Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Egy kérdésem lenne: Ugye elvileg a Irisbus Evadys távolsági busz.? Múltkor utaztam a LJK-182-en, de én úgy érzem hogy ez inkább turistabusz. Jól tudom.?
Én is láttam. Talán nullanegyvenvalami... És mivel az általam korábban használt típusú fóliát használta, gyorsan el is szeretném határolni magam... Ahogy be lett tákolva a búrába az nem az én szintem és ezekhez már elvből sem nyúlok hozzá.
Én kis kék fóliázást láttam szintén a jobb első lámpatesten....Nem sikerült a legminőségibbre, dehát a célnak megfelelő. Ha tényleg ilyen problémát jelent, akkor le kellene az összes jobb elsőt fóliázni.
Értem, és én is így cselekednék. Viszont van egy szabály, miszerint helyi járatot végző buszon kötelező utastéri világításnak lennie. Helyköziben lehet lekapcsolni. Pár sofőr él is a lehetőséggel. Ilyenkor jó utazni az Evadysokon, mert gyönyörű a kék leddel megvilágított konzol minden ülés felett. Ha az olvasólámpát felkapcsolod, teljes a díszkivilágítás, mivel az 5 kicsi legy is gyönyörű :)
Legjobb az, amikor a késő esti járaton lekapcsolod a világítást, majd erős sikoly hallatszik a hátsó félből :)
"Majd ha bekövetkezik a baj, baleset vagy súlyosabb eset akkor biztosan lépni fognak."
Jajaja... Persze... :)
Mivel a sofőr nem lát ki megfelelően a szélvédőn, valószínűleg az Ő hibája lesz a baleset is. És itt szerintem tenni is fognak egy jóóó nagy pontot, de az előbbi tény nem fog érvényesülni... (Ahogy ezt a világot, meg a működését ismerem...)
Remélem BPY-083 topiktárs olvassa ezt a topikot. A sofőr azért kapcsolta le a belső világítást, mert a DKV és az ITK többszöri gépkocsivezetői figyelmeztetésre sem volt hajlandó változtatni a buszok belső, utastéri világításán. Ugyanis olyan erős fénnyel világít még a kissebb fokozaton bekapcsolva is a belső világítás a buszokon, hogy szinte lehetetlen kilátni a sofőrnek az első szélvédőn annyira tükröződik. Megoldás lehetne az első két fénycsövet kivenni a buszokból vagy lefóliázni a lámpa búrákat. De ezeket nem engedik meg a sofőröknek. Majd ha bekövetkezik a baj, baleset vagy súlyosabb eset akkor biztosan lépni fognak. A sofőr a te és mások biztonságának érdekében cselekedett így.
Azért a MÁV-ot nem lehet összehasonlítani a DKV-val sem méretben, sem alkalmazott létszám, sem kiterjedettség, sem gazdasági mutatók tekintetében. Más részről a MÁV-nál az aranytojást tojó tyúkot már levágták...
Jegyáremelés hatásai Ugyan nem debreceni hír, de kísértetiesen hasonló hatásokat generál majd. Az írás egy kis összehasonlítás tulajdonképpen arról is, hogy máshol hogyan csinálják.
A lényeg pedig ebben a két mondatban: "a 4%-os tarifaemelés hatására a városvezetés is mindössze 0,6%-os jegyárbevétel-növekedést vár. Ez azt jelenti, hogy az áremelés hatására ismét csak a bliccelés nőne, illetve a tömegközlekedést használók száma csökkenne"
Jó lenne, ha a DKV ilyeneket nem venne félvállról, lenézően, legyintően, mert a 4,5 % januári áremelés és a decemberi járatritkítás a fenti hatásokat vizionálja.
(Azért kiváncsi lennék arra, hogy a városvezetés mit mondana erre pletykákra és arra a kérdésre, hogy megérte nekik átvenni (szétverni) a helyi tömegközlekedést?)
A válasz egyértelmű lenne részükről: IGEN, megérte! Már maga az a tény, hogy a DKV-n keresztül jövedéki termékkel (gázolaj) "kapcsolatba kerültek" elegendő alapot nyújthat elég sok mindenhez, valamint a buszokhoz kapcsolódó szolgáltatáshalmaz későbbi kiszervezése is jól jövedelmező buli lesz... A fentiek alapján az esetlegesen keletkező veszteséget keresztfinanszírozással megteremtik...
Nekem is így tűnik. A minap egy olya sofőrt tettek a 17Y-ra egy kör erejéig, aki azelőtt sosem volt rajta. Tőlem kért segítséget. Elevel 17A-ként érkezett, mert nem találta a 17Y-t a rendszerben, de csak meglett. Fogalma nem volt hol a Határ út és a végállomáson milyen körülmények várják. Azt hiszem sikerült neki korrektűl elmagyaráznom. Mivel nem tudtam vele végigmenni ezért csak reménykedtem, hogy semmi baj nem történt. Egy biztos. A határ útra jó helyen fordult be.
Ez egyértelműen az oktatás hiánya. Gondolom a pénzhiány miatt.
"A DKV hatalmas NEM-mel fog felelni, hiszen újságok, net, cég honlapja, és a megállókon kihelyezett új menetrendre hivatkozással nem kíván újabb kiadásokba bocsátkozni!"
Meg kellene előbb tanulni olvasni! Fent a 855. hsz-ben újságok, net, cég honlapja stb....
Azért én nagyon örülnék neki, ha most is egy, a szeptemberihez hasonló igényes kis füzetkében kiadnák az új menetrendeket, akár még valamennyit fizetnék is érte. De utálok pdf alapján mobilos menetrendet készíteni... Abban nem tudok karikázgatni, lehúzgálni dolgokat :)
Hát ez elég szégyen!! Legalább akkor már a helyi újságokban meg kéne jelentetni az új menetrendeket, mert hiszen nincs mindenkinek net otthonában, de legalább az újság az emberek többségéhez eljut. Nem csodálkozok azon, hogy veszteséges a cég.
(Azért kiváncsi lennék arra, hogy a városvezetés mit mondana erre pletykákra és arra a kérdésre, hogy megérte nekik átvenni (szétverni) a helyi tömegközlekedést?)
A DKV hatalmas NEM-mel fog felelni, hiszen újságok, net, cég honlapja, és a megállókon kihelyezett új menetrendre hivatkozással nem kíván újabb kiadásokba bocsátkozni! Már a nagyarányú utasszámcsökkenésből, valamint a pletykákban közelgő leépítésekből ítélve arra lehet következtetni, hogy a DKV házatáján nagy a gond, racionalizálni, költségcsökkenteni akarnak mindent, ami nem mindig jelent jót az utas számára. Még 5-10 %-os járatritkítást, januári után júliusban újabb 5 % áremelést is el tudok képzelni fél éven belül, ha a DKV így halad lefelé!!!!:(((
"...de azt nme mondhatod hogy itt nem tudják használni"
Hát... Azért én ezt így nem vágtam volna rá... Július elseje óta végülis tényleg egész jól kezdenek belejönni...
Ma egyébként egyetlen olyan buszt sikerült kifognom, amin működött az akusztikus tájékoztatás, igaz azt kétszer is. De egyszer még ez is leordította a hajunkat. Pislogtunk a sofőr sráccal, meg az utasok is ránk...
Ma próbáltam kicsit informálódni a sofőrök képben létéről az "i"-s viszonylatokkal kapcsolatban. Akadt, akinek úgy kellett az elejéről elmagyaráznom, hogy miről van szó... Az már csak a hab a tortán, hogy volt olyan sofőr, akit nem is tudott a Ruyter utcai terelésről és csak a helyszínen szembesült vele, mert ma volt dolgozott először, mióta életben van az ideiglenes útvonal. Olyan, mintha a cég a saját embereivel sem tudna egészen érdemileg kommunikálni, nemhogy ltnine-nal és az utasokkal...
Az elsődleges probléma ott kezdődött ahogy a DKV hozzáállt és hozzááll az egész szolgáltatóváltáshoz. Az utastájékoztató rendszerek még mai napig kifogásolhatóak, kimaradnak járatok, utaslemaradás és még sorolhatnánk. Aztán meglépte a DKV hogy eltörölte a sima buszbérlet, ezzel jelentős többletköltséget teremtett az utasoknak. Az utasok részéről nagy várakozás előzte meg a szolgáltatóváltást, aztán sokan csalódtak az egész DKV-ban. A csalódottság blicceléshez (is) vezetett, amire a DKV elsőajtózással válaszolt a napokban. Naná hogy elmaradnak a bevételek, és nem a várt gazdasági eredményt hozza a cég fél év után. A további utasvesztést is simán kalkulálhat a DKV, hiszen januártól ismét 4,5 % os emelés következik, amivel további kb. 3 %-os utasvesztést realizálhat. Ha nem változtat a DKV a magatartásán, az árstratégiáján, szolgáltatási színvonalán akkor a nyári iskolaszünet kezdete után nem lesz ki utazzon a buszokon, ami újabb járatszám csökkentést és leépítéseket fog generálni!