Adott egy Keeway Matrix racing sport 50 2T,2008 évjárat.
Hiba jelenség a következő,hidegen pöcre indúl,de nagyon füstöl(ami nem is baj,mert van kenése)de az már zavar,hogy nem pörög a motor ki a sok olajtól,gondolom én :) (max 4000-5000 fordulatig megy,meg repedt fazék hangja van),mihelyt kicsit be melegszik akkor már jó.(ki is pörög rendesen)Kicsit bosszantó,hogy majd 10 percig kell álló helyzetben melegíteni,gázt adni neki,hogy kicsit pörögjön a motor,míg kidolgozza magábol a felesleges olajat,és indulásra készen legyen.Üzemi hőfokon semmi gond,ez a jelenség megszűnik.Csak is a hidegindításnál tapasztalható ez a jelenség,mintha állásában megszívná magát olajjal.
Amit eddig cseréltem.
Új légszürő(komlett)
Új karburátor(gyári....50 főfúvoka,22.5 alapjárati fúvoka)
Új Membránház
Új Szívócsonk
Új Ékszíj
Új olajcső,benzincső,benzin szürő,tömítések.
Új főtengely szimering,mind a két oldalt.
Olajpumpa rendesen beállítva,leellenőrizve a müködése.
Ha valakinek van ötlete,hogy mitől lehet ez a jelenség azt megköszönöm.
Én már csak a dugattyú gyürűre gondolok,vagy a kipufogóra.Ez a kettő alkatrész még nem lett kicserélve.
Házzal cseréltem,bízom az új alkatrészben.Viszont ez jó ötlet lehet,nem rakom föl csak a membránt,és megyőződőm hogy nyitnak-e egyáltalán mikor indítozom.(az ujjammal érezni kell hogy rezeg.)Mert én inkább azt feltételezem hogy nem szív be elég levegőt(bár akkor benzint sem) hiába öntök üzemanyagot a hengerbe.A régi bembrán mivel nem zár tökéletesen,és feltételezem hogy a lemezek rugóereje sem olyan erős mint régen,az ilyen beöntés gyújtást eredményez.
Feltételezem!
Vagy olyan helyen szív fals levegőt,amit még nem fedeztem fel.(A szimeringet cseréltem)
A membrán házzal cseréled, vagy csak a membrán lapkát fogatod fel a régi házra/keretre? Nekem BWS -nél volt olyan, hogy utángyártott ház nem volt síkban, ha fölcsavaroztam a helyére elhajolt/csavarodott egy minimálisan, de az elég volt a gondhoz. Úgy lehetett észrevenni, hogy szívócsonk nélkül lett felcsavarozva, és akkor már látszott. Kínai munka sajnos lehet ilyen.....A régi házzal OK lett. Még annyit, hogyha rugdosod a motort és tenyérrel befogod a karbit, akkor érezni a vákuumot a fordulatoknál és a tenyered is benzines lesz 2-3 rúgás után, ha minden OK. Ha benzines, akkor adj gyújtás és lehet beindul :)
Ez nem lesz könnyű,mert mint mondtam az új porlasztó membránnal nem jön létre a gyújtás.
Ha a régit vissza rakom amin az egyik ablak szemmel láthatólag nem zár (fény felé fordítva látszik leginkább) és benzint juttatok a hengerbe,ill a porlasztó torokba,akár fordulok a kapuig is vele egyet amíg a bejuttatott benzin tart. Ez igy szenvedés. Sajnos csak oldaltámasz van így a motort csak álványra emelve tudnám forgatni.Van álvány,volt is rajta korábban,csak az most foglalt.
Majd megmérem ha fel tudom melegíteni a motort,kíváncsi leszek hogy nő vagy csökken a mért érték.
Tulajdonkép az a kérdés hogy az új membránnal miért nem ígér semmit, pedig ugyan olyan mint a régi,ami cserére szorul,mert nem zár tökéletesen. Így jutottunk el a kompreszió mérésig.
Nem gondoltam hogy fotózi kellene,de majd készítek képeket róla.Talán holnap.
Profibb megoldás lenne olyan órát szerezni amiben van még egy mutató, de az a végkitérést rögzíti. A rögzítést egy külön gombal lehet oldani,vissza allítani alaphelyzetbe.Van ilyen órám,de csak 2.5 bar-ig mér.
Ma csak rögtönöztem, de szerintem irányadó mérésnek megfelelt. Ha nem így kell mérni, szóljon valaki!!!
Nos az órát egy kicsit fejleszteni kell. A golyó fölé egy rugót kellene raknom mert a simson henger eltér a függőlegestől,így gravitációsan nem zár a golyó. Így a mutató igen fürgén mozog.
De a végkitérés azért látható, egy S51-nél, ami olyan 6-6,5 bar volt.
Üdv! nem baj, csak kicsit pörgetni kell, hogy jobban melegedjen, a nem tejesen kedvező hő tényezők miatt. Érdemes egy pár km -es húzás után gyertyaképet nézni.
Üdv! Nem tudnád feltenni fotót, vagy rjzot az általad összehozott kompr.mérőről? Érdekes lenne nekem is mérnem kell, mert csak szívatóval megy fel emelkedőre.
Nos sikerült megmérnem.Egy rossz gyertyábol kivettem a porcelánt,és egy közdarabbal órát tettem reá.A gyertya csonk,és az óra közé egy golyót tettem visszacsapó szelep gyanánt.Indítózva határozottan 4.2 bar-ig tért ki a mutató. Ezek szerint ez nagyon kevés.
Ha lesz lehetőségem más motoron is mérek az órával.(kíváncsiságból)
Változtatás (tuning) nélkül nem. 65 a vége alapesetben. Egyéb tuninggal feljebb lehet tornászni, de ha csak egy jobb kipufogót teszel rá, megtáltosodik. A gyári kipufogó erősen fojtott kivitelű.
Sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy az nagy baj e ha keeway f-act 50 2t be 7-es helyett 8-as hőértékü gyertya lett téve. Tuningmentes még a motor de gondolkozok hogy az 50-es fuvokát valami nagyobbra cserélem, szerintetek milyen lenne?
Nálam most vettèk ki a fojtást a kipuból. Eddig 45 volt a vège, most 65. Szerintetek megy ez majd feljebb is idővel? (Mondjuk jobban bejáratódik.) Nem mintha nem lenne elèg a városban, csak kiváncsi vagyok.
Sajnos nem jön gyorsan a siker, Én hónapokig állítgattam a variátort- kuplungot- karburátort mire minden összeállt. + nem árt elolvasni a témához passzoló szakkönyveket hogy ne csak találgass.
A henger nem volt fojtva. A kipufogó- variátor volt fojtva. A kipufogóból még a márka szerviz eltávolította a fojtást. A variátor meg cserélve lett miután lépcsősre kopott.
Kb. 12000 kerdesem van. :) Ha megtenned h irsz egy elerhetoseget (telefont) a jratkai@freemail.hu cimre, akkor felvennenk veled a kapcsolatot. Pontosabban aposom, neki keresek CV2-t mert szeretne egyet felujitani. Komolyan gondolja, jart mar autonezoben tobb szaz km-re is. Szoval lelkes, de a nethez es a kereseshez en ertek jobban, ezert erdeklodtem en a forumon.
Sziasztok. Mit csináljak ha nem tud kimenni hátul teljesen a szij? Nem tud lemenni teljesen,a kuplung full nyitva van, de nem elég.Másik kuplung, vagy mi a megoldás?Ez miatt kevesebb a vége.