Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2019.05.25 -2 0 9863

Jó oldalra ragasztottad a 3 szellőzőt? A kocsit nem igazán ismerem, de két képet találtam, és ott mintha másképp lenne. Azon az oldalon, ahol az alulról befalazott ablak van, ott csak 1-1 db van, a másik oldalon látok 3-at:

 

http://www.wgk.cal.pl/data/media/665/56_55_85-40_041-1_BcR.jpg

http://www.vonatosszeallitas.hu/cikkek/nosztalgia_palyaszam/bcr.png

Előzmény: BVmot (9862)
BVmot Creative Commons License 2019.05.25 0 1 9862

Nagyon messze még a cél, de alakul életem első átépítése: BcR 85-40 041 - Istropolitan

 

 

 

ysenyerkesz Creative Commons License 2019.05.15 0 0 9861

A bramos Bz alá 75.- euró + posta

Előzmény: Sz. G. Á. (9859)
ysenyerkesz Creative Commons License 2019.05.15 0 0 9860
Előzmény: Sz. G. Á. (9859)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.05.15 0 0 9859

köszi! igen ez volt az!
csak arra nem látok semmi infót a honlapjukon, hogy megvenni hol és hogyan lehet (meg hogy vajh mennyibe kerül).
ezért minden estre írtam nekik egy e-mailt.

Előzmény: K.István 82 (9858)
K.István 82 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 9858

Szia. Úgy gondolom itt találhatsz.

PMT-modell. de

Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.05.15 0 0 9857

Valahol láttam, hogy árulnak Bramos Bz-be kmplett hajtást... de most égen földön nem találom...
Hol láthattam én ezt? Mert most jó lenne egy...

alkotasu Creative Commons License 2019.05.05 -1 0 9856

Azért a csiszolásnál nem árt egy bekapcsolt porszívó csövét odatartani (rögzíteni) valahogy.

Előzmény: Sz. G. Á. (9855)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.05.05 -2 0 9855

Az egyik kasztnin hasonlón csináltam, csak nem csavarhúzóra hajtogattam rá :). majd utána még gitteltem, mert egyrészt valami szemcsével sikerült egy két karcot húzni a tetőbe, meg a végfal csatlakozásnál nálam is ott volt egy kis mélyedés.

A másiknál elsőkörben végignyaltam a teljes rücskös tetőt gittel, mondván, hogy azt jobb csiszolni. Le is csiszatoltam, majd valamikor ráfújok próbaképp alapozót, hogy így mit mutat.

Ami pedig az ablakot illeti, véletlenül akad egy egész jó módzser. Épp a bauhausba shopiztam be, amkor belebotlottam ezüstszínű lakkfilcbe. Gondoltam miért ne próbáljak rá... és bevált, iszonyat flottul le lehet vele kenni a keretet, már már szebb, mint a gyári (ami persz azért nem tette túl magasra a lécet...).

 

Maga a szín is egy jó kérdés egyébként. A gyári fuggerthé ezüstös színű, az igazi meg világosas szürke. Próbaképp az egyet kifestettem nullásecsettel revell vízbázisúval "alumínium"színűre, jó sokat elpöcsöltem vele, cserébe legalább szép sem lett. Ma a másikat lakkfilccel kihúztam kábé két perc alatt ezüstösre, és az szép is lett :D

Lehet, hogy maholnap kimegyeg valami pantone-ba, és beszerezk egy ablakkeret szürkét is, (ha létezik ilyen).

Előzmény: alkotasu (9854)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.05 -1 0 9854

A tető dolga egyszerű: először is lemaszkolod 1-2 réteg bármilyen olcsó maszkoló szalaggal az oldalát a tető-oldalfal csatlakozásnál levő kis dudorral, majd fogsz egy kb. 300-as polirpapírt, azzal lecsiszolod az oldaltól kicsit távolabb eső részeket. Az oldalhoz közelebb esőnél én egy kis csavarhúzóra (kb. 3 mm pofaszélességűre) ráhajtogattam ugyanebből a polirpapírból egy darabot, és a keskeny, tetőszéli maradékot ezzel szedtem le. Ha már nincs rücsök, akkor jöhet a 600-as, illetve a 600-as vizesen. Esetleg lehet még finomítani vizes 1200-assal.
A tetőn a végelem forma csatlakozásánál kell majd egy kicsit gittelni is, mert az illesztésnél van egy gödör, amit inkább így célszerű eltüntetni, mint mélyebb csiszolással.

 

De ha nekifogsz ennek, akkor már nem csak a rücsköket érdemes eltávolítani, hanem a ronda illesztési lépcsőket is a kocsi végén. Pl. a kisgyőri kocsimnál ilyen lett, ahogy a 17. képen láthatod:

 

https://vonatmagazin.blog.hu/2017/11/12/kis_gyoriek_avagy_kisgyorik

 

(Valamiért nem tudok ide képet feltölteni, nem tudom miért.)

Előzmény: Sz. G. Á. (9853)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.05.05 -2 1 9853

eredeti fuggerthet (úgy hiszem), de sajnos nincs rajta semmilyen festék.
Egyébként épp az lenne a cél, hogy kb olyan legyen az ablak, mint a gyári.
Olyasmi "hatást"céloztam be, hogy egy gyári fuggerth kocsi mellé téve is egyfelől tök konzisztens legyen  a látvány, másrészt viszont legyenek át/kialakítva olyan jellemző részletek, elemek, amik a gyári kocsin egy kicsit el lettek nagyolva.

(Most pl épp két kasztnin is azzal bíbelődtem, hogy miképp lehet a rücsis tetőt szépen és hatékonyan simává gittelni és/vagy csiszolni...)

Egybéként nem is az idővel magával van a gondom, hanem hogy ha sok időt cseszek el valamire, amivel végül aztán mégsem leszek elégedett :)

Előzmény: alkotasu (9852)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.05 0 2 9852

Eredeti ablakot használsz? Vagy milyet?
Ha gyárit, és nincs egy síkban a keret az átlátszó résszel, akkor elvileg működőképes lehet, amit írsz, bár én soha nem próbáltam. Meghagytam rajta az eredeti festéket.

 

Amikor erre nem volt mód, akkor 0-ás ecset hegyével (laposan tartva a pamacsot) festettem óvatosan, letámasztott kézzel. Először próbálj meg gyakorolni valami roncson!

Itt megtalálod a 29. képen az eredményt:

 

https://vonatmagazin.blog.hu/2018/08/03/koszonjuk_mse

 

Egyébként a lassú haladással nem érdemes foglalkozni, mert a modellek építése / átalakítása nem lóverseny, ott alaposan át kell gondolni az alkalmazható technológiát, anyagokat. Ha megnézem a favázas kocsimat, akkor az 2012 novembertől 2015 májusáig készült. De megérte az idő ráfordítást. Persze meg lehetett volna csinálni sokkal hamarabb is, de nekem "ihlet" kell, hogy jól tudjam csinálni. (Rosszul meg nem akarom.) Vagyis bőven volt olyan szabadidőm, amikor elvileg csinálhattam volna, de mégsem csináltam.

Előzmény: Sz. G. Á. (9851)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.05.04 0 0 9851

lassan építenék magamnak jópár fuggerth kocsit, és felemrült egy kérdés:
ablakkeretek festésére van-e valami ügyes okos módszer?
Sajnos elég béna vagyok, és ha cirógatom ecsettel, akkor az akárhogyis, de elég hitványra sikerül (amellett, hogy soká is tartana ~30 sor ablak kipingálása)

Valami "tamponnyomás" jellegű technikánval próbálkozom, de eddig mérsékelt sikerrel, de el tudom kézeplni, hogy ez vezet valahová, és hogy nem feltétlenül rossz irány. Vagy "meríteni" valami sekély festéktócsába...? (úgy képzelem, "gyárilag" is valahogy így csinálták)
Más hogyan csinálja/csinálná?

(((Arra egyébként közben rájöttem, hogy érdemes  első körben valami fakockára feszített csiszolópapírral kiscit megcsiszatolni az ablkasort, és akkor szép határozott sík profilja lesz a keretnek, ami határozottan jobban áll, bónuszként a festék is jobban tapad...)))

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2019.05.01 0 2 9850

A szerkocsinak nem futókereke van. Ez az elnevezés a mozdonynál használatos a nem hajtott, nem kapcsolt kerekekre.

324-es futókerék 950 mm, 424-es futókerék 1040 mm átmérőjű.

1040 mm az átmérője az M szerkocsi kerekének (324-es gőzmozdony) és szintén 1040 mm az átmérő a J szerkocsi esetében (424-es gőzmozdony).

Küllők száma mindegyik keréknél 10.

Előzmény: hegesztő89 (9849)
hegesztő89 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 9849
Üdv! A 424, 324 gőzmozdonyoknak illetve ezek szerkocsijának egyaránt 10 küllős 950 átmérőjű a futó kereke?
alkotasu Creative Commons License 2019.04.28 -1 4 9848

Szerkezetkész lett:

alkotasu Creative Commons License 2019.04.20 -2 3 9844

Egy picit megint közelebb vagyok a befejezéshez. Az ajtókra felkerültek a párkányok - beleértve a most fabrikált átjáróajtót is. Erre kellett zárcímert is ragasztani, ami nem kevés kínnal járt. A helyére került a kézifék doboza (vagy micsodája).

A következő feladat a soufflet feletti lemez, meg a felfüggesztés.

alkotasu Creative Commons License 2019.04.19 -2 0 9843

Köszönöm! Igyekszem... Ma is barkácsoltam egy keveset, majd töltök fel képeket is.

Előzmény: jeno0811 (9842)
jeno0811 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 9842

Szép munka! De ahogy az eddigi alkotásaidat láttam nem meglepő :). Én egyenlőre stagnálok a V43-as mozdonnyal.

Előzmény: alkotasu (9841)
alkotasu Creative Commons License 2019.04.13 -2 3 9841

Úgy tűnik, hogy csak sikerült jól legyalulni a szegecseket a takarólécről. Most jöhet az ajtóra az ablakpárkány, meg a kocsivég kialakítása.

 

 

 

alkotasu Creative Commons License 2019.04.11 -1 0 9840

Bocs, de nem értem. Először lefújom az elejét sárgára, maszkolás nélkül. Utána lemaszkolom a sárgának maradó felületet két, kb. téglalap alakú darabbal. Esetleg a csatlakozónál kivágom a közepét, hogy a szélek pontosan illeszkedjenek. Majd a csatlakozót is lemaszkolom. És fújom telibe kékkel. Mit kell telibe maszkolni?

Előzmény: tom sawyer (9838)
K.István 82 Creative Commons License 2019.04.11 0 0 9839

Mondjuk én is a kéket fújtam meg először, majd megcsinált a maszkolást és mehetett a sárga.Nekem egyszerűbb volt így. De ha mégsem bízol a sárgafesték takarásában, akkor lefújod valami világossá előtte. De nyilván airbrass esetén. Flakonossal elég vastag lesz a rétegkülömbség. 

Előzmény: jeno0811 (9837)
tom sawyer Creative Commons License 2019.04.11 0 1 9838

De, telibe maszkolásról van szó ,ugyanis halál pontosan akkora felületet kell kitakarni amekkora a sárga rész és nemárt ha a szélek is pontosan derékszögűek, pontosan meghatározott kezdő és végző kontúrokkal. Na most ezt megcsinálni egy alakos felületen szopás. Sokkal egyszerűbb körbekeretezni. Jó festékkel kell fújni és nem lesz gond se a színnel se a takarással, se a vastagsággal.

Előzmény: alkotasu (9836)
jeno0811 Creative Commons License 2019.04.11 0 0 9837

Köszönöm a tanácsokat. Akkor szerintetek előbb a sárgát fújjam és ha kimaszkolom az elejét akkor csak kékkel? Mondjuk maszkolás szempontjából könnyebb csíkokkal körülvenni a sárgát és úgy ráfújni de akkor legközelebb először a sárgát viszem fel. Csak nehezebb úgy maszkolni szerintem. Vékony szalagom van. de majd próbálkozok vele.

Előzmény: alkotasu (9836)
alkotasu Creative Commons License 2019.04.10 -1 0 9836

Puruttya retuspisztolyom nem volt, amiről meg írtam, az meg nagyon jó. Szerintem megéri azt a párezer Ft. különbséget.

 

 

Ha először a sárgát fújod, akkor csak a sárga helyét kell maszkolni a kéknél, szó sincs telibe maszkolásról. Ráadásul kérdéses, hogy egy sötétebbre fújt világos mennyire tud takarni, vagy mennyire torzul a szín. Esetleg nagyon vastagon kell fújni a világosat a sötétre.
(Az elméletet mondtam, mert én is festettem fekete Fugi kasztni tetejét tört fehérre - mert nem volt más lehetőségem. Alapozáshoz meg nem vettem külön festéket.)

Előzmény: tom sawyer (9834)
tom sawyer Creative Commons License 2019.04.10 0 0 9835

Fedvény:

 

Az egyik pisztolyom hasonló, csak más néven. Ez több mint tökéletes hobbi célra.

Előzmény: alkotasu (9833)
tom sawyer Creative Commons License 2019.04.10 0 0 9834

Egy puruttya tizenezer forintos pisztollyal is lehet csodákat művelni.

 

Nálam a sorrendet a maszkolás dönti el. Olyan sorrendben jönnek a színek ,ahogy egyszerűbb és szebb a maszkolás. Itt pl. egyszerűbb a sárgát keretezni, mint telibe maszkolni.

Előzmény: alkotasu (9833)
alkotasu Creative Commons License 2019.04.10 -1 2 9833

Szerintem Vegyél egy jó retuspisztolyt (pl. Alder AD 340) meg egy hozzávaló kompresszort, és azzal gyönyörűen fogsz tudni festeni. Cca. 35.000 Ft-ból megvan a kettő.

 

Festés: először a világossal festünk, aztán a sötétebbel.

Előzmény: jeno0811 (9829)
ysenyerkesz Creative Commons License 2019.04.10 0 0 9832

Köszönöm, javítva.

Előzmény: z.kabai (9828)
tom sawyer Creative Commons License 2019.04.10 0 0 9831

Hát ez hiba volt. Az ilyesmi alkalmatlan a finom munkára, így nem is csodálkozom a vastag, részleteket elfedő festéstől való ódzkodásban. 

Előzmény: jeno0811 (9829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!