Ketlem, hogy 180 lenne megadva, mint optimalis utazosebesseg, en amugy csak az olajfogyasztasra reflektaltam, hogy az nem csoda ilyen fordulatszamnal. Tolem mindenki ugy gyilkolja a gepet, ahogy akarja.
Medve: csináld azt, amit én csináltam. Ette kicsit az olajat, szétszedettem hát, legyen minden rendben és gyári állapotban, beszippantott jó sok pénzt, aztán kaptam egy motort, ami ugyanúgy eszi (vagy jobban), ugyanannyit fogyaszt és ugyanúgy megy :D Én már leszarom, egye. Most öntöttünk bele adalékot, talán azzal nem szürcsöli majd ennyire, ha meg igen, burítok bele valami tescosat, vagy leeresztem, és kap Prolongot :)) Meg homokot.
Ne izgulj Medve koma! Egy V6-nak tudnia kell pörögni, nem lesz semmi baja tőle, sőt inkább szereti a magas fordulatot, mint egy soros motor. Arról nem is beszélve, hogy minden autónak meg van adva gyárilag egy ideális utazósebesség, ahol a leggazdaságosabban üzemel, optimális motorfordulaton, stb...
Namost ha a 86-os GC kupémnak 120 km/h volt megadva (75-ös, 1200-es zsigánknak volt 100 :) ), akkor szerintem a tiédnek sem lehet kevesebb, inkább több!
És ha ezt az utazósebességet mondjuk 4000 fordulaton teljesíti, akkor az úgy jó, mert a kis finomkezű japók úgy tervezték meg. :))
Ha ennél a bizonyos sebességnél gyorsabban mész, akkor természetes, hogy számíthatsz a nagyobb fogyasztásra mindenből.
Szóval szerintem NÓ PARA, derítsd ki az utazósebességet, nézd meg a teljesítménygörbét, az ott megadott fordulatszámnál sokkal feljebb ne pörgesd és akkor nem kell félni, hogy szétesik. Fogadni mernék, hogy 6000-körül van a max teljesítményleadása, akkor meg nincs gond.
Sziasztok! Eladó 1 alessio felni 14"-os 2db PirelliP6000-es,225/60/14, jó állapotú és 2db Firestone/kb.1nyáron jó még/ 205/60/14 felni használt,de jó állapotú
5x114,3 az osztókörű. Mazda626-oson volt. 3 vastag ágú felnit kell elképzelni..!
Ir.ár: 30.000Ft
Akit érdekel írjon vagy hívjon a 06/20-232-25-08-as számon vagy f.oberkersch@freemail.hu
Nem hiszem, hogy bármi baja lenne a motornak ilyen kergetéstől. Erre van kitalálva. Anno a coupe simán elment 400ezer km-t, pedig nem kímélte senki. Utána kezdett dögleni, de az más téma :) A 2.5-ös MX6, amelyik kettőbe lett pakolva 180-nál és szétugrott a motorja, az se akart szétesni az első félmillió km-én, pedig a pasi már vitte szervizbe, ha a 240-et nem vitte. Persze abban biztos van valami, hogy nagyobb fordulatnál jobban eszi az olajat, de ne ijesztegessük már egymást széthulló motorokkal, csak mert használva vannak, ez nem VW, hogy 150ezernél széthullik az összes PDTDI :)
Nekem mindegy, mikor indulok, csak tőletek függ. :)) Ahogy mentek keresztül Siófokon, jobb kéz felől elhagyjátok a Mekdonáldszot, utána szinte egyenesen tovább, átmentek egy vasúti átjárón és nem messze onnan lesz jobb kéz felől egy Mol kút. Én ott várnálak benneteket a hátsó kis parkolóban, mondjuk 3/4 9-től.
No emberek, én itt akkor most valamit nagyon nem értek, és komolyan én éltem eddig tudatlanságban. :((((
Mennyivel kéne tartósan mennem? 100-zal? komolyan mondom, 105-nél pörög 3000-t a motor, ha jól veszem ki a szavaitokból, ennyivel közlekedhetnék tartósan.
itt egy korábbi kép:
Lehet, hogy én gondolom rosszul, de ezt a motort nem arra tervezték, hogy 100-zal poroszkáljak vele. Nekem senki ne mondja, hogy anno a tervezett célcsoport 100-zal közlekedett, mert azt nemhiszem el. És most ezzel nem azt mondom, hogy 7000-es fordulaton kell pörgetni 3 órán keresztül, de nem értem, hogy miért nem kéne ezt bírnia, hogy adott esetben 20 percig terhelve van a motor. És most nem mentegetőzök, semmi ilyesmi, csak egyszerűen nem értem. Tényleg nem.
Úgy érzem, hogy mindent megadok a vasnak, jó olajat teszek bele, hidegen SOHA nem nyúzom, rendszeresen cserélem az olajat, légszűrőt 10k km-enként, futómű, fék stb is karban van tartva.
És persze, értem, hogy egy 3 hengeres 1.0 moci nem erre való, de azért nem egy kategória. Értem én, hogy mechanikus alkatrészek, meg kenés, meg súrlódás, stb, de én bízom a japó mérnökökben.
Mostmár kíváncsiságból fogok méretni egy kompressziót, de tényleg. Eddig semmilyen problémát nem vettem észre az olajfogyin kívül.
StationW, te otthon vagy ebben: lehet még más módon nézni a kopottságot, megbontás nélkül?
Egyébként nem volt még gondom motorgenerál ügyileg :) Pigmynek volt az a bizonyos motorgenerálja...
Jaaaaaaa, hát ezt tényleg nem mondtad eddig, hogy így pörgeted a mocit, ami persze nem baj, nem árt meg neki, de akkor tényleg megeszi.
Amikor a Pilisben üdültünk a tavasszal, nekem is megette a felét méghozzá elég rövid távon, mert a sok szerpentinmászásnál inkább alacsonyabb fokozatban mentem, nagyobb fordulaton. De se előtte, se utána nem evett.
ÖÖÖ megmondom őszintén, nem értem, mi ezzel a gond? Dízel autókat kivéve ilyen tempónál már mindegyik motor pörög, nem? Persze lehet van olyan autó, aminek olyan az áttételezése, hogy kevesebbet pörög ilyen tempónál, de én még olyat nem láttam.
Nekem 180-nál kb 5000-et pörög a motor, ahogy számoltam (nem néztem még, de 105 körül pörög 3000-et, 210-nél 6000-t.
De ha ez okozza a fogyit, akkor "megnyugtat". Az olaj fogyjon inkább, minthogy kopjon a motor, vagy nem? Nem tartom magam olyan embernek, aki üti-vágja az autóját, szavaidból úgy veszem ki, mintha ez jönne le, de lehet, hogy félreértek valamit.
Ne legyünk már vízfejű pestisták, Pécsről is megy konvoj Siófokon át a 7esen. (7-1/2 8 ATI melletti OMV kút) A Siófoki felvevőpontot még egyeztetjük, -de onnan is 9 kor menjünk tovább szerintem Krissz!
Egyszerre kéne a velencei lehajtóhoz érni mindkét konvojnak:) - Pfaupetya meg már ott állhatna a kamerával!!!
No akkor megyek, és koptatom még egy kicsit a motort, mert nincs még meg a 6l/10.000 fogyi... :DDD
Új mazdáknál valóban előfordulhat, ez igaz, csakhogy az 0W-50-es olajból...
Kétségtelen, volt hogy 180-200-zal mentem (persze csak elméletben ;-)) ) Egerig a pályán néhányszor, és ilyenkor bőven 5000 fölött pörög a motor, ami mondjuk okozhatja, hogy több olaj fogy, de ezt havonta 1-2 alkalommal teszem meg. Nekem akkor is SOK ez a 2l/7000.
Tényleg arra vagyok kíváncsi, hogy nem folyik-e valahol az olaj valahol (szimmering, vagy mittomén). Szelepfedél tömítés cserélve lett tavaly, ott nem folyhat. olajgomba cserés lett, ott se folyhat. Ha egy szimmeringnél folyik, akkor menyugszom, mert kicserélem, és jó lesz. Ha a motorban ég el, akkor nem fogok örülni, mert akkor kopott a motorja a Xedosnak :-/
Hidrotokektol en is felek, de nalam is csak 1-2 masodpercig csattognak, aztan elhallgatnak. :) 211 az oraban szinten, 16 ev, meg 10k-n fel liter olajfogyas. Macuda.
Medve_V6: nekem azt mondták, 10ezer km alatt a 6liter olajfogyás az nem sok, a V6-osok laza illesztésű motorok, szóval ez teljesen normális, és nem is lehet jobbra csinálni a generált, és még új Mazdáknál is előfordulhat az 1liter/1000km, szóval nem értem, mi bajod :D