Keresés

Részletes keresés

Gondos Arpad Creative Commons License 2018.12.14 0 1 4081

Megjöttek az Ifjú Technikus újságok. Facebook Szocializmus hagyatéka csoportban pdf-ként letölthetőek lesznek. 1954 dec, 1955 januártól decemberig teljes, 1956 jan-október (nov-dec érhető okból nem jelent meg), 1957 jantól még néhány hónap. Mind szép és jó állapotú.

1955 augusztusban játékgyártói kiállítás volt (megjelent az 1955 szeptemberi számban, van benne PV is), így némi kiegészítéssel itt a cikk: az említett játékok egy része fotókon. Ténylegesen is megvannak nálunk, a csolnoki bányamúzeum gyűjteményében.

Még egyszer: nagyon szépen köszönjük az újságokat.

MEJA cikket nem találtam sehol, a gugli is midenféle mást dob a Meja keresésekre, csak a magyar h0-ás vasútról nem igazán jön infó.

 

Könyv írása a témában: csak csapatmunkában van értelme, ehhez ez a fórum és a két (PV-s és a régi magyar játékvasúti honlap) alapmű emellett a fórum mellett.

2019 május 1. Csolnok, Szent Borbála utca 5. : ismét műszaki játék és vasútmodell kiállítást fogunk tartani kb egy héten át, szokásosan régiségekkel (Állami Pénzverde, MEJA, Vörös Szikra biztos résztvevők).

 

A játékgyűjteményhez kb 10 GB számítógépes anyag is van róluk: fotók, szövegek, beszkennelt eredeti dobozok, leírások, számlák, ismertető füzetek.

Szívesen segítünk anyaggal a műhöz, hiánypótló lenne-lesz.

 

 

 

 

 

nixon61 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 4080

Sziasztok !

pévévonatos van köztünk ugye?

Szeretnék vele beszélni. Köszönöm.

H0ri60 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4079

Véletlenül LGB-hez is jó?

 

Előzmény: nekeresd (4078)
nekeresd Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4078

Tisztelt modellépítők!

 

Eladásra kínálom az alábbi portékát, különös figyelmébe ajánlva azoknak, akik kocsi építésével foglalkoznak:

 

ETS (cseh) 912 HF tipusú kocsikerékpárok a régi 0-s vasutaknál szokásos nagy nyomkarikával. A kerekek mindkét oldalon szigeteltek, ilyenformán pl. Märklin, Zeuke vagy PV sineken is alkalmazható. Kerékátmérők: futófelületen 20 mm, nyomkarimán 25 mm. Tengelyhossz 46 mm, tengelyátmérő 2,2 mm. A kerekek anyaga: rozsdamentes acél. Állapota: új. Mennyiség: 8 kerékpár. Ára: 800 Ft/kerékpár.

 

Elérhetőség: imstef@freemail.hu

 

nekeresd Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4077

Tisztelt modellépítők!

 

Eladásra kínálom az alábbi portékát, különös figyelmébe ajánlva azoknak, akik kocsi építésével foglalkoznak:

 

ETS (cseh) 912 HF tipusú kocsikerékpárok a régi 0-s vasutaknál szokásos nagy nyomkarikával. A kerekek mindkét oldalon szigeteltek, ilyenformán pl. Märklin, Zeuke vagy PV sineken is alkalmazható. Kerékátmérők: futófelületen 20 mm, nyomkarimán 25 mm. Tengelyhossz 46 mm, tengelyátmérő 2,2 mm. A kerekek anyaga: rozsdamentes acél. Állapota: új. Mennyiség: 8 kerékpár. Ára: 800 Ft/kerékpár.

 

Elérhetőség: imstef@freemail.hu

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.11 0 0 4076

Szia!
Írj ide kérlek nekem egy mailt, arra válaszolnék Neked. zombyte@freemail.hu
Üdv

Előzmény: Pv12345 (4075)
Pv12345 Creative Commons License 2018.12.10 0 0 4075

Szevasz!

 

Nekem van, de nem tökéletes, kicsit törött, és az egyik érintkező rézcsavarral van pótolva, viszont eredeti kábellel csatlakozik a 30 centis íves sínhez.

 

Zsolt

Előzmény: Törölt nick (4072)
Gondos Arpad Creative Commons License 2018.12.10 0 1 4074

Nekünk sem teljesen eredeti a Helikon mozdonyunk.

A szín: fehér alapon arany.

Teteje Pannónia gépé volt, két lyukkal a csavarok helyén és szürke (az egyikbe raktam egy csavart, a másikra pedig egy kipufogó hangtompítóhoz hasonló fém borzalmat átmenetileg, de játszom a gondolattal, hogy vagy fehér lesz a tető vagy marad Pannónia szürke, de rakok rá egy kisméretű számítógép hűtőt és egy kipufogó csonkot a dízel jelleg miatt).

Hajtás: két motor, ovál furatos fenéklemez, vagyis egy teljes Pannónia gépészet. Jó, megbízható mozdony. Hagyatékban találta egy ismerősöm. Az egyik kocsi is megvan hozzá, azt a saját gyűjteményéből adta át. Annyira ritka és magas az ára, hogy egy szedett-vetett Helikon is több a semminél.

Bajszok, oldaldíszek, kaszni fényezése rendben a mozdonyon. A kocsit viszontalaposan meg kellett tisztítani, valamikor egy kisgyerek elbarmolta. Horpadt itt-ott és össze volt tollal, filccel firkálva. A horpadás úgy-ahogy maradt, de a firkákat nagy nehezen sikerült leszedni. A régi festést az alkohol kissé oldja, erre vigyázzanak a Tisztelt gyűjtőtársak.

 

Kép valahol lejjebb van róla.

 

Más. Mi vittük el, már leltárban is van. Keskenynyomköz Pévéhez (kár, hogy kitérők nem léteznek hozzá, vagy csak nem kerültek még elő).

Sándor Béla/Fénycső KTSz S méretű vasút. Szintén volt ezekről bővebben szó korábban.

 

 

Előzmény: Zoli1949 (4073)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 4073

Szia!

Meg is válaszoltad a keletkezésének okát. Aki ezt összehozta, annak sem volt Helikon mozdonya. Valószínűleg a gyártás befejezését követő 1962 -ig történő kiárusítás során hozzájutott egy Helikon kasznihoz.  A többi meg csak találékonyság és kézügyesség kérdése. Különben egy biztos, ennek a működésével nem lesz problémád, szemben az eredeti Helikon mozdonnyal. Egyébként a meglévő néhány Pannónia teherkocsimat és is egy Előre mozdonnyal húzgálom, csak egyenirányítós és automata kuplungos átalakítással. 

Üdv: Zoli

Előzmény: Cavill (4070)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.09 0 0 4072

Van esetleg valaki akinek van az Előre trafóhoz kábelvég dugója? (ami a trafóba csatlakozik) Még karácsony előtt szeretném megszerelni. 
Üdv
Zsombor

tybycsoky1 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 4071

Ez baromi jó! Hihetetlen, hogy sikerült egy ilyet meglelni. Észrevételek: szépen összemosták a különböző méretarányú asztalokat vágással. Nem csak Pannónia de rendkívül látványos Előre buheratúra személyvagon és posta kocsi is van benne. Van ott minden: Märklin, Zeuke; a H0-án ős Pikót vélek felfedezni.  Köszönjük.

 

Előzmény: Gondos Arpad (4060)
Cavill Creative Commons License 2018.12.08 0 0 4070

Hát Uraim, akkor nekem ezek szerint erős az idegzetem. Egyébként teljesen igazat adok Zolinak is, meg mindenki másnak is, aki még savazni szeretné kicsit. Sajnos nem valószinű, hogy valaha is kiderülne a keletkezésének a története, okai. Én "PV kabócának" kereszteltem, azért is a fotó a büdöskés háttérrel.

 

Viszont én úgy gondoltam, hogy amíg a két Helikon kocsimhoz nem találok megfelelő mozdonyt, -- és lássuk be, ennek igen-igen kicsi a valószínűsége --, addig ez a kabóca nekem nagyon jó szolgálatot fog tenni.  S ellentétben egy igazi Helikonnal, ezt még nyúzni is lehet vég nélkül.

 

Annyit azért még elárulhatok, hogy nem én voltam az egyetlen "erős idegzetű" a kollégák közül, aki pályázott rá.

További szép adventi napokat!

Üdv! S

 

Előzmény: Zoli1949 (4069)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.12.08 0 0 4069

Szegény kis Helikon. Biztosan timsóba esett és összement. ( csak az ifjú titánoknak: ha a férfi ember borotválkozás közben régen megvágta magát, timsót szorított a vágásra, ami összehúzta a bőrt ). Igazán nem tudtam megfejteni az értelmét, hogy miért kellett egy szép Helikon kasznit alvázastól így elbarmolni. A megnevezése viszont olvasható az oldalán: " AS ", vagyis  "  Ahogy Sikerül " 

Különben, annak aki készítette, biztosan tetszett.

Üdv: Zoli

Előzmény: Nagyadamka (4068)
Nagyadamka Creative Commons License 2018.12.08 0 1 4068

Sziasztok!

Ezt a képet böngészés közben találtam: alte-Spur-0-Blech-E-Lok-elektr-für-Bastler.jpg

Volt már a fórumon PAN-EL, most itt van a HEL-EL. Csak erős idegzetűeknek, íme:

 

MB 1000 Creative Commons License 2018.12.08 0 0 4067

Szia, rendben köszönöm szépen.

Üdv.

László

Előzmény: winky80 (4065)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.08 0 0 4066

Igazán köszönjük!!

Előzmény: pv-vonat (4059)
winky80 Creative Commons License 2018.12.08 0 0 4065

Szia.

 

Sajnos nem érkezett meg, de a trafó már jóval korábban gazdára talált.

 

Üdv:

Szabolcs

Előzmény: MB 1000 (4064)
MB 1000 Creative Commons License 2018.12.07 0 0 4064

Szia, írtam e-mailt a Helikon trafó érdekelne.

Előzmény: winky80 (4056)
r250 Creative Commons License 2018.12.07 0 0 4063

Köszönjük szépen!!!!!

p.

Előzmény: pv-vonat (4059)
Cavill Creative Commons License 2018.12.06 0 0 4062

Köszönet Árpád, nagyon érdekesek!

Üdv! S

Előzmény: Gondos Arpad (4061)
Gondos Arpad Creative Commons License 2018.12.05 0 0 4061

 

Lemaradtak.

Gondos Arpad Creative Commons License 2018.12.05 0 0 4060

1956, magyar filmhíradó.

 

Benne: MEJA, más egyébek, és a végén: PéVé, Pannónia. A képek is ebből vannak.

 

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=13062

 

Különlegesség a Pannónia postakocsi, rövid ideig látható.

pv-vonat Creative Commons License 2018.12.04 0 1 4059

Sziasztok !

Remélem utoljára de nekiveselkedtem visszatölteni és rendberakni a pv-vonat.mlap.huoldalam KÉPEK menűpontját. Eddig az összes Előre, Pannónia és Helikon színszériát feltöltöttem. Később folytatom a munkát...

KÉPEK: http://pv-vonat.mlap.hu/gallery/26402621/render

pv-vonat Creative Commons License 2018.12.04 0 0 4058

Szia

Nem eredeti. Tuti ,hogy átfestett.

feketejaguar Creative Commons License 2018.12.02 0 0 4057

Sziasztok tudnátok segíteni a PV1-es mozdonnyal kapcsolatban?Eredeti a festése?Nem találtam ilyet képeken.

zoolaci@gmail.com

 

winky80 Creative Commons License 2018.12.02 0 1 4056

Szervusztok!

 

Van némi PV-vel kapcsolatos holmim eladó, beteszem ide is, hátha valakit érdekel.

 

- PV Pannónia 0-ás méretű személykocsi, kopott, javítgatott festéssel, de jelenleg használható, futóműve rendben. Irányára: 10 000 Ft.
- PV Helikon trafó ház nélkül, nem erdeti szabályzó gombbal. Működik, mind az egyen-, mind a váltakozóáramú kimenete jó, irányváltója is működik. Az irányváltó bakelit kapcsoló alja törött, de a csavar rész még jó, rögzíthető a kapcsoló tengelyére. Irányára: 4000 Ft.
- több be-és kimenetes trafó, sosem használtam, nem mértem ki. Elvileg 4A feletti a terhelhetősége, én PV-hez szántam. Ingyen elvihető barkácsoló kedvűeknek!
- Märklin Super 110V-os trafó dobozával (220V-oshoz való a papírdoboza), működik, adok hozzá egy 220/110V-os trafót. Ingyen elvihető, aki lát benne fantáziát.

 

Ajánlatokat, érdeklődéseket a winky80@gmail.com címen várok. További nagy felbontású képek: winky80.uw.hu.

tybycsoky1 Creative Commons License 2018.11.25 0 0 4055

 Szia!

 

1.- Ez a CaVill motorvonat több darabban készült mert nekem is van belőle pár és azon kívül is láttam már.

2.- Ami a Liebner vagy melyik katalógusban van, az nagyon hasonlít erre de az inkább egy Hargita, ugyanilyen vaj/bordó festéssel, stencilezett MÁV felírattal.

3.- Nekem van olyan MOM autóm, aminek van szerkezete, mégpedig nagyon egyedi de gyári.

Előzmény: Roglin7 (4044)
Cavill Creative Commons License 2018.11.23 0 0 4054

Szia Zoli, köszi, ez érdekes volt. Üdv! S

Előzmény: Zoli1949 (4053)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 4053

Szia!

Nem PV szakértőként, hanem gépészmérnökként írom le a véleményem. Itt szándékosan kihagyták a lyukasztás, tehát az ablakok kivágását. Ilyen kis munkadaraboknál  a présszerszámokkal először lyukasztanak, utána hajlítanak. Fordított sorrendben  nem lenne pontos a lyukasztás. Illetve a lyukasztás kezdetekor egy kissé megnyúlna az anyag, mint mélyhúzáskor. Természetesen ehhez két présszerszám szükséges. A lyukasztás elmaradása lehet figyelmetlenség is, mert a legelső művelet a kaszni kontúrjának a kivágása lehetett. Ez esetben a lyukasztott darabol közé bekerülhetett két nem lyukasztott. Ennek nagyon kicsi a valószínűsége. Viszont az, hogy a kaszni mindkét oldalán hiányoznak az ablakok, arra bizonyíték, hogy valaki direkt így szerette volna. Tehát odavitt a hajlító szerszámos présgéphez két lyukasztás nélküli darabot és megkérte a komát, hogy hajlítsa meg.

Műszakilag így lehetett, de ez csak az én okoskodásom.

Üdv: Zoli

Előzmény: Cavill (4046)
Roglin7 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 4052

Szia Cavill!

 

Igen, megköszönöm, ha a vagonról is küldesz képeket!

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!