Egyszerően arról van szó, hogy kíméli az indítómotort, és az akkukat is!
Ehhez tudni kell, hogy az indítók minden esetben főáramkörű motorok, amik amikor ráadod az áramot, lényegileg rövidzárként viselkednek, aztán ahogy nő a fordulat úgy csökken a felvett áram. Ez az indítási rövidzár nagyon megviseli az akkukat, az indító keféit, kollektorát, tekercsét, a tápkábelek, csatlakozók melegszenek, stb. (Tul képp minden melegszik, aminek káros hatásai vannak, az indítórendszerre nézve).
A pasi azt tette, hogy beiktatott mindkét vezetékbe 2 párhuzamosan kötött elektrolitkondenzátort, ami miatt ez a rövidzár nem tud fellépni, mivel a kondenzátorok nem engedik rá az egész naftát az aksiból, csak annyit, hogy az indító még fel tudja tudja pörgetni "x" fordulatra a turbinát, és akkor adja rá a teljes feszkót, amikor ezt a fordulatot elérte. (ekkor kiiktatja a kondikat, 1 időrelével, vagy simakapcsolóval) Ekkor azonban már forog a turbina, és köztudott, hogy innen továbbforgatni már könnyebb, a szükséges indítási fordulatig.
Hogy a kondik mekkorák azt nyilván kikísérletezte, minél kisebb értékű, annál kisebb áramot ad indításkor az indítómotorra. Okos dolog! Gk. nál pl. ez sajnos nem valósítható meg, mert ott a dugattyúk sürítése miatt folyamatosan nagy nyomaték kell, de itt ésszerű, jó megoldás.
Még jobb lett volna a fokozatmentes teljesítményszabályozás, az viszont túl drága lett volna. Amit ezzel a kapcsolással elér, hogy az akksit , vezetékeket, és főleg az indítómotort kíméli, ami jóval tovább fog tartani. Na és az sem lényegtelen, hogy nem tudja leégetni, mert gondolom nem egyszerű sem pótolni, viszont, ha leég, aligha tekercselnek meg egy ilyen nagy fordulatú motort. (A katonaságnál nem oszt, nem szoroz, ha cserélni kell).
Nem csak a fordulat jeladója az, hanem sztem az az indító is(az is van odaírva)! Nézd meg Xantia fekete-fehér rajzán, és azon 2 csatlakozási helyet találsz, 1 elöl + 1 másfajta hátul.
Sziasztok Elvileg ahogy nézem (Xantia rajzán) ami hátul pont egyvonalban van a tengellyel, az a "starter motor" (indítómotor), és a rajz szerint, szintén a végén van 1 másik kis kerek berendezés, ami excentrikus a tengelyhez képest az az olajpumpa.
Xplod:Nincs a hátsó vége felől képed, és más szögekből?
A rajz szerint két olajozási pont van.Egyik a csapágyakat,másik pedig a jó ég tudja mi,de ott van,ahol bekarikáztad.A rajzból nem derül ki egyértelműen,hogy az olajszivattyú rá van-e építve...Ugy tűnik,mintha az lenne...
Ha a képet megnézed van egy bemeneti csonk.Bekarikáztam.
A másik ovális karika az olaj szivattyú rendszer.
Lehet a bemenő csonk az üzemanyag ,de ha megnézed az olaj rendszerből leágazik a csonk felé egy tengely szerintem az működteti az üzemanyag szivattyút ,ha az szivattyú?!
Az egyértelműen látszik,hogy keményebb dió,mint az AI-9.Nagyon sok a segédberendezés,egyedül az olajzás van ráépítve. A legegyszerűbb az lenne-szerintem-ha meglehetne szerezni a saját cuccait,és azt bekötni ugy,ahogy az volt annó. Ha ez nem lehetséges,akkor marad a barkácsolás...
Csak oda is kell egy nagynyomású palack , nyomás szabályzó , kiszámolni hogy x idő alatt mennyi üzemanyagot tud kinyomni a fúvókán és ennek megfelelően beállítani a nyomást.Tehát macerás.A palack elég drága ,és a nyomsászabályzó is.És kellene hozzá egy 10 bar os üzemanyag tartály tehát még azt is megcsinálni.Kicsit macerás szerintem.
Gyakorlatilag olajégőt szinte sehol nem üzemeltetnek, teljesen leváltotta a gázégő. Főként a közepes, és a nagyobb szivattyúk beszerzése elég nehéz,pont ezért. Hamarabb találni leszerelt komplett égőt, vagy pl. vaterázni: (Inkább komplett égőt érdemes). http://www.vatera.hu/danfoss_olajszivattyu_rsa_40_uj_learaztam_161212841.html
Szia Xantia99 RSA 40, v. 60.-at 230V- min.180W-os 2800f/p motorok éppen elhajtják. Persze bármilyen más feszültségű motor is szóba jöhet, ha a W, és a f/p azonos. (kefés mocik jobb teljesítményűek a méretük jóval kisebb, mint az azonos specifikációjú rövidrezárt asszinkron motoroknak) És nyilván lehetnek egyenáramúak is. Az RSA-40, 60 elég drága, ha megnézed az árát a neten. (Nem lehet nyomógázas üa ellátó)?
Sziasztok Nem túl egyszerűnek látszik a Saphir (én legalább is sapirnak nézem) üa. ellátó redszere:) Biztosan van egyszerűbb megoldás is, ha "stabil" turbinaként van alkalmazva.
Xplod:Ok. nézd + mennyi az a nyomás, és mennyi a fogyasztás?
Tételezzük fel,hogy a Saphir annyit eszik,mint az AI-9.Ez ugye 75Kg/h full gázon.(Ezt írja a nagy könyv). Mivel egy gallon az 3.8~liter,akkor az sacc/köbö 20GPH~ Ha EBBEN a katalógusban megnézed,akkor látod,hogy ezt a mennyiséget a legelső is teljesíti.Kerozinhoz is használható,max nyomás 20Bar,és a nyomszab.bele van építve.Azt nem látom,hogy mekkora a teljesítmény igény,de 90 vagy 130W-os motorok szokták őket hajtani. Ezt majd Tech. megmondja.(bocsi ha rosszul tudom)
A lényeg:egy Danfoss Rsa 40-vagy hasonló-bőven megfelelne.