Már rég írtam róla hogy miként áll a motorom.Nos a tárcsafékesítés projekt közben akadt egy kis gond,amire időbe telt rájönni és korrigálni.A mustang kerékagyban belül van 3 felöntés,ezekre fekszik fel az általam kitalált tárcsafékagy.Én kis naív azt gondoltam hogy szimmetrikus az egész belül is mint kívül.A vastag cső agyalapra egyesével illesztettem fel a 20-as köranyagból készült rögzítőket,és a helyükön hefteltem meg,majd kivéve masszívan összehegesztettem a csővel.Minden hegesztés után más dolog akadt így három nap alatt készült el az egész.Az egész villát kivéve és satuba fogva a kerékkel és a fékaggyal,látható volt hogy üt a fékagy.Nem tudtam először miért,de utána tolómérőt a kezembe véve rájöttem a bosszúság okára.Arról van szó hogy a kerékagy belsejében levő 3 felöntés közül kettő 48mm,egy pedig 47 mm "mélyen" van a peremhez képest.Amikor felhefteltem a rögzítőket,mindig máshová kerültek,mivel ezt hittem egyforma mélyen vannak.Így mindig elforgatva a három rögzítő közül kettő 12mm,egy pedig 13 mm-re van a fékagy peremétől.Ezért ha összeraktam és meghúztam a csavarokat akkor kettő felfeküdt,egy pedig igazodott,ezért ütött a fékagy.Megjelölés és egy alátéttel való kiegyenlítés után ütésmentes lett az egész cucc.
Hát, most hogy irakban jól megkavarták a szart, és ott (már, meg amúgyse) nincs rájuk szükség, szépen, angolosan távoznak. Így meg lekötik a kapacitást... és az olaj ára mégfeljebb megy.
Ezek a tótok nem szaroznak, ha hengersokszorozásról van szó! :)
Főtengelykúpokat négyzetalapúra leköszörültette, és egy négyzetalapú "csővel" kötötte össze a két főtengelyt, majd összehegesztette az öntvényeket. Na ez a nemmindegy! :)
Szerintem azért a kiöntés alatt is lehet szakadás.
Ahogy írtam venni akarok Mz blokkot a Gilerába.Arra akarok akksi nélküli gyujtást ami azért a világítást is bírja.Lehetne Babetta,de van itthon Suzuki robogó alaplapom és dobozom is.Csak a lendkerék rossz,mert annyira felszorult a régi főtengelyre hogy mérgemben letéptem róla :D Azt a gyujtást feltenném az Mz blokkra,csak van egy pici gond.Azoknál a gyujtásoknál a lendkerékben 4 mágnes van.3 pólusa egyfele néz,a negyedik pedig pont fordítva.3 gerjeszt,a negyedik pedig adja az impulzust.Csak a lendkeréken ez nem látható (szerintem).Mármint hogy hol a gyujtási időpont.
Őőőhm... mivel ki ven öntve, nem lehet baja, dobozka Pistinek van, de azt én már le einstandoltam. :) www.motelek.net oldalon van 2-3 filléres kapcsolás ehhez. Ha azzal nem működne, építek egyet.
Sisak hack: Idegesített h hiába van a légzőnyílás a tökhéjam tetején elején és 2 oldalt hátul,fityfaxt se ért...(motowell crazy bear---12e ft) Tegnap berágtam,felkészültem pillanatragasztóval és atomjaira kaptam. Kiderültek a ganéságok. Elöl a zárható retesz működött,de a mögé tett bogárrács össze volt gyűrődve meg kisebb repkedő szarok árjuthatnak rajt.Régi fadobozos tv-ből kiszedett rézszövetet ragasztottam a helyére. Hátsó és felső nyílásokkal más volt...a hülye sárgák rossz helyen lyukasztotta ki a nikecell belet.Magyarán rohadtul nem jutott cúg a tökhéjba.A felsőnél bumeráng alakú a zsilip lyuka,ezt körré drincsoltam a nikecelben...ez volt a sárga melós szándéka is csak éppen feélre ment:))mindegy heyrehoztam. A megfelelő helyen tollal kiszúrtam a nikecellt majd a lyukakhoz a sisak héjába szintén rézhálót ragasztottam mert itt semmi se volt,amilyen szerencsém van tuti ott mászna be vmi kis ge*i. A hátsó nyílások fixek,kipattintottam a labirint fedelet,(hozzáférendő a szellőzőfurathoz)ezt később ragasztóval megilyesztve raktam vissza. Ezek után összedobtam a cuccot és virultam...Van 1 fasza sisakom...javaslom mindenkinek a gondos átnézést,mert az a 100ft-os kínai pillanatragasztó meg a kis rézszövet ráfordítás igazán megéri!!!
akit érdekel alapanyagár+postaköltségért szívesen gyártok ilyet 1 mm vastag fényezett aluminiumlapba gravírozok, jawa felirat az exmotoromon is ez volt/van, itt egy kép az arányokban