Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Ha nagyon szétmegy aszilent szétverheti a lengőkart vagy elrohadhat annyira a belseje, hogy nem úgy áll meg benne az új mint kéne. Mondjuk. De a szilent a lényeg ebben az esetben valóban! Ezért érdemes volt korán kelni! :D
Hmmm.. alsó lengőkar az miért számít kincsnek? Én épp azon gondolkodom, h a roncsból érdemes-e kitermelni a használt lengőkarokat is.. mert annak nem szokott baja lenni, csak a szilentnek. Vagy tévednék?
A hátsó lengőkarok sajna szét vannak rohadva, azon nincs mit gondolkodni :(
Huhh.. hát én nem mertem szétszedni, amikor kint volt a váltó. Pedig egy nyelestengely csapágy csere lehet h megoldotta volna a bajomat :) Szerencsére a féltengelyeknél nem volt gond.. de ha már motor-váltó csere lesz, akkor én sem szeretnék utána egy csepp olajat sem látni alatta :)
Amúgy engem már ért kellemes meglepetés autósboltban.. egyszer szombat délben derült ki, hogy sürgősen főtengely szimmeringre lenne szükség a GSAhoz.. és csodák csodájára, itt a "vidéki" autósboltban pont volt egy pár. Teljesen meglepődtem rajta :))
Hmm.. nem foglalkozik ez a bolt véletlenül alkatrész postázással is?
Elírtam mert a bolt FAG bolt. :) De a többi mind igaz és jó!
Amit tudtak szerezni az 17.5x34x8x15. Amit kivettem 17.5x34x8x13. Készítettem képet a brutális eltérésről! Szerintem jó lesz. A féltengelyhez valókat már be is ütöttem a helyére. Bőven elfért az 1 mm-el szélesebb is. Szerintem ez is jó lesz. Cserélem majd a nyelestengely végén lévő csapágyat is természetesen. Meg a reteszgolyókat mert rozsa általi bemaródásokat véletem rajtuk fölfedezni. Ez 3db 7,5 mm-es acélgolyó ugye.
Cserélnék kuplungszerkezetet lendkereket és kinyomócspágyat is ha a Kovács Autónál az eladó nem kérdezett volna vissza hogy: Bitos ez a tipus?
Régebben eldurrant volna az agyam most csak annyit mondtam, hogy: Igen! Nincs? De kááár! Viszlát!
A szimmerigekkel nem hiszem, hogy gond lesz. Az anyagok bírják az olajat. Jók lesznek! :DAz áruk azt mondom, hogy igen baráti. A legdrágább is ezerpárszáz forint volt. Ekkora bontásnál ez nem tétel. Nem lesz olajszag meg kosz. Öntözgetés, idegeskedés... :D
Egyébként eljutottam addig, h a kertben türelmesen várakozó piros GSA Special földi maradványainak megadjam a kegyelemdöfést.. Ha valakinek szüksége van valamire akkor nagyon szívesen segítek..
A bontott cucc bázisomban is készülök selejtezni, a tesóm annak idején szorgalmasan gyűjtögetett mindenféle bontókból, és az autójával megkaptam a "batyut" is. Sokminden van amiből feleslegesen sok van már (pl lemezfelni, hengerfej, első lengőkar, féltengely, motorburkolat, hidraulika cuccok, műszerfal alkatrészek, üvegek.. csak így fejből).
Woww.. ismerettséggel megy a dolog, mint ahogy ez szokott lenni :)
Nekem vmi vízszivattyú szimmeringet adtak anno ebben a méretben.. és beletettem, mert másik bontott váltóban is ugyan azt találtam.. de végül nem vált be.
Lehet h nem a szimmering volt a rossz, talán a nyeles tengely van megkopva, vagy a csapágya lóg már nagyon.. nem tudom. Még azóta nem szedtem szét, de eregeti az olajat a nyelestengelynél rendesen.. vagyis rendellenesen :(
Előbb-utóbb motor-váltó cserét kell csinálnom, mert sajna a motor is villogtatja az olajnyomás lámpát alapjáraton, meg ez sem európai megoldás h 1-2000 km-enként utána kell tölteni az olajat a váltóba :(
Szóval ha tudsz szerezni ilyen szimmeringeket, akkor érdekelne.. h mire eljön az ideje, minden szükséges cucc kéznél legyen. Anyagilag mennyire volt megterhelő a dolog?
Kedves bxmpisti! Ne vegyétek magatokra! Nekem egész egyszerüen nem volt kedvem egyedül autókázni. :( Beszélek hozzá így is eleget! :) Sajnálom a talit tényleg.
Kedves Tiber 78! Van egy ismerősöm itt a szegedi SKF boltban. Ő szokta beszerezni ezeket. Meg a hátsó kerékagy csapágyat is! :) A méret egyezés a szimmering esetében nem 100%-os. A korántsem biztos, hogy eredeti bontottnál 2 mm-el hosszabb. Ami nem biztos, hogy baj mert legalább nem ugyanott fog futni mint előzőleg! :) Tegnap elvittem a fétengely szimmeringet is. Ebben az esetben sincs tökéletes cseredarab. Porvédős változat van (nincs gyakorlati jelentősége, sőtt plusz pereme van ha úgy tetszik) és itt a szélesség nagyobb vagy kissbb 0.5 mm-el. Úgy gondolom ez elhanyagolható. Illetve látta a gépben, hogy pont ez a méret volt valamikor abban az üzletben... ez elég karcsú valjuk be őszintén. Szerintem el fog férni! :)
Ami érdekes lehet, hogy DDR gyártmányú csapágyakat találtam a féltengelyeknél ebben a váltóban. Márcsak ezért sem lehetek biztosak a benne lévő méretek hitelességét illetően. Ha ezt összerakom és szétszedem a másikat, többet tudok majd.
Nem sokon múlott. Mi majdnem ott voltunk, csak az utolsó pillanatban másképp alakult a hétvégi programunk. Eléggé el voltam keseredve miatta, hisz a repülőmúzeumot is már rég szerettem volna megnézni. Bár a többiek felé nem túl szép ezt írni, de az hogy egyik GS/A sem jutott el némileg enyhíti a fájdalmat, mivel eddig azt gondoltam, hogy csak mi maradtunk le.
Aquabat, honnan sikerült nyelestengely szimmeringet szerezend? Előbb-utóbb nekem is kellene, de csak helyettesítő megoldásokat tudtak ajánlani, gyári "csőrös" szimmeringet nem találtam sehol.
Szépek voltak! Az egész napunk hibátlan volt! Voltunk a rakparton is, kiállítás után ettünk, aztán mentünk a Ring Autósmoziba. Beszélgettünk, nagyon sokat röhögtünk! :D Szuper volt!
Értem, hogy mit mondasz. Ha meszebb megyek egy láda alkatrészt meg szerszámot még berakok, de inkább megyek vele! Utazok! Ha megál hát megáll benne van a pakliban. Az is élmény! :D
Egy kép amit a múltkor raktunk össze a cimborámmal. Én így hajtom!