Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Egy megoldás... akkor ne azt hangsulyozzuk, hogy mennyivel szarabb lett, max azt, hogy ez NEKED nem tetszik, és számodra ez nem jó :) lehet hogy nem mindenki igy gondolja, ahogyan te, sőt biztos!
de egy kis szétnézés, márha oylan baromi drága.. :) Szolok city, tőlünk nyugatra, csak buszok járkálnak, azok sem oylan hu de jol, de azért elmegy :) Összvonalas havi bérletjegy: dkv: 5890 Ft. jászkun volán zrt: 5890 a tanulónál is 1000 forint különbség környékén van :) Ez olyan baromi drága, mikor itt van klima, van villamos ami legrosszabb esetben 8 percenként érdejön, és van 2 troli ami legrosszabban 15 perc mulva jön? :) Szerintem nem egy oltári nagy összeg az az 1000 ft! Jah, és arra gondoltál hogyha már nagy, nagyon nagy emelésről beszélsz, hogy a kombinált olcsóbb lett? :) lehet nem soknak, de hidd el, ők is örülnek neki
Én mindig azt szoktam mondani, hogy a DKV-nak is kell idő ahhoz, hogy helyt tudjon állni. Azonban azt se felejtsük el, hogy immáron 5 hónap eltelt. A változásokra meg annyit, hogy egy bizonyos életkor felett a magyar ember nehezebben viseli a változásokat.
a bajod az, hogy nehezen tudod elviselni a változásokat, még ha azok jobbak is, mint te gondolod :) nyugi, a szolgáltatás nem oylan rossz mint TE gondolod :)
A következőkben hangosan gondolkodva felvetnék egy két (vita)témát:
A jelenlegi (tömeg)közlekedési helyzettel sokan nem elégedettek, a DKV nem azt hozza amit nagy reménységgel vártak tőle az emberek. Sok a késés, utaslemaradás, járatkimaradás, nem működnek az utastájékoztató rendszerek, megannyi hiba a rendelkezésre álló 140 darabos flotta alkalmazásával az eltelt közel 5 hónap alatt. Hozzáteszem nekem sem tetszenek ezek a dolgok, amelyhez párosítva vannak olyan jegy és bérletárak, amelyek láttán a tömegközlekedés ezen formáját még ritkábban veszem igénybe hasonlóan több debreceni városlakóval együtt. Talán nem véletlen a nagyarányú utasvesztés, amire a szolgáltató most bekeményített, elcseszett elsőajtózással válaszolt.
Ha végre rászánja magát a DKV, hogy a közel két évtizede megszokott útvonalakon is végre változtasson és új menetrend és útvonalterv készül esetleg a DERKE bevonásával, akkor érdemes lenne elgondolkodnia a szolgáltatónak azon, hogy a jelenlegi kültelki járatokat kiszervezi (pl HV) , így a meglévő 140 darabos flotta elegendő lenne a belterületi járatok normális követéssel tisztességes szolgáltatás nyújtására. Tekintettel arra, hogy a közeljövőben nem várható 10-20-30 darab csuklósbusz beszerzése, reálisan nézve a DKV csak így tudná megoldani, hogy a szolgáltatásban további színvonal csökkenés ne jelentkezzen. A fentieknek minél hamarabb el kellene kezdődnie, hiszen nagyon hamar bekövetkezik az az állapot, amikor a flotta jó néhány darabja eléri a szokásos szervízperiódust, és akkor 5-10-15 busz automatikusan kiesik a forgalomból jó néhány napra még a leggondosabb szervezés ellenére is. A fórumozók közül sokan már felhívták erre a figyelmet, hogy ezzel a flottával bővítés nélkül sokáig nem lehet az elvárható szinvonalat hozni, hiszen a HV helyből plusz 30 darab csuklóssal oldotta meg a járatokat. Nincs kétségem afelől sem, hogy az utasok további áremelések hatására még többen pártolnak át más közlekedési alternatívára, és a DKV még nagyobb arányú utasvesztést könyvelhet el a közeljövőben, ha az utasírányba tanúsított magatartásán nem változtat. Tudomásul kell vennie a szolgáltatónak, hogy bár profitorientált és a közel 10 mrd-os befektetésnek meg kell térülnie, de az utasok továbbiakban tovább nem terhelhetők anyagilag. A munkahelyek folyamatos megszünésével, a munkanélküliség növekedésével az utazási hajlandóság és a helyváltoztatás iránti késztetés is csökken, de a 6.000 Ft-os bérlet is szinte megfizethetetlenné válik nagy nagy szegmens részére. Tehát lehet emelni az árakat, de ez egy ördögi kör, és bliccelők számának növekedésében vagy utasvesztésben testesedik meg. Egyszerűen megjósolható, hogy a következő nyáron amikor a sok kollégista és egyetemista hazamegy, akkor pár lézengő utas lesz a buszokon, amire a szolgáltató a nyári menetrenddel és további ritkitásokkal válaszol. Van értelme ennek? Mert szerintem egyáltalán nem! Hiányzik a szolgáltatói-utas párbeszéd, hiszen elvileg az utasból él a DKV. Le kellene már vetkőzni azt a rendszerváltozás előtti szemléletet, hogy szolgáltatunk és majd csak lesz valami. Így nem lehet. Az utasokat kell "megkérdezni", hogy mire lenne szükségük és ahhoz alkalmazkodva egy olyan minőségi szolgáltatási paramétereket hozzáadni, amelyek tükrözik a valós igényeket....
Hát ez szuper, ma sikerült is kitolnia az igen tisztelt DKV-nak azokkal, akik reggel 7-8 között a 48-as busszal mennek munkába, iskolába. Pacról kimaradta a 7.05-ös járat, ez az összes utas reggelét beborította. 7.20-kor már két busznyi utas várta a buszt a végállomáson, a szólóra persze nem fértek fel. Ezután a következő három megállóban meg sem állt a 7.20-as busz, az ott várók biztos nagyon örültek, hogy se 7.05-ös, se 7.20-as.... A két óvodai meg iskolai megálló kivételével nem volt jelentős a leszállók létszáma, így nagyon felszállni sem tudtak rá a többi megállóban. Nem tudom a köztes megállókban várók mikor jutottak be a nagyállomásra.
Ezért csak a város vezetését és a DKV-t hibáztatom. Hihetetlen, hogy szivatják a debrecenieket. Ha akarnák, meg tudnák oldani, hogy legyen elég busz, engem az se zavarna, ha ilyenkor valami régi HV-s ikarus jönne. Csak jönne valami. De ha nem - hát azt ne várják, hogy olyanra szavazzak, akik ennyire nem tudják menedzselni a az ügyeket, mint ezt a szolgáltatóváltást.
És ezek állandóra itt maradnak majd, vagy csak a szemle ideje alatt pótolnak? Kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő alatt készül el az átfestésük, és átalakításuk, ha tényleg átalakítják a "hagyományos" debreceni Cívisek formájára!
Ma reggel megérkezett a debreceni ITK telephelyre LMF-369 és LMF-370 prototípus C12. Nagy valószínűséggel plusz, tartalék buszoknak jöttek, amiket majd be lehet vetni ha sok lenne a javító LMG. A semmitől ez is jobb. A festő műhelyben állt a 370 előtte a 369. Nem kizárt, hogy átfestik őket olyanra mint a többi busz. Van bennük rádió és régi féle lyukasztó, ha tényleg beállnak majd a forgalomba elvileg ezeket is kiszedik majd belőlük. Szerintem amúgy bizonyos részeken sokkal jobbak mint a széria példányok. Szélfogó falak és üvegek rögzítésében is pl. Valamint a sofőr feje felett lévő doboz is formásabb.
És ha nincsen törött, balesetes busz, akkor ki is tudnak adni ennyit... Bár mostanában biztosan nem fognak tudni ennyit, mert mindig lesz 1-2 szemlém, fokozatosan elérik a buszok a 30 ezer km-es szemlét.
Még a csütörtöki ITK telephely átadásán hangzott el az alábbi mondat "Kossa György ITK-vezértől":
"A 140 buszból 138-139 van forgalomban csúcsidőben..."
Azért ekkora hazugságot... Szerintem mindannyiunk tudja, hogy ez biztos nem igaz. Lehet, hogy ennyinek kellene lennie forgalomban csúcsidőben, de ennyit nem is tudnak kiadni (baleset, hibák, stb.) Csak nem tudom miért kell hazudozni. Ebből viszont szvsz az következik, hogy valahol spórolnak a járatokon, kimaradnak járatok, stb.
Egyébként miért nincs a csuklóson mikrofon??? Talán azért, mert nem szükséges? Mert ha nem, nyugodtan ki lehetne venni a szólókból, mert csak visszaélésre ad lehetőséget. Mivelhogy van sok kedves sofőr, akik szeretik bekapcsolni a mikrofont, csakhogy ne legyen hang az utastájékoztatónak...Megállónevek helyett lehet hallgatni az egész busznak a sofőr köhögéseit, telefonálásait(!), és természetesen az URH-t.
Nekem nem volt az, minden pontosan értek. De azt szerintem se te és a többiek se tudják, hogy a gépkocsivezetők részére pénteken kiadtak egy forgalmi utasítást. Amiben egy nem rövid mondat volt megadva azért, hogy a sofőrök a buszokon majd azt mondják be a Jókai utca megállót elhagyva. Erre írtam amit írtam.
Ezt a Segner téri lezárást a csuklósokba be se tudnák mondani a buszvezetők, ugyanis egyikbe sincs bekötve a mikrofon ami a fülkében van. Nem tudom ki figyelte de a csuklósok nem egyformán lettek fényezve. Van pár busz, vagy 1 db. nem tudom, aminek hátul a felnyitható motorháztető aljára a sárga csík nem lett ráfújva. Így az ott lent hófehér. 118-as ilyen.
Már megint a zárt topikban írtakra reagálnék.:-) Nehogy azt higyjétek, hogy a csuklósokkal nincs gond. Azokkal is elég sok probléma van, főleg az utóbbi időben jelentkezett több. Újabb ajtónyitás, zárás hibák. Némelyik szintén szét akar esni bizonyos pontokon. De elég sok elekronikai problémájuk is van. Egyébként is bajba van most a cég a kocsikiadásokkal. Most érte el a szóló buszok többsége a 30 ezer km-t emiatt, olajcsere és I-es szemle is zajlik. Valamint van pár db. tartós javító busz is. Rendszeres mostanában, hogy nem 1-2 gépkocsivezető reggel már nem jut buszhoz. Csak hiányzik az a 10-20 busz...
:) Szerintem ez az a figura lehet, aki annak idején az egyik 222-es MAN-nel járt. Nem tudom már melyiken figyeltem még anno, hasonló technikával felapplikált, nyomtatott cetliket. Általában Vincelléres volt.
Az a helyzet, hogy a decentrumokból soha a büdös életbe nem mondja majd meg a forgalomirányító, hogy hol járnak a buszai...Legfeljebb URH-n kéri, de az meg zavarhatja a sofőrt a vezetésben... A decentrumokból a forgalomirányítók esetleges terelésnél nem fognak tudni új fordajegyzéket küldeni a buszra, semmilyen információt, mint amit az utasok elvárnának egy modern utastájékoztatástól.
Valószínűleg ezt az ITK is tudja, nem hiába csinálta meg a rendszert x forintért. Úgy tudom, az eredeti terv úgy volt, hogy elöször a Böszörményi úti bérelt helységbe fognak költözni a forgalomirányítók, de ezt a lépést már ki fogják hagyni, és egyből mennek az ITK telephelyére.
ziu317-nek üzenném, hogy még mielőtt *zarrá szapulná a gépkocsivezetőket előtte szálljon kicsit magába. Egy gépkocsivezető se fogja megveretni magát és senki se fog *igánykodni és balhézni egy darab utassal sem, hogy mutassa már fel a bérletét v. jegyét. Annyit ez a munka és ez a fizetés a gépkocsivezetők szerint nem ér. Egyébként meg így is rengeteg késést okoz az elsőajtózás. Mi lenne ha még nekiállnának a vezetők igazolvány számokat stb. egyeztetni, hát elmondom: pl. egy délelőttös műszak alatt menne 2 kanyart a sofőr. Ami ugyan neki nem nagy probléma lenne, ugyanis már nincs fordulóbér, órabér van. El kell fogadni ha tetszik, ha nem, hogy a sofőrök döntő többsége nem fogja ellenőrizni kinek van és ha van milyen bérlete, jegye stb. Ha emiatt meg előveszik majd a sofőröket a vonaltisztek, esetleg bérmegvonás lesz, akkor majd leshet a DKV mert nem lesz aki a buszokat vezesse. Legfeljebb pár db. 0 km-es sofőr, akik miután majd belekóstolnak a dologba úgyszintén otthagyják a céget. Ezt az egész elsőajtózást úgy ahogy van be kell szüntetni! Vegyenek fel ellenőröket és azok járják a buszokat. Esetleg csinálják úgy, hogy párba járjon 1 ellenőr és 1 security-s.
Ma megtaláltam a házi barkács fellegvárát... A '094-ről van szó... A monitor környékén elhelyezkedő korlátokat szigetelőszalaggal körbetekerték a tartóknál(avoha a szervíz egyébként csavart tesz), továbbá szigetelőszalaggal tekerték körül azokat a kapaszkodók alsó részeit, ahol üléshez csatlakozik a kapaszkodó. Ha ez nem lenne elég, akkor az elsőajtózásról szóló a3-as lapot is szigetelőszalaggal mégjobban megrögzítették... Valószínűleg tartom, hogy a sofőr magánakciója lehetett...