A szervízben azt tanácsolták ne tetessük vissza a dísztárcsákat
Igazuk is lehet a tanáccsal: akkor lesztek igazán egy merő fekete veszedelem, ha a kocsiszín és a már sötét ablakok homogenitását nem töri meg egy gagyi tárcsa. Hacsak nem fested át azt is feketére. De akkor meg ott a rozsdakérdés dilemmája...
Szia. Én Kunyhó Powermax 5xy típussal kaptam. Szerintem semmi baja ennek a gumónak, halk, tapad. Az Omegámon Michelin Pilot Premacy volt, hangtalan volt, de nagyon szögletes, össze vissza vezetett a nyomvályúkban. Aztán Nokian NRHi ,na az naggyon jó volt a havas utakon is nyári létére. Talán a kunyhót a Nokianhoz tudnám hasonlítani. Ja és én nem tapasztaltam az autó imbolygását mint alább valaki írta :-)
Újabb kárpitozás, más hátsó légterelő, és más ár. Egy kicsivel többet fizettem érte (megváltozott az árlista, persze a vevő hátrányára). Október közepén a hajóról jött a kicsikém, mint 2006-os autó.
Kösz az info-t, remélem ti nem ezekkel a sz.r Kumho gumikkal kaptátok, mert akkor már megérte a kicsit több.
az edig az 2 d-vel helyes, de én pedig- et irtam volna csak közben a Heti Hetest nézem. Állitolag azért kotyog, mert van egy természetes lógása, és a dermedt olaj nem birja megkenni.
Én is ugy érzem egy kicsit nehezebben veszi a sebességeket, kb novembertől. A tegnap leirt hibák okán, és persze a hideg csak fokozza.
Egyébként az enyém hidegen első inditáskor kotyog, kinyomott kuplungal edig csendes. Emlitettem a szervizben, kifilóztuk hogy a nyelestengely lesz az. Mivel akkor nem hajtja a válót. Egyébként a váltót alapjáraton, üresben lehet langyitani. Benyomott kuplungnál (álló autónál) a váltó áll. Ha nem állna, hogy tudnánk sebességbe tenni? Öreg autónál tapasztalható ha nincs behúzva a kézi, kuplung nélkül inditva megnozdul az autó.
Olyan sűrű az olaj, hogy gyengén hajtják egymást a fogaskerekek fizikai kapcsolat nélkül is. Egyébként én mindig kuplungal inditok, kimélve az aksit, és az öninditót mivel kevesebb ellenállásba ütközik.
Toli. Örülök hogy nem csak én szoktam elnyújtani a "rétest".
Újabb kárpitozás, más hátsó légterelő, és más ár. Egy kicsivel többet fizettem érte (megváltozott az árlista, persze a vevő hátrányára). Október közepén a hajóról jött a kicsikém, mint 2006-os autó.
Nem kell rákérdezned: nézzd meg a motorodat. Nálam például lehagyta egy konkrét műszakban egy konkrét vágottszemű a műanyag bilincselést (a képen a 2. számú nyíllal jelöltem), amellyel most 5 perc alatt a parkolóban összefogták nekem a kábelköteget a vízcsővel, hogy ne érhessen egymáshoz az 1. sz. nyíllal jelölt két felület.
Csak annyit tennék hozzá a váltóhoz, hogy sajnos tényleg siralmas a Lacsik váltója. Ezen felül viszont évekkel ezelőtt olvastam, hogy bármilyen kocsinál ilyen g..i hideg időben először legalább 30-60 másodpercig járatni kell (!) a motort (én spec. tovább is szoktam), és eközben alkalmazható a tövig kinyomott kuplungnál a sebváltó járatása, minden sebességfokozatba akár többször is rakjátok be a kart. Azonnal érezhető lesz a különbség, míg az elején alig mozog a rendkívül megdermedt olaj miatt, néhány fokozatváltás után semmi gond nincs vele.
Én meleg váltónál is úgy érzem, hogy rendesen, férfiasan be kell tenni egy-egy fokozatba. Mondjuk még csak 5xx km van benne, meg hát az olaj is ki tudja milyen. Ha nem áll be, akkor asszem kap majd valami normális hajtóműolajat. Az Ignisnél a gyári Opel váltóolaj tett csodát, ég és föld volt a különbség a gyárihoz képest, mikor beleraktuk.
Ui.: nagyon az úton van a Lacsi, most hétvégén volt pálya, meg kanyargós vidéki utak, meg bp. i sz@r utak is, hát eddig le a kalappal a futómű előtt. Volt egy kis járatós Vmax is, rövid ideig mentem vele 140 - et, ekkor forgott pont 4000 - et ötödikben. Ekkor jött meg a hangja is, ez alatt gyakorlatilag csendesen suhan az úton. Szokatlanul jó érzés a Suzuki után. Ja, ha már Suzuki. Volt szerencsém tesztelni egy kicsit az új Grand Vitarát, ami egy igen szép autó kívűl belül, meg nagy is, látszólag. A Lacsiban a sofőrnek nagyobb helye van, mint az említett terepjáróban, amiben a középkonzolhoz feszült a térdem, az ülést személyautósan kicsinek éreztem benne. ( mondjuk ezeken felül más negatívumot nem találtam nagy hirtelen a rövidke teszt és racsing alatt ) A Lacsiban tényleg kényelmesen utaztunk ( két felnőtt + a gyerkőc meg pakkok ), az asszony térde nem nyomta a hátamat mint azelőtt. Szóval egyre elégedettebb vagyok vele. Saccper fogyasztás : amikor elhoztuk a szalonból, 40 litert tankoltam bele, és 430 km. megtétele után villant fel a csóróságjelző. Nagyjából erre számítottam, és nem vagyok óvatos vele, a 3000 - 3500 - ig meglévő fordulatszám tartományt igen dinamikusan használgatom, elváltom az összes fokozatot, nem tötymörgök. Most nézem, hogy jó hosszú utóirat lett belőle, de nem baj.
Ui2: észrevettétek, hogy az ötajtósnál a hátsó ablak fűtőszálai közül a legalsó pont az ablaktörlőlapát alap felfekvési felületét fűti ? Micsoda okosság, hogy az odafagyott lapátot nem kell külön bizgerálni ! Aztán lehet, hogy ez természetes dolog, de én most és ennél az autónál figyeltem fel rá. Apróság, de nagyon tetszik.
No lépek pancsolni a gyerekkel, majd még visszanézek. :))
Csak megerősíteni tudom ugyanezt. Nekem is az udvaron áll a Lacsedli, mínusz 18 fokos hidegben nehezen volt a kettes kapcsolható, de türelmesen kell addig a kettest kapcsolni, csak annyira, hogy szinte magából bemenjen. Aztán ha megmelegszik a váltóban az olaj, minden rendben van.
Nekem ez a >2-es nehezen kapcsolható< jelenség múlt héten abban az extrém hidegben fordult elő, akkor is csak addig amíg kicsit fel nem melegedett. Ha melegen is olyan lenne a váltóm már rég vittem volna a szervizbe, mert az nagyon durva lenne. :D Szóval ami már a Lacsi alapból is "gonosz" váltójához képest nehezen kapcsolható, az már nem semmi. :D Szerintem. Én egyébként 7500km-nél viszem első olajcserére, a szervizben ezt ajánlották, de nem kötelező jelleggel. Üdv!
Azt honnan lehet tudni, hogy egy gép mikori modell ?
A szakmai honlapokról, a reklámokból is kiderülhet. Én onnan tudom, hogy a szalonban mondták ezt nekem szeptember elején, amikor megvettem a masinát. Jólesett elhinni, bár sosem szerettem az ilyen erőltetett dolgokat, hogy több mint fél évvel korábban már 2006-os a modell, de már a piacon, és nem a tervező asztalán vagy a gyártáselőkészítésen...
Most meg a visszahívás igazolta azt az állítást, hogy 2006-os...
A heti munkám nagy része az volt, hogy vizsgázatssam le cégünk 5 db uj kamionját, amit egyéb okokból szlovákiában vásároltak, Hevesre kiszállitva. Az én feladatom volt Hevesről fölvitetni Markazra, ott műszaki, majd irány Budaőrs, telephely. Mind ezt 1 db P rendszámmal. Nyári gázolaj ledermedve, akkuk, gagya. 1 nap fagyoskodás árán felvittük őket. A poén, 200km-es uj autók, megdőltek a műszakin, nem volt jó a fék!!!
Másnap felhordtuk Pomázra, 5ször Pomáz-Markaz(110km). Ott már megfeleltek $$$! :)))
Mind ezt a Lacsit féltve a Golfommal bonyolitottam. 2300km 1.6D 50 le.
Megerősődőtt a vágyam a diesel Lacsi iránt. Város, autópálya, -5 - -18 hideg, rengeteg alapjárat, 6 l/100km. Csak zajos, kényelmetlen, és puritán.
A másik élmény, hogy kollégám felboritott 9 tonna Suzi alkatrészt, A, B -oszlopok, és egyéb "vasak". Össze vissza dobáltuk, összekevertük őket, és a meglepő, a gyár beszállitatta, mert nincs alkatrész!!!
Milyen autó lessz abból? Az okéhogy átvállogatják, de az meg idő, és pénz. Lehet mi is olyan tütüt imádunk, aminek darabjai már az árokban hevertek egymás hegyén hátán?
Ez a kurvából feleség szitu!
Nem teljasen volt idevágó, mindenesetre meglepő és mulatságos!
Üdvözöllek a fórumon, azt hiszem még nem láttalak itt.
Nekem Shell Helix-et tettek bele, 3 féle van belőlle, enyém a középső. Én nagyon szimpatizálok a Mobil 1-el, Aral-al. A 2. fokozat szerintem a váltó olaj gyengesége miatt van, vagy a váltó hibája. Nekem is él ez a jelenség, még meleg váltónál is. Az a trukkje, kicsit ki kell várni a váltásnál, nem gyorsan váltani, hogy a szinkrongyűrűnek legyen ideje elvégezni a dolgát!
Toli!
Ha jól következtetem már gratulálhatok! -végre!
Nem volt időm visszaolvasni.
Tudnék mesélni, de nincs időm, talán holnap. Felborult egy kollégám Suzuki alkatrészekkel, műszakiztattam 5 új kamiont, stb. Holnap irok, sziasztok.
Sziasztok! Én is kaptam értesítőt a visszahívásról (2006-os modell 1.6-os HB Platinum)-. A napokban volt a gépem 3 hónapos, eddig 10e km-nél járok. Legsúlyosabb észrevételem a kipuffogó dob rozsdásodása ill. a jobb első ablak felhúzás utáni 3-4 mm-es visszacsúszása. Ezt a visszahíváskor szóvá is teszem. Remélem csinálnak vele vmit. További sok balesetmentes km-t kívánok minden lakónak!
1. A médiában elhangzottak nem minősülnek jogforrásnak.
2. Ugyan írtam már, de kénytelen vagyok megismételni: A médiamunkás éltető eleme a szenzáció(hajhászás)!
Azt tudom tanácsolni: Ne engedd, hogy a kutas tankoljon helyetted és tankolj lassan!
Lehet, hogy néhány perccel tovább tart, de benzint nyersz vele. Hogy ez éves szinten Neked mennyit jelent, azt a futásteljesítményed alapján ki tudod számolni.