Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Már több mint egy hete kaptam kézhez,de mivel a lakásban atomot robbantottunk (festés),kénytelen voltam elpakolni.Most végre valahára elővéve gondoltam megosztom veletek.Amit tudni érdemes a modellről:
Marcus Grönholm ezzel a géppel szerezte a 206 WRC utolsó VB-s győzelmét.Ez Argentínában történt 2003-ban.
Ez volt tehát az utolsó verzió,és az Autoart minden evolúciós változást bemutat a modellen,nincsenek ferdítések,spórolások.Nekem ez nagyon lényeges dolog,de értitek ti ezt maximálisan.
Tökéletesen egyetértek veled Miki. Az F1 nem a városba és műanyag pályákra való... Aki meg akarja nézni az kimegy porba sárba is azoknak az autóknak meg aszfalt kell dögivel nem 3-4 kilométeres kanyargós libafosok.
régi Hockenheim, Monza, Imola, Silverstone, Paul Ricard, Nordschleife stb...stb. Azok pályák, na de ezek....
Először is ki kell javítsalak Miki, mert az első Magyar GP 1936-ban zajlott a Városligetben. Az 1986-os nagydíj az első F1-es Magyar Nagydíj. Szeretném, ha ez egyszer hivatalosan is így lenne, hiszen pl a Monacói Nagydíj se 1950-től datálódik.
Egyszer még a másik topicban leírtam ezt a sztorit, de a Nagydíj versenyzésnek az F1 jó nagy csókolommal kell előre köszönjön (de legalábbis egy szia apával), mert 46 évvel idősebb.
Ha a jóisten is megsegít akkor idén 19-szer teszem tisztelem a Hungaroringen F1-es futamon, de töretlen lendülettel mondhatom, hogy ugyanúgy libabőrös leszek most is, mint hat éves koromban, az első alkalommal.
Nos így lassan húsz év tapasztalata után mondhatom nektek hogy MI, magyarok nem hoztunk össze semmit és csak is a szerencsének és nyugat kiváncsiságának köszönhetjük, hogy itt lett és még ma is futam van.
Amiket leírok csak '93 és utána igazak. A '86 és '93 közötti időszak nekem kimaradt élőben, de talán megbocsájt nekem az F1 istene hogy 0 és 5 éves korom között csak a TV-n követtem imádot sorozatom.
Az épületek szinte az utóbbi 6-7 évben alakultak át, de a WC-k még mindig ugyanazok amik 93-ban voltak. A pálya körül még 2000 környékén se maradt meg a fű és az is csak egy hangzatos hazugság volt mindig is, hogy azért poros a Hungaroring, mert kevés verseny van rajta. Még '99-ben is szép számmal akadtak cseh pályabírók és munkások a Ringen. A nézőkről meg ne is beszéljünk. 2000 óta lehet magyar szót hallani a pálya körül. Itt csak a pálya volt magyar nagyon sokáig.
A tény az, hogy a pálya egy természetes homok medencére épült, melyet az uralkodó széljárás hordott össze az évezredek során. Nos ezt a homokot a kommunizmus és a hirtelen jött demokrácia se tudta pikk-pakk eltüntetni és csak úgy lefújni a pályáról. Jobb volt hazudni, mint beismerni, hogy ezzel nem tudunk mint tenni.
A pálya létrejötte is sokkal inkább Ecclestone-nak és a külföldön élő befolyásos magyaroknak köszönhető. Az állam csak a busás dollár kötegek lehetősége miatt mondott áment.
A pálya pedig nem véletlenül hasonlít Monacora házak nélkül. Ecclestone egy Monacohoz hasonló versenyt akart valami "egzotikus" helyen. Ekkor súgták neki Pest történelmi belvárosát, valamint a Városligeti pályát, de (sajnos) erre Kádárék nyetet mondtak.
Építettek helyette Szilasligeten egy városi ívű pályát bele egy homok gödörbe...
Aztán jöttek ilyen Palikok meg pfijj....
Unalmas verseny akad, de nem annyi mint ami ne tartogatott volna izgalmat. Mansell híres előzése, első győzelmek (Hill, Alonso, Button, Kovalainen) utolsó körökben elvesztett futamok (Frentzen, Massa) Schumacher óriási taktikázása ('98) Alonso-Schumacher, Barrichello kerék leszakadása, Alonso-Hamilton, esős -verseny Safety Car- Kimi eldobja, Vettel-Safety Car.
Nem emelném Hockenheimi magasságokba ezt a pályát és azt is elismerem előzni se könnyű rajta, de szerintem mindig volt valami ami miatt érdekes volt, lett.
Amíg lesz megyek. Eddig is mentem. Akkor is mentem amikor Édesapám fél havi fizetése volt a legolcsóbb jegy és akkor is menni fogok egy havi fizetésembe fog kerülni.
hm. Eltűnt az írásom. A lényeg az volt benne, hogy Latvalának szerintem már nincs sok dobása, mert fagyasztotta már bele a szart a jó öreg Malcolmba, mikor a teljes Ford vezír kar előtt mínuszolta az utolsó szuperspeciálon a biztos első helyét :)
Megdöbbentően néz ki a Fiesta. Nekem nagyon tetszik ! Olyan mintha optikai csalódásom lenne, vagy Photoshop. Nem lepődnék meg ha egyszercsak a kis S2000-es Fiesta is ilyen lenne valamelyik futamon Friciéknek, mert Zsíros Gabi matt fekete mániás. Minden utcai autója ilyen színű általában.
Én most mondanék egy Latvalát a finn futamra. Szinte mindig össze zárja a gépet, de neki ez "hazai" pálya, ha nem borítja akkor mindenképpen az elejében lesz ! Mondjuk a Ford lehet majd visszafogja Hirvonen miatt.
Volt IRC :)))))))) ???? Jaj de nem vágom a témát mostanában :) Szégyellem magam, durva a tudatlanságom nagyon. Loix nem véletlen volt gyári VB-s pilóta. Ott sajnos nem voltak annyira maradandó alkotásai, de mondjuk nem csodálkozom rajta, mert például a Mitsubishinél egy Tommi Makinnen mellett érvényesülni nem igazán lehetett.
Ennyi............. Vagy hol ment pl. az IRC mezőny a Monte-Carlo Rally-n januárban. Az első náhány szakaszon ahol száraz volt az aszfalt, totál hegyiversenyes érzés tört rám, akkora sebességgel ott zakózni.... Az autósport veszélyes........ Aki műveli az tudjon rá, ne pedig a pályákat csesszék szét, mindenféle átépítéssel. Én főleg Monzát féltem, mert már évek óta vinnyog pár F1-es arc ha odaér a mezőny. Így veszélyes, úgy veszélyes......... Akkor menjen haza, üljön le a kandalló mellé olvasgatni, és ne legyen autóversenyző. Vagy ott van pl. Monte-Carlo a régi legendás pályák közül, persze már ez sem az eredeti. De csak nem merik meglépni hogy kivegyék a naptárból....... Marad majd a sok fos....... Valencia, Abu-Dhabi, Kína, Sepang, jön India ki a fasznak kell ez??? Hányok az ilyenektől. Kyalami ( a 90'-es évek előtti ) Zandvoort, Monza, Spa, a régi Silver, Nürburgring, Hocken, Suzuka, Paul Ricard ( a régi ) Monte-Carlo stb........ Na valahol itt kezdődik számomra a Forma1-es pálya. Nem beszélve az ősöreg Reims-ről, Rouen-ről, Clermont-Ferrand hajajj.....
Fúúú de jó hogy felhoztad a régi klasszikus Hockenheim-et!! Azért mekkora állatságot csináltak, hogy a régi pályát betelepítették fákkal!!!!!!!! Nyílván tudjátok. Az Ostkurve, a Jim Clark sikán stb.. a múlté meg a természeté. Pedig mik voltak ott. Villámgyors pálya volt, főleg amikor még nem voltak sikánok. A V10-es korszakban valami 340-es tempóról fékeztek a Jim Clark sikán előtt. Ezzel csak Monza tudott vetekedni. De én mindig mondom hogy óriási hiba ezeket a pályákat kivenni a naptárból. Most őszintén, a rövidített Hockenheim-et szerintem nem gondolták komolyan. Mert az egy vicc, csak a neve cseng jól.
Ha nyerne Frici akkor az lenne hogy szerencse stb....... Mindenre van magyarázat. Mint tudjuk ő a szakértő Istenség, aki együtt rázta a jancsit Röhrl-el az Asconában 1879-ben. Én még télen, amikor komolyabban összebalhéztam vele, rászántam vagy 2 óra hoszát és visszaolvastam a többezer hsz-ének egy részét a különböző topikokban. Akkor tudatosult bennem hogy tényleg elmebeteg, mert valami nagy poétának, Istenségnek hiszi magát, és mindenkit lenéz, utál aki nem olyan mint ő. De ez a fajtájának az egyik jellemzője. Van pár arcból álló seggnyalókórusa az tény, kb. 5-10 ember. Azért szeret még a mai napig is a régi fórumra járni mert ott kis ellenállásba ütközik már, hiszen nem vagytok ott hogy osszátok. Én sem alapból voltam szemét vele, mert eleinte próbáltam szót érteni, az akkori hsz-eim árulkodnak. Én mindenkivel próbáltam, valakivel sikerült, valakivel nem. Mindenki tudta hányadán áll velem. De tényleg hagyjuk ezt, mert lerágott csont, ne basszuk itt ilyenre a betűt.
Inkább írj valami jóslatot Ati a Finn versenyre, szerinted kik a legnagyobb esélyesek, a Finn pályákhoz milyen a viszonyod stb... Persze a többiektől is kérdezem!!
Be kell látni,voltak itt borzalmasan unalmas futamok anno,és az akkori pályák közűl kilógott rendesen.Mikor a régi Hockenheimringről érkeztek ide,elég illúzió romboló volt a két pálya közötti külömbség.Mára belesimult a naptárba.
Nem merek fogadni a Finn rallyra,de azt mondom én is,hogy Latvala és Hirvonen kifogja nyomni a fordok szemét.Kénytelenek lesznek,mert jönnek az aszfaltos futamok,oda pedig mindketten kevesek.
Persze-persze valőszínűleg az F1-et is figyelni fogom. Pont a múltkor láttam egy archív felvételt a Filmmúzeumon az első Magyar GP-ről. Akkor még a Turbók közlekedtek. Kegyetlen más világ volt, TAG-Porsche, John Player Renault Turbo, Zakspeed-Hart, Beatrice, Benetton BMW Turbo, meg a többi régi nagy ikon. A pórnépet már akkor sem engedték az autók közelébe, a szerlők meg pólóban, rövidgatyában nyomták a kerékcserét. :-) A pálya az egy egyszerű betoncsík volt a nagy semmiben, a boxépület is teljesen más volt. Mára azért rendesen összehozták. De akár a miénk, akár nem, én sose tartottam klasszikus F1 pályának. Főleg még az eredeti építésű volt egy borzalmas ritmustalan ökörhugyozás.
Most jó sokat kell várni a következő rally VB futamra. Ha jól számolom egy hétvégén lesz a Forma1-es Magyar GP-vel. Gondolom számodra nem kérdés melyik eseményt fogod jobban figyelemmel kísérni. :-)
Áááá Ati ez nem rászízmus, ez éleslátás, tisztánlátás, ahogy mi nem tudunk. :-) Jól tetted hogy a "Magyar"-t idezőjelbe tetted. :-) Ja, és még azt hozzátenném hogy én is bíráltam Talmácsit, Micheliszt de nem ok nélkül, viszont sosem drukkoltam ellenük, sőt!