A BKV mostanában olyan határozatlan - vagy mégse'? :-)
Egy napnyi ellentétes tájékoztatás után mégis úgy látták jónak, hogy mégis két VONALJEGY ellenében vehető igénybe 24-én és 25-én a Fogaskerekű Vasút nosztalgiavonata.
No, majd akkor a szénkefék fognak szikrázni és nem a szemöldökök... Durranni is fog és büdös is lesz. Uraságod pedig lefejeli a szélvédőt. Jó esetben az utasok csak megijednek és a motorkocsi is viszahuppan a helyére.
(a kiugrás helyszínén a fogasléc repedésvizsgálatát nem szokJák elvégezni...)
De meséltek,viszont némelyikükkel AKKOR találkoztam először és akkor láttak először műszaki mentést...!
Valahogy mostanában erre a fajta talira vágyom,de ekkor erősen összeráncolt szemöldökök és szikrázó tekintetek fogja vagyok,pedig az idő nekem dolgozik...! -)))
A Schörlinget fotóztam már a majori felső váltónál, amikor a trolej foglyul ejtette az 56-os csápját, amely a bokorban landolt. Szép, kopasz feje volt a hatoskának. :-)
Hanem a kuplungról. Annak megérzése szerencse/pech kérdése. Van, aki többször is átélte már, van, aki tapasztalt hegyiszörny létlr egyszer sem. Állítólag felkészülni erre nem lehet, bár a motorok alapos tömítése télvíz idején sokat segít(ene).
Völgymenetben éri el a hirtelen adrenalinfokozódás a "kívánt" hatást, ha ívben haladsz, garantáltan kő kövön, azaz motorkocsi sínen nem marad. Javaslom, ne akkor ölts nyelvet a járműfotósokra, mert az "apró zökkenéstől" arra eszmélhetsz, hogy az a húscafat kificcenve heverészik a kontrollerkerék mellett.
Erről a jelenségről nem meséltek a nagyok? Ejnye-bejnye...
Kemény vizsgabiztost sikerült kifognom,de kiegyeztünk vele,szakmailag kitűnően felkészült volt,a csapat is igyekezett kitenni magáért,erről Ő többet tudna mondani (már,ha akar!),mindenesetre most már lassan legálisan riogathatjuk a hegylakókat! -)))
135 éves a Fogaskerekű Vasút! Eme csodás alkalomból nosztalgiavonat fog közlekedni Városmajor és Széchenyi-hegy között június 24-én és 25-én. Városmajor: 13:04, 14:44, 16:04 | Széchenyi-hegy: 13:44, 15:24, 16:44. Részvételi jegy két vonaljegy ellenében váltható a BKV Zrt. Ügyfélszolgálatán. Részletek: http://fogas.hbweb.hu/ HB
Nem tud full alacsonypadlós lenni, mert a fogaskerekek természetüknél fogva középen kell legyenek és nem lenne szerencsés ha belógnának az utastérbe. Ezért részlegesen alacsonypadlós bír csak lenni, olyan 70% körül, azaz a hajtott forgóvázaknál bizony lépcsőzni kell majd. Viszont megoldható, hogy mindegyik ajtajánál alacsonypadlós legyen a beszállás, tehát funkcionálisan végül is hozza a full alacsonypadlót.
Egyébként meg tessenek már megnézni a rajzot találgatások meg vélelmezések helyett, két éve le vagyon rajzolva és többször nyilvánosságra lett hozva. Öt másodperc alatt fellelhető: http://www.veke.hu/download/fogas/jarmu_A3.jpg Ami azóta annyit változott, hogy hat belső lépcső helyett kettővel is meg tudják már oldani, azaz a két hajtott forgóváz között végig alacsonypadlós tud lenni.
értem az eszmefuttatást, valóban alacsony padlósnak mondható. most beszállási magasságos. igazából én tényleg nem az alacsony padlós ellen vagyok, de a Combinoban is csak azt nem tudom a mai napig megszokni, hogy gnómoknak van terezve az ülések nagy része inkább kellene fellépni egy vagy két fokot de ne kellene "nyomorogni". fogasnál ez még inkább így van. legyen 2 teljes mozgáskorlátozottaknak szóló hely 5 bicikliakasztó(olyan mint a vonaton, de ez akár már a magas padlón is lehet vagy mindegy csak okosan) a többi lehet lépcsős szép nagy ablakokkal stb.
Sajnos a jelenlegi üzemeltetők számára be kell sorolni klisékbe a leendő új járművet, mert egyébként nem értik meg, mi is az.
Ha azt mondod, hogy villamos lesz, fogaskerekes szakasszal, akkor lenyakaznak. Ha azt mondod, hogy fogas lesz adhéziós szakaszokkal, akkor tapsiklolnak.
Hiába, az elmúlt évtizedek nagyon belénk verték a szűk látókört és a kreativitás teljes hiányát.
Felőlem akár Széchényi hegyi HÉV-nek is nevezhetik, nekem csak az a fontos, hogy sokáig zötyögjön fel a hegyre. én szeretem a piros tehénnel, és szeretni fogom az új kocsikkal is legyen az bármilyen(csak könyörgök ne legyen full alacsonypadlós, nem kell! inkább kelljen fellépni egy-két lépcsőt csak legyen tágas). szeretném azt is ha egyszer járhatna a Ganz szerelvény, persze ehhez áramellátási és pályamódosítás is szükséges lenne. meglátjuk, végezzük a munkákat és igyekszünk elkerülni az olyan utasítás kiadását, hogy a következő kocsi a pályahiba miatt már nem indulhat el!
Azért lett 60-as, mert a 60-as busz 160-asra és 260-asra bomlott, így felszabadult a 60-as szám. Ha viszont az 57-est használták volna, akkor mind az 57-es, mind a 257-es busznak új számot kellett volna találni.
Értve a mondandódat, és el is fogadva, ismerve a problémákat egy megjegyzés: nem kell berzenkedni a tervezett újáépítés ellen, nem lesz villamos, nem is lehet az, marad fogaskerekű vasút, meghosszabbítva, hiszen fogaskerekéken fog közlekedni, meghatározó részben önállóan, és ez a lényeg. Hogy egyesek villamosnak akárják hívni, nos tökmindegy.
Az 57-es szám nagyjából az én ötletem volt és kisebbségben maradtam vele. Ez legyen életem legnagyobb veresége. Majd átrajzoltatjuk a kocsi látványrajzát.
A beszámozás egy gesztus, egy elhatározás jelzése, hogy a Fogas a villamosüzem része és oda fog integrálódni.
eleinte az 57-es szám volt kijelölve neki, aztán valakinek a 60-as jobban tetszett. egyébként teljesen mindegy hogy be van-e számozva vagy sem. szerintem
"Kocsis vezérigazgatótok egyik (a sok közül) kipukkant lufija a BKV Turizmus Zrt volt. Ezt az őrült ötletét szerencsére sikerült visszavonatni vele. Ennek egyik eszköze volt a 60-as szám, deklarálva, hogy a Fogas része a budapesti közösségi közlekedésnek."
Ezt rosszul tudod. A beszámozásnak semmi köze a megdöglesztett (nem azért vonta vissza mert belátta hogy hülyeség, hanem mert khm. szóval be lett vele láttatva) turizmusos céghez, ellenben a Paraméterkönyvi módosításokhoz annál több köze van. Mi több, a beszámozásáról a döntés már jóval Kocsis érkezése előtt megtörtént.