Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49780

Nem értem . Önindítóról van s ó , vagy a dízelmotorról , vagy a töltésről ? És egyáltalán milyen motor van a kocsiban ? Lombardini ? Ha az akkor melyik áramtermelővel ? 

Egy ilyen korú kocsiban már nem kizárólag a gyári megoldások fordulnak elő . 

Előzmény: Greg34 (49778)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49779

Tervezem egy '99-es AIXAM 400 megvásárlását. Kormos a hengerfej bal oldala szemből nézve, de a kipufogó környéke nem. Lehet ez a hengerfej vagy a tömítés hibája?  Mire érdemes figyelni összességében?

 

Nekem ez így kevés , talán ha egy kép lenne ...

 

 

Hogy mire kell figyelni egy mopedautó megvásárlásakor azt lehetetlen röviden elmondani . Még azt is nehezen , hogy mit nem szabad tolerálni a használati célra vásárolt a masinánál . Mert amikor mi megveszünk olcsón valami hibás gépet az ugye más helyzet . 

A kezdő mopedautó vásárlók általában elakadnak a masina külleménél , ez végülis érthető , mert egy leharcolt , tákolt-ragasztott verda valószínűleg sok kellemetlen percet fog még szerezni az újdonsült tulajnak . Viszont azok a hibák amik miatt egynémelyek százezreket ( olykor egy milliót !) buknak a kocsijukon nem a repedt lökhárító és műanyag elemek törései miatt adódnak . Ezen rémségek forrása mindig a motorháztető alatt van .

Nyilván a leharcolt küllemű kocsik mechanikája is problémás -- ahogy Árpi barátunk mondta :  a fényezés nem viszi haza a kocsit , legfeljebb eladja . 

        Szóval a mopedautónak a leghűvösebb reggelen is , a szabadban töltött éjszakát követően be kell indulnia . Ezt vásárláskor lehetetlen ellenőrizni  , mert ha valahogy beindították aznap  ( bebikázták , besprézték ) és járatták 30 mp-et akkor az már nem az a motor . Ennyitől nem fog felmelegedni , vagyis 1 óra múlva vevő hiába tapogatja : hideg mint a frigid nő , de be fog indulni . felfeszítette a gázolajat , megtörte az olajfilmet , felszórta az olajat a hengerfalra , feltöltötte az adagolót ...

    Indulásnál és gyorsításkor ne rángasson , vagy csak nagyon minimálisan . Óvatos gázadásnál semmiképp se . 

Illik 40-ig elfogadhatóan gyorsulnia , és jó ha a 60-as tempó közelébe eljut .  Az üzemzaj nehezen meghatározható , a normál kocsiból átülőnek megdöbbentően hangos ( tényleg az ) , de fémes zörgések semmiképp nem lehetnek . Ne húzzon félre ( elengedett kormány-próba ) .  Ja igen : ha nem engedik kipróbálni ( találkoztam már ilyennel ) akkor semmiképpen nem vegyük meg .

     A Kubota motorok precíz japán szerkezetek , nem jellemző rájuk a túlzott olajszórás , ezért az olajban úszó motor gyanús . 

A 400-asok típushibái : az alsó vázkeret elrohad a zárhíddal egyetemben , ez utóbbi tartja a lámpákat is . Amiket 10 kocsiból 9-ben nem lehet állítani -- világítanak ahova kedvük tartja : vagy a szembe jövők szemébe vagy az autó elé 5 m-re  a földre . Gyakori , hogy nem mér a sebességmérő -- ehhez bovdent lehet szerezni , de meghajtómechenikát lehetetlen . Sűrűn előfordul ebben a korosztályban és árfekvésben , hogy a féltengely gumiharangok illetve a kormány-gumiharmonikák szakadtak . Jellemző a kipufogó flexiscsövének törése is -- ezt a kocsi magasabb fordulaton öblös , brummogó hanggal jelzi . 

Ami engem nem riasztana el : ha a leállítás és/vagy az izzítás (már) kézi nyomógombosra van alakítva .

     A fék érdekes kérdés , mert jól kell működnie , de a normál kocsikból átülők mindig gyengének érzik . Lényeges , hogy ne a padlóra koppanva  fogjon . 

Az egyéb jellemzők úm. kárpitozás , gumik , ülések , világítás , ablaktörlő stb. a normál kocsikhoz hasonlóan .

A hazai mopedautókra jellemző , hogy huszonéves korukra lelakottabbak a normál kocsikhoz képest , az alacsonyabb futásteljesítményük ellenére . 

Szóval nehéz ügy -- látni kéne . 

 

 

 

 

 

Greg34 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49778

Sziasztok! Hát megint egy kis segítségért, illetve hibabehatárolásért jöttem volna.. Microcar MC1. Néha olyat csinál hogy nagyon lassan teker. Akku jó, alig fél éves. Izzítás elvileg jó. Amikor alig teker, akkor is beindul nagy nehézkesen, de valami egész halk csilingelő hangot, vagy talán ciripelést is hallat, és érzem, illetve látom is az akkufesz visszajelzős kis USB.-s telefontöltőn, hogy valami fogja kicsit a kocsit, és szenved. Csak 13,3V körülit olvasok le ilyenkor, és nehezen is gyorsul. Van hogy elmúlik, ilyenkor minden normális viszonyok közé kerül, visszaáll a töltés is 14,2V.-ra. Van hogy megállítom, majd rögtön következő indulásoknál "már jó".  Van hogy csak pár perc, van hogy pár kilométeren át ilyen, s van hogy 2 napig, 1 hétig "jó". Hosszabb állás után gyakrabban jön elő ez. Jól sejtem hogy önindító probléma lehet? (Generátor még garanciás benne november 20.-ig.) Segítségeteket előre is köszönöm.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49777

A szíj szélesség 29.0mm,rajta aixam felirat olvasható, szíjtárcsa felső pereméig felfut

Nem teljesen értek egyet Mnagy barátommal , bár alapvető kérdésekben igaza van .

Amikor én elkezdtem mopedautózni ( 2005) akkor még 30 mm széles szíjat árultak . Feltehetőleg azokkal könnyű volt túlszárnyalni a megengedett sebességet és megjelentek a 29 mm-es lassúbb szíjak , jelenleg csak ilyen kapható tudtommal . Jegyzem meg : a kevésbé teljesítménykorlátozott L7e kategóriás "nagy" mopedautók szíjai is buktak 1 mm-t , 34-ről 33-ra szűkültek . 

Ettől függetlenül egy jó állapotú "kis" Aixam is meg kéne fussa 29-es szíjjal az 55-60-as tempót , ha a szíj nem túl rövid ( vagy túl hosszú ) és kimegy a tárcsa széléig . Az L6e-s Aixamek egyébként csökkentett átmérőjű primer tárcsát használnak .

A hajtószíj külső részén levő bordák szerepéről nem sokat tudunk -- a fórumlakók általános véleménye szerint valószínűleg a hűtést szolgálják . Talán . 

A gyári előírás szerint a szíj kopási tűrése 2 mm , vagyis 27 mm keskenyre kopva cserélendő , ha jól emlékszem . Illetve van valami futásteljesítmény előírás is , talán 15.000 km . Engem különösen nem foglalkoztat , a szíjakat a végletekig kihasználom : megtehetem , mert ki tudom cserélni , ezért nem okoz nálam lerohadásos üzemzavart . Ettől függetlenül az elmúlt 5 évben talán nem is volt menet közben szíjszakadásom , pedig egyszer nagyon durván lerongyoltam egy gumikarikát . 

 

 

 

 

Előzmény: gyula.59 (49764)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49776

Mivel lenne érdemes kezdeni a hibakeresést?

 

Banális dolgok is lehetnek -- nem tudom eddig mit és hogyan néztek . Egyszer vettünk a bátyámmal egy jó állapotú Aixamet : mondja az eladó , hogy olyan 30-cal megy csak a verda . Hát tényleg , iszonyat gyenge volt , de a próbaúton feltűnt : a gázpedált félig le kell nyomni , hogy kisit felpörögjön a motor és elkezdje magát vonszolni -- egyszerűen laza volt a gázbovden . 

 

3-as csavar kifúrt és eredetileg le volt plombálva , az állítja a maximális fordulatszámot . Van ezen kívül még egy füstcsavar is , az állítja a maximális befecskendezést .

 

Előzmény: gyula.59 (49766)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49775

nem indul, illetve ha indul is akkor 10mp.-et jár, és ennyi. Mi lehet a probléma?

Hmm ...

LDW502-es motor ...  Ez mindenképpen üzemanyag-ellátási zavar .

Két dologra gyanakodnék . Egy üzemelő dízelmotort egyetlen dolog tud leállítani : elvonjuk tőle az üzemanyagot . Ezt megteheti a mágnesszelep ( ami a gyújtás elvételekor amúgy is leállítja ) , vagy ha a tápszivattyú nem szállít . Lehet dugulás , levegősödés .

A hibakereséshez az ejtőtartályos módszert vagy ( akár ideiglenesen ) elektromos szivattyú beépítését javaslom .

      Engem szívatott már meg nagyon csúnyán üzemanyagszivattyú : kézzel nyomkodva jött a nafta . A motor ( szintén LDW502 ) egyébként kifogástalanul indult , de a kerékpárosok is megelőzték a mopedet ,ha pedig bemelegedett valamennyire ( 2-3 km után ) akkor már alulról verte a 40-es tempót , de nagyon gyenge volt . A hiba elektromos üzemanyagpumpa beépítése után szűnt meg . 

       A levegősödést a visszavezető ágba épített átlátszó csődarabbal fülelhetjük le . 

 

Előzmény: Greg34 (49768)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49774

Nem innen közelíteném meg a problémát .

Egy elfogadható állapotú dízelmotornak jó akkumulátorral és normál , kúton tankolt ( tehát nem sütőolaj-fáradtolaj-spiritusz egyveleg ) üzemanyaggal enyhe fagyok idején is jól kell indulnia minden különösebb hókusz-pókusz nélkül . Az indítási nehézségek gyakori oka a gyenge kompresszió -- persze ehhez megfelelő indítási fordulatszám szükséges . A nyögvenyelős forgatást jobbára a gyenge aksi , vagy a főáramkörben előforduló kontakthibák okozzák , illetve maga az önindító lehet a hunyó . Olajdermedésből eredő indítási nehézségeket én nem emlegetnék olyankor , ha még az összes szőlőt nem szedték le . Ahogy az üzemanyag dermedése sem jellemző .

         Ha a dízelmotor elhasználódásából adódóan nehézkesen ( vagy sehogy ) sem indul hidegben és nem tudják-akarják megjavítani ( fúrás )  akkor szoktak a hűtőrendszerbe ( vízkörbe ) villamos előmelegítőt építeni .

Viszont a nehézkes indítás nagyon gyakori oka az izzítás hibáiban keresendő , ugyanis a műszarfalba beépített gyári visszajelző inkább a megtévesztést , mint a tájékoztatást szolgálja . A legtöbb járműtulajdonos ugyanis úgy értelmezi : a jelzőlámpa az izzítás tényleges meglétéről tájékoztat . Ez logikus is lenne , de ezzel szemben ez csak az időt jelzi , a hőfok függvényében -- közben persze izzít a technika , ha éppen rendben van . Kialakítástól függ , hogy a lámpa elalvásakor az izzítás is megszűnik , vagy továbbra is fűti a gyertyákat . A gond az , hogy akkor is világít a " malacfarok"  ha a gyertyák kiégtek , vagy egyáltalán nem kapnak áramot -- pl. biztosíték kiégése miatt . 

         Gyorstüzelő módszer , ha egy vezetékkel áramot viszünk közvetlenül a gyertyákra : elé rászorítani a drót végét a gyertya végére ( vigyázzunk : az érintkezés helyén felforrósodhat )  elszámolni 10-15-20-ig , majd eldobni és beugrani a fülkébe indítózni . A Lombardinik gyertyái nehezen hozzáférhetők , japán motorok ilyen szempontból kedvezőbbek .  A Lombik esetében a bevezető kábel csatlakozását helyezzük áram alá . Ha érintéskor nem tapasztalunk szikrázást akkor mindkét gyertya kiégett , bár ilyenkor a mopedautók  kamrás motorjai hidegen általában beindíthatatlanok .  A legalattomosabb hiba , ha az egyik gyertya száll el , mert olyankor szikrázás van , de a beindítás keserves vagy lehetetlen . A szétszedés nélküli vizsgálati mód az áramfelvétel mérése , de ehhez megfelelő eszköz ( egyenáramú lakatfogó ) szükséges . Azon felül még így is estem már pofára : az áramfelvétel rendben volt , de a gyertyák mégse . 

         Ha a drótos módszerrel indul a gép , akkor meg kell keresni az izzítási rendszerben a villamos hibát . Én a magam részéről legjobbnak a nyomógombos kézi izzítást tartom . 

A legbiztosabb ha kitekerjük a gyertyákat és áram alá helyezve őket ellenőrizzük .

Ha kivettük a gyertyákat és valóban izzítanak , és valóban kapnak áramot a motorba szerelve is -- ha továbbra sem röffen a verda : akkor lehet a többi hibát gyanúba hozni . 

Nehézkes indítás okozhat még az üzemanyagellátási nehézség . Vagy a pumpa nem szállít ( ezt ejtőtartályos vizsgálattal zárhatjuk ki ) , vagy levegősödik a rendszer , és esetleg kissé vissza is enged . Ezek ellen is jó az ejtőtartály ( nem ezzel járunk , csak a hibát keressük vele ) illetve ha a visszavezető cső egy részét átlátszóvá tesszük . Jegyzem meg levegőt az üzemanyag a nyomott oldalon is fel tud venni -- bármilyen meglepő . 

      Akkor nézzük az önindító gondjait :

Rámérünk az aksira  ( a voltmérőt magába az ólomsaruba bökjük be ) és közben indítózunk --  ez kétszemélyes műfaj . Ha a feszültség indítózáskor  nagyon leesik ( akár 10 volt alá ) akkor akksival van gond : vagy töltetlen vagy megpurcant . Ha a feszültség keveset esik de az önindító alig teker akkor valami kontakthibánk van , tegyük át a voltmérő egyik tapogatóját a vezetéksarura , bökjük bele a vezetékbe -- "gyalogoljunk" el az indítómotorig , a másik póluson úgyszintén . Amikor átlépjük a kontakthibát akkor ugrik a feszültség is . 

És itt a klasszikus főáramkörű hibakeresés -- az elv egyszerű , a vastag vezetékkel párhuzamosan kötünk egy voltmérőt , vagyis a negatív saruba bökjük a voltmérő egyik tapogatóját , majd UGYANABBA a pólusba az önindítónál a másikat . Ép áramkör esetén indítózáskor nem mérhetünk feszültséget , de ha kontakthiba van a, akkor az áram "menekülőútként" a voltmérőn megy keresztül . Durva esetben még próbalámpával is vizsgálható a hiba  : 

 

Előzmény: Greg34 (49763)
Mnagy Creative Commons License 2022.09.26 0 0 49773

Nekem még a régi 400-as van ahhoz a kívül is bordás szíj való, aminek a belsejébe nincs kimarva a csapágy helye és ez 30mm széles. Nem kell kicserélned a szíjat, ha nem akarod, lehet azt használni szakadásig. Minél kopottabb a szíj annál lassabb lesz a kis gép. Mostanában vettem új szíjat, ez nem a számomra megszokott hanem sima külsejű német gyártmány ez is 30mm széles.
"EZT" használtam több darabot, "EZT" kaptam vettem nem rég.

Előzmény: gyula.59 (49772)
gyula.59 Creative Commons License 2022.09.25 -1 0 49772

T Mnagy!

Köszönöm a választ. A szíjon látható cikk szám:aixam 3hp23 .Elkezdtem keresni hol lehet kapni,az egyik külföldi oldalon ahol méretek is meg vannak adva,  azt írják,hogy ez 29mm. Nem tudom,te is ezt a szíjat használod e.

Mnagy Creative Commons License 2022.09.23 -2 2 49771

30mm, de az aixam feliratosnak újan ilyen a keresztmetszete:

Az a kis kopás nagyjából 30 ezer kilóméter alatt alakul ki, legalább is nálam, most tettem fel a hatodik szíjat ugyanarra az aixamra 8 év alatt, tehát van tapasztalatom róla.

Előzmény: gyula.59 (49769)
i'mfedup Creative Commons License 2022.09.22 0 0 49770

Kedves Fórumtagok!

 

Tervezem egy '99-es AIXAM 400 megvásárlását. Kormos a hengerfej bal oldala szemből nézve, de a kipufogó környéke nem. Lehet ez a hengerfej vagy a tömítés hibája?

 

Mire érdemes figyelni összességében?

 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

 

Üdv: Péter

 

 

gyula.59 Creative Commons License 2022.09.22 0 0 49769

Az új szíj milyen széles?

Greg34 Creative Commons License 2022.09.22 0 0 49768

Sziasztok! Most nem magam miatt írok, hanem egy debreceni mopedautós kért meg hogy érdeklődjek itt, mert senki nem tud neki segíteni. Van egy Microcar Virgoja. Azt mondja hogy nem indul, illetve ha indul is akkor 10mp.-et jár, és ennyi. Mi lehet a probléma? Tudom így nagyon nehéz, de.. hátha egy pár jó ötlet jön. :)

Mnagy Creative Commons License 2022.09.22 -1 0 49767

Az a 29mm az aixam feliratos szíjnál nagyjából 5Km sebesség külömbséget jelent, és ami a rosszabb belül a bordák közt ilyenkor már ott vannak a repedések. Nem biztos, hogy hibát kellene keresni, gyárilag 45Km/h a végsebesség. A variátor távtartókon kívül a motor fordulatot is korlátozzák 3200 Rpm. Nálam a fordulat állító csavaron 1.5 fordulatot kifelé tekerve lett meg a 3600 Rpm, de ezen a motoron még megvolt a gyári összekötő drót a csavarokon. SZERINTEM!

Előzmény: gyula.59 (49766)
gyula.59 Creative Commons License 2022.09.22 0 0 49766

Mivel lenne érdemes kezdeni a hibakeresést?

Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.21 0 0 49765

Akkor az áttétel nagyjából rendben van , valahol a motornál lesz az alacsony teljesítmény oka .

Heves megye  -- sajnos arrafelé nincs kapcsolatunk , és tőlünk eléggé messze esik .

Előzmény: gyula.59 (49764)
gyula.59 Creative Commons License 2022.09.21 0 0 49764

T Bakancs4!

A szíj szélesség 29.0mm,rajta aixam felirat olvasható, szíjtárcsa felső pereméig felfut.Heves megyében található.

Greg34 Creative Commons License 2022.09.20 -1 0 49763

Érdekes amit írsz. Az izzítási hosszáról. Mikor ez történt nálam, akkor az izzítás visszajelző "malacfarok" sokkal rövidebb ideig próbálkozott az izzítással. Mintha nem, vagy csak alig lett volna izzításom. Biztosítékot megnéztem, de ép. Mikor indítottam ennek rendje módja szerint nagyon nyögvenyelősen, s lassan is forgatott (remélem az önindítóm nem döglődik, de akkor mintha dermedt olajtól szenvedett volna, olyan vontatottan indult. Akku szinte új.) Borzasztó kínszenvedés árán elindult többszöri nyüstölésre. Lefőttem, mert egy egész kis "festőbrigád" várta farkas éhesen az ebédet, amit én vittem. :D A magam megnyugtatására tankoltam MOL EVO + prémiumot rá, 5 litert.. A hőmérséklet tartományi garancia a nyári gázolaj folyós viszkozitására + 5 fok.-ban van megadva. S bizony sajnos így szeptember közepén nem igazán jellemző mód, de ma is +4 fok volt a nagyerdő melletti kietlenebb szabadabb területeken. Mindezek mellett most már én is azt mondom hogy a problémám nem emiatt volt, ugyanis most már az izzítási időtartam a szokásos módon hosszan kitart, kétszer ráhúzom a (fő)izzítást, amit most jó hosszan kitart., utána én nem szoktam megvárni az utóizzítás végét is, amit az akkujel felvillanása, és egy sippanás jelentene, és nem azt mondom hogy pöcc.-röff, mert így is kehet kicsit, de simán indítottam elsőre... érdekes anomália. Ami nem túl megnyugtató, mert ha valamiért kihagy az izzítás, az azzal fenyeget hogy 0 fok alatt bárhol otthagyhat a gépezet. Nézelődtem, vannak amúgy különféle idehaza tiltott melegítőeszközök, pl olyan is ami olyan mint egy matrica, felnyalod az olajszűrőre, adj neki villanyt és melegít. :D Van ennek 230V-os változata is, nem is drágán, de idehaza ezen eszközök tűzveszélyességükre hivatkozván nem engedélyezettek.

Előzmény: Bakancs4 (49762)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 49762

Ez szerintem sem az üzemanyagtól van -- pár fokos hőmérséklet-csökkenés inkább okozhat ilyesmit . A saját kocsimon is észrevettem , hogy mennyivel hosszabban kell izzítani az utóbbi napokban -- én ugyanis nem szoktam végigvárni amíg elalszik a kontroll-lámpa , hanem a kitapasztalt idő után indítok . 

Ha valaki normál kútnál tankol akkor különösebb adagolgatásra szerintem nincs szükség . A benzin hozzákeverést -- pláne szeptemberben -- nem tartom indokoltnak . 
Arról én is hallottam , hogy kevés ( talán  1 % , vagy kevesebb ) szintetikus 2T olajat kevernek  a gázolajba , adagoló kenés céljából . Ártani biztos nem árt , de mopedautóban bizonyított  adagoló-kopással még nem találkoztam . 

A jó indíthatóság és füstmentes járás titka a megfelelő kompresszió és izzítás , a megfelelően beállított adagoló , szépen permetező porlasztócsúcs ...

Előzmény: Greg34 (49758)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 49761

Én a Yanmaroknál eddig valami kerek légszűrővel találkoztam , valami Renaulttal egyezik . Létezik szétszedhetetlen és cserélhető betétű változatban is . 

 

 

Ez a bontható változat : 

 

 

Ez meg a fix : 

 

 

Üzemanyagszűrő : 

Előzmény: Metcal (49753)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 49760

mert talán hétvégén elviszik a hondát

 

A korábbi bejegyzésedből úgy értelmeztem , hogy a két masina ( A Honda és a Microcar ) egy ideig párhuzamosan lesz . Az szerencsésebb lett volna .

 

műszaki vizsga időpontot nov. 8-ra kapott az eladóm , küldte róla az értesítést . Nem értem , ez valami klgs műszaki ?

 

Nem a szokásos időszakos vizsgálatról van szó , amit bármelyik arra jogosult szerviz elvégezhet . Itt egyedi forgalomba helyezés történik -- a népnyelv ezt hívja berendszámozásnak -- amit kizárólag a Kormányhivatal vizsgabázisán végezhetnek el . Ők egyrészt leterheltek , másrészt monopolhelyzetben vannak , egy-másfél hónapra adnak időpontot . Cserébe a műszaki vizsgát bőven a piaci ár alatt végzik , potom 3.090 Ft-ért .

 

A GP 80W90 olaj a váltóba kell ?

 

Igen .

 

Én olyat olvastam valahol , hogy abba 0,8 l  5W40-et kell tenni .

 

Az a motorolaj lesz . Bár a mennyiség ( a 0,8 liter ) a váltóra utal , a motorba több mint másfél liter megy .

 

Az üzemanyagot azért cserélném le , mert vagy 3 éve áll a kocsi , nálam is talán egy év alatt fogy ki a tankból . És esetleg indítási gondot okozna télen .

 

Nem okoz .

 

Ezekhez a motorokhoz nem kell télen valamilyen adalék a dermedés ellen és a biztosabb induláshoz ?

 

Nem kell adalék . A télen  árult üzemanyagba a forgalmazó belerakja . Ha valaki nagyon aggódik ezen akkor tankolja a drágább ( prémium ) gázolajat -- ha valóba olyan alacsony lesz a futásteljesítmény , mint írod akkor nem okoz különösebb anyagi terhet .

 

A légszűrő amit a képen látsz az Yanmar tartozék ?

 

Légszűrőről nem tettem fel képet .

 

 

Előzmény: Metcal (49753)
Mnagy Creative Commons License 2022.09.19 0 0 49759

Mikor még ifák jártak mínusz 10-20 fokban, akkoriban volt szokás a "benzinezés" azt a gázolajat még meg lehetett gyújtani gyufával.....de, ha már írok, működik az izzítás?

Előzmény: Greg34 (49758)
Greg34 Creative Commons License 2022.09.18 0 0 49758

Sziasztok! Valamelyik nap (csütörtökön) nem is tudom miért, talán mert az esett útba, de eltértem a MOL.-os tankolástól én balga, LUKOIL-nál tankoltam egy teherautós kútoszlopról. Másnap már nehézkesen indultam. Azóta ha egy napot áll, tényleg sokat szenved mire elindul. Melegen hibamentesnek mutatkozik. Létezik hogy dermedtebb a gázolaj? Ha jól tudom mindenki a MOL.-tól vásárol, nem szabadna különbségnek lennie. Illetve kinek mi a véleménye a 10% benzin hozzáadásáról, dermedés orvoslásnak céljából? Hallottam régi öregektől.. Most hogy azért nagyot zuhant a múlt heti 20 fokos éjszakai hőmérséklet.. +4 +7-re kb, érdemes-e kipróbálni, nem okoz-e kárt? Magyarországon 2 körön téliesítik a gázolajat szeptember 15, és november 15-e után elvileg. Hallottam olyasmit is hogy van olyan is aki szintetikus 2T olajat tesz az üzemanyagrendszerébe, hogy kenje az adagolót, és egyéb alkatrészeket.. kinek mi a véleménye az ilyesmikről, esetleg ki az aki próbált már bármit is a könnyebb hidegindítás, illetve füstmentes járás érdekében.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.18 0 0 49757

napokban megyek hozzá,azért leellenőrizzük,és segítek lemérni a szíj szélességét,

 

Egyébként helyileg hol ( melyik országrészben ) található a jármű ?

gyula.59 Creative Commons License 2022.09.17 0 0 49756

T Bakancs4!

Köszönöm a hozzászólást! Édesapám elmondása szerint az említett meghajtó szíj felfutását ellenőrizték a szomszéddal,aki a látottak alapján jutott arra a megállapításra,hogy a fojtást már eltávolították belőle (felfutott teljesen). A napokban megyek hozzá,azért leellenőrizzük,és segítek lemérni a szíj szélességét,aztán jelentkezem.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.17 0 1 49755

Autójának a gondja,hogy lejtőn lefelé sem tud begyorsúlni, szigorú 49 a vége,sík terepen 47, úgy érzi valami „megfogja,leszabályozza”.Ha emelkedni kezd az út teljesen letompul. Nem száguldozni szeretne,de attól tart valami műszaki gonddal adták el neki az autót, folyamatost morog,hogy nem lehetett főúton kipróbálni mikor lefoglalózta,mert nem volt még rajta rendszám. Szomszédja annyit tudott megnézni,hogy a hajtás szíjnál a folytást már valaki kiszerelte belőle,

 

Hmm .... hmm... Nehéz ügy . Egy mopedautó motor és a variátor beszabályozás a távgyógyítás keretében körülményesen hajtható végre . De azért nézzük .

A mopedautók végsebességét nagy vonalakban három fő tényező befolyásolja :

  • -- a motor (maximális) fordulatszáma
  • -- a motor teljesítménye
  • -- a végáttétel

A fordulatszámot egy dízel esetében nehéz mérni , speciális eszköz kell hozzá -- ha ilyen nincs akkor ezt a lépést kihagyjuk .

A motor teljesítménye még ennél is nehezebben vizsgálható , csak következtetni lehet . Mivel a mopedautók hatóságilag korlátozott sebességű járművek , ezért ennek a műszaki megoldásaiból indulhatunk ki . Ezeknek a járműveknek a végsebességét nem a teljesítmény korlátozza , hanem a motor fordulatszáma és a végáttétel . Ez azt jelenti , hogy a motor nem optimális fordulatszámon és áttétellel halad a végsebességnél --  ami egyben utazósebesség is . Mindez értelemszerűen olyan masinára vonatkozik , amiben benne van még a hatóságilag előírt gyári fojtás . ( Jegyzem meg : pontos "j"-vel írandó , mert nem a folyik-folyás a szótő , hanem a fojt ( népiesen fujt ) ige .)

A végfordulatszám a dízeleknél jól kordában tartható , a regulátor nem engedi tovább nőni még alacsony terhelésnél ( lejtő ) sem .

Vagyis a motorteljesítmény alapján a jármű tudna gyorsabban menni , ha azt az áttétel lehetővé tenné . Egy gyárilag fojtott masina fölöslegesen pörög , ez ugyan nincs jó hatással a fogyasztásra és az élettartamra , viszont a jármű alig lassul vissza a kisebb emelkedőkön .

A fentiekből következik : ha a jármű nehezen éri el a végsebességét , illetve a kisebb emelkedőkön is aránytalanul belassul akkor a motor gyenge . Ennek sok oka lehet : hibás beállítás ( adagoló ) , kopás , dugulás .

Az áttételek  ellenőrzése valamivel egyszerűbb : ha a szíj mérete megfelelő ( nem túl hosszú vagy rövid , illetve nem kopott túl keskenyre )  akkor elég annyit megnézni , hogy üresben pörgetve a szíj kimegy-e a primer tárcsa szélére ?

Hát első nekifutásra talán ennyi .

 

gyula.59 Creative Commons License 2022.09.16 0 0 49754

T hozzáértők!

Nem rég került idős édesapám bírtokába egy ilyen 15 éves Aixam autó. Sajnos egyik szomszédjának autóján kívül nincs ismeretünk. Autójának a gondja,hogy lejtőn lefelé sem tud begyorsúlni, szigorú 49 a vége,sík terepen 47, úgy érzi valami „megfogja,leszabályozza”.Ha emelkedni kezd az út teljesen letompul. Nem száguldozni szeretne,de attól tart valami műszaki gonddal adták el neki az autót, folyamatost morog,hogy nem lehetett főúton kipróbálni mikor lefoglalózta,mert nem volt még rajta rendszám. Szomszédja annyit tudott megnézni,hogy a hajtás szíjnál a folytást már valaki kiszerelte belőle,ő ajánlotta ezt a közösséget hogy biztosan tudnak segíteni, hol kell keresni a hibát,hogy még lejtőn lefelé sem tud begyorsúlni.   köszönettel!

Metcal Creative Commons License 2022.09.13 0 0 49753

Köszönöm a segítséget .
Megyek és veszem az olajat , szűrőt , hűtőfolyadékot , mert talán hétvégén elviszik a hondát , Almádiban semmit nem kapni . A veszprémi vásárlás pedig autós .

Bár most felfüggesztették a készülődésemet : műszaki vizsga időpontot nov. 8-ra kapott az eladóm , küldte róla az értesítést . Nem értem , ez valami klgs műszaki ? Mert egy szokásosra 1-2 hét a várakozás .

A GP 80W90 olaj a váltóba kell ? Én olyat olvastam valahol , hogy abba 0,8 l  5W40-et kell tenni .

Az üzemanyagot azért cserélném le , mert vagy 3 éve áll a kocsi , nálam is talán egy év alatt fogy ki a tankból . És esetleg indítási gondot okozna télen . Ezekhez a motorokhoz nem kell télen valamilyen adalék a dermedés ellen és a biztosabb induláshoz ? Nekem mindig benzines autóm volt .

 

Üza szűrő és légszűrő majd akkor , ha látom milyen van benne . A légszűrő amit a képen látsz az Yanmar tartozék ? Vagy a Microcarhoz köthető ? Tisztítható ? Én 17000 Ft-ért láttam valahol a neten .

Előzmény: Bakancs4 (49752)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.11 -2 1 49752

A folyadékok cseréje jó ötlet -- ha van aki meg tudja csinálni . Én Yanmar motorba a lentieket tettem .

Az üzemanyagot szerintem nem kell háborgatni , az úgyis hamar átcserélődik . Bár találkoztam olyannal , hogy valami kocsonyás anyag kivált a tartályban és eltömte az üzemanyag útját . Ennek az volt az érdekessége , hogy pár hónappal korábban egyéb ok miatt levettem a tartályt és akkor át is mostam : vagyis ez a babszemnyi kocsonyás valami ott a tartályban keletkezett viszonylag rövid idő alatt . Üzemzavar okozott , hibakereséskor jutottam el a tartályig . A tulajdonos normál módon kutaknál tankolt , nem étolajozott vagy ilyesmi . 

Az üzemanyagszűrő beszerezhető a mopedautós vonalon , olajszűrő is , bár ez utóbbival a normál autóalkatrész-kereskedések is szolgálhatnak . 

Ha valóban annyi a futásteljesítménye a kocsinak ,mint írják akkor sok bütykölgetnivalód nem lesz rajta -- nem kell annyira túllihegni a dolgot . 

 

Előzmény: Metcal (49741)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.09 0 0 49751

Sokan vannak , akik egyetlen járműre többet fizetnek .

Az egyesületünk lakókocsija eddig valami jungtimer kategóriában volt , de mint 750 kg-nál nehezebb vontatmányt erőst megdrágítottak . Az eddigi 7 ezerről felment 30 ezer fölé . Ezért most váltottam , és normál piaci alapon is le tudtam menni 10 ezer alá .

 

Előzmény: Malaguszti (49749)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!