nem jelzett hibát semmi, de arra amúgy se lehet adni, mert autószerelő barátomnál volt egy ugyanilyen 1.9dci, amiben az egyik hajtókar le volt kötve, karter se volt rajt, kuka volt az egész blokk, de poénból be lett indítva és az olajnyomás hibát jelző lámpa ugyanúgy kialudt. :D
az izzítógyertyák el voltak vékonyodva, első blikkre arra gondolt a szerelő, hogy lepottyant a hegye, az csinál zajt.
Amugy 4 db 50-es szöggel kilehet szedni akár bármelyik tanyán is a magnót :)
Nekem ugyan az a tipus és évjárat van.reggeli gyujtásnál nekem is csattog,de ha bemelegszik a motor,elhallgat.nem jelezte az olajnyomás problémát a müszeregység?és az izzitókkal mi volt?
A gyári cd-s rádiót nyugdíjazom, mert a kódkártya nincs meg, meg amúgy se tudom használni, mert hallgatható rádió állomás már nincs egy ideje az országban, cd-ket meg nem fogok irogatni 2016-ban. :)
Szóval a kérdéseim a következők lennének:
1. A 2 dines gyári rádiót úgy lehet kiszedni, hogy vastag drótot dugok a 4 pici lyukba és valahogy kihúzom az egységet?
2. Hol vegyek bele való keretet, amibe szabvány 1 dines rádiót tudok rakni, meg alatta legyen egy üreg, amibe pl. pénztárcát tudom tenni?
3. Végül azt szeretném megtudni, lehet-e még kapni olyan rádiót, ami együtt tud működni a multi kormánnyal? Anno emlékszem, a Kenwoodok ismerték az Opel rendszerét.
Régen írtam ide, de a mostani sztorit érdemes megosztanom.
2005-ös 1.9CDTI Vivaro, újan vettem, jelenleg 185ekm. Gyári akksit most cseréltem a tél miatt. Következő nap indítom, és égtelen kerepelés, csattogás a motortérből. Szerelő elvitte. Levette a hengerfejet, hátha elcsöppent az izzítógyertya. Azok tényleg oda voltak, de nem az volt a baj, hanem az, hogy nem volt kenés a hengerfejben. Olajteknő le, semmi olajsár, gyönyörű tiszta a motor belül. (10ekm-ként olajcsere). Az olajszivattyú adta meg magát. Még nem kaptam vissza a kocsit, részleteket nem tudok, de nagy baj nem történt szerencsémre. Jó, hogy otthon purcant ki, mert másnap meg 200km messzire akartam menni.
A 10W40 kinyírja a turbót.Sűrű az olaj.Nem adna elég kenést.Mentem olyan Trafic-kal amiben azt használtak.A turbónak olyan hangja volt mint ha mentőautóval mentem volna.A helyedben nem raknák bele.De majd Vargamunka megmondja a tutit,ha erre jár.
Sziasztok! Ha 300 000 Km körül van az 1,9 DCI motorba akkor is 5w 40 olajat kell rakni bele? Azt mondják körülöttem páran,hogy mivel ilyen sok van benne 10w 40 kell bele. Ti mit ajánlotok? Köszönöm.
A ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40-t vedd mert az a Renault jóváhagyásos olaj.
"Szintetikus technológiával előállított motorolaj benzin- és dízelüzemű RENAULT motorokhoz.
Specifikáció: ACEA A3 / B4 API SM / CF RENAULT RN0710/RN0700 Termék tulajdonságok ELF Evolution SXR 5W40 egy szintetikus technológiával előállított, magas teljesítményszintű motorolaj. Minden évszakban használható. Korszerű benzin- (többszelepes, turbófeltöltésű) és dízelmotorokhoz (szívó és turbófeltöltésű), személygépkocsikban és könnyű haszonjárművekben egyaránt. Minden vezetési stílus esetén alkalmazható, de különösen ajánlott sportos vezetés és nagy fordulatszámú használat esetén. ACEA A3/B,API SM/C,RN0710, RN0700 (kivétel dci motorok részecskeszűrővel (DPF vagy FAP)."
Előző olajcserénél szembesültem vele, hogy a régi néven már nem létezik az elf olaj. Most Elf 5W-40 EVOLUTION 900 FT 5L , 900sxr , fulltech LSX kapható pl a bárdinál. Mi is az ami ajánlott trafic 1.9 dci -be? Sajnos nekem ezek a NF,SXR,LSX rövidítések nem sokat mondanak.
A Bárdiban Mann-Filter olajszűrőben a W75/3-ast adták a W79-es helyett.A 75/3-as 1,5 cm-el kisebb.Felraktam mert a használtat nem akartam visszarakni.Hagyjam a cseréig vagy inkább cseréljem le és rakjam fel inkább a W79-est?A kis olajszűrő nem kevés a motornak?
"betorpan és egyszer le is állt" Volt nekem is hasonló. Megoldás a főtengely jeladó csatlakozó renoválása volt. Meg volt kopva a csatlakozó, ezért ki be járt.
A hátsó ablak majdnem beesett az utastérbe, és bár a futásteljesítmény magas, az átrozsdásodás elleni garancia még tart, a tulajdonos pedig vitázik a márkaszervizzel. Tovább »
Megbízhatóan szétesik a kaszni. T Hiace dettó(Saját tapasztalat)+ előzni esélytelen vele városon kívül.
A trafic legalább nem rohad. Motorikusan szerintem megint elég jó, kivétel a váltó ha nem megfelelő mennyiségű- minőségű olaj van benne.
Elektronika? Na ezért mondható rá talán, hogy, nem megbízható. Én azzal kezdtem a Trafic 1.9 dci használatát amikor hozzám került, hogy megoldottam a motorra csepegő csapadék jelenséget. A szélvédőről a csapadék ráfolyik a levegő rostély szervó motorra-> légszűrő ház->porlasztó+ még ki tudja mit áztat el. Ezt időben megszüntetve szerintem ki is lehet részben küszöbölni a motorikus káoszt. Legalább is a sajátomnál sikerült. Pár hete néztem egy 2.5 dci-t, nyakig állt mind a 4 porlasztó a vízbe.
Rokon kb 8 éves W passat meg húzta a hátsó sárvédőjét. Festék le, alatta rozsda hegy.
Szerintem mindegyik márka tartogat meglepit. Érdemes a típusra rákeresni, hogy mik a nyavalyái és azokat orvosolni.
Mostanában vettem egy Renault Traficot. 2003-as 1,9 DCI . 101 Le. Tudna valaki tanácsot,ötlete adni mi lehet a baja? Hidegen az alapjárat ingadozik illetve hidegen menet közben betorpan és egyszer le is állt. Melegen nincsenek ilyen tünetek. Köszi a segítséget. Egy kis infót tudnátok adni, mennyire megbízhatók? Az óra szerint van benne 215 000 km de gyanítom 300 körül van benne. Köszönöm.
Segítséget és tanácsot szeretnék kérni. 2004-es 2,5 DTI Vivarom van, melynek a váltója elkezdett kb. 2000 km-rel ezelőtt nem túl jól működni. Jelenség: 1-2-3-4-es fokozatokban a váltókar nyomaték ráadásnál és elvételkor kimozdul, valamint a váltó enyhe síró hangot is ad. 5-6-os fokozatokban semmi. A sebességeket gyönyürűen, könnyen veszi, az összes bak át lett rángatva, tökéletesek. Szerintetek mit szükséges csinálni? Az autó magán használatú, éves szinten 10-12.000 km-t megyek vele. Előre is köszönöm.
A 2.0dci-nek olyan hangja van mint a varrógépnek alapjáraton. Nem injektor, hanem mintha a vezérműfedél alól jönne. Néha csattog mint egy rossz porlasztócsúcs, néha csendes. Mi adhat ilyen hangot szerintetek?
2006-os 2.0 dci 115 lovas motorban az izzító gyertyákat milyen sűrűn kell cserélni? Berohadós? A műszerfal jelzi az izzítást? Bontás nélkül ki tudom szűrni a hibáját?
Az a tapasztalatom, hogy semmilyen visszajelzést nem látok az izzításról, van kályha és DEFA melegítő is a kocsiban... De ezeket nem mindig tudom használni.
Üdv mindenkinek.
Egy barátomnak szeretnék segíteni egy hiba feltárásában. Neki egy 82 lovas Vivarója van nekem meg a dci 100-as Traficom. A kérdés hogy a töltőnyomás érzékelő, a turbó nyomás szabályzó szelep és a légtömegmérő azonos értékeken dolgozhat mindkét típusban? Tehát ha az enyémeket átpakolgatjuk az övébe kiderülhet nála mi nem jó? Volt kiolvasatni de semmit nem dobott ki a gép. Gondoltuk ezzel kizárhatna pár lehetőséget. A panaszok egyébként alacsony fordulatszámon nincs nyomaték, izzitásjel be- be villan,háromezer körül ingadozó nyomaték.
és mit mondtak rá?, lehet ezzel közlekedni, vagy inkább cserélje ki az ember, mert több gondot fog még okozni a hajtásban, vagy?
és olyannal találkoztatok, hogy álló helyzetben nem akar a robotváltó bekapcsolni sebességbe? se előre , se hátra, ? csak darál aztán egy nagy kattanással kidobja üresbe!
Szép napot mindenkinek,lenne egy kérdésem.Opel Vivaro 2005 1.9 DTI újabban 2300 körüli fordulaton kéket füstöl,remeg, rángat de csak 2300-on sem magasabb sem alacsonyabb tartományban nem csinál ilyet. Mi lehet a baja? Porlasztók felújítva, légtömegmérő ok, turbónyomás érzékcsere, "egycsöves" kis dobozka kicserélve, két csöves zümmögő kicserélve, a számítógépre lett téve, hibát nem talál. Köszönöm a segítségeteket!