Keresés

Részletes keresés

joskabacsi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7386

A Pentaxnak is van K7 váza, kb azt tudja mint a C 7d.

Hogy 15 vagy 18 mpix az nekem majdnem mindegy.

 

Ja, és a difi nagyságrendileg  - 100e.

 

 

Magánvéleményem, de szerimtem még a 7d sem igazán az a kategória ami egy riporthoz ideális, az valahol följebb van és 1 essel (na jó - Nikonosoknál 3 assal vagy 7 essel) kezdődik

Előzmény: ph5.5 (7375)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7385
nincs valaki pentaxos akinek van pár hasonló lencséje? esetleg egy próbára valahol összefuthatnánk :). Amúgy kész a Széchenyi tér :) ma már nem is volt kordon :)(minden nap arra járok suliba)
Előzmény: ph5.5 (7383)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7384
Igen, amit írtál az tökéletes definíciója a "napilapos" riportfotónak. Ott vakuzni kell, nincs mese.
Nem is oly rég egyik kollégánk fotózta egy "celeb" pár esküvőjét. A kolléga alapvetően fotozsurnaliszta stílusban dolgozik tehát csak akkor szokott vakuzni, ha elkerülhetetlen.

Ezen az esküvőn viszont kénytelen volt végig vakuzni, mert rajta kívül még 8-10 sajtómunkás zsongott folyamatosan a pár körül, és a normál 1/60-as záridejébe (templom) rendszeresen belevillant valakinek a vakuja...

Előzmény: ph5.5 (7382)
ph5.5 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7383
Tőlünk most ment el épp egy Tamron 28-75/2.8. Én teljesen elégedett voltam vele, a rajzolata 2.8-on is teljesen rendben volt. Most van egy Tamron 17-50/2.8... ami rajzolatban teljesen toppon van. Mindkét darab válogatás nélküli- mégis hibátlannak nevezhető. Egy ideje már nem idegenkedem ezektől a cuccoktól... ettől függetlenül a nagy álom a 17-55/2.8 Nikon- aminek az árát még mindig sokallom.  
Előzmény: joskabacsi (7381)
ph5.5 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7382

Abban teljesen egyetértek veled, hogy a riport kategória nagyon tág dolog.

 

Pénteken ott voltam a 3 államfő találkozóján. A riporterek 98%-nál a vázon ott volt a vaku. A nagy kontrasztot és egyéb nehezítő tényezőket nem lehetett megoldani a fix obik fényerejével. Az újság nem kíváncsi olyan képekre, ahol a portréalany ugyan hibátlanul van exponálva, a de a háttér szétégett, és a környezetből semmi nem látszik. A média nem a művész képekre vevő, csupán arra, hogy tényszerűen jóllátható módon kerüljön bemutatásra a téma.

Ilyenkor bizony a vaku az egyetlen megoldás. Nincs lehetőség kitelepítésre, a vázon lévő vakuval kell megoldani a feladatot. A helyed fix, az alany helyezébe nem tudsz beleszólni... sem a távolságba. Ott marad a zoomolás, és a vakuzás, ha a helyzet megkívánja. A képek nagy része lapos, szétvakuzott... de látszik hogy a Cellában készült.. vagy épp a Séta téren.

Én is jobban szeretem a vaku nélkül képeket. Én is inkább magas ISO + fényerős fixet használok ha lehet... de nem konkrétan az ilyen eseményen ez nem működött volna.

 

A színház és a koncertben persze teljesen igazad van. Ott a vakuzás ki van zárva. A múzeumokban is... Erre való egy tisztességes rendszer, amiben mindent megtalál a fotós, az igényeihez és lehetőségeihez mérten.

Szerintem ezt most két márka biztosítja.

 

A Tamron 17-50/2.8 nem is annyira lassú :-)  De legalább szépen rajzol. 

Előzmény: Mano254 (7374)
joskabacsi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7381

Nekem pont fordított a tapasztalatom a 80-200-zzal kapcsolatban, szerintem (legalábbis az én korábbi objektívem) sokkal jobb volt mint a Sigma 70-200.

Masszív fém, ráadásul nincs az az undorító zöldessárga stichje mint a Sigmának.

 

Mondjuk baromira nem mindegy hogy a sima 2,8 - vagy az ATX Pro verzióról beszélünk. A linkelt pl. a Pro - én nagyon szerettem, egy fix 200-asra cseréltem, különben még most is meglenne.....  

 

Riportra jó lehet még a Tamron 28-75/2,8 vagy több verziója kapható a 28-70/28-80 Tokináknak, nem horror árért ....

 

Egyébbiránt én is fix-párti vagyok, nálam  belefér hogy nem minden pillanatról lesz képem. 

Előzmény: Mano254 (7374)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7380
hát alapobit elsősorban, de ami már olyan lenne, az horror ár. telének meg örülnék :D
Előzmény: Mano254 (7379)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7379
hmm, most akkor alapobit keresel, vagy telét? (vagy mindkettőt?)

Nagyon nem ugyanarra valók...
Előzmény: stom93 (7377)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7378
Én is Pentaxon kezdtem, hagyománytiszteletből van is még egy MX-em egy 50/1,4-el.
Évek óta nem fotóztam vele, de jó kézbe venni.
Előzmény: ph5.5 (7375)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7377
hát akkor lehet, hogy marad a 50-135 és még várunk egy picit :D hogy összejöjjön az a 240e :)
Előzmény: Mano254 (7374)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7376
Igen egyetértek, néha abszolút érthetetlen az üzletpolitikájuk.
Időnként kihoznak valami nagyon jót, aztán évekre csönd vagy valami sehova sem passzoló fejlesztés.

A C és a N ebből a szempontból kiszámíthatóbb, kis túlzással évekre előre lehet tudni, hogy mi várható.

Ami a rendszerváltást illeti, ha tényleg hivatásszerűen akar fotózni, akkor minden szimpátiám ellenére én is azt mondanám, hogy lépje meg, és a fenti kettőből válasszon.

Előzmény: joskabacsi (7372)
ph5.5 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7375

SZerintem a Canon 7D szintjén sincs alternativájuk... Analógból azt használtam, de digitálisból az eszemre halgatva mást vettem.

 

A digitális fotózásban is rendszerben érdemes gondolkodni. (közhely, de sajnos igaz)  Ha csak hobby szinten kell valakinek egy gép, akkor teljesen jó a Pentax is. K20D + kiobi... cseppmentes, jól használható váz... de munkára, nagyobb hibaszázalékkal dolgozik az AF, vakuzás és egyebek miatt mint pl egy Canon 7D vagy Nikon D300. Pedig abban a kategóriában indulna, mégha az ára mást is mutat.

Előzmény: joskabacsi (7372)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7374
No, csak hogy kellően összezavarjalak, és vitatkozzam egy jót a többiekkel ;-)

fix vs 2.8 as zoom:
Utóbbi valóban flexibilisebb, viszont tény, hogy van jópár szitu, ahol csak az ultrabrutál fényerős fix obival fogsz tudni egyátalán értékelhető képet csinálni. És ami azt illeti APS-C lapkára nincs is valami nagy választék 2.8-as alapzoomból.:
- Tamron 17-50/2,8 (elég lassú az AF, ennek ellenére sokan szeretik)
- Tokina 16-50/2,8 (illetve ez azt hiszem Pentax címkével fut, közösen fejlesztették)
- ???

"a riporterek vakuznak":
Nos, ez nem egészen igaz. Úgy mondanám, hogy a "napilapos" fotóriporterekre jellemző ez szinte 100%-ban (praktikus okokból), és van ezen túl is élet... Nagyon sok terület van, ahol mondjuk úgy nem illdomos vakuzni (nemcsak színházban és koncerten). A "rendezvényfotózás" nevű kalapba is sok minden belefér, van ahol lehet (és kell is) vakuzni, és van ahol nem.

Tokina 80-200:
Nekem már volt a kezemben ebből meglepően gyenge példány (2,8-on használhatatlan volt), pedig a Tokinákra nem annyira jellemző ez. Tény, hogy jelentősen olcsóbb áron szoktak gazdát cserélni, mint pl a Sigma hasonló teléi. Talán nem véletlenül...
Előzmény: stom93 (7367)
joskabacsi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7373
kimaradt hogy vázban.
Előzmény: joskabacsi (7372)
joskabacsi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7372

A Pentaxot nem gondolnám annak, pusztán vannak olyan szegmensei a fotográfiának amire nem - vagy csak kompromisszumokkal alkalmas.

 

A vakus derítés (mindegy hogy direkt vagy indirekt) valahogy a digitális korszak óta nem akar összejönni nekik. Ez főként szélsőségesen megvilágított szituációkban jön elő.

Önmagában a képminőségével nincs baj, vannak kifejezetten jó objektívjeik, de pl. a C 7d fölött már nincs alternatívájuk .....

 

 

Előzmény: ph5.5 (7370)
joskabacsi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7371

Olyat nem szabad inni, az egy nagyon erős ital!

(viszi a hátán azokat a k.va nagy hajókat)

Előzmény: u.hu (7345)
ph5.5 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7370

És még össze sem beszéltünk :-)

 

(rosszindulat nélkül: vannak jelenleg zsákutcák a fotózásban... )

Előzmény: joskabacsi (7368)
ph5.5 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7369

Hobby célra vennéd, vagy pénzkereset céljából?

Az utóbbi esetén én megfontolnám a komplett rendszerváltást... semmi bajom a Pentaxxal, de a másik két nagy rendszerben sokkal könyebb vásárolni és eladni. Munkaeszköz esetén ez nem hátrány. Ha az első verzió, akkor pedig próba és kellő egyéni teszési index alapján meg lehet venni. Ha nem tetszik, akkor jönnek a gondok... mert ami ennél jobb arra Canon vagy Nikon felirat került :-)

Előzmény: stom93 (7367)
joskabacsi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7368

Elég nagy ugrás az 1.4/30 hoz képest, de nem rossz darab, volt ilyenem.

 

A ph5.5 által leírt megoldás önmagában működik, de akkor válts rendszert is, mert a Pentax nem a pontos vakuzásáról híres!

 

 

Előzmény: stom93 (7367)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7367
van egy tokina 80-200/2,8 atx pro amit kinéztem,
link
Előzmény: ph5.5 (7366)
ph5.5 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7366

Az esküvői fotósok körében keringett egy 30/1.4-es példány, Nikon bajonettel. 10 expóból több mint fele használhatatlan lett. A fókuszálás nem az erőssége. A kép ha jól beállt éles... tehát inkább konstrukciós hiba volt.

AKi nagy szerelme volt ennek a cuccnak (Sanya67) ő is letett róla.

A másik része a történetnek, hogy rendezvény fotózáshoz nem biztos hogy a fix obi a legjobb választás. A fényerő valóban sokat ér, de a fotoriporterek nem véletlenül vakuznak. 2.8-as zoom, és egy tisztességes rendszervaku sajtós szempontból használhatóbb eredményt adhat, mint egy 30/1.4...

Előzmény: stom93 (7365)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7365
ez azért egy csöppet olcsóbb, mint extreme digitalnál
Előzmény: Mano254 (7364)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7364
Ezek alapján szerintem a 30/1,4 jobb lenne.
Persze, ahogy seeman is mondta, csak kipróbálás után, a sigmánál elég nagy a minőségi szórás.

Ha viszont semmiképp nem tudod kipróbálni, akkor akár az ebay is szóbajöhet. Egyet találtam most Pentaxra:

http://cgi.ebay.de/Sigma-EX-DC-HSM-30mm-1-4-30-mm-SD9-SD10-SD14-SD-14-10_W0QQitemZ120545434287QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Objektive_PM?hash=item1c11115aaf

németországi, de ha jól nézem magyar az eladó... :-)
Előzmény: stom93 (7362)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7363
másik kérdésem, hogy ha stúdiófotózásba akarok belekóstolni akkor egy link ilyen szettet érdemes megvenni ?
Előzmény: stom93 (7362)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7362
hát kellene egy alapobi, jó fényerővel, eddig egy 100-300 és egy 18-55 kitobim van, szeretnék egyet a kettő közé, de a pentaxhoz az 55-135 ös az 240e, ehelyett inkább egy fixet szeretnék, rendezvényekhez kellene. esetleg makro.
Előzmény: Mano254 (7360)
seeman Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7361
Sonka, kolbász, szalonna nem volt? Még jó, hogy nem mentem oda! :-))
Előzmény: u.hu (7345)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7360
Ha elmondod, pontosan mire is kell, szerintem részletesebben is tudunk segíteni :-)
Előzmény: stom93 (7358)
seeman Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7359
Ha fényerős alapnak kell, az más. A Sigma 30mm f1,4 jó üveg. Közelre mindenképpen. A távoli élességét kell ellenőrizni a vásárlandó példánynak.
Előzmény: Mano254 (7357)
stom93 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 7358
köszi, végre valami használható infó, a pentaxos fórumba csak szarozni(indok nélkül) vagy dicsérni tudták...
Előzmény: Mano254 (7357)
Mano254 Creative Commons License 2010.04.18 0 0 7357
Azért az a 20-as még inkább más világ. Abban a gyújtótávban azért jóval kevesebb használható minőségű obi van. 1.8-as fényerővel meg ő az egyetlen.

28 mm-en jóval több a lehetőség, fixben és zoomban is, és bizony vannak jobb lehetőségek is, főleg ha csak újonnan tudja megvenni 110ért.

Mivel Pentaxra kell, kroppos vázról beszélünk (tudtommal nincs FF vázuk), ott már végképp nem a legjobb választás a 28/1,8.

Oda a Sigma 30/1,4 HSM szerintem jobb lenne (az AF miatt), árban kb ugyanaz.

Előzmény: seeman (7356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!