Tisztelt Endrebá!Igen rajta van az adattábla.Szép sorban leírom ami azon van.HOFHERR PETRÓLEUMMOTOR.Gyártja:Kismótor és gépgyár Budapest XI. Fehérvári u 50.Tip:MIA Szám:30148 N=5 le n=1000f/perc. Tudomásom szerint ez 450ccm-es Ha dobsz egy mailcímet tudok küldeni fotót ha ide most nem sikerül feltennem!
Ejjjde káár, hogy Kunfehértó olyan messze esik tőlünk... Mondd csak kérlek : van ennek a MIA- nak gyári sorszámos táblája...? Ha van, milyen adatok szerepelnek rajta?
...errefelé akad azért elvtársad.... otthon meg teljesen természetes hogy nem lelkesednek a hobbidért...méxerencse hogy elfogadják - képzeld milyen amikor haragszanak érte...
Sajnos a közelben nekem nincs nagyon olyan emberke, akivel ezeket a dolgokat megtudnám beszélni. Erre valóban igen jó ez az internet, s persze a fórumok. Igazán több olyan jóismerősöm s barátom lett ezzel a segitséggel. Volt olyan, akivel majd egy évig leveleztünk, mire személyesen is tudtunk találkozni. De ez nem baj. Igazán ebben a világban nagyon nagy szó, ha egy igaz barátja lehet az embernek. Sajnos sokszor jobban számithat rájuk az ember, mint a családtagjaira, testvéreire. Meg persze az sem mellékes, hogy hasonló az érdeklődési körünk. Ezeket a dolgokat a nejemmel s a gyerekekkel sem nagyon tudom megbeszélni. Őket igazán nem érdekli, csak elfogadják.
Üdv. sajnos még pontosan én sem tudom, milyen dolgok vannak az öregnél. Szerintem csak motoralkatrészek, de ki tudja. Majd kifaggatom mindenről. de ez vszinü csak jövő héten lesz. Majd megirom, mit találtam nála.
Nagyon egyszerű dolgot képzelj el.... ha leveszed a hátsó fedelet(tíz csavar...vagy nyolc...), látni fogod a hajtókar végét az olajszóró kanállal. Bal felől feljebb a vezérmű kerekeit is megnézheted - ha a hajtókart úgy állítod akkor belátsz a hengerbe is hátulról... Lámpával megláthatsz esetleges letört szoknyadarabot, illetve hallgatózva be tudod azonosítani hogy honnan jön a fémes hang...
Nolátod erre valók ezek a topikok, hogy így távirányítással belejöjjél a még ismeretlen dolgokba...
Megnéztem a kisfilmecskét. Hát magáért beszél. Gyönyörü gépezet, az biztos. Szépen rendbehozta a tulaj. A BL 12-es motorom volt önönditósra megcsinálva. Mint irtam, traktorban volt, mielőtt hozzám került. De én ugy vagyok vele,ugy szeretem ezeket a gépeket, ahogy annak idején megépitették s használták. Ha kurblizták, akkor in is ugy csinálom. Ha szivarral inditottak, akkor én is azt teszem. Igy az öninditózás s az elektromos izzitás az kizárt egy mozdonynál. Marad a kurbli s a szivar. Igaz kicsit csalok, mert nem papirt használok, hanem a téglagyárból kaptam pár méter zsineg szerü anyagot, amivel ők is izzitják a gépüket. Jól parázslik. de nem ég lánggal.
Köszönöm a választ. Kissé megnyugtattál. A vaterán van fent pár eladó dolgom. Vasuti témáju, nagyrészt. A hétvégén lejár pár dolog, amire már érkezett licitálás. Ugy néz ki, hogy összejön a pénz a 8 LE-s mibre. Képzeld , egy olyan embernél van, aki a 80-as években egy téglagyár kismozdonyait javitotta. Mikor bezárt a téglagyár, beindult a nagy értékmentés, vagy rablás. ki hogy nevezi. Neki pár motort sikerült kimentenie. Meg van jópár alkatrésze s szerszáma is. Megpróbálok megalkudni vele. Merthát ilyen lehetőségem sem lesz több a jövőben, az biztos. ---- Ma jöttek vonatozni. A polgármester az unokáival. Előkészitettem a mozdonyt. de mikor a motort elinditottam, elég kemény kopogás hallatszik a motorból. Nehéz kiszürni honnan jön a hang. De mintha kalapáccsal vernék, ugy kopog. nem tudom mi lett vele. Ezelőtt mikor használtam, még semmi baja sem volt. Olyan, mintha a motor hátuljából jönne. De a nagy vastömb igazán vezeti a hangot. S mikor honnan hallgatom, ott zörög. ezért is jó lenne rendbetenni a másik gépezetet, mert igy nem nagyon akarom használni. Csak az a furcsa, hogy idáig semmi előjele nem volt. valami elszabadulhatott benne? Vagy nem tudom. Belülről még nem nagyon ismerem a motort. Még nem volt szerencsém sem szükségem arra, hogy szétszedjem. Lehet hogy itt lesz a lehetőség,
...dehogyis zavarunk... ez egy üres sufni egyelőre, viszonylag mozgalmas múlttal. Én is itt kezdtem a barátkozást kicsit több mint másfél éve... aztán már mekkora társaságot szerveztem össze a Kisflex és Trafópálcán... :-)))
Ez az indexes fórum igazán nem piac, hanem társalgási lehetőség. És konkretno ez egy olyan, ahol a kiskaliberű stabilos tulajok mesélnek egymásnak üzemeltetési tapasztalatokról, szerelési jótanácsokról... ezért nem kapsz liciteket a motorokra... Akinek itt folyik a nyála utánuk, annak biztos nincsen rá annyija... vagy semennyije se... mióta láttam, hogy ez a szépség is MIB- bel megy, azóta én is kicsit gondolkozom a csereberén, de fűrészelni elegendő a kisMIskA...
Üdv Köszönöm a szives invitálást. Ha arra járok, ki fogom használni a lehetőséget, s kitérőt ejtek arrafele. . De hogy mikor???----Nagyon elkalandoztunk a stabilmotoroktól. Szeretném megkérdezni tőled, hogy szerinted egy ilyen motorért mennyire reális egy 30 ezres ajánlat? Azt hittem több érdeklődés éesz miattuk. De igazán nem nagyon érdeklődött senki. Az ár sok, vagy nem nagyon eladhatók ezek a gépezetek. Vagy még nem talált rá a hirdetésre, akit érdekelne is. Gondolom Te járatosabb vagy benne, mint én. Régebben nézelődtem én is ilyen motorok után. Igaz akkor BL 12-est kerestem. Volt ajánlat 20 ezerért, de volt 150-ért is. Én végülis azért adtam meg ezt az árat, mert 50-ről indulna a 8 LE-sre az alku. Segitségedet előre is köszönöm. Azt szeretném még kérdezni, hogy a fórumon nem nagyon zavaró a levelezésünk? esetleg emailben nem lenne jobb?
Ki gondolta volna, hogy közös ismerőseink is vannak. Volt még két fiu a tanfolyamon. Az egyik Korcsmáros vezetéknevü ha jól emlékszem. A negyedik fiu neve most nem jut eszembe. Van tanfolyamképem, majd előkeresem. Kanizsához közel, Molnáriban vannak rokonaim is. Anyu testvére lakott ott. sajnos balesetben meghalt. 3 Gyerek s egy feleség maradt utána. Hozzájuk szoktam menni Kanizsán keresztül.
...opppá... egyre több a közös ismerős... :-))) Pláne hogy a kazsinai hőközpont is a közös ismerősök között van... ugye az kiégett? Mééghogy a Pulai... az valami hihhhetetlen figura még mostanság is... pedig már sokat komolyodott...
Valóban ilyen motor van a mozdonyban. A kisebb elférne, a teljesitménnyel lennének gondok. Mert azért egy mozdonykának azért kocsikat is kell vontatni. Meg igazán szeretném eredetiben megtartani ugy, ahogyan gyártották. Ezért ragaszkodnék a 8 LE-shez. ----- 1983-ban vizsgáztam Dizelmozdonyból Pécsen. Volt néhány Nagykanizsai tanfolyamtársam is. Pullai László, Grátz Ferenc. Ők ugy tudom még ott dolgoznak NKanizsán. Meghát ami egy szép emlék a Mávos időkből. Sajnos már csak emlék. A V43 1178 -as szili több éven keresztül volt a beo gépem. Imádtam azt a mozdonyt, annak ellenére, hogy villanygép. Sajnos már csak fütőgépként funkcionál. Igy már a vonalon nem láthatom többet. Néha 1-2 évente eljutok Kanizsa fele. Sosem hagyom ki, hogy meglátogassam szeretett mozdonyomat. Megsimogatom s emlékezem a szép időkre. Azt mondják egy szerkezetnek nincs lelke. Ennek a gépnek volt. Ezért is kerülhettem hozzá oly közel. Ahogy leminősitették fütőgéppé, én is eljöttem a Mávtól.
...nemcsak rokonlelkek, hanem rokon szakmák is kollégám, mert én is vezér vónék Sáskaországban, azaz Kanizsán... :-)))
Visszatérve a MIB- hez, találtam róla képet, a léxűrő azthiszem Zaporozsje, és eléggé dezodorigényes az indítása... nekem a szalagfűrészhez jól hozzáférhető ha indítok, fogalmam sincsen hogy a mozdonykádba elég- e az ilyen indulókészség. (...hogyarossebbe nem fér el a kisebb MIA a mozdonyban a MIB helyén...??)
Akkor csak rokonlelket vagyunk. A munkahelyem nekem is a nagyvasut. Mozdonyvezető vagyok. Igaz 95-től már nem Mávos. Mol Rt nél Bobózok Százhalombattán.A kisvasut csak a hobbym.
A Nyunyukát minden kisvasutbolond ismeri. Nekem is jó ismerősöm. Ugy látszik valahol minden gyüjtő találkozik . Nekem is vannak ismerőseim a téglagyári vasut kapcsán pl a Pecsétestéglásokkal is. Stb.