Keresés

Részletes keresés

technika Creative Commons License 2010.02.03 0 0 1370
Ja + azt is, hogy akkor engedi el (kapcsolja ki) az indítót, mikor már a turbina beindult.
Előzmény: technika (1369)
technika Creative Commons License 2010.02.03 0 0 1369
Ez a videó pedig a párja! Itt látszik, hogy a faszi egy idő után nyomja rá a teljes kraftot,
még kézzel.

http://www.youtube.com/watch?v=WLUoDoNkNgE&feature=related
Előzmény: technika (1368)
technika Creative Commons License 2010.02.03 0 0 1368
Egyszerően arról van szó, hogy kíméli az indítómotort, és az akkukat is!


Ehhez tudni kell, hogy az indítók minden esetben főáramkörű motorok, amik amikor ráadod az áramot, lényegileg rövidzárként viselkednek, aztán ahogy nő a fordulat úgy csökken a felvett áram.
Ez az indítási rövidzár nagyon megviseli az akkukat, az indító keféit, kollektorát, tekercsét, a tápkábelek, csatlakozók melegszenek, stb. (Tul képp minden melegszik, aminek káros hatásai vannak, az indítórendszerre nézve).

A pasi azt tette, hogy beiktatott mindkét vezetékbe 2 párhuzamosan kötött elektrolitkondenzátort, ami miatt ez a rövidzár nem tud fellépni, mivel a kondenzátorok nem engedik rá az egész naftát az aksiból, csak annyit, hogy az indító még fel tudja tudja pörgetni "x" fordulatra a turbinát, és akkor adja rá a teljes feszkót, amikor ezt a fordulatot elérte. (ekkor kiiktatja a kondikat, 1 időrelével, vagy simakapcsolóval) Ekkor azonban már forog a turbina, és köztudott, hogy innen továbbforgatni már könnyebb, a szükséges indítási fordulatig.

Hogy a kondik mekkorák azt nyilván kikísérletezte, minél kisebb értékű, annál kisebb áramot ad indításkor az indítómotorra.
Okos dolog!
Gk. nál pl. ez sajnos nem valósítható meg, mert ott a dugattyúk sürítése miatt folyamatosan nagy nyomaték kell, de itt ésszerű, jó megoldás.

Még jobb lett volna a fokozatmentes teljesítményszabályozás, az viszont túl drága lett volna. Amit ezzel a kapcsolással elér, hogy az akksit , vezetékeket, és főleg az indítómotort kíméli, ami jóval tovább fog tartani. Na és az sem lényegtelen, hogy nem tudja leégetni, mert gondolom nem egyszerű sem pótolni, viszont, ha leég, aligha tekercselnek meg egy ilyen nagy fordulatú motort. (A katonaságnál nem oszt, nem szoroz, ha cserélni kell).

Üdv:t.

Előzmény: xplod (1367)
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1367

Na ez érdekes.

Szerintetek az indításnál miért gyorsul fel a starter motor  pár másodperc után?

Ha jól látom valami kondi féléket használ a fószer?!

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=6t-Y0AdMVm8&feature=related

xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1366

Találtam egy oldalt.

Itt vagy 10 féle saphir van!:))

Cserélhető fogaskerék  rendszerekkel.Érdekesek.

Előzmény: technika (1365)
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1365
Igy ezekről a képekről tiszta a kép:).
Előzmény: xplod (1364)
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1364

Na itt lehet látni a nagy csatlakozókat az indító motorhoz.

 

 

http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/Saphire-5.htm

Előzmény: technika (1361)
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1363
Előzmény: technika (1361)
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1362
Amit kék nyíl jelöl.Az a nagy henger az.És a kis csatlakozó az pedig a fordulatszám mérő jel adó!
Előzmény: technika (1361)
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1361
Ja, valóban Cseh!

Ez az indítómotor ami a képen van? És ez hol van a hajtóművön? Hátul, a turbinatengellyel egyvonalban?
Előzmény: xplod (1360)
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1360

Az a baj hogy ez nem orosz:DDD

Eredetileg "cseh"

Az a csatlakozó biztos hogy nem az indító motoré , túl vékony lenne  csatlakozónak.

Itt az indító motor.

 

Előzmény: technika (1359)
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1359
Valszeg azért másfajták kissé, mert a nyugatiak a jaguáréhoz könnyebben jutottak hozzá.

Az orosz cuccok nekik COCOM listán voltak:DD
Előzmény: xplod (1357)
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1358
Nem csak a fordulat jeladója az, hanem sztem az az indító is(az is van odaírva)!
Nézd meg Xantia fekete-fehér rajzán, és azon 2 csatlakozási helyet találsz, 1 elöl + 1 másfajta hátul.
Előzmény: xplod (1355)
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1357

Tudod mi a furcsa nekem?

Ez a saphire  L-39 ben volt.

És ha bár saphire mégsem ugyan az mint amit a srác épített!

A levegő csonk neki teljesen más irányba áll.

Itt gondolok a jaguár gépben lévő APU-ra!

Előzmény: xantia99 (1356)
xantia99 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1356
http://www.ianfbennett.co.uk/oilsys.JPG

Itt a kép nagyban.
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1355

Igen ,így van  Xantia képéből kiderül hogy az nem üzemanyag táp szivattyú.

Nincs még nálam a cucc.Február végén hozom el.A Kék nyílnál az a csati a ford szám jeladója!

Előzmény: technika (1353)
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1354
Biztos, is, csak "összeolvadnak" a másik képen!
(Tévedés joga fenntartva)

Nálad van a cucc Xplod??
Előzmény: technika (1353)
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1353
Asszem az a baj, hogy pont egysíkba esik a képen a olajpumpa, és a starter és így nagyon becsapós, a láthatóság!

Szal,ha jól látom, ezen az előzőleg feltett nagyobb képen, akkor:

sztem. a piros nyíl az olajpumpa, "alatta" pedig a starter kék nyíllal.
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1352
Vgy esetleg a nagy bekarikázutt az olajpumpa, a végén az indító? (az éredekes lenne, persze, mert mit keresnek ott olajcsövek..)

(Nagyon kicsi a kép):-((
Előzmény: technika (1351)
technika Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1351
Sziasztok
Elvileg ahogy nézem (Xantia rajzán) ami hátul pont egyvonalban van a tengellyel, az a "starter motor" (indítómotor), és a rajz szerint, szintén a végén van 1 másik kis kerek berendezés, ami excentrikus a tengelyhez képest az az olajpumpa.

Xplod:Nincs a hátsó vége felől képed, és más szögekből?
xantia99 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1350
Elvileg ott van.
Előzmény: xantia99 (1349)
xantia99 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1349
A rajz szerint két olajozási pont van.Egyik a csapágyakat,másik pedig a jó ég tudja mi,de ott van,ahol bekarikáztad.A rajzból nem derül ki egyértelműen,hogy az olajszivattyú rá van-e építve...Ugy tűnik,mintha az lenne...
Előzmény: xplod (1348)
xplod Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1348

Tudod mi a furcsa?

Ha a képet megnézed van egy bemeneti csonk.Bekarikáztam.

A másik ovális karika az olaj szivattyú rendszer.

Lehet a bemenő csonk az üzemanyag ,de ha megnézed  az olaj rendszerből leágazik a csonk felé egy tengely szerintem az működteti az üzemanyag szivattyút ,ha az szivattyú?!

Előzmény: xantia99 (1347)
xantia99 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1347
Az egyértelműen látszik,hogy keményebb dió,mint az AI-9.Nagyon sok a segédberendezés,egyedül az olajzás van ráépítve.
A legegyszerűbb az lenne-szerintem-ha meglehetne szerezni a saját cuccait,és azt bekötni ugy,ahogy az volt annó.
Ha ez nem lehetséges,akkor marad a barkácsolás...

PB gáz?
Előzmény: xplod (1346)
xplod Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1346

Lehet nyomógázas.

Csak oda is kell egy nagynyomású palack , nyomás szabályzó , kiszámolni hogy x idő alatt mennyi  üzemanyagot tud kinyomni a fúvókán és ennek megfelelően beállítani a nyomást.Tehát macerás.A palack elég drága ,és a nyomsászabályzó is.És kellene hozzá egy 10 bar os üzemanyag tartály tehát még azt is megcsinálni.Kicsit macerás szerintem.

Előzmény: technika (1344)
technika Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1345
Gyakorlatilag olajégőt szinte sehol nem üzemeltetnek, teljesen leváltotta a gázégő.
Főként a közepes, és a nagyobb szivattyúk beszerzése elég nehéz,pont ezért.
Hamarabb találni leszerelt komplett égőt, vagy pl. vaterázni:
(Inkább komplett égőt érdemes).
http://www.vatera.hu/danfoss_olajszivattyu_rsa_40_uj_learaztam_161212841.html
technika Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1344
Szia Xantia99
RSA 40, v. 60.-at 230V- min.180W-os 2800f/p motorok éppen elhajtják. Persze bármilyen más feszültségű motor is szóba jöhet, ha a W, és a f/p azonos.
(kefés mocik jobb teljesítményűek a méretük jóval kisebb, mint az azonos specifikációjú rövidrezárt asszinkron motoroknak) És nyilván lehetnek egyenáramúak is.
Az RSA-40, 60 elég drága, ha megnézed az árát a neten.
(Nem lehet nyomógázas üa ellátó)?
Előzmény: xantia99 (1342)
technika Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1343
Sziasztok
Nem túl egyszerűnek látszik a Saphir (én legalább is sapirnak nézem) üa. ellátó redszere:) Biztosan van egyszerűbb megoldás is, ha "stabil" turbinaként van alkalmazva.

Xplod:Ok. nézd + mennyi az a nyomás, és mennyi a fogyasztás?
Előzmény: xantia99 (1341)
xantia99 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1342
Tételezzük fel,hogy a Saphir annyit eszik,mint az AI-9.Ez ugye 75Kg/h full gázon.(Ezt írja a nagy könyv). Mivel egy gallon az 3.8~liter,akkor az sacc/köbö 20GPH~
Ha EBBEN a katalógusban megnézed,akkor látod,hogy ezt a mennyiséget a legelső is teljesíti.Kerozinhoz is használható,max nyomás 20Bar,és a nyomszab.bele van építve.Azt nem látom,hogy mekkora a teljesítmény igény,de 90 vagy 130W-os motorok szokták őket hajtani. Ezt majd Tech. megmondja.(bocsi ha rosszul tudom)

A lényeg:egy Danfoss Rsa 40-vagy hasonló-bőven megfelelne.
Előzmény: xplod (1340)
xantia99 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1341
Még egy kis segítség...
Előzmény: xplod (1340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!