is szinte teljesen városban fogy majd el, és már most, féltanknál látom, hogy 8.5 körül lesz - ha kibírom normális tempóban...:-)
Más. Az a halk kelepelés továbbra is hallatszik, de nem mindig. Vagyis hol hallani, hol meg nem. Lehet, hogy csinálni kellene vele valamit, de a magam részéről teljesen a plafonon vagyok az ilyen jellegű dolgoktól. Vagy múljon el, vagy romoljon már el végképp a gecibe, mert én bizony így oda nem megyek egy szerelőhöz, földobva a gépnek a magas labdát, hogy ne produkáljon hatodszorra sem hibajelenséget, én meg ott álljak totálisan hülyének nézve.
Shotgun7!
Lehet, hogy mellettem álltál meg? :o))) A viccet félretéve: én is a Bontex-nél csináltattam a sportdobomat. Nagyon kellemes, egy nagy ovál végződéssel. Felszereltettem még egy hátsó szárnyat is - jelenleg ennyi az optikai tuning a gépen. Nagyon sokat javított az amúgy is szép megjelenésén. Azért olcsóságra ne számíts:o))) Viszont a pénzedért legalább minőséget kapsz.
Ablakemelő: az enyém viszonylag gyorsan felrántja az üveget, de a hangja valóban kissé erölködést sugároz...
Magnó ügy: Az én Sony-m (CDXakármi5000R) mindjárt a beszerelés napján produkált furcsa dolgokat... Egy idő után nem olvasta a track-eket, össze vissza pörgette a lemezt, majd "error" felirattal beszüntette a munkát:o((( Ezt a következő alkalommal is megismételte. Nosza, gyorsan elindultam a szervízbe. Képzelhetitek, hogy az odavezető úton nem hibázott, sőt azóta sem:o))) Nem értem a lelkivilágát, de nem vagyok nyugodt... A cuccról még annyit, hogy 2 db Alpine hangszóró van hátul, elöl még a gyári recsegők szólnak(?). Az első meghallgatás után rájöttem, hogy ki kell őket cserélni... A Sinus Live-ról már írtatok itt többen. Tényleg ennyire jó? Milyen compo-k vannak még, melyek megfizethető áron kaphatók? A hétvégén a Pólus centerben sétáltam. Nyílt egy Mac Audio bolt, ahol most jó áron lehet hozzájutni 1-2 cucchoz. Van mélynyomó 14e-ért, 3-utas 160W-os ovál hangszóró 15-ért, stb.
Tél ügyben:
Itt a hideg. Szerencsére az én kicsikém nem kalapál indításkor. Szép indul és viszonylag csendben jár... Arra lennék kiváncsi, hogy mennyit fogyaszt a ti autótok ilyenkor télvíz idején? A vegyest még pontosan nem mértem, de valahol 8 liter körül lehet (1.6SX) Nemrég mértem az országúti fogyit, amikor is 600 km-t teljesítettem. A végeredmény 6.7 liter/100 km volt (3 személy és csomagok). Kb. erre számítottam. A ti tapasztalataitok?
Vennem kéne sürgősen egy kamu gyári rádió előlapot a Bravo-ba.
Jó lenne, ha max. vasárnap estig megtudnám, hogy hol lehet kapni. A Nyugati pu környéke lenne az ideális vásárlás szempontjából.
Lassan úgy érzem, hogy magamban beszélek, de azért beírom, mert megígértem (magamnak...):
Beépítették a CDX M700R-t. Csak 4db Pioneer hangszórót tetettem bele. Az ajtókba olyat, ami befér az eredeti helyre (mivel nem akartam szétszabadtni), hátulra a kalaptartóba.
Nem gondoltam volna, de nagyon meg vagyok elégedve az egész cuccal. Nagyon kellemesen szól, és a fejegység is gond nélkül lenyílik a beépítő keretben kezdeti aggodalmaim ellenére.
Elégedett vagyok :)
Sziasztok
Olajcsere :
Én annak idején 2500 körül cseréltettem olajat,de előtte felhívtam Fiat Mo műszaki osztályát
(ugye mennyire ráérek..:),és ott javasolták,ha rendszeresen rövid távokon,hideg motorral vagy nagy terhelésnek kitéve (pl vontatás) használom az autót,biztos ami biztos cseréltessem le,bár ők is csak ajánlották,hozzátéve,hogy a gyár szerint tényleg elég 20k körül.
Én is úgy voltam vele,ezen ne múljon semmi,lecseréltetem.Amúgy 18 körül fizettem,ami figyelembe véve a motorolaj helyett betöltött aranyszármazékot (csak az árából következtettem az eredetére),viszonylag elviselhető...:))
Ciao
Barramas™