..igen, waterfall...mindazonáltal itt a felső manuált meg is kell billeteni, nem elég odacspni, az alsóhoz meg közben pumpálni kell lábbal hogy szóljon...szóval J.S. követőknek azért nem alkalmas...nem hiszem hogy L.F. hirhedt technikáját erre a trükkre is ki akarta volne terjeszteni... -V.
. egybeépített zongora és harmonium...Liszt ferenc építetett ilyeneket......a nyomok a Liszt Ferenc Múzeumba vezetnek...a virtuális sétával megtalálható egy ilyen (v:ugyanez)-rákoppintva 4 oldalas, 4-oldalas info-PDF
Választéknak betettem egy kis zengetőtagot is a normál méretű mellé alulra. A volt ezüst, eredeti hangszórójelű nagy tank erre a fekete vonalszintűre lett kicserélve. Matyoo elektronikája szépen meghajtja. Aztán most felcsavartam ezt a kicsikét. Érdekes módon zeng olyan hosszan a kis háromrugós, mint a nagy kétrugós tank. De természetesen gyorsabban "zizeg". A lényeg, teljesen jó, más jellegű. (annó az 1972-es Weltmeisteremben is ilyen kis zengetőtank volt, klassz volt)
Egyenlőre még kézi átdugdosós, de idővel kapcsolhatóvá teszem, ha már adott ez a lehetőség. Akkor mint a Legendben, -ott gombbal, itt kapcsolóval- lehet majd választani a "hall" és spring között.
Az egyik orgona Hammond német L/M100. A másikat hátulról sem tudtam beazonosítani, de valószínűleg az, kettévágva. Talán a Syrius, M103. https://fortepan.hu/hu/photos/?id=88128
Valahogy kimaradt. Szóval a Legenden ez a fajta Earlandes hangzás immár nagyon jól reprodukálható. 8888 3.P, +teljes ovdr. erős crosstalk. Igazi torz, koszos hangzás. De más hangfelvételek soundját is könnyű megtalálni.
Earland jó koncertfelvételét nem találtam a youtube-on. Live At The Bop Shop 1995. Rádiós közvetítés, melyben épp átcsúsznak félúton a következő évre visszaszámlálással. Hatalmas hangulat. Csak itt láttam:
George Melvin mint jó jazz hammondos, övé a főszerep! Nagyon szépen hozza a nagybőgős szerepét a lábbasszus hagyományos tonika rápufogtatásával. Különösen tetszenek a bezsúrogatásai. A Sumértime és a Misty is az elején ütős. Talán a dobos aki nem igazi partner, lötyög. A Mistinél Grovve Holmest is megemlítik, aki ezt a számot vezette be a Hammondra. Folytatva a a Days Vine And Roses-el, biztosra mennek, csak a dobszóló ne lett volna a végefelé. A zongora is hibátlan. Persze ilyen basszmenetre öröm rászólózni neki is. Aztán tisztelet JOS-nek, Back At The Chicken Shack. Ezredszer is, de ezek a jó számok, le is mentem a videót :-)
Nagyon érdekes a szénné torzított B3 hangja. Talán nem szándékos, de a hangerőhöz akkor, ott, ezt látták megfelelőnek. A 888 helyett A Charles Earlandre jellemző agresszívebb 8888+3.p+c3 beállításban játszik. Meg full és block. Ha nem látom, simán Earlandet tippeltem volna.
A Legend frissítése folytán ez a hangzás
Kár, hogy George Melvin a kíváló orgonista 2010 óta nincs köztünk.
Earland talán utolsó fellépése. Négy fantasztikus hammondos együtt: Earland, McGriff, Lonnie Smith, Johnny Hammond Smith.