Keresés

Részletes keresés

Antera Creative Commons License 2013.10.11 0 0 264661

Persze, és elő is fordul, látom a haverok kezei között nem egyszer. A szétszedett romokon meg csak ámulok, pl. a legutóbb látott és szétnyúlt Nissan vezérműláncon, aminél szemre is izmosabb a nagyim ingaóráján a WC-lánc, amin a súlyok függenek... És sok hasonló konstrukciós megoldás van, hajszálvékony gyűrűktől a régen 500-as motorokon látott méretű olajszivattyúkig nagy motorokon. Minden ki van hegyezve a működési minimum határáig - gyártási költség, légszennyezés meg a tervezett avulás oltárán-, így statisztikailag is könnyű a hegytetőn néha túlesni... Érdemes megnézni egy azonos teljesítményű heavy duty motort összehasonlításul (akár csak egy kommersz hajómotort, vagy épp csak egy kamionét), és komolyan röhögőgörcse támad néha az embernek, és úgy leszek vele, mint anno a csehszlovák lemezjátszómmal voltam: szétszedés után nem azt nem értem, miért nem működik, hanem azt nem, hogy eddig hogy a fenébe működött?!

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264657)
Antera Creative Commons License 2013.10.11 0 0 264660

Teljesen megnyugodhatsz: a fhanszia váltókban nincs hajtókarcsapágy! :-)))))))))))

Előzmény: dhpage (264659)
dhpage Creative Commons License 2013.10.11 0 0 264659

ha a fhanszia se az olajat, se a vizet nem eszi, akkor megnyugodhatok? :)

 

viszont a váltó felől mostanában hangosabb lett az "elektromos" hang, így arra gondoltam, mi lenne ha kicserélném az olajat, mert nem csak az állapotában, de a mennyiségében sem vagyok biztos. mérőpálca ott nincs. :)

na leengedésnél nem túl szép olaj jött le és visszamérve nagyon nem volt meg a szint (3.4 helyett 3 sem volt). így aztán mikor rádobtam a friss olajat érdekes módon eltűnt a hang, meg a váltó is pöpecebben kapcsol. mindezt 80e-nél.

 

a gyári könyv és szervízleírás szerint ezt soha nem kell cserélni és utántölteni. :)

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264657)
cam aro Creative Commons License 2013.10.11 0 0 264658

amg 55, v8 kompresszor.

160e km kornyeken genaral. 

gyuruhorony tores miatt. 

forgattyusmu hibatlan. 

 

 

 

azt a bombit vagy szetkuldtek. .vagy szerviz nem cseppet hunyos. 

=====================================

Előzmény: tomcat (264651)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264657

nyugodj meg, egy kutyaközönséges autóval ugyanez előfordulhat akármikor.

talán előbb is néha.

a cikkben meg ordas faszságok követik egymást.

Előzmény: Antera (264656)
Antera Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264656

Hát pont ez itt a kérdés! Tökéletesen megfogalmaztad! :-))))))))))

 

Egyébként ha igaz a futásteljesítmény, és nem valami űbergagyi olajjal mentek eddig vele, akkor mindenképpen konstrukciós hiba, főleg, ha nem egyedi. Egyszerűen egy motort nem lehetne tönkretenni ennyi futás alatt így sehogysem, ha jó lenne a konstrukció. Az egyik képen jól látható, hogy megégett, elkokszosodott az illető hajtókarcsap, azaz ráheggedt a csapágy, nem anyagszakadás vagy egyéb fizikai hiba történt (a szakértők is megállapították), ez pedig csak elbaxott csapágyméretezés vagy elégtelen kenés miatt lehet, ez utóbbinál -ha a történet igaz- elbaxott a vészjelzési rendszer is...

 

Előzmény: tomcat (264651)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264655

Aki esetleg értette az utóbbi két hozzászólást, az ne habozzon velem is megosztani, hogy miről szólt.

 

tomcat

mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264654

honnanapicsából tudjam.

kérdezd meg timcatet.

oh, wait...

Előzmény: tomcat (264651)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264653

jaaaa, hát akkor azéééééért volt benneeeeeeeeeee

az olajnívópálca csak a szürkékhez járt alapból, a többihez még csak rendelni se lehetett.

c280. jó.

nyilván ez egyféle modellt takar, színben lehet csak eltérés az összes közt.

hagyjuk.

Előzmény: tomcat (264652)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264652

Grafitszürke. De hogy jön ez ide? K! tök jól érezte magát benne a hátsó ülésen. :)

 

tomcat

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264649)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264651

Szerintem tegyük félre a személyeskedést, kíváncsi vagyok a szakmai véleményedre.

Van egy közúton kb. 95e km-t futott V10 blokk, alapból 507 LE.

Mostanra a hajtókar csapágyak fele kopáshatáron, a blokk eszi az olajat.

Mit gondolsz? Konstrukciós hiba vagy korábbi használat következménye?

 

tomcat

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264645)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264650

.

mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264649

milyen színű volt a mercedesed?

Előzmény: tomcat (264647)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264648

a képen látható motor a gyárinál sűrűbben, az előírt kenőanyaggal szervizelve.

mint a hozzánk járó autók többsége.

 

Előzmény: tomcat (264646)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264647

A C merciben nincs nívópálca? Az enyémben volt. C280.

 

tomcat

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264645)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264646

És mind kiválóan karbantartott, gyári előírás szerint cserélt kenőanyagú motor volt, ami korábban kizárólag a kezeid alatt fordult meg.

 

tomcat

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264644)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264645

nagyonokos, nézd már meg, mire válaszoltam.

leoltod gerzsont a mercis példánál, hogy mert a nívópálca az ösellenség.

nincs.

akkor azzal mit kezdjen? feldugni se tudja magának.

Előzmény: tomcat (264643)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264644

nem a nyomáslámpa villant fel.

amúgy tudok én neked olyan motort bőven mutatni, ahol semmi lámpa nem volt előtte, utána meg már minek.

például.

 

 

egy hónap alatt hét-nyolc autót javítottunk olajnyomás hiánya miatt.

egyiknél sem volt lámpa.

Előzmény: tomcat (264602)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264643

Nagyonokos, az S85-nél már betettem korábban a műszerfal központi olajszint mérőt a gépkönyvből, de azért álljon itt még egyszer:

 

tomcat

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (264642)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264642

egyes mercedesekben nincs nívópálca.

sehol.

kapaszkodj.

a bmw s85ben sincs.

 

Előzmény: tomcat (264609)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264641

De még mindig a konkrét Cé apó által citált cikknél maradva:

"nem állt félre József azonnal, amikor a BMW műszerfalán meglátta a sárga jelzést. No meg azért sem, mert hetekkel korábban már látta ezt a piktogramot, amikor az M6-tal saját háza elé parkolt. Akkor a Schneider autóház szerelőjével folytatott gyors telefonos egyeztetésen megtudta, ha nem vízszintes helyzetben áll a kocsi, néha előfordulhat egy-egy vakriasztás a csökkent olajszintre hivatkozva. Óvatos a rendszer.
Július 21-én éjjel egy óra körül az Érdi emelkedőn vált világossá, hogy ez az este nem egy egyszerű olajbetöltéssel végződik majd. Az M0-s körgyűrű lehajtójához közeledve Józsi belenézett a tükörbe. Nem hitt a szemének. A vaksötétben suhanó M6-os hátsó lámpái az autó mögött kavargó szürke felhőt világították. Ami ezután történt, azt csak az értheti meg, aki bármilyen autóval került már hasonló helyzetbe. Lehúzódott a szélső sávba, hátha csak az útra szóródott valami, és azt kavarják fel a kerekek. A füstfelhő egyre csak nőtt és követte őket a szélső sávba is. A BMW alól jött."

Valóban vakriasztás volt jelentős olajfogyás mellett?

Léccilécci legalább te ne erősítsd meg!

 

tomcat

Előzmény: Antera (264639)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264640

Ugyanabban a viharban voltunk, amikor a phetit kipróbálta hogyan lehet kinyerni az oxigént a vízből, a jó öreg bajor nagytepsi pedig átgázolt. :)))))

 

tomcat

Előzmény: Antera (264639)
Antera Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264639

Nagyon kafa és megnyugtatóan trendi lehet egy ilyen szöveges kijelzés, miközben a hajtókar épp átszúrta a légkondikompresszort... :-))))))))))

Előzmény: tomcat (264637)
Antera Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264638

Ja, és még valami: a Főfőnökségi Eltávozás-Ellenőrzési Bizottság egyetlen tagja egybehangzó szavazással úgy döntött, hogy a 23-27.-ei motorozásra az engedélyezettségi státuszomat "OK"-ra módosítja. :-))))))))) 

tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264637

Min rugóztam? A BMW-ben már közel egy két évtizede nem csak piktogram szintű a hibajelzés, hanem szöveges. Az olajszint is.

 

tomcat

Előzmény: Antera (264634)
Antera Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264636

Ilyen van a Phetitben is. Igaz, non-űbertekkniccsként csak 8 osztatú a skála, azaz csak 12,5%-onként tudom, mennyi az olajszint, azaz amikor pl. az olaj a min és a max szint közötti 53%-on áll, akkor én azt hiszem, hogy csak 52,5%. Persze nehéz ettől nyugodtan aludni, de megszoktam. De hát ez csak egy olcsó népautó. És hogy az M6-hoz hasonlóakat produkájunk a motorjával, ezt tengeralattjárónak kellett használni... :-))))))))))))

Előzmény: tomcat (264635)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264635

Ez nem ábrás cet, hanem konkrétan ott a központi kijelzőn az M6 műszerfalon az olajszint. Nem piktogram, hanem egy mérce 0-100 osztású skálán.

Ilyen pl. nincs a skodrikban.

Se téged, se a cikket nem minősítettem.

 

tomcat

Előzmény: Törölt nick (264633)
Antera Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264634

Userként könnyű szétgyilkolni a technikát. Én N vezetése közben is sokat gondolkodtam anno az 1.0 wrc esetében, hogy 50 Le ide-oda, én itt nem szeretnék váltófogaskerék lenni. Körmöskapcsoló és szinkrongyűrű meg pláne nem... A wrc mégis bírta, ma is vidáman szaladgál... Ezért is erőltettem az automatát a Phetitnél, ami akkor jó ötletnek tűnt.

 

Ha olajnyomás nélkül marad full fordulaton egy full terhelt motor, a mai konstrukcióknál az élettartam kb. 3(!) másodpecre csökken.

És de, széttörik benne minden, ez pont a legjellemzőbb halál, meghegged a hajtókarcsapágy és szakad a hajtókar, és szétver mindent. Ezek a mai motorok szinte mind kenési elégtlenség miatt makkannak meg. Ezek manapság egyszerűen a statisztikailag várható terhelésekre vannak tervezve, optimalizált élettartammal (nem maximalizált!), ezt nem mondja ki egyik gyártó sem, de ma már a motorok is olyanok, mint a fékek: nekem soha nem fogyott el egy autón sem a fék közúton. Pályán viszont szinte egyik sem bír ki egy kört sem... Gyakorló motorkonstruktőrtől hallottam a sztorit, hogy a fékpadon állandóan szétrobbanó prototípusok után mekkora küzdelem volt a projektvezetéssel, hogy ugyan lehessen már pluszban betervezni egy kb 1 eurós terelőlemezt a karterben és "kapjanak" még 1,5 mm-t a hajtókarcsapágyak szélességére. Meglett nagy nehezen, és lám minden probléma elmúlt.

 

Amúgy ezeknek a motoroknak olajnyomás kell. A cikkben szereplő hibajelzés olajszint-jelzés volt, azért sárga, mert nem okoz közvetlen bajt, nem is értem, Tomcat mit rugózik rajta. Amíg az olajnyomás névleges, addig elvileg nem lehetne baj. Mondjuk az is egy komoly probléma ezeknél a konstrukcióknál, hogy az olajnyomás-vészjelző rendszer enyhén szólva kőkorszaki, jellemzően egy ponton és elég nagy időállandóval mér nyomást, azaz csak akkor szól határozottan, ha már nagyon megszűnt minden kenés, pedig jellemzően furfangos hibák miatti "tranziens" nyomáscsökkenések (lásd vanos) is tudják akár szép lassan legyilkolni a motort.

 

Én mindentől függetlenül úgy gondolom, hogy József beszopta, de egy M-es állítólag sportos űbertekkniccsnek a 21. században szerintem nem szabadna behalnia 70e km-nél, akármi is van, még ha tolják neki, akkor sem... Itt egyértelműen kenési rendellenesség volt, azt meg júzerként nehéz előidézni, talán csak a szar olajjal, szűrővel lehet, ha amúgy jó a konstrukció.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264633

Na ja mások az ábrák, valóban nagy a külöbség.:-) 

Ettől még semmi sem változott. És még mindig senki sem keverte össze a dolgokat. Se a cikkben sem én.

Előzmény: tomcat (264630)
tomcat Creative Commons License 2013.10.10 0 0 264632

Frissen generálozot Skoda 120 blokk úgy robbant szét, hogy a géptetőn mentek át a repeszek.

Méghogy 500+ LE, 50 is elég.

 

tomcat

Előzmény: BlueFazer (264631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!