Keresés

Részletes keresés

csapó Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1218
Ugye nem? :)

A Hyundai Tatabányára településénél "Az volt a cég elvárása, hogy egy teljes infrastruktúrával és közművel ellátott területet kapjon - ingyen -, amelyre csak a gyárat kell felhúzni. Ez mintegy harmincmilliárd forintos önkormányzati vagy állami kiadást igényelt volna."
KIA ügyben pedig "A szlovák kormány 4 milliárd koronát meghaladó kedvezményt ajánlott a beruházónak." Számold át, hogy az mennyi forint. Meg volt ott valami telekspekuláció, a földtulajdonosok majd háromszoros árat kértek, mint amennyit a kormány ajánlott. Dzurinda szívta a fogát, végül megvette és odaadta a gyárnak.
Előzmény: passenger_to_frankfurt (1217)
passenger_to_frankfurt Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1217
No, ennek még az ellenkezője sem igaz, de mindegy... :--[
Előzmény: csapó (1214)
csapó Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1216
Az autógyárak nem kapták meg, el is mentek Szlovákiába (meg Csehországba). A Hankook végre megkapta, lett is belőle néhány topic. És mi lett volna, ha még ilyesmit is elkövet a magyar kormány. :)
Előzmény: Or Kán (1215)
Or Kán Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1215

"a kormány megadta az autógyáraknak, amit kértek."

 

A magyar is megadta (Hankook).

 

"Az itteni fapados kúrmány meg inkább az ellenzékére hallgatott."

 

Mit lehet ehhez hozzátenni? Asszem csak ennyit:

 

MEGALOL...:o))))))))

 

Előzmény: csapó (1214)
csapó Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1214
A sikerük titka az lehet, hogy (többek között) a kormány megadta az autógyáraknak, amit kértek. Az itteni fapados kúrmány meg inkább az ellenzékére hallgatott.
Előzmény: Törölt nick (1213)
sir_bobby_charlton Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1212
Sajnos ez igaz: nagyon kevés jó szakmunkás van Mo-n, viszont annál több a 3betűs főiskolákon végzett kommunikációszakos bölcsészmérnök - munka nélkül.
Előzmény: bopat (1210)
bopat Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1211
Épp ma olvastam, hogy az euro bevezetésével sokkal stabilabb lesz az autógyártók helyzete, azaz nem lesz árfolyam kockázat.
Előzmény: sir_bobby_charlton (1209)
bopat Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1210
Pontosan, nagyon jól látod a dolgokat. Szlovákia egyszerűen csak racionálisan gondolkodik. Elvesznek onnan ahonnan kell ( semmirekellők támogatása) és odaadják ahova kell ( autóipari cégek támogatása, stb)

Ami a munkanélküliségi adatokat illeti, egyszerűen nem értem hol van még majdnem 200.000 munkanélküli?
Próbáljon meg valaki alkalmazni normális munkaerőt, egyszerűen nincs senki.
Már nagyon sok cég importálja a munkaerőt, főleg Ukrajnából, és kisebb mértékben ROmániából is.
MOról sajnos nem sok esély van, mivel a magyarok vagy lusták, vagy túlságosan földhözragadtak.
Előzmény: sir_bobby_charlton (1204)
sir_bobby_charlton Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1209
Attól tartok, nálunk nagyobb rémálom lenne ebből. Szlovákia mostanra függetlenebb a külgazdaság ingadozásaitól mint Magyarország. 2009-től (euro) ez még inkább így lesz.
Előzmény: Törölt nick (1205)
bopat Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1208
Na te el vagy tévedve. Ezek a dolgok amiket írtál, már rég lezajlottak (sok szélhámos cég bevonul és hazardírozik, jönnek majd a piramisjátékoktól kezdve mindenféle álbankocskák. Jönnek a nagy áruházláncok a sok vacak minőségű árúval,) szerencsére.
Most a minőségi dolgok vannak felfútóban, legyen az élelmiszer vagy bármi más.

Amiről mi beszéltünk előbb ( szolgáltatások) annak semmi köze nincs ehhez amit írtál.
Speciel a turizmusról beszéltünk, az ottani szolgáltatásokról stb.
Előzmény: Törölt nick (1195)
bopat Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1207
Az ok, de én az osztogatásra gondoltam :)
Előzmény: Törölt nick (1194)
FriendlyFire Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1206
a villany, hibrid, bioüzemanyagú, stb. autók is csak autógyárakban készülnek. Autók meg lesznek.
Előzmény: Törölt nick (1205)
sir_bobby_charlton Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1204
Fordítva látom: Szlovákia már számos olyan lépést megtett, ami még előttünk áll.
Először is rendesen megvágták a szociális kiadásokat, ennek köszönhetően létrejöhetett egy méltányos adórendszer, 41-42%-ra csökkent az állami újraelosztás (nálunk 2002 óta 47-ről 52%-ra nőtt). Ugyan voltak cigánylázadások, de hamar leverték őket.
Mivel az élőmunka terhei ennyivel alacsonyabbak náluk, jóval versenyképesebbek mint mi, autóiparban élen járnak a térségben, nekünk meg jutott Bridgstone és
Hankook, meg egy Asahi autóüveggyár, persze komoly állami kedvezmények árán.
Sajnos az van, hogy üstökösként húztak el mellettünk az utóbbi 5-6 évben, pedig nem csinálják különösebben jól, mi vagyunk ilyen szarok. Persze amíg Magyarországon segélyből és szoc. juttatásokból hasonló színvonalon meg lehet élni, mint munkából, addig marad a híg fos tengere.
Előzmény: Törölt nick (1195)
csapó Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1203
Ha már idézetek, itt egy konkrétum, ami segíti a békához viszonyított helyzet megértését.
"Bársony László, a város MSZP-s alpolgármestere szerint korábban nem volt elég határozott kormányzati támogatás mögöttük, ezért zárultak eredménytelenül az autógyártókkal folytatott korábbi tárgyalások. "Az államnak tízmilliárdos nagyságrendben kell hozzájárulnia az infrastruktúra fejlesztéséhez."

(Ne feledd a dátumot megnézni!) Most már csak azokat kellene számbavenni, akik harsogva tiltakoztak/tiltakoznak a multikat támogató szándék ellen.
Előzmény: Or Kán (1202)
Or Kán Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1202
Minek? Sajnos ez is tökéletesen elég annak megértéséhez, hogy Magyarország miért itt (a béka segge alatt), Szlovákia meg miért ott tart, ahol.
Előzmény: Törölt nick (1201)
Or Kán Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1200

Szlovákia - Rekord alacsony szinten a munkanélküliségi ráta

2008.04.18.


A szlovák munkanélküliségi ráta rekord alacsony szintre csökkent márciusban, miután a gyárak további emberi erőforrást igényelnek, hogy emelni tudják a termelésüket. A ráta 7.6 százalékra esett az előző havi 7.8 százalékról, a munkanélküliek száma az 5.4 milliós országban 198,011 főre csökkent a korábbi 204,574 főről. (ProfitLine.hu) A munkanélküliségi ráta közel a felére csökkent az elmúlt négy évben a külföldi befektetőknek köszönhetően - PSA Peugeot Citroen - amelyek jelentős számú új munkahelyet teremtettek és 13.4 százalékra gyorsították a GDP-t a negyedik negyedévben. A munkanélküliségi ráta tavaly márciusban 8.9 százalékos volt.

 

Na és akkor nézzük, ezalatt az idő alatt mit csinált a magyar kormány? Idézet a kormányfő helyzetértékeléséből:

 

"Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy azt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok kormányzása azt valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl hogy a szarból vissza hoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolnunk az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"



M.Zoli Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1198

Udv.

 

A megszoritasi intezkedeseknek es az oket koveto REFORMOKNAK az eredmenye.

 

Udv.

Előzmény: Törölt nick (1196)
M.Zoli Creative Commons License 2008.04.18 0 0 1197

Udv.

 

A szolgaltatasok szinvonalanak van hova fejlodni, nagyon is, csak eppen nem kellenne elsiklani olyan dolgok mellett, ahol mar oriasi elorelepesek voltak ( tehat az az altalanositas, hogy szar a szolgaltatasok szinvonala, nem igaz. Vannak teruletek ahol az, de nem lehet altalanositani. ). Pl. Nemregiben szuksegem volt egy kissebb hitelre. Mivel akkor meg Magyarorszagon dolgoztam, elmentem egy bankba erdeklodni a hitelfeltetelek felol. Miutan egy felora alatt atvettuk, hogy mi mindent kellenne elinteznem ( es fizetnem ) , ahhoz, hogy a bank egyaltalan elkezdjen gondolkodni a hitelnyujtasrol, es hogy nekem ez mennyi idombe fog kerulni, akkor lemondtam rola. Szlovakiaban vettem fel a hitelt, 2 honapig tartott, kedvezobb kamat, es ugy volt elintezve, hogy gyakorlatilag nem is voltam az orszag teruleten. Ezert is tartott anyyi ideig.

 

Piramis jatekok. Nalunk megvoltak vele a kellemetlen tapasztalatok, es a kozelet meg nagyon jol emlekezik ra. Itt ott feltunik egy ket piramisjatek, de altalaban nagyon hamar lebuknak. A 90-es evek botranyai utan nagyon szigoruan figyelik az ilyesmit. Hozzatennem nalunk nem reklamoznak uzsorakolcsonoket agyra fore, mint Magyarorszagon. Provident.

 

Aruhazlancok. Bent vannak. Az emberek ott vasarolnak foleg. Egy kis osszehasonlitas az utobbi 2 ev tapasztalatai alapjan. Elelmiszer szempontjabol a szlovak kinalat minosegileg valamivel a magyar es jobban a nemet kinalat felett van, a belgat pedig magasan veri. Azert irom ezeket az orszagokat, mert innen vannak friss tapasztalataim. Azonkivul most vegeztek felmerest a fogyasztasi szokasokrol. Az derult ki belole, hogy a kriteriumok soraban a szlovak fogyaszto magasan a legfontosabbnak a minoseget tartja, utanna jon az ar, es aztan a csomagolas.

 

Megtakaritasok. :))))) Nagyon mellelottel, mert eleg valoszinunek tartom, hogy a jovedelemszinthez viszonyitva Szlovakiaban a lakossagi megtakaritasok EU-s viszonylatban elegge elokelo helyen van. Es pont a legszegenyebbek a legtakarekosabbak, azonkivul akinek nagyobb jovedelme van, az igyekszik akar meg hitel aran is ingatlanhoz jutni.

 

Udv.

Előzmény: Törölt nick (1195)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1193
Na neeee. Itt nincs semmi orbánkor. Szerencsére.
Előzmény: Törölt nick (1189)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1192
Hajaj erről a sör sorbanállásról naphosszat mesélhetnék, de ez nem tartozik ide.
Legyen az elég, hogy bizonyos érdekek nem engedik meg, hogy más jobban szolgáltasson mint ő.
A kiszolgálók színvonala...., hát erre mit mondjak?
A szlovák turizmus legnagyobb problémája ez, mindenki tud róla, de megoldás senki nem tud...
Előzmény: Or Kán (1191)
Or Kán Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1191
Thanks. :)

Egyébként nem csak erről van szó: pocsék a szlovák pályákon a kiszolgálás (hatalmas tömeg egy korsó sörért, udvariatlan, több esetben pofátlan "kiszolgálók"), ami elsősorban nem tecnikai kérdés.
Előzmény: bopat (1187)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1188
Ezt nem értem...
Előzmény: Törölt nick (1184)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1187
Megvolt...
Előzmény: Or Kán (1185)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1186
Van bizony, de ezen nincs mit szégyellni. Hisz nincs 50-80 év folyamatos fejlesztés a hátuk mögött. És ez nem semmi.
Csak egy gond van, a technológia eszméletlenül drága, főleg ha a bevételek oldaláról nézzük. Hisz amíg jegyek ára kicsivel haladja meg az osztrák felvonójegy árának a felét, addig minden ugyanolyan drága a szlovákoknak mint az osztrákoknak.
Ez így van minden másban is ebben az üzletágban, hisz az egész egy szolgáltató szektor, és ebben még relatíve olcsó SK.
Előzmény: Or Kán (1181)
Or Kán Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1185
Aszittem megörvendeztetsz egy szakmaibb ellenvetéssel...~
Előzmény: bopat (1182)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1183
Nem akartam hencegni, nincs is miért, hisz semmi közöm hozzá.
Csak annyit akartam mondani, hogy irreális ingatlan árak vannak Donovalyn, meg 1-2 más helyen...
Előzmény: Törölt nick (1179)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1182
Vicceltem, na.
Előzmény: Or Kán (1181)
Or Kán Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1181
Nemcsak, hogy van fogalmam a környékről, de volt "szerencsém" ott síelni is. Hát mit ne mondjak, van még hova fejlődnötök...

:)
Előzmény: bopat (1177)
M.Zoli Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1180

Udv.

 

Nem akar senki sem hencegni, viszont lekicsinyleni sem kell.

 

Udv.

Előzmény: Törölt nick (1179)
bopat Creative Commons License 2008.04.17 0 0 1178
Van jóval drágább is, de nem akartam ideírni, mert úgysem hinnétek el.
Előzmény: Törölt nick (1175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!