Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Percre pontosan megmondja a kocsink vizsgáztatását, de azt írja, hogy sikertelen... Az imserősöm 1 éves kocsija nincs fent, de a bezúzatott kocsi még igen...
Amúgy a Civisek még elég jól nyomon vannak követve. Érdemes lekeresőzni a HV-s Ikarus 280-asokat, és akkor...
Pontosan '001, '002, valamint a '006-'013 intervallumra nem ad ki. Amúgy Garficicusnak üzenem, hogy megjelenik a lap alján, hogy csak tájékoztató jellegű... Ezt épopen azért írták ki, mert elég hulladék a rendszer. Nem vezeti mindenki rendesen, plusz egy csomó járműnél percre pontosan (helyesen) megmondja, hogy mikor vizsgáztatták, csak éppen azt írja, hogy sikertelen... Szóval biztos van zöldkártyájuk, csa a rendszer hulladék. Idézet a fejlécből: "KTI Hulladék"
A végső ítéletet úgy is az utasok fogják "kimondani". Januári - infláció közeli - várható áremelés, (várhatóan 6200 Ft-os bérlet) egy újabb csapást jelent az utasoknak. A kérdés csak az, hogy az áremelést követően utasok hány %-a dönt úgy, hogy nem kér többet a DKV szolgáltatásaiból.
Én csak a jogi anomáliákat vetettem fel, de több helyen is vérzik ez az egész!
Pl.: itt a menetidő: ha minden megállóban "csak" egy perccel többet áll a jármű (ami inkább több idő, de számoljunk csak ennyivel) akkor 10 megállónál már 10 perc a kiadott menetrendhez képest a késés. De hát tízmegállós vonal szinte nincs is. Kinek jó ez? És ráadásul a buszok esetében még többletfogyasztással is jár... Ennek mértékét is ki lehet számolni... Ha ezt is összeadva mellé tesszük azt, hogy mennyivel nőhet (mert a bevételnövekedés nem igazolt, sőt pont a HV 10 évvel ezelőtti példája igazolja, hogy az egész nem más, mint vihar egy pohár vízben) a bevétel, akkor az intenzíven közelít a nullához!!!
"Felesleges érvelni bármivel, mert a DKV erőből próbálja megoldani az eszement, a valóságtól elrugaszkodott árpolitikájának a kudarcát!"
Pontosan! Ha az utas ár/érték és hasznosság szempontjából a kínált szolgáltatás irreleváns, akkor először csak bliccel, majd más alternatívákat keres. Na ja nem kötelező igénybe venni a szolgáltatást ha nem elégedett vele az utas, de talán meg kellene nézni az okokat, hogy miért nem, illetve a kínálati struktúrát elemezni. Az elcseszett elsőajtózás is csak egy lépés volt a sok közül a szolgáltató részéről, megjósolható a további utasvesztés hatására a jelentős szolgáltatáscsökkenés azaz járatritkítás nagyon rövid időn belül... Nem kell hozzá sok ész, hogy a további utasvesztések abba az irányba terelik a DKV-t, hogy csúcsidőn kívül illetve hétvégén visszaállítja a 60 perces követési időket....Ez pedig olyan elviselhetetlen állapotokat teremt, hogy a DKV-s kigyó a farkába harap....
Mint ahogy a vészkijáratnak, úgy a busz ajtóinak megvan a saját funkciója! Az első felszállásra, a többi a leszállásra való...
De ha ilyen bátor vagy ilyen kijelentéseket tenni, akkor gyerünk, hajrá, el lehet indítani a pert, és akkor majd kiderül! (De van egy olyan érzésem, hogy semmi nem lesz belőle).
Ha a kijáraton nem tudsz kimenni, mert az igazgató, vagy valamelyik túlbuzgó akárki nem enged, akkor korlátoz a szabadságodban. A buszvezető csak akkor tarthat vissza a leszállásban, ha a leszállásod által balesetnek lennél kitéve!
Egyetértünk: Vannak TÖRVÉNYEK, és azokat el kell fogadni, ha tetszik, ha nem.
Sok mindent csinálnak az emberek, amit nem lehet :) nos, ha ez kell nekik, akkor ezt kapják, 2-3 hónapig mindenki kibirja és ahogy néztem nem 10 másodperc, hanem max 4-5 szóval... legyet hogy ez is büntetendő, de akkor ha megy a busz a 6 sávos uton, és én ki akarok menni akkor elvileg engem köteles kitenni, mert sérti a jogaimat... szóval, ha megszokják, akkor változtatnak amugy sem tudom, miért kell nyavajogni az elsőajtón... megfogja mindenki a bérletét előreáll és máris nem kellene ilyen módszer, az egész gyorsabb lenne! Miskolcon az elsőajtózás 35%-os bevételnövekedést eredményezett!!!! és szigorúbb is volt, az biztos
ez oylan hogy bemegyekegy étterembe, rendelek, megeszem, és kisétálok mert nincs pénzem :) ha nincs pénzem, nem megyek étterembe, ha nincs pénzem nme utazok a DKV zrt járataival.. akármilyen szomorú is...
1999 májusában a HB.-m.-i NAPLÓ arról cikkezett, hogy a Volán felül kívánja vizsgálni az elsőajtóztató rendszert, a sok panasz, az „ötlet” életszerűtlensége miatt. Olvasva a DKV honlapján a „közleményt” az az érzése az embernek, hogy a botorság nem ismer sem időbeli, sem térbeli korlátokat. (Az első ajtó nyitása után – mely csak felszállásra vehető igénybe – a járművezető késleltetett nyitással nyitja az utastéri ajtókat, melyek csak leszállásra vehetők igénybe...) Felesleges érvelni bármivel, mert a DKV erőből próbálja megoldani az eszement, a valóságtól elrugaszkodott árpolitikájának a kudarcát! De ha az észérvek (számottevő menetidő növekedés, felesleges üzemanyag-túlfogyasztás, a becsületes utasok zaklatása stb.) nem lennének elegendőek, akkor talán jobb belátásra térnek az alábbiak okán: Az egész „rendszer” azon alapul, hogy az adott jármű hátsóbb ajtajai a megállóhelyre való érkezéskor zárva maradnak, ily módon terelve az első ajtóhoz a felszállni kívánó „kedves” utasokat. Ez az elmés megoldás gyakorlati eredményessége nem megkérdőjelezhető. Annál inkább jogilag. A zárva maradt ajtók belső oldalán ugyanis a mielőbb leszállni kívánó utasok esnek fogságba mindaddig, amíg a jármű vezetője – saját belátására hagyatkozva – ki nem nyitja azokat. A jármű áll, a tömegközlekedés szolgáltatója és az utas közt érvényesen létrejött (mert fizetett, vagy bérlettel utazott) szerződés véget ért, balesetet valószínűsíthető tényezők nincsenek. Csakhogy az utas ezen feltételek egyidejű teljesülése estén is a tömegközlekedési eszköz rabja marad – önhibáján kívül, mert az ajtók továbbra is zárva tartanak. Innen kezdve érdekes a helyzet: a jelenleg is hatályos 1978. évi IV. törvény, a BTK, 175. § (1) bekezdése az alábbiakat tartalmazza: „Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.” A (2) bekezdés: a büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt….. b) hivatalos eljárás színlelésével követik el…d.) jelentős érdeksérelmet okozva: például ha a sértett fogvatartása miatt nem tud egy üzleti tárgyaláson megjelenni. Gondolom, hogy erre az ötletgazdák rögtön arra hivatkoznak, hogy az egész „elzárás” nem tart soká, azt a pár tíz-másodpercet mindenki bírja ki, mert e nélkül a rendszer nem működtethető. Ne reménykedjenek: A 258. sz. Bírósági Határozat (1998.I.) kimondja: „A személyi szabadság megsértése bűntettének megvalósulása szempontjából a szabadságkorlátozás időtartama közömbös, ennek a körülménynek legfeljebb a büntetés kiszabása szempontjából van jelentősége.” A fentiekre való tekintettel csak kérdések merülnek fel: ki követ el bűncselekményt: a sofőr, aki kényszerítve van a törvények semmibe-vételére? Esetleg a munkáltató? Vagy az „ötletgazda”, aki belső zsenialitás-tudatától vezérelve ezt a torzományt kitalálta?
Ki a vétkesebb: aki törvényt szeg és bűnös, mert korlátoz szabadságjogaimban, vagy aki esetleg nem vesz jegyet, és szabályt sért?
A fenti kérdés tisztázása rendkívül időszerű: egy jogállamban nem szerezhet legitimációt a bűntett, a szabálysértés felett… Egy másodpercig sem!
Nem kívánok sem személyeskedni - nem stílusom - sem közgazdasági magyarázatokat adni! Azt azonban minden szolgáltatónak (és egyben neked is) meg kellene érteni, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben valamint az ezzel járó nagy nagy munkanélküliség arra kellene hogy szoritsa a szolgáltatókat, hogy némileg önmérsékletet tanúsítsanak árképzés területén. Szépen lassan emelkedik a jegy és bérletár, bliccelők száma szintén, és egyre kevesebben képesek megfizetni ezeket. Lassan nem lesz aki ezeket a tömegközlekedési eszközöket használja, mert nem telik rá.
Egy megoldás... akkor ne azt hangsulyozzuk, hogy mennyivel szarabb lett, max azt, hogy ez NEKED nem tetszik, és számodra ez nem jó :) lehet hogy nem mindenki igy gondolja, ahogyan te, sőt biztos!
de egy kis szétnézés, márha oylan baromi drága.. :) Szolok city, tőlünk nyugatra, csak buszok járkálnak, azok sem oylan hu de jol, de azért elmegy :) Összvonalas havi bérletjegy: dkv: 5890 Ft. jászkun volán zrt: 5890 a tanulónál is 1000 forint különbség környékén van :) Ez olyan baromi drága, mikor itt van klima, van villamos ami legrosszabb esetben 8 percenként érdejön, és van 2 troli ami legrosszabban 15 perc mulva jön? :) Szerintem nem egy oltári nagy összeg az az 1000 ft! Jah, és arra gondoltál hogyha már nagy, nagyon nagy emelésről beszélsz, hogy a kombinált olcsóbb lett? :) lehet nem soknak, de hidd el, ők is örülnek neki