Difi attetelet nem tudom. Ha minden igaz, kell lenni egy tablanak a difin, meg kell kicsit mosogatnom benzinnel.
A difi egyaltalan nem volt zajos.
Viszont egy nagy hulyeseget elkovettem. Levettem a kardantengelyt anelkul, hogy osszejeloltem volna, es csak utolag kapcsoltam, hogy ossze kellett volna. Ugyanis a ket fel egyutt van kiegyensulyozva, a centirsuly a megfelelo helyre rahegesztve.
Nincs otletem, mit lehetne tenni , hogy a megfelelo pozicioba keruljon vissza.
99.000 merfold ora szerint annak ellenere, hogy 5. tulaj vagyok. Vegig vezetett szervizkonyv. Neked lehet, hogy nem jonne be, mert jobbkormanyos, de en igy szoktam meg es igy szerettem meg.
Elég szépek az alkatrészek amiket levettél, a difi kimondottan szinpatikus állapotban van.
Tényleg nem egy leharcolt darab lehet ez a kocsi! Mennyi km van benne? A difit látván ha eredeti, azt mondanám 3-350-nél nem több, vagy ha igen nagyon jól karban volt tartva.
A ventillator viszkokuplung hogy mukodik, mikor zar, mikor kapcsol be a ventillator? Es ezen kivul meg van 2 db elektromos ventillator is, az is gond, hogy egyik folyton jar. Azt hittem ez eleg neki.
Gondolom tapasztalatbol mondod, hogy ez lehet az oka. Ha a menetszel huti, nincs baj, csak ha megallok, es jar a motort.
Garazs, vagyis egy kontener ahol dolgozok eleg csendes, tehat meg tudom hallgatni a kattanast. De ugye 13 mA nyugalmi aramfelvetel szerinted sem normalis. Nekem nem zabalja annyira, mint neked, szoval valami mas gond lehet, mert 2 honap mulva is van 6 V.
Holnap folytatom a szetszedest. Eddig leszedtem az utkozoket, lekinlodtam a kipufogot (kinlodas a megfelelo szo, nem a leszedes, a rozsdas csavarok miatt), leszedtem a hovedo lemezeket, a feltengelyeket, difit, kardant, kezifek kabeleket, hatul a fektarcsakat, kezifek pofakat, stabilizator rudat, aztan leengedtem a tankot, leszedtem a benzinpumpat.
Karosszeria letakaritasa alulrol, alapozas, alvazvedelem. uregvedelem. A kasznit hegeszteni nem kell, mert nincs, csak feluleti rozsda. Fenyezni sem kell. Ez amugy is cel, hogy az eredeti fenyezes, es amennyire lehet, az eredeti dolgok maradjanak meg. Tehat ahol a papok tancolnak, ott eredeti, megorzott auto legyen (inkabb kisebb karcokkal, mint ujrfestve/belejavitva). Ahol pedig a szem nem latja, ott fel lesz ujitva.
Egy jellemzo kep az aljarol:
Ahhoz, hogy ezt tisztessegesen meg lehessen csinalni, ki kell / le kell szedni mindent az aljarol. MAskepp nem lehet csak igenytelen munkat vegezni, engem a hanyinger kerulget, ha meglatom az "alvazvedozott" autokat, amikor a bitumenes alvazvedovel telibefujnak mindent, belelertve a rozsdat is.
pl ugy, mint ezen az "eladasra felkeszitett", amugy kivanatos auton is, amelyiken a rozsda puposodik az alvazvedo alatt, folyik ki a rozsdas le. Pfuj.
A motort is ki kell venni, hogy ellenorizhessem/takarithassam/rozsdamentesitsem a motorteret es kornyeket is. A diszlecek korbe le, a szokasos helyeken a rozsdat vissza kell csiszolni, aztan fenyezni.
Az elso sarvedok a szokasos helyen megindultak, de meg menthetok, bele kell kodolni valoszinuleg.
Szinten nem tudom, miert szivja le az akksit. Probaltam behatarolni, mi lehet, ugy, hogy a biztositekokat sorban szedtem ki, mikozben a probalampa az akksi es a testvezetek koze volt kotve. Nem aludt ki a probalampa. Szoval ez nem sikerult. Mertem aramfelvetelt. 13 mA az aramfelvetel, ha nincs beinditva, es semmi fogyaszto sincs bekapcsolva. Szerintem az ora nem fogyaszthat ennyit. Van mas is, ami aramot vesz fel?
Az autorol roviden: egy 91-es 500 se, 3.5 eve van nalam, atutaztam vele tobbszor Europat. Igazabol ekkor kedveltem meg, a hosszu utak, nagy turak faradtsagtol viszonylag mentesen megtehetok vele.
Szepen szolgalt ha kellett, eskuvoi auto is volt 2 alkalommal. Nincs igazabol rossz borben, de van mit rajta csinalni.
Megvetelkor is volt par gond, meg elo is jott par dolog azota is, amit nem sikerult orovosolni.
A vezetooldali elektromos ules es az utasoldali elektromos tukor nem mukodott. Elobbit bontott kapcsolo megoldotta, utobbihoz nem nyultam. Az auto hosszabb allas utan mindig nehezen indult, ennek nem tudom, mi az oka. Az egyik hutoventillator a gyujtas raadasakor bekapcsol, itt valami elektromos gebasz lesz. A lampamoso/torlo lapatok nem mukodtek soha.
Aztan ami a legsulyosabb, tavaly eloszor fordult elo, hogy megforralta a vizet. Menet kozben semmi gond, de dugoban araszolva felszalad a mutato. Na akkor hataroztam el, hogy ezt surgosen orvosolni kell, csakugy, mint a rozsdas fekcsoveket hatul. De ha mar ehhez hozza lesz nyulva, akkor az auto tobbi resze is megkapja azt, amit megerdemel, hogy a nyugdijakort egeszsegben tudja tolteni.
Rendben, én úgy is csak kíváncsiságból kérdeztem rá a belsőre, mert van egy eredeti 300SD-m is, csak a belső nem eredeti mert még az előző tulaj kicserélte egy full alap kék belsőre, mert az eredeti gondolom már rossz állapotban volt, csak így úgye semmi sem motoros és színben sem eredeti, viszont hibátlan, de majd idővel akarok szerezni bele egy vajszínű motoros bőrbelsőt, ahogy eredetileg is volt. Engem csak az a kis lámpakapcsoló keret érdekelt volna, mert a 420-asomnak az el van repedve, viszont az sajnos más mint a bal kormányosoknak.
Hat nezd, en odaadom szivesen, de ha Smafu megvenne az egeszet egyben, akkor szivesebben adnam egyben az egeszet.
Smafu: A muszerfalrol hetvegen lesz kepem. Eloljaroban annyit, hogy nem hibatlan, van rajta serules, az elozo tulajnal mar valoszinuleg szedtek ki az orakat, de nem tul kesztyus kezzel, es akkor serulhetett meg.
Hetvegen csinalok kepet, es az gondolom fog segiteni a dontesben.