Gpeti
Úgy emlékszem kb. két hete a magyar bazárban hirdetett valaki MCD-36-ost, de pontosan nem emlékszem. Sajnos most nem tudom megnézni mert nem otthon vagyok. Esetleg csütörtökre.
Nekem egy 1.8-as ELX Bravam van, aminek lassan aktuális a vezérműszíj cseréje. Régebben valahol röpködött egy független márkaszerviz neve, akiknek nincs közük a Fiat M.o.-hoz, de mégis Fiatra szakosodtak. Nem tudjátok, mi volt a neve?
Vagy tudtok ajánlani egy megbízható szerelőt? (Márkaszervizek kíméljenek)
U.i: Nincs valakinek high rádióhoz CD váltója eladó? (Típusa: Grundig MCD-36)
Sziasztok!
BRAVO
Szvsz az a csattogás akkor a szervorendszerből jött és ott meghibásodott valami. Az hogy ez típushiba lenne az érdekes. Itt vagyunk néhányan de én nem emlékszem, hogy valaki ilyen problémáról írt volna. Akkor most ez a Brava váltód van fenn csak az olajfolyást kijavították vagy egy harmadik váltót szereltek be?
Gratu a cuccodhoz Barramas csak így tovább, használd egézséggel! Bizony fontold meg a fejegység cserét mert megfelelelő fejegységgel igencsak letaglózhat a változás! Én máris beszámolhatok nagyon kedvező tapasztalataimról.
Hifisták.
Beépítettem a JVC-t. Egyenlőre csak magát a készüléket. Az erősítóket és a hangszórókat/mélynyomót még nem. Csak elől szól a régebben beépített Sinus Live 13-as az ajtóban és a magas a műszerfalrács alatt. Hihetetlen hogy ez a JVC/Sinus páros a már a beépített erősítővel is milyen kristálytiszta magasakat produkál! Nem véletlen, hogy több helyen is olvastam/hallottam méltatást erről a hangminőségéhez képest igencsak szerényen árazott szetről. (Vangelis:El Greco hangszin linear és minden egyéb hangzásbűvölet is kikapcs. Igy teszteltem) Nem mondom a közép és a mélytartományban már vannak problémák. Azonban ezek pontosan egybevágnak a 849-ben közzétett elméleti fejtegetésemmel és amire már megvan a megoldásom is amit pedig a 974-ben a rádiókép alatti részen írtam le.
AngelFace
SZVSZ a 60 az jó ár ha hibátlan a készülék.
Ujtulaj
Akkor nem kultúrált viselkedésünknek, hanem Ujtulaj lobbizásának köszönjük a Totalcal főoldalt.:-)
nyanyi
Az Aral homepage bölcsen elkendőzi olajaik jellemzőit. Megmarad az egyszerű felsorolásnál. Illetve kiválaszthatod, hogy az adott modellre ők melyik olajukat ajánlják. Ha a High Tronicra gondolsz az éppen szerepel a Bravo ajánlásban. Csakhogy így nem tudod az olaj jellemzőit más gyártó olajával összevetni, pedig SZVSZ úgy lehet igazán olajat választani.
Szal, high rádió...
"Asszem itt neked kell valami irányárat mondanod! "
Én 60 rugóra gondoltam, mivel pont ennyivel kerül többe a high rádió az alapnál, így kb reálisnak gondolom ezt az árat (másfél éves a cucc)... szerintetek?
Hali
GT
Igen,végre jutott idő az első csodálatos hangszóróutánzatok cseréjére is,erősen meg voltam döbbenve,amikor megláttam,miből jött eddig az a csörömpölés...:))
Na.A kiválasztott a MacAudio Platinum 2.13 vagy vmi ilyesmi,13-as mélyközép az ajtóban,megmaradt a gyári magas a műszerfalban,plusz az A oszlop tetejére két csipogó,hangváltók,stb...
Lehet,hogy nem hi-fi minőség,de ezért az árért (cca 30e munkadíjjal) és a régihez képest az én füleimnek tökéletes.
Most már el is kezdtem törni a fejem egy jobbfajta fejegység-cserén...
Majd elválik.
Ciao
Barramas™
A Bravom 1996-os. Ha a szerelőknek hinni lehet,akkor a második módosításon túlesett szériából való Szalonból került hozzám, vadiújan. Törött nem volt. Amikor a váltó és a kormányszervo hangjait észrevettem, két és fél éves volt, kb. 18.000 km-rel. A váltó hangját először kánikulában, hosszabb út után vettem észre. A kormányszervóét pedig úgy fedeztem fel, hogy a garázsban indítottam, és olyan csattogással kelt életre a motor, mintha a szelepeket ütötte volna a dugattyú. Természetesen két másodperc után leállítottam, újraindítóztam és azóta sem volt ilyen, viszont már aznap a garázsba visszatérvén "fület szúrt" a szellentés.
Két és fél évig nem tapasztaltam egyik jelenséget sem. (Volt helyette más, bőven :( ) Azóta hol jobban, hol gyengébben hallatszik mindkettő, általában időjárástól (évszakoktól) függően.
Még valami: a váltóm nem az eredeti, azt ugyanis garanciában, azt hiszem kb 2000 km után lecserélték, mert nem tudták elmulasztani az olajfolyást. Levették egy, a szalonban horgonyzó új Brava-ét és feltették a Bravómra. A sors fintora, hogy a próbaút után vittem is vissza, mert ez is szivárgott az ötödik fokozat fogaskerekét takaró dekninél.
Üdv!
BRAVO
Ps. A kettest hidegen kicsit gondolkodva fogadja el, ugyanez volt az eredeti váltóval is.
Ok rájöttem. Nem kell a biztosító lemez füleit kihajtani hanem az alatta lévő nagyobb lemez két csavarral a kormánykerékhez van fogatva. Azokat kiszedtem utána utána 24-es dugókulccsal közonti csavar levesz és kormány lehúz. A 99 elötti modelleken ez is másképp volt.
Segítsetek! Nem tudom leszedni kormányt.
Odáig eljutottam, hogy hátulról kicsavartam a két csavart ami a kürtrészt tartja. Krre ki tudtam szedni a közepét és hozzáférhető lett a központi csavar. Ezt egy lemez biztosítja kicsavarodás ellen. Ennek a füleit kihajtogattam. De mivel a csavar alatt van levenni nem tudom. Hogyan tovább?
Hahó hi-fi őrültek felbukkant végre egy eladó High rádió!
Angel Face
Asszem itt neked kell valami irányárat mondanod!
RIII.GrA4
Persze nem valódi versenyolaj. Inkább SZVSZ valamiféle minőségi kategóriát jelöl. Több gyártónak (pl. a Selenia-nak is) van Racing jelzésű olaja.
Érdekes én mindent megteszek, hogy ne csúszkáljon a kocsi mások meg örömüket lelik benne? Érthetetlen:-))))
Gyerekek 1000! Ezzel a nagykorú topicok közé léptünk. Asszem ez nagy eredmény, hogy egy márka egy bizonyos típusáról szóló topic ilyen népszerű legyen. Köszi mezga geza hogy létrehoztad!
Nyugodtan mondhatom, hogy az eddigi "termésre" büszkék lehetünk!
Mint láthatjátok a Totalcar.hu főoldalán a Topicajánlatok közé is felkerültünk. Szerintem ez köszönhetö mindannyiunk kultúrált viselkedésének. Ezzel válaszolunk is a Bravosokat és tágabban az olaszautósokat néha illető általánosítgató megjegyzésekre.
Megköszönöm mindazoknak akik segítettek nekem a kérdéseim, problémáim megválaszolásában-megoldásában. Igenis mondom hogy Bravosnak lenni és ide tartozni megtiszteltetés!
Hajrá Bravosok!!!
Hello srácok!
Egy kis segítséget kérnék: szerintetek mennyiért lehet elpasszolni egy második generációs Bravo "high" rádióját??
Amúgy fasza, hogy van ilyen topic....
Én nagyon szeretek!
Pár napja (amikor az a nagy havazás volt), bekanyarodtam egy széles, de elég elhagyatott utcába és baromi szórakoztató volt ide-oda szánkózni a nagy hóban. Tiszta hó-balett :)
ABS teszteket is tudtam végezni, mert jó hosszú utca.
Szívesen játszanék ilyesmit sűrűbben :)
A Castrol 10W60 azért még nem igazi versenyolaj, bár N-es autóba azért jó. Én nem azért járok ilyennel mert versenyautónak képzelem az 1,6-os Bravomat, hanem mert meg vagyok róla győződve, ezzel ártok legkevésbé a motornak. Az itthoni télben szerintem elég a 10-es hideg viszkozitás, hosszú távon nagy fordulaton (>5000-5500 rpm, persze üzemmeleg motornál) viszont nem árt a magas meleg viszkozitás. Azzal viszont egyetértek, hogy az ilyen tág viszkozitású olajakat sűrűbben kell cserélni. pl. 10e km-ként.
Üdv
Olajtéma.
Én is csatlakozom Ujtulaj-hoz. Semmi problémám a Selenia-val. Az indítás utáni rövid kelepelés sem jön nálam elő. Ez egyébként a hidraulikus szelephézag kiegyenlítők (más néven hidrotőke) miatt van. Mivel a szelephézagot ebben az esetben a motorolaj nyomásának segítségével végzi el ez az alkatrész. Itt lényeges például a jó minőségű motorolaj. Hiszen minél előbb fel kell épülnie a szükséges nyomásnak. Amíg a kattogás tart, addig az amúgy is hideg motor helytelen szelephézaggal jár. Azaz a szelepek nem a kellő időben nyitnak-zárnak.
Az én döntésem:
Mobil(1) 0W40 tri-synt.
1l a Láng-nál (Váci út) 4096 Ft
Mennyiségek:
1.2 2.8l
1.4 4.1l
1.6 3.8l
1.8 4.3l
2.0 5.0l
Az 1.2-esek mindenképp jól járnak a Mobil-lal mert 1l kiszerelésben is lehet kapni. Míg a Selenia csak 2 l-es dobozokban van.
A másik jelöltem a Motul volt, de ott egy hasonló minőségű olaj literje legalább 5eft és szintén csak 2l-es kiszerelésben van. Úgyhogy elvetettem. A Castrolt én nem néztem meg. A motorolajos topic kedvence a Castrol RS 10W60 egy kiváló versenyolaj. Én a hidegoldali viszkozitásával nem nyerek semmit a Selenia-hoz képest a melegoldalt meg sokallom. Az én Bravo-m nem versenyautó és nem is beszélem be magamnak hogy az.:-)
Olaj témához. Fogalmam sincs, milyen olaj került utoljára az autómba, mert az utcsó csere már nem garanciális szervízben bonyolódott:o(( Indításnál csak az első 2 másodpercben hallani a kelepelést, de szerintem ez természetes, utána síri csend és hullaszag:o))) Nem értek hozzá, de a kenés nem azonnal tökéletes, ezért a kelepelés az első pillanatokban (?). Egyszóval minden jónak tűnik.
Viszont hamarosan én is cserélek olajat. Most akkor milyet is tegyünk a gépbe? Elhangzott is több alternatíva is. Lassan lépnem kell ez ügyben...
Olaj téma:
Nekem tavaj augusztusi az 1.6 SX-em és még az életben nem hallottam semmiféle furcsa hangot, pedig nem egyszer kapartam negyed óráig az összfüggő jégpáncélt az autóról reggelente.
Semmi kopogás, sem kelepelés, semmi.
Ja, nem vagyok süket :)
Hogy lehet, hogy egyeseknek kopog a hideg motor gyári olajjal, nekem meg nem??
Az lehet az igazság amit Utolsó Európai írt be Azonos a cég, de bizonyos olajait Mobil1 jelzéssel látja el. Mivel a Forma1-ben is Mobil1 jelzéssel vannak benn, a reklám miatt bizonyára a jobb olajakat különböztetik meg az 1-el. Ha viszont valóban az az olaj van benn neked akkor az igencsak érdekes, hogy a leírás szerint a jellemzői nem érik el a Selenia-ét. Ennek ellenére a te tapasztalataid kedvezőbbek. Ez az mikor a papírforma eltér a valóságtól.
Az olajos témához szeretnék röviden hozzászólni! Nos az én 1,6-ban Mobil1 5W-40 van! Én egyébként úgy csináltam, hogy 10000Km-nél cseréltettem először, ekkor, még a gyári Selenia került bele, majd 20000Km-nél tetettem bele ezt Mobilt, és innentől kezdve ezt is fogom használni! Teljesen meg vagyok vele elégedve. Azelőtt már hűvösebb reggeleken nekem adta azt a bizonyos kalapolást 1-2 gázfröccsig(pedig garázsban áll) de a Mobil óta teljesen simán jár, de én egyébként még menet közben is másnak hallom a hangját!(szebben duruzsol) Az olaj ára ha jól emlékszem 3500-4000Ft körül volt! Szerintem megéri!
Üdv.
BRAVO
A járgányod újonnan vetted szalonban 1.6-os. Most négy éves és a hibák két évvel ezelőtt tehát két éves korában jöttek elő. Jól gondolom? Hány km volt akkor benne? Két éves kora előtt nem tapasztaltad ugyanezeket hibákat? Mióta fenn áll a hiba erősödött a jelenség? Volt-e sérült az autód?
Íme a váltóból jövő zaj részletes leírása: Hideg váltó esetén erős rágó súrlódó nem kifejezetten ütemes morgás, a nyári kánikulában és hosszabb utak után hasonló, csak nagyságrendekkel halkabb, surrogó, rágó, néha kissé reszelős, "ütős" hang.
A szerelő srác szerint nyelestengelycsapágy, a FAM és a Fogyasztóvédelem szerint a tipusra és a gyártmányra jellemző természetes üzemi hang. Ugyanígy természetesnek kiáltották ki a kormányszervó "szellentését" amit állítólag a "szakvizsgálat" alatt csak néhány esetben tapasztaltak, de nem tulajdonítottak egyiknek sem jelentőséget, inkább odamásolták a "szakvéleményükre" a FAM süket dumáját. Még annyira sem foglalkoztak vele, hogy egy kicsit átfogalmazzák. Egyébiránt a Fogyasztóvédelmi szakvizsgálat is baromira tanulságos volt számomra. Már a hely sem volt semmi, nekem a Kopaszkutya c. film sintértelepe ugrik be azóta is képzettársításként. Időpontra mentünk, bekavartunk a szűk udvarba, félreállítottuk a kocsit. Megkerestük az "Ügyintéző"t, bemutattam a jelenségeket -ezeket ekkor még jól hallotta -, majd a szervizes srác (akivel mentünk) átadta a FAM műszaki igazgatójának a témával kapcsolatos levelét. Én is odaadtam a másfél kiló papíromat a kínjaimról, majd szépen elhajtottak bennünket a búsba. Hogy aztán mi történt, azt nem tudom. Mikor visszamentünk ( fél órával korábban ) majdnemhogy le lettünk b@szarintva, hogy mit képzelünk mi, meg különben is...,a kocsi ugyanott állt, ahol hagytuk. Aztán egy óra múlva visszakaptuk a kulcsot és a szűk udvarban parkoló autók kézi átmozgatásával, az Ügyintézők irányításának segítségével rövid fél óra alatt kievickéltünk az udvarról.Na , az ilyen esetek vagy mindennaposak ott , vagy az Ügyintézőben nem hagynak semmiféle nyomot az ilyesfajta testgyakorlások, azt megint csak nem tudom, de mikor érdeklődtem a szakvélemény hollétéről, ( szigorúan kivárva a határidő lejártát, nehogy piszkálódásnak tűnjék a dolog! )már arra sem emlékezett, hogy egyáltalán ott jártunk. Enyhén felháborodva közölte, hogy nem tud semmiről,semmiféle rendellenes hangokat nem hallott, majd írásban kapjuk meg a választ. Ez másnap meg is jött, rajta az odamásolt süketelés meg a paragrafusok.
Na megint kimérgelődtem magam, meg hosszút ömlengtem, úgyhogy jóéccakát kívánok.
Üdv!
BRAVO
Ps: Ez lassan két éve volt, azóta a helyzet változatlan, de legalább nem esett szét (még...)
sem a váltó, sem a szervo.
Ujtulaj
Köszi a gratulációt!
A cucc még nincs beépítve. Szombaton fogok hozzá majd. Befejezni biztosan nem tudom ,mert egyéb járulékos munkákat is ezzel együtt elvégzek a műszerfelban. A műhelyasztalomon viszont már kísérletképpen fölgerjesztettem a kicsikét. A gyárilag beégetett 13 angol nyelvű parancsot csont nélkül elsőre fogta. Nagggyyyooonnnn cccooooooolll!!:-)))