Volkswagen Golf 4 1.6 BFQ motorkódú autónál a szekunder szivattyúhoz menő kábelből a szivattyú felől 15cm-re elágazik egy kábel a végén egy kétlábas csatlakozóval, ezt hová kell dugni?
Motor ki-be szerelés után ez az 1db kábel nem találta meg a csatlakozóját.
Az előző autómban (vagyis jelenleg is az enyém, csak éppen kiszakadt belőle a motor) volt F1 váltó. S néha kellett városban feljebb kapcsolnom. A szivemhez nőt.
Szóval műszakilag a kábelek a DSG-hez már ott vannak a kormánynál, s csak egy kormánykerék csere elegendő. Vagy itt nagyobb műtét szükséges, s nem érné meg még sem ez a luxus? Szakszervízben cserélném. Azért nem én esnék neki a légzsáknak. :-) Szóval, van valakinek tapasztalata, hogy csak egy sima kormánykerékcsere F1 kapcsolókkal? Csak csatlakoztatni kell a kapcsolókat? Vagy ennél több is kell?
Szerintem azért meg tudják csinálni, hogy később is jól működjön a légzsák.
Én nem tenném bele utólag az f1 váltót. Szeritnem a dsg váltó sokkal inkább tudja, hogy mikor milyen fokozatba kell kapcsolni a mint a sofőr. Persze ha valami benzinzabáló sportautóról beszélnénk akkor OK, de egy 2.0 dízelnél?! De ez csak a személyes véleményem.
Egyékbént egy átalakítás se ér annyi, hogy esetleg ne nyíljon a légzsák ütközésnél. (kívánom, hogy ne is legyen rá szükség...)
Találtam egy autót. DSG váltós, csak éppen hiányolom belőle az F1 kapcsolót. Az e-bay-en találtam kormánykereket F1-es kapcsolóval már valamivel több, mint 100 EUR-ért.
Lehet egyáltalán cserélni a kormánykereket, hogy a légzsák ne sérüljön? Szóval a kormányt kicseréltetném, de a kormányban levő légzsák maradna. Valaki már erről egyszer kérdezősködött, de nem tudom mi lett a vége. Nem találtam a hozzászólását.
A metabond megasel rendszertisztítóról van valakinek tapasztalata? Érdemes néha önteni a tankba belőle? Vagy elég ha néha kikormolásképpen meghajtom az autót mint, hegyi rablót a lavina?
Természetesen nem szeretném reklámozni egyiket benzinkút hálózatot sem. Éveken át sofőr voltam (sprinter). Először limitálatlan fleet card-unk volt az omv-hez később gold kártyánk a mol-hoz.
Hát mit ne mondjak, a fogyasztásban és a motor járásában érezhető volt a különbség...
És nem egy-egy kútról van szó mivel lehet, hogy hétfőn Békéscsabán tankoltam, csütörtökön Debrecenben, utána meg az MO-n.
Szóval ez az én személyes tapasztalatom.
Amikor valaki a fent említett dolgokra panaszkodik az autójával kapcsolatban, akkor mindig megkérdezem, hogy nem tankoltál véltetlenül Mol kúton? A válasz: " De ott tankoltam, az baj?!"
Én Szrbiában tankoltam egy időben a MOL-nál. Állítólag a MOL az egyetlen aki importálja az üzemanyagot Szerbiába. Viszont rá kellett jönnöm, hogy szar. Többet fogyasztott az autó. S más gondok is előjöttek. Pl. bekapcsolt a DPF, meg ilyenek (lehet, hogy véletlen, de mindig akkor, mikor a MOL-nál tankoltam).
"Az 1.9-es pdtdi motorok gond nélkül teljesítik a 380-400 000km-t!"
Én tudok jónéhányról amelyekben több van.
"Ha valaki normális kúton tankol (Omv, Shell) illetve 10-15 000km-ként lecseréli a motorolajat (mobil, castrol), akkor nem lesz gondja az autóval bármennyit is mutasson a km számláló!"
Sosem érdekelt milyen kútnál tankolok,épp amelyik útba esik kivéve shell,és sosem volt üzemanyag problémám,pedig üzemanyagszűrőt sem igen szoktam sűrün cserélgetni.
Akkor ez most hogy van....magyar üzemanyag állításotok szerint x.r....üzemanyagszűrőt nemigen cserélek (ritkán)mégsincs semmi gondom emiatt?
"Ha nyugis sofőr vagy akkor simán 5,5-6L körül le lehet vinni akár FOLYAMATOS klímával is!"
Az én fogyasztásom 7.5l szinte állandóan sok autópályával .
Már írtam korábban a klíma nem befolyásolja a fogyasztásomat Passatnál (benzines,diesel)mivel ugyanennyi télen ill. nyáron is az átlagom.
Az 1.9-es pdtdi motorok gond nélkül teljesítik a 380-400 000km-t!
Ha valaki normális kúton tankol (Omv, Shell) illetve 10-15 000km-ként lecseréli a motorolajat (mobil, castrol), akkor nem lesz gondja az autóval bármennyit is mutasson a km számláló!
Természetesen mint minden turbódízel autónál a turbót is vissza kell hűteni egy-egy komolyabb menet után, alapjáraton kb. 1 percig... (összeszedi az ember a telefont/pénztárcát egyéb dolgait utána már le is lehet állítani!) Persze, ha autópályázás után az utolsó pár km-t városban teszi meg a sofőr akkor ez a visszahűtés már felesleges.
Ennyi a titok a pdtdi-vel kapcsolatban.
Egyébkén iszonyatos nyomaték és nevetségesen alacsony fogyasztás jellemzi.
Nálam átlag 7 liter. (bár, ha van lehetőség akkor 140-150 alatt nem nagyon járok vele...) Ha nyugis sofőr vagy akkor simán 5,5-6L körül le lehet vinni akár FOLYAMATOS klímával is!
Ez egy ekkora hajótól viccesen kevés. :)
Egyéb infó: Szerdától 3 ft-al csökken a literenkénti ár, benziné 2ft-al nő.
Csak Omv-n vagy Shell-en szabad itthon tankolni! A mol kutak nagyon spórolnak az adalékolással...
Az omv és shell cégeknél nagyon komoly belső ellenőrzés folyik, hogy egy-egy kúton milyen üzemanyagot árulnak! A mol-nál nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel. (mindezt biztos forrásból tudom)
Az is nagyon jó autó és a pd elem garancia is ugyanúgy érvényes rá. Az utolsó csavarig megegyezik a két motor, kizárólag a motorvezérlő program van minimálisan módosítva...
1999ben vettem egy benzines sierrat akkor 240ezerrel.1986os volt.
2004ben mult ki,osszetort,a motorban akkor volt 380ezer.
meg ki tudja mennyit tekertek vissza.olajcsere,szurok,vezermuszijcsere es szevasz.
a Passatomban most van 171ezer.a vezermuszijcsere 140nel volt,a kovetkezo 300ezernel esedekes.igaz nem magyarorszagi,ez csak nemet szervizt kapott eddigi elete soran.eredetileg hamburgi volt,most mar lenn lakik Bajororszagban.
sokat szamit az uzemanyag minosege is.a magyar dizelek trutymok a nemet aral vagy shell dizelhez kepest.
"Mennyire van elet 250 000 felett? Ilyenkor mar motorgeneralon is lehet gondolkodni?"
A zsigulátor korszakban 100k km után már jöhetett a motorgenerál, de azóta eltelt néhány évtized.A motorok élettartama,természetesen lelkiismeretes karbantartással,kitolódott jónéhány 100k km-el.
Az 1.9-es TDI-PDTDI-k nagyon sokat elmennnek,a 250k km számomra szinte semmi,az enyémmel már sokkal többet mentem, és nem újonnan vettem,de a klubtagoknál is általános a 300-400k km-t vagy többet futott Passatok.
A 2.0 l -es motorokról még természetesen nincs annyi tapasztalat mivel azok még fiatalabbak.
Illetve van egy masik is. Abban van vagy 250 ezer km. Viszont az osszes szamla, aki valaha is hozzaert az autohoz, megvan. Tavaly volt valtoolajcsereje, s mind a 4 PD elemet csereltek. Mennyire van elet 250 000 felett? Ilyenkor mar motorgeneralon is lehet gondolkodni? Mondjuk, biztosan nem visszatekert, s ilyen szempontbol nem zsakbamacska.
En is talaltam egy autot. Amit nem ertek, hogy azt irjak, az auto 2007.05-os. Viszont az alvazszam az 2008-as. Ez hogy lehet? Tudtommal augusztus az evzaro az autogyartoknal. Szoval ha 2007 szeptemberi lenne az auto, akkor az alvazszam mar lehetne 2008-as. De kulonben? Van erre mas magyarazat? Gondoljunk mindjart valami turpissagra?
Kinéztem egy VOLKSWAGEN PASSAT 1.9 pdtdi Comfortline kocsit. 2007es, 105 LE, 135.000 km-el, 1.900.000 Ft-ért! Ha elmegyek megnézni, mire kell odafigyelnem? Egyébként szervízkönyves az autó. Lehetséges hogy visszatekert? Ám a fontos kérdés hogy mit nézzek meg tüzetesen rajta? Üdv!