nyugiiii... a népítéletben utánna olvastam és kb. ugyanannyi a dícséret mint a szídás. régebbi kasztnison a passat V szériáját értem. Azt kértem hogy az válaszoljon aki ért is hozzá az sem véletlen hisz látom énis hogy nem mindenki szakértő ellenben sok az értetlen okoskodós, aki jobb lenne ha hallgatna ha nem tud érdemben kielégítő választ adni. Felesleges kötekedni nem azért van ez a fórum... pont
"A többi "kockázatos" szívást neked kell bevállalnod. De ha azt nézed sok Passat fut az utakon, ha olyan szarok lennének nem vezetné őket senki. S én sem Passatot keresnék most, miután összetört az előző."
"Szóval, sok sikert, s okosan!!!"
Valakivel összekeversz én NEM akarok Passatot venni, nekem már elég régóta van.:)
Azért azt tegyük hozzá, hogy ezek min. 150.000km-es futással bírnak, ami hozza magával, hogy kezd minden tönkremenni. Képzeld el a következőt:
Boldog vagy, vettél egy -ha minden rózsaszín- 150.000km-t futott Passatot 3,5M-ért
-első gond: PD elem (jó, kis trélerezés esetleg nyaralásból hazafelé 2 gyerekkel) oké, gariba kicserélik, de nyűg attól még van vele
-kormányzár hiba: tréler megint, olv. fentebb
itt felsóhajtasz, hogy talán vége, de nem:
-kopog a lendkerék: ha DSG-s, akkor 200e körül van az ára, ha kéziváltós, akkor: kuplungot is kéne már cserélni, el van kopva..cca: 300e
-olajpumpa: hagyjuk is....300-400e ft, ha azonnal leállítottad, mert ez a ganédomb csak 2500ford/perc felett jelzi, hogy nincs olajnyomásod, tehát ha óvatosan közlekedsz, és nem húzatod 2500 fölé, szépen olajnyomás nélkül jársz, ami hozza magával a turbócserét, esetleg vezérműtengely cserét, ha még tovább autóztál, jobb ha másik motort veszel.
-ha DSG-s vagy, akkor ott is számíthatsz pár javításra, ugyan nem félmilliós ktsg, de a tököd tele van, hogy MEGINT szerviz, és MEGINT fizetsz.
-jön a parkfék motor csere, előbb az egyik, majd a másik oldal
Nagyjából ennyi...de ez is elég ahoz, hogy agyvérzést kapjon az ember. Ha negyed ennyi dolog ment volna tönkre az autómon, már felgyújtottam volna.
Mielőtt nekivágnál kérd el az alvázszámot. Ha az utolsó 8 karakter nagyobb, mint ezek: 6E082001 illetve 6P070001 (gondolom lexikografikusan összehasonlítod. De ha az első 6óos helyett 7ües vagy 8üas van, akkor már lovon vagy), akkor fogaskerekes az autó alapból. Nem volt elszakadv a lánc, mivel nem is volt.
Ha nem akarsz a PD elemekkel szívni, akkor keress BMR motorkódot. Azokban Bosch van. Ezek 140 lovasak. A BKP és BMR az Siemensüesek, vagy ha cserélték őket, akkor Continental elemek. Ezek útóbbiak már jók.
A többi "kockázatos" szívást neked kell bevállalnod. De ha azt nézed sok Passat fut az utakon, ha olyan szarok lennének nem vezetné őket senki. S én sem Passatot keresnék most, miután összetört az előző.
Uppppsz..... Mélyenható bocsánat! Nem tudtam, hogy ekkora hülyeséget írtam. Különben Donibocsi, kösz, hogy válaszoltál, s hogy nem haraptad le a fejemet.
A turbo az mikor, vagy miert szokott elszallni? Gondoltam, ha mar fogaskerekes az olajpumpa, akkor mar a motor a lecserelt PD elemekkel nagyon hajaz az 1.9-es PD TDI-re. De ez csak felteteleztem eddig.
A turbo es a lendkerek nem hasonlo szerkezetu mint az 1.9-es PD TDI vagy a 2.0 BMP kodu motoroknal? Fene sem gondolta volna, hogy ennyire kulonboznek. Azt nem allitottam, hogy kevesen vannak, aki megszivtak az olajpumpat.
Miutan en megvettem az autot, az elso PD elem leallasakor kozel voltam, hogy felgyujtsam azt a pics@ba.
A DSG hibajarol mit tudsz mondani? Ha rendszeresen cserelve van az olaj, akkor csodot mond? Azt olvastam,hogy a 2008 otober es a 2009 aprilis kozott gyartott autoknal gond van a valtoval. A cegben egy Superb-nek cserelni kellet komplett a valtojat 90000 km-nel. S az az auto igazan kimelve volt.
Hát írásodból azt lehet kivenni,hogy lövésed sincs arról a típusról amelyikre milliókat szándékozol kiadni.:(
"de az én kérdésem arra vonatkozik hogy vegyek akkor inkább a régebbi kasztnisból vagy az még nagyobb hulladék és költsem a pénzem más márkára. Akkor válaszolna valaki aki ért is hozzá?!"
Esetleg a Népítéletben itt a Totalcar oldalon utána olvashatnál a tulajdonosok tapasztalatairól,kezdésnek elég lenne az is.
A régebbi kasztnisból mégis mit értesz,évjárat, modell,motorizáltság? Mert a motorpaletta sem éppen egyből áll mégha TDI-ről is van szó.
Egyébként aki idejár, és ír is annak álatlában Passatja van, de ez még messze nem azt jelenti,hogy ért is hozzá ahogy kérdésed is szól:"Akkor válaszolna valaki aki ért is hozzá?!"
Én sem értek hozzá csupán használom a néhányadik Passatomat amelyekből kiindulva a tapasztalatok nem felelnek meg ezen állításodnak:"vagy az még nagyobb hulladék..."
Sziasztok! Segítséget kérnék. Van egy 2007-es 2.0 PDTDI passatom, a 170le-s, szeretnék izzítógyertyákat cserélni, de fogalmam sincs hol keressem. Elől nincs, hátra csak felületesen néztem be, de ott sem nagyon látom. Lehetséges, hogy felűlről van becsavarozva. Ott van egy fekete fedél, mintha szelepfedél lenne, de oda látok bemenni kábeleket. Illetve, ha valaki tud segíteni hol vegyek gyertyákat!! és milyet. Én bosch, Beru párti vagyok, de a Bosch nagyon húzos, a Beru meg....valamivel jobb áron van az UNIX-nál. Nagyon köszönöm előre is.
Kössz de attól nem leszek okosabb... abba annyi áll hogy a 2005-2006os gyártásút nem érdemes megvenni, de az én kérdésem arra vonatkozik hogy vegyek akkor inkább a régebbi kasztnisból vagy az még nagyobb hulladék és költsem a pénzem más márkára. Akkor válaszolna valaki aki ért is hozzá?!
Passatot szeretnék igaz nagyon ócsárolják sok helyen (pl. nepitelet.hu)! 2.0 PDTdi-ket nézegettem 2005-2006osat már 2millió környékén lehetne szerezni. Szerintetek vegyek ilyet vagy a régebbi kasztnisból 1-2 évvel öregebbet? 2-2és fél millióért egyáltalán lehet találni olyan 2.0 PDTdi-t amit érdemes megvenni? Felszereltségben a Comfortline-ban gondolkodom.
Termeszetesen aki az elso szeriabol vasarolt, nagyon megszivta
Ez több millió ember. Ahoz éppen elég, hogy a gyártott darabszám gyakorlatilag 30%-a egy folyamatos pénznyelő legyen, és ezért az emberek joggal kiálltság ki, hogy egy nagy fos. Akinek nem láncos az olajhajtása (hozzáteszem a lánc soha nem szakadt el) annak jön a PD elem tortúra, a kormányzár, az elektromos parkolófék, az állandó futóműhibák, a turbócsere, kettőstömegű lendkerék, és már jönnek elő a DSG hibák is.
Nézd meg a piacot, lement az ára a béka segge alá. 1.9M-ért van B7-es 2.0pd
A 2005-2006-os modellekre igaz. Ne altalanositsunk mindenre. 2007-tol mar csak a PD elem a jellemzo. Sot a 2006 masodik feleben gyartottak is rendben voltak. 2006-ban lecsereltek az olajpumpa meghajtasat fogaskerekre. S tobbet nem tud elszakadni a lanc - mivel nincs.
Termeszetesen aki az elso szeriabol vasarolt, nagyon megszivta. :-(
"VW 504 00/507 00 minősítésű, üzemanyag-takarékos, csökkentett hamutartalmú motorolajok, amelyek alkalmasak hosszú olajcsereperiódusra is benzin- és dízelmotorokhoz: - Longlife csereciklusú benzinmorokhoz: R3, R4, R5, V6, V8 hengerelrendezésű motorok, beleértve az FSI motorokat is; VR5 és VR6 FSI nélkül; VR6 FSI, RS6, W8, W12. - Longlife csereciklusú dízelmotorokhoz: 3, 4 és 6 hengerű PD TDI és common rail dízelmotorok, részecskeszűrős és anélküli kivitelben is. - Rögzített, 15 000 km/1 év csereciklusra dízelmotorokhoz: 3, 4 és 6 hengerű dízelmotorok, részecskeszűrős kivitelben (részecskeszűrős motorokhoz még normál csereciklusra is kizárólag ez használható!); Lupo 3L TDI motor. - A 2009-ben visszavont VW 503 01 specifikáció helyett is alkalmazható, nagy teljesítményű Audi benzinmotorokhoz. - Nem alkalmas 2005 novembere előtt gyártott R5-ös és V10-es PD TDI motorokhoz!"
"Az Edge Turbo Diesel 5W-40 a VW csoport meghosszabbított szervízciklusú motorjaihoz (amelyekhez a gyártó pl. a VW 504 00 vagy 507 00 jóváhagyású motorolajok használatát írja elő) nem használható."
"Az Edge Turbo Diesel 5W-40 a VW csoport meghosszabbított szervízciklusú motorjaihoz (amelyekhez a gyártó pl. a VW 504 00 vagy 507 00 jóváhagyású motorolajok használatát írja elő) nem használható."
A pdtdi motorok jelentős részére ez a szabvány van előirva...
Gyakornoki időszakomat egy hivatalos márkaszervízben végeztem Békéscsabán...
Hát rendesen beláttam a színfalak mögé!
Volt, hogy behoztak egy autót olajcserére... Leengedték a fáradt olajnak kb a felét. (még fröcsögött amikor dugták vissza a leeresztőt!) bedobták a szűrőt és viszontlátásra... Persze közben a tulaj békésen kávézgatott az eladótérben.
Egy másik autón gyújtógyertya csere: beálltak vele, hallgaták a motor járását.. Szépen járt ezért pár perc múlva lecsapták a motorháztetőt és viszlát.
Természetesen a autótulajdonosok mindkét esetben fizettek mint a katonatiszt!
Pl: vezérléscsere 154 000ft (ha nem hallom el se hiszem...)
pl: hibatároló lekérdezés 5000ft+áfa!
A szerelőktől beszerezető mutyi, olajokról nem is beszélve.
Mobil 1 fullsynt olajat 1500ft/L valaki? Esetleg?
Szintén kulliszatitok, de elárulom... Az igazi dörzsölt szerelő a táskájában egy kanna tescós olajjal jött be dolgozni, de 4 liter fullsynt-el ment haza!! (amit, a hétvégi fusi szereléskor a fent említett áron értékesített!) Egy minimálbér nem sok mindenre elég, ugyebár. Elhivatottságról pedig, egy 20 éves kényszerautószerelőnél természetesen nem beszélhetünk.
Ezek után én nem megyek többé rablószervíz közelébe sem. Az a szomorú, hogy ennek a gyanútlan autótulajdonos issza meg a levét...
(Egységár: 2050FT/1L)Minősítése: API SM/SL/CF, ACEA C3 ,A3/B3/B4, VW 505 00/505 01/502 00,BMW LONGLIFE-04, FORD WSS-M2C917A, MB 229.31/229.51
VW 504 00/507 00 minősítésű, üzemanyag-takarékos, csökkentett hamutartalmú motorolajok, amelyek alkalmasak hosszú olajcsereperiódusra is benzin- és dízelmotorokhoz: - Longlife csereciklusú benzinmorokhoz: R3, R4, R5, V6, V8 hengerelrendezésű motorok, beleértve az FSI motorokat is; VR5 és VR6 FSI nélkül; VR6 FSI, RS6, W8, W12. - Longlife csereciklusú dízelmotorokhoz: 3, 4 és 6 hengerű PD TDI és common rail dízelmotorok, részecskeszűrős és anélküli kivitelben is. - Rögzített, 15 000 km/1 év csereciklusra dízelmotorokhoz: 3, 4 és 6 hengerű dízelmotorok, részecskeszűrős kivitelben (részecskeszűrős motorokhoz még normál csereciklusra is kizárólag ez használható!); Lupo 3L TDI motor. - A 2009-ben visszavont VW 503 01 specifikáció helyett is alkalmazható, nagy teljesítményű Audi benzinmotorokhoz. - Nem alkalmas 2005 novembere előtt gyártott R5-ös és V10-es PD TDI motorokhoz!
VW 502 00/505 00 minősítésű, nem csökkentett hamutartalmú motorolajok: - Rögzített, 15 000 km/ 1 év csereciklusra benzinmotorokhoz: R3, R4, R5, V6, V8 hengerelrendezésű motorok, beleértve az FSI motorokat is; VR5 és VR6 FSI nélkül; VR6 FSI, W8, W12. - Rögzített, 15 000 km/ 1 év csereciklusra nem PD TDI dízelmotorokhoz.
VW 505 01 minősítésű dízelmotorolajok (ma már többnyire kombinálva a VW 502 00/505 00 specifikációkka): - 3, 4 hengerű, részecskeszűrő nélküli PD TDI motorokhoz rögzített, 15 000 km/ 1 év csereciklusra.
VW 503 00/506 00/506 01 minősítésű olajok: - 2005 novembere előtt gyártott R5-ös és V10-es PD TDI motorok részecskeszűrő nélkül, Longlife és 15 000 km/1 év csereciklusra egyaránt.
Ha úgy vetődik fel a kérdés, hogy azonos motor és 6 sebességes manuál váltó vagy dsg akkor mit választanátok? Persze Passat 170 le.
nekem alapból idegen a dsg váltó. Már mentem egy hétig ilyen autóval (autópálya és város) és kifejezetten idegesit amikor emelkedőn visszakapcsol (de nem kellene) viszont már fel csak az emelkedő tetején.
Ráadásul a computer szerint ha én váltogattam akkor 0,5 literrel kevesebbre jött ki a fogyasztás...
Az Edge Turbo Diesel 5W-40 elsősorban a VW csoport szivattyú-fúvókás (PD TDI) dízelmotorjainak követelményei alapján fejlesztett speciális motorolaj. Az Edge Turbo Diesel 5W-40 a VW csoport meghosszabbított szervízciklusú motorjaihoz (amelyekhez a gyártó pl. a VW 504 00 vagy 507 00 jóváhagyású motorolajok használatát írja elő) nem használható.
Hát igen. A részecske szűrő imádja a magas hamutartalmú olajakat.. :DD Utána meg megy a köpködés a részecske szűrőre.
Amennyire lehúzták ezeket az autókat a PD elemek végett (sőt én is), végén csak kidrül, hogy érnek valamit. De amióta a VW elismerte a hibát, s kicsréli az új elemkre, szinte szárnyra kaptak. S valóban elnyűhetetlenek. Csak azokat a tulajokat sajnálom, akik 800 000-1 000 000 Forintokat elköltöttek, hogy kapjanak újabb szar PD elemeket. Őket is kárpótolni kellene.
Viszont egy valamire vigyázz. Mindenképp 2006 utáni autót vegyél. Mivel más gond is volt eleinte az autókkal. Ha láncos volt az olajpumpa, s egyszer elszakad, akkor az akkora kárt tudott tenni a motorban, hogy azt soha nem lehet helyrehozni.
Érdekes üzletpolitika ez a VW-től.
Nekem már csak azért tetszik, mert megmentette egy az életemet. Végtére is elég erős indok. De ha jó évjáratot veszel, s új PD elemek vannak benne, akkor sínen vagy.
De ezzel ne legyen még ilyen egyszerű. Ha DSG-n is gondolkodsz, akkor kerüld a 2008.10 és 2009.04 évjáratot is. Ott is került szar a palacsintába. A manuális váltókkal nincs gond.
Ezek szerint a biztos választás a 2006 utáni, plussz ha DSG, akkor a fennti intervallumot kerülni.
Ja, és az a vicc, hogy ezek a pd passatok eljárkálnak 6 liter gázolajjal! Egy ekkora hajóhoz és ilyen menetteljesítményhez képest ez röhejesen kevés...
Az első autóm (1.6 benzin, golf) átlag 9-10 körül kajált. Nagyon lusta volt ezenfelül lezabálta a gatyámat is...
Semmi gond a Bkp- motorkódú passatokkal azon kívűl, hogy siemens pd elemekkel szerelték őket.
Amennyiben kicserélték az pd elemeket akkor már continental gyártmányúak kerültek az autóba amivel elméletileg nem lesz gond!
A 170 000 km pedig nem egyáltalán nem sok. A pd-s motorok elfutnak 2x, 3x ennyit is ha rendesen szervizeli őket a tulajdonos! Viszont, a márkaszervizeket nagy ívben kerüld el, mert rabló banda az összes...
Nézegetek egy passat VI-ot. 2.0 140 LE-s motorral. A motor kódja BKP és most cserélték benne a PD elemeket. 170 ezer km van benne de végig szervizelt. A kérdésem az volna, hogy most ugye cserélték a PD elemeket, akkor ezekkel valószínüleg nem lesz már gond? Olvastam itt hogy a BKP motorkódú autók nemjók, ez igaz? Valamint 170 ezer km nemtúl sok? köszönöm a válaszokat előre is.
Én úgy tudom, hogy egy-két dunántúli (osztrák finomítóhoz közeli) helyeket kivéve mindenki a mol-tól veszi az üzemanyagot, amit aztán mindenki a saját szabályai szerint adalékol..
Nomármost:
- ha egy hordó borba egy kanál szennyvizet teszek, akkor szennyvizet kapsz
- ha egy hordó szennyvizbe egy kanál bort teszel akkor is szennyivizet kapsz.
:DD
Szintén flotta tapasztalat. Éveken keresztül shell kutaknál tankoltam (oda szólt a kártya).
Meg nem az egyik dizelnél nem birta ki az üzemanyagszűrő a csere intervallumot.
Erőteljes gázadás során két váltás között (!!) megállt a motor! Pesti csúcsban sávváltáskor is.
Ha óvatosan nyomtam, akkor simán ment 170-180-at is..
Ja és a tankolások 80 %-a 2-3 kútra volt redukálható...
Meg erről a benzin mizériáról a "pancserteszt" jut eszembe...