Megijesztett a múltkor, mert észrevettem, hogy kicsit "maga alá csinál olajozik", néha. Azonnal alánéztünk, ... és kiderült, hogy a sok rendszeres olajcserétől kiszopósodott egy cseppet a leeresztő csavar (menete). :-) Mellette csurizik egy icipicit ... Van hozzá (javító) szett. Olajcserekor megkapja.
A Premacy egy másik kategória/dimenzió. Az Orlando 7 üléses, ha "csak" 5 üléssel használod, akkor több mint 500 literes a csomagtartója.
A mérete is nagyobb, kb. 40 cm-rel hosszabb és kb. 13 cm-rel szélesebb és kb. 300 kg-al nehezebb. Vagyis egy sokkal nagyobb és masszívabb autó, ezt tapasztalatból is tudom. Arról nem beszélve, hogy a forgalmat is másképpen láthatod, mert maga az üléspozíció is magasabb. A Mazda 5 szintén egy kisebb és szűkebb autó.
Ár-érték arányban az egyik legjobb vétel az egyterűek kategóriájában az Orlando.
Szerintem a diesel közel sem annyira takarékos, mint a Premacy, köszönhetően a környezetvédelmi előírásoknak.
A mai modern dieselek már "hosszútávú utazó autók" és az Orlando is ezek közé tartozik. Évi 10-15 ezer km autózáshoz nem éri meg a diesel.
A kötelező szervizköltségek között kb. 60% a benzines előnye.
Az automata váltó szintén a fogyasztást emeli, de ha valakit ez a része nem zavar, akkor rajta.
A diesel Chevrolet Epica-ban -amelyik kb. hasonló erővel/nyomatékkal bír- voltak már az automatával gondok, úgy tűnik sok neki a nyomaték.
Az előforduló "rengeteg" hibáról olvashattál itt a topikban, én -mint sok autót elfogyasztott vénember- azt állíthatom, hogy kifejezetten problémamentes konstrukció. Van közöttünk olyan, aki már több mint 130-140 ezer km-t ment és nem volt igazán gondja az autóval.
Ami a fogyasztást illeti (benzinest hajtok): mivel az autó üresen is több mint másfél tonna, ezért nagyon jól ki lehet használni a tömegét és a méretéhez/súlyához viszonyítva meglepően jó a fogyasztása.
Apám 28.000 km-t futott 323-as 1,4-es benzines Mazdájával kb. 6-8 dl-el kevesebb üzemanyaggal tudok csak közlekedni mint az Orlando-mal.
Az Orlando-m országúti fogyasztásáról lejjebb vannak képek, városban (Bp.-n) ez kb. 1 literrel több.
Talán kiderült, hogy benzines és manuális váltó párti vagyok, miközben volt már pár dieselem és automatám is.
Ami a Chevrolet kivonulását illeti: több mint 1 éve kivonultak de egészen biztos, hogy ha valamilyen segítségre-alkatrészre van szükség azt a szervizek megoldják. Vagyis én nem félek attól, hogy ezért bármilyen hátrányt fog szenvedni a Chevroletes közösség Európában.
Ne tétovázz, de mindenképpen figyeljél, hogy milyet és hol veszed. Ellenőriztessed le az autó előéletét, mert nagyon sok taxi üzemmódban működött, ill. sajnos találkoztunk már átverős kereskedéssel is.
Először is: Köszönet a topikért és annak életben tartásáért MINDENKINEK.
Orlando vásárláson gondolkozom, de visszatart, hogy nem bízom a márkában / nem ismerem inkább/.
Jelenleg egy Mazda Premacy elégedett tulajdonosa vagyok, de 7 év használat után, fejlődni kéne.....
Az előző és a mostani autó vásárlásnál is egy használtat szeretnék, dízelt.
Versenyben van még a Mazda 5, de az Orlando dögösebb, de a Mazda az Mazda....
Végig olvastam az egész topikot / az elejétől a végéig/, próbáltam rájönni a megbízhatóságra, típus hibákra, stb..
Elolvastam minden tesztet-összehasonlítást, amit magyar nyelven a neten találni lehet. Megpróbálok minden infót begyűjteni a típus kiválasztása előtt, oszt utána lehet nézni a hirdetéseket.
Automatát-manuálisat ??
Mint mindenki tudja a chevi kivonul...alkatrész még 5 évig /?/....
Megköszönnék minden gondolatot-segítséget-ötletet-véleményt.
ui. Még egyszer: köszi a topikért, tényleg eddig is már sokat segített.
Grat az autóhoz. Az ecseri Autotech Kft. sok mindent be tud szerezni, az Opel-GM ár alatt. A márkaszervizek árai sem egyformák, ill. ha van egy bejáratott forrás, ahonnan többször rendelsz, ott is adnak kedvezményt.
Én a gyári alkatrészeket preferálom egyébként, és nem spórolok az autómon. Ha már van majmom, költök banánra is, és a legjobb, legfinomabb banánt adom neki. :-)
Ha nem tetszenek az alkatrész-árak, nézz meg más autómárkákat és meg fogsz lepődni, mindjárt nem fogod olyan drágának látni a chevyt. :-)
Sziasztok! Nemrég vásároltam az autómat, eddig meg vagyok vele elégedve. Egyedül az alkatrész árak nem tetszenek, erre keresek valami után gyártott megoldást. Szóval a kérdésem az lenne, hogy ti honnan szerzitek be az alkatrészt hozzá? Néztem a bárdit és egyéb alkatrész boltokat, de maximum gyári cuccaik vannak. Ötlet? Előre is köszönöm!
A rádióval én csak akkor jártam hasonlóan, ha az utas oldali ajtó felől ügyködtem. (Pl. kocsi takarításkor onnan szálltam be, rádió bekapcs., majd szintén onnan hagytam el a kocsit. Akkor jöttem rá, hogy a vezetőoldali ajtó - az egy külön "kapcsoló" ... A kocsi úgy veszi, hogy ott mindenképpen ki-be-szállásnak kell történnie. (Hasonló, hogy kuplung kinyomás nélkül nem tudod beindítani az autót. Mivel ez nálam - meg gondolom sokunknál - olyan reflex, mit köhögéskor a száj elé tett kéz, így csak akkor vettem észre, amikor külön felhívták rá a figyelmemet.)
Szóval: a vezetőoldali ajtó érzékelőjét én pl. megnéz(et)ném, de ha halmozottak a problémáid és biztos a hibás működés, akkor -> szerviz.