Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
OFF ltnine2! Szociális érzéketlenség mellé még egy jó adag vakság is társul. Csak sajnálni tudlak! Én nem azokról írtam akik képesek lennének megfizetni a jegy/bérletárakat és úgy bliccelnek, hanem egy teljesen más társadalmi rétegről, melynek a lehetőségei és adottságai merőben az átlag alatt van. Szóval nem ártana magadba nézni és picit elszégyellni magadat, hiszen a kisnyugdíjastól kezdve a nagycsaládosokig bezárólag nem tehetnek arról, hogy dolgoztak egész életükben vagy dolgoznak de amit keresnek az arra sem elég, hogy tisztességesen megéljenek!!!! Persze lehet mondani, hogy a bliccelés is lopás, nem törvényes cselekedett és nem megengedett senki részéről. De akkor legyél szives megmagyarázni azoknak a kisnyugdíjasoknak akik havonta 30-40-50 ezer Ft-ból kénytelenek megélni, hogy mi a helyes és mi nem. Téged elevenen meglincselnének! Mo szégyene, hogy azokat az embereket ennyire magukra hagyják, akik felépítették ezt az országot illetve nagycsaládosként több gyermeket nevelnek az átlagnál. S akkor jön egy ember, aki elitéli őket, mert kenyérre sem telik, éheznek és minden elvet, becsületességet félretéve bliccelésre kényszerülnek. Hát tudod, a pofátlanságnak is van határa. Majd ha Mo-n tisztességes fizetések és nyugdíjak lesznek melyekből a megélhetés alapvető és egyben minimális emberi feltételei biztosíthatóak, akkor elítélheted az - idősebb - (leg)szegényebb embereket törvénytelen magatartásukért. Addig azonban csendben tisztelettel kellene adóznod értük, mert méltatlan az amit művelsz és nagyon tiszteletlen az idősebbekkel szemben!!!!! Maradok tisztelettel Garficicus
Elindulok egy közvéleménykutatást végezni...Akkor nem csak abban a csoportban végzem, amelyiket szeretném "győztesként" kihozni... Akkor lenne korrekt a dolog, ha olyanokat is megkérdeznénk, akik igencsak magas színvonalon élnek... Lakik itt a környéke jópár gazdag, közülök jópáran bliccelnek.... Ha én most azt mondanám, hogy a gazdagok bliccelnek, akkor olyat átalánosítanék... Ráadásul semmivel sem támasztom alá...Ezért nem is mondok ilyet. Pedig a közvetlen környezetem így áll a helyzet.
Akár hogy magyarázzuk, tények nélkül dobálózunk!
Egyébként régen volt egy egy bizonyos dolog...A becsület! Ha valaki bliccel, akár szegény, akár nem, az nem becsületes, törvénytelen dolgot csinál.
Az a baj hogy a tömegközlekedést sokan ingyen, rászolultsági alapokon "jár nekem" címszóval aggatják fel... Pedig a tömegközlekedés ha tetszik, ha nem NEM ingyen van. Ezt el kell fogadni! Nem pedig mindenféle kibúvót keresünk az alól, mi mentesít minket az alól, hogy nem veszünk jegyet, amikor utazunk.
a tömegközlekedés nem gáz, hogy azzal füteni kell mert megfagyok különben.. akkor viszem a biciklimet, és megyek azzal, ha nincs pénzem.. szóval ezt a témát sztem hanyagoljuk...
Ööösszee?? Nem vagyok képben teljesen, de én azzal voltam (és vagyok), hogy a járóképes alváz egyben jön a Volvo-tól. De ha még nem is, a hidakat szerintem nem az Alfának kell összelegóznia, hanem kompletten jön a ZF-től.
Nem tudom ezt mire fel írtad. Teljesen mindegyik, hogy a hídakat a ZF gyárotta. De ezeket a hídakat a C12-k készítésénél össze kellett rakni, itt hibázott az Alfabusz abban amit korábban leírtam.
"a bliccelők többsége nem tudja megvenni a jegyeket" Bizonyára végeztél közvéleménykutatást, vagy valamilyen forrásokra támaszkodsz, amikor ilyen kijelentéseket teszel. Kérlek, mutasd már meg ezeket!"
Nem kell messzire menni, nézz körül a környezetedben kicsit. De ha itt nem találsz elegendő adatot, akkor kérdezz meg néhány nyugdíjast, munkanélkülit, nagycsaládost és máris meg fogsz döbbenni, hogy milyen mélységeket érint ezen szegmens, mekkora küzdést jelent számukra a napi megélhetés biztosítása. A DKV-nak sem kell közvéleménykutatás ahhoz, hogy lássa, a bliccelés és nemfizetők - egy részének - növekedése párhuzamos azzal a tendenciával, ahogy az emberek a napi létfenntartással küzdenek. A DKV a januári infláció közeli kb 4-5%-os áremeléssel behúzza az utolsó kártyát, ami bevétel szempontjából újabb kb. 2-3 %-os utasvesztést is hoz. Hiába a csili-vili járművek, ha ilyen árszínvonal mellett nincs megfelelő fizetőképes kereslet erre. A szolgáltató közel nyugati árakkal szolgáltat a balkáni fizetéssel rendelkező utasoknak.... Valami nagyon félrement itt...
Elnézést ezt beleírhattam volna az előbbibe is. Még azt is mondta, hogy állítólag jövő hónaptól forda változások lesznek. Az állomáson dolgozott ma ahol azt is megtudta, hogy a mai naptól a reggeli és esti műszakváltásos időszakban a 46-os pár indulása kapott csuklós buszokat.
Már megbocsáss, de valószínű hogy bizonyos szerepeket összetévesztesz: ne tőlem - mint VOLT utastól - kérj közvélemény-kutatásokat, hanem a "vérző szívvel" tarifát emelő képviselőktől és illetékesektől, akiknek - elvileg - egyes nagyobb tömegeket érintő, és meghatározó döntéseik meghozatala előtt legalább hatástanulmányt illene készíteniük. Kérd el tőlük - meglepne ha lenne - majd tedd közkinccsé, aztán én is felfedem a forrásaimat...
Beszéltem ma délután egyik ismerősömmel és azt mondta, hogy az Alfabusz rosszul rakta össze a hídakat, azért kell cserélni ill. javítani őket az összes és nem csak 80 buszon. Valami vízkivezetőt vagy mit rosszul raktak össze ezért a víz befolyt nem ki.
"a bliccelők többsége nem tudja megvenni a jegyeket" Bizonyára végeztél közvéleménykutatást, vagy valamilyen forrásokra támaszkodsz, amikor ilyen kijelentéseket teszel. Kérlek, mutasd már meg ezeket!
Épp ideje már... (utáltam a kétforintos vonaljegyeket:))) Bár ez a Joe-bácsi szöveg valamikorról visszacseng...
"Ha drágább a számla vagy tarifát emel (ezt egy képviselő se szereti)...)
De megteszi: az ingyenjeggyel és az ingyen parkolóval a zsebében... (gondolom kár ebbe belemenni, és ezzel a topikot szét OFF-olni: az a szomorú valóság, hogy a bliccelők többsége nem tudja megvenni a jegyeket. És vannak, akik tényleg szándékosan bliccelnek. Meg kéne értenie minden "képviselőnek", hogy az árakat lehet a világba emelni, de a vásárlóerő elképesztő módon visszaesett. Lehet, hogy ezen a vonalon kéne elindulni, és valamilyen konszenzusos döntést hozni?)
Már ne haragudj: abban az esetben a vállalati tanács, vagy a Legfelsőbb Bíróság volt a "legfelsőbb fórum"? Mert nem mindegy!
Kérlek mondj már egy számot, melyen ez az "elvi" határozat elérhető, mert én ilyet nem találtam...
Természetesen mindenki fordulhat indítvánnyal az Alkotmány Bírósághoz, de amíg a nevezett bíróság nem foglal állást, addig a jelenlegi törvények a hatályosak. Ha tetszik, ha nem.
Ezzel - a büntetési tételek ismeretében - célszerű tisztában lenni!...
Sőt. Mi van akkor ha két busz áll be egy M megállóba. A második vezetője törvényt sért, ha nem engedi le utasokat csak akkor ha az előtte lévő ehagyta a megállót?
Magyarul ha én azt mondom a sofőrnek két megálló között, hogy le akarok szállni, akkor törvényileg le kell engedjen?
Ezesetben elég rossz a sofőrnek, mert ugye van egy olyan szabály is, hogy csak megállóban állhat meg. Nyilván nagyon nem ugyanolyan súlyú a két rendelkezés.
Ne haragudj, de rosszul tudod. Egy vállalat sem deklarálhatja a működését ügy, hogy alapvető szabadságjogokat sértsen! Egy dolgot nem árt figyelmen kívül hagyni: a törvények a legmagasabb rendű jogszabályok! Az ezekben rögzítettekkel ellentétesen nem lehet semmilyen sunyi módszerrel szembe szállni. A szabad mozgás joga: alkotmányos alapjog...
(Hogy teljes legyen... :) Épp mostanában akadtam össze olyan fotóval, amin egy 266-os Ikarus van, a nóziján egy táblával, amin többek közt az szerepel, hogy a gép 1150000 km-t tett meg felújítás nélkül. Érdekes volt ezek után a másik végletbe botlani nagyjából hasonló, futott kilóméter/összerakottság téren... :) Nyilván, persze, tudom, más dimenzió, más ez és más az, csak na...)