Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Megjöttek az Ifjú Technikus újságok. Facebook Szocializmus hagyatéka csoportban pdf-ként letölthetőek lesznek. 1954 dec, 1955 januártól decemberig teljes, 1956 jan-október (nov-dec érhető okból nem jelent meg), 1957 jantól még néhány hónap. Mind szép és jó állapotú.
1955 augusztusban játékgyártói kiállítás volt (megjelent az 1955 szeptemberi számban, van benne PV is), így némi kiegészítéssel itt a cikk: az említett játékok egy része fotókon. Ténylegesen is megvannak nálunk, a csolnoki bányamúzeum gyűjteményében.
Még egyszer: nagyon szépen köszönjük az újságokat.
MEJA cikket nem találtam sehol, a gugli is midenféle mást dob a Meja keresésekre, csak a magyar h0-ás vasútról nem igazán jön infó.
Könyv írása a témában: csak csapatmunkában van értelme, ehhez ez a fórum és a két (PV-s és a régi magyar játékvasúti honlap) alapmű emellett a fórum mellett.
2019 május 1. Csolnok, Szent Borbála utca 5. : ismét műszaki játék és vasútmodell kiállítást fogunk tartani kb egy héten át, szokásosan régiségekkel (Állami Pénzverde, MEJA, Vörös Szikra biztos résztvevők).
A játékgyűjteményhez kb 10 GB számítógépes anyag is van róluk: fotók, szövegek, beszkennelt eredeti dobozok, leírások, számlák, ismertető füzetek.
Szívesen segítünk anyaggal a műhöz, hiánypótló lenne-lesz.
Eladásra kínálom az alábbi portékát, különös figyelmébe ajánlva azoknak, akik kocsi építésével foglalkoznak:
ETS (cseh) 912 HF tipusú kocsikerékpárok a régi 0-s vasutaknál szokásos nagy nyomkarikával. A kerekek mindkét oldalon szigeteltek, ilyenformán pl. Märklin, Zeuke vagy PV sineken is alkalmazható. Kerékátmérők: futófelületen 20 mm, nyomkarimán 25 mm. Tengelyhossz 46 mm, tengelyátmérő 2,2 mm. A kerekek anyaga: rozsdamentes acél. Állapota: új. Mennyiség: 8 kerékpár. Ára: 800 Ft/kerékpár.
Eladásra kínálom az alábbi portékát, különös figyelmébe ajánlva azoknak, akik kocsi építésével foglalkoznak:
ETS (cseh) 912 HF tipusú kocsikerékpárok a régi 0-s vasutaknál szokásos nagy nyomkarikával. A kerekek mindkét oldalon szigeteltek, ilyenformán pl. Märklin, Zeuke vagy PV sineken is alkalmazható. Kerékátmérők: futófelületen 20 mm, nyomkarimán 25 mm. Tengelyhossz 46 mm, tengelyátmérő 2,2 mm. A kerekek anyaga: rozsdamentes acél. Állapota: új. Mennyiség: 8 kerékpár. Ára: 800 Ft/kerékpár.
Nekem van, de nem tökéletes, kicsit törött, és az egyik érintkező rézcsavarral van pótolva, viszont eredeti kábellel csatlakozik a 30 centis íves sínhez.
Teteje Pannónia gépé volt, két lyukkal a csavarok helyén és szürke (az egyikbe raktam egy csavart, a másikra pedig egy kipufogó hangtompítóhoz hasonló fém borzalmat átmenetileg, de játszom a gondolattal, hogy vagy fehér lesz a tető vagy marad Pannónia szürke, de rakok rá egy kisméretű számítógép hűtőt és egy kipufogó csonkot a dízel jelleg miatt).
Hajtás: két motor, ovál furatos fenéklemez, vagyis egy teljes Pannónia gépészet. Jó, megbízható mozdony. Hagyatékban találta egy ismerősöm. Az egyik kocsi is megvan hozzá, azt a saját gyűjteményéből adta át. Annyira ritka és magas az ára, hogy egy szedett-vetett Helikon is több a semminél.
Bajszok, oldaldíszek, kaszni fényezése rendben a mozdonyon. A kocsit viszontalaposan meg kellett tisztítani, valamikor egy kisgyerek elbarmolta. Horpadt itt-ott és össze volt tollal, filccel firkálva. A horpadás úgy-ahogy maradt, de a firkákat nagy nehezen sikerült leszedni. A régi festést az alkohol kissé oldja, erre vigyázzanak a Tisztelt gyűjtőtársak.
Kép valahol lejjebb van róla.
Más. Mi vittük el, már leltárban is van. Keskenynyomköz Pévéhez (kár, hogy kitérők nem léteznek hozzá, vagy csak nem kerültek még elő).
Sándor Béla/Fénycső KTSz S méretű vasút. Szintén volt ezekről bővebben szó korábban.
Meg is válaszoltad a keletkezésének okát. Aki ezt összehozta, annak sem volt Helikon mozdonya. Valószínűleg a gyártás befejezését követő 1962 -ig történő kiárusítás során hozzájutott egy Helikon kasznihoz. A többi meg csak találékonyság és kézügyesség kérdése. Különben egy biztos, ennek a működésével nem lesz problémád, szemben az eredeti Helikon mozdonnyal. Egyébként a meglévő néhány Pannónia teherkocsimat és is egy Előre mozdonnyal húzgálom, csak egyenirányítós és automata kuplungos átalakítással.
Ez baromi jó! Hihetetlen, hogy sikerült egy ilyet meglelni. Észrevételek: szépen összemosták a különböző méretarányú asztalokat vágással. Nem csak Pannónia de rendkívül látványos Előre buheratúra személyvagon és posta kocsi is van benne. Van ott minden: Märklin, Zeuke; a H0-án ős Pikót vélek felfedezni. Köszönjük.
Hát Uraim, akkor nekem ezek szerint erős az idegzetem. Egyébként teljesen igazat adok Zolinak is, meg mindenki másnak is, aki még savazni szeretné kicsit. Sajnos nem valószinű, hogy valaha is kiderülne a keletkezésének a története, okai. Én "PV kabócának" kereszteltem, azért is a fotó a büdöskés háttérrel.
Viszont én úgy gondoltam, hogy amíg a két Helikon kocsimhoz nem találok megfelelő mozdonyt, -- és lássuk be, ennek igen-igen kicsi a valószínűsége --, addig ez a kabóca nekem nagyon jó szolgálatot fog tenni. S ellentétben egy igazi Helikonnal, ezt még nyúzni is lehet vég nélkül.
Annyit azért még elárulhatok, hogy nem én voltam az egyetlen "erős idegzetű" a kollégák közül, aki pályázott rá.
Szegény kis Helikon. Biztosan timsóba esett és összement. ( csak az ifjú titánoknak: ha a férfi ember borotválkozás közben régen megvágta magát, timsót szorított a vágásra, ami összehúzta a bőrt ). Igazán nem tudtam megfejteni az értelmét, hogy miért kellett egy szép Helikon kasznit alvázastól így elbarmolni. A megnevezése viszont olvasható az oldalán: " AS ", vagyis " Ahogy Sikerül "
Különben, annak aki készítette, biztosan tetszett.
Remélem utoljára de nekiveselkedtem visszatölteni és rendberakni a pv-vonat.mlap.huoldalam KÉPEK menűpontját. Eddig az összes Előre, Pannónia és Helikon színszériát feltöltöttem. Később folytatom a munkát...
Van némi PV-vel kapcsolatos holmim eladó, beteszem ide is, hátha valakit érdekel.
- PV Pannónia 0-ás méretű személykocsi, kopott, javítgatott festéssel, de jelenleg használható, futóműve rendben. Irányára: 10 000 Ft. - PV Helikon trafó ház nélkül, nem erdeti szabályzó gombbal. Működik, mind az egyen-, mind a váltakozóáramú kimenete jó, irányváltója is működik. Az irányváltó bakelit kapcsoló alja törött, de a csavar rész még jó, rögzíthető a kapcsoló tengelyére. Irányára: 4000 Ft. - több be-és kimenetes trafó, sosem használtam, nem mértem ki. Elvileg 4A feletti a terhelhetősége, én PV-hez szántam. Ingyen elvihető barkácsoló kedvűeknek! - Märklin Super 110V-os trafó dobozával (220V-oshoz való a papírdoboza), működik, adok hozzá egy 220/110V-os trafót. Ingyen elvihető, aki lát benne fantáziát.
Ajánlatokat, érdeklődéseket a winky80@gmail.com címen várok. További nagy felbontású képek: winky80.uw.hu.
1.- Ez a CaVill motorvonat több darabban készült mert nekem is van belőle pár és azon kívül is láttam már.
2.- Ami a Liebner vagy melyik katalógusban van, az nagyon hasonlít erre de az inkább egy Hargita, ugyanilyen vaj/bordó festéssel, stencilezett MÁV felírattal.
3.- Nekem van olyan MOM autóm, aminek van szerkezete, mégpedig nagyon egyedi de gyári.
Nem PV szakértőként, hanem gépészmérnökként írom le a véleményem. Itt szándékosan kihagyták a lyukasztás, tehát az ablakok kivágását. Ilyen kis munkadaraboknál a présszerszámokkal először lyukasztanak, utána hajlítanak. Fordított sorrendben nem lenne pontos a lyukasztás. Illetve a lyukasztás kezdetekor egy kissé megnyúlna az anyag, mint mélyhúzáskor. Természetesen ehhez két présszerszám szükséges. A lyukasztás elmaradása lehet figyelmetlenség is, mert a legelső művelet a kaszni kontúrjának a kivágása lehetett. Ez esetben a lyukasztott darabol közé bekerülhetett két nem lyukasztott. Ennek nagyon kicsi a valószínűsége. Viszont az, hogy a kaszni mindkét oldalán hiányoznak az ablakok, arra bizonyíték, hogy valaki direkt így szerette volna. Tehát odavitt a hajlító szerszámos présgéphez két lyukasztás nélküli darabot és megkérte a komát, hogy hajlítsa meg.
Műszakilag így lehetett, de ez csak az én okoskodásom.