„semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz,”
A mondat első felét „ semmit érte nem várván”, azonnal értelmetlenné teszi a mondat második fele: „a ti jutalmatok sok lesz,”.
Ezt az elvárást legfeljebb egy ateista ember tudja teljesíteni, egy vallásos már nem. (az ateista mivel nem hisz Istenben, ezért a mennyei jutalomban sem.)
Akkor a hetednap szentsége, a kutyaevés tilalma s a szülők tiszteletének parancsa mégsem "zsidó" szabályok, hiszen jóval előrébb myulnak még Ibrahimnál is: egészt' Noéig, sőt Ádámig...
Az elsőben rabszolga. Azért tesz jót, mert fél Isten büntetésétől.
A másodikban bérmunkás. Azért tesz jót, mert fizetségre számít cserébe Istentől.
A harmadikban szabad ember (az ókorban szabadnak azt tekintették, aki képes volt munka nélkül megélni). Azért tesz jót, mert érti: ezzel saját magának is jót tesz.
Sohse voltam rabszolga (sohse tettem valamit azért, mert féltem Isten büntetésétől)
Sohse voltam bérmunkás (sohse tettem valamit azért, mert fizetségre számítottam cserébe Istentől)
Sohse voltam íly értelemben szabad ember (sohse tettem másokért valamit azért, mert ezzel magamnak is jót tettem)
Szélesebb értelemben oda veszik az apját és a nagyapját is, hiszen a nagyapa Ábrahámot hívta el Isten, de ez nem pontos, hiszen pl. az arabok is Ábrahám leszármazottai, miközben ők nem zsidók.
Vannak zsidó törvények: a 10-parancsolat + 613 részletes törvény.
Hogyan lehet úgy jót tenni, hogy ezért Isten megbüntet?
Ha Isten nem lenne jóságos (távol legyen), akkor megbüntetne hogy enni adok az éhezőnek, azt szeretné hogy jól kínozzam meg. Ekkor is inkább enni adnék, és nem engedelmeskednék Istennek, mert nem jó (a példa szerint)
"Mondom nektek: ha valaki vallást tesz rólam az emberek előtt, az Emberfia is vallást tesz arról az Isten angyalai előtt. (Luk 12: 8)
Mert szívvel hiszünk, hogy megigazuljunk, és szájjal teszünk vallást, hogy üdvözüljünk. (Róm 10: 10)
Mert e szolgálat eredményességéért dicsőítik majd az Istent, azért az engedelmességért, amellyel Krisztus evangéliumáról vallást tesztek, és azért a jószívűségetekért, amely irántunk és mindenki iránt megnyilvánul. (2Kor 9: 13)
Harcold meg a hit nemes harcát, ragadd meg az örök életet, amelyre elhívattál, amelyről vallást tettél szép hitvallással sok tanú előtt. (1Tim 6: 12)
Aki győz, azt öltöztetik fehér ruhába, annak a nevét nem törlöm ki az élet könyvéből, hanem vallást teszek nevéről az én Atyám előtt és angyalai előtt. (Jel 3: 5)
Az emberi viselkedés 3 fő motivációja: a szeretetigény, a pénzéhség, a hatalomvágy.
Lásd politika.
Van aki azért akar politikus lenni, mert lopni akar.
Van aki azért akar politikus lenni, mert szeret parancsogatni.
Van aki azért akar politikus lenni, mert híres akar lenni. (Erre jó példa a 2 legfőbb mai magyar politikus: Gyurcsány és Orbán.)
Nyilván az öreg néni megrúgásának a fő oka a hatalomvágy: így bizonyítom, hogy hatalmam van felette. Egy normál tolvaj sose rúg idős nénikbe, mert ennek semmi anyagi haszna nincs (nyilván leszámítva azt az esetet, hogy kirabolja a nénit, s e közben szükséges rúgni).
Ugyanez a kutya is. Szimpla hatalomdemonstrálás.
Egy rakás bűncselekménynek nincs anyagi motivációja.
Mi fogna vissza bárkit attól, hogy jót tegyen magának?
Ez az egész dolog totális félreértése.
Nem az a cél, hogy magadnak rosszat tegyél.
Most nem emlékszem ki, de egy ókori keresztény teológus már kimondta ezt: a keresztény ember fejlődésének 3 szakasza van.
Az elsőben rabszolga. Azért tesz jót, mert fél Isten büntetésétől.
A másodikban bérmunkás. Azért tesz jót, mert fizetségre számít cserébe Istentől.
A harmadikban szabad ember (az ókorban szabadnak azt tekintették, aki képes volt munka nélkül megélni). Azért tesz jót, mert érti: ezzel saját magának is jót tesz.
hasznos a vallás, hacsak az tudja visszafogni az illetőt egy néni fölrúgásától
kártékony és hitvány a vallás, ha csak az tudja visszafogni az illetőt egy néni fölrúgásától.
Az még oké, ha egy trollhülye felfigyel arra, hogy vannak képmutató vallásosak. No de ha a trollhülye ezt a képmutatást hasznosnak tartja, az durva. A Biblia szerint inkább nyiltan legyen gonosz valaki, cselekedeteiben, minthogy jócselekedésű, de belülről szar.
És ezzel egyetért sok nemhívő is, de az elborult képmutatásmosdatók nem.