Sajnos ez van. A fizetős iskola az ilyen. És teljesen mindegy, hogy egyetem, vagy általános, a költség az költség. És amíg az állam nem finanszírozza, önfenntartónak kell lennie. Ezért nem a Waldorf képzés, hanem az oktatási törvény a felelős. És ha eltekintek ordenáré primitív stílusodból adódó pikírt megjegyzésedtől, akkor elmondhatom, hogy, mint ahogyan beírtad, aki nem tud fizetni, ledolgozhatja (ezt hol teheted meg egy egyetemen?). Valamint arra is van példa, hogy valaki szociális alapon jár, és a többiek dobják össze neki (nem állam bácsi, hanem a közösség). Meg elmondhatom azt is, hogy nem csak tanár vagyok, hanem szülő is, és ugyanannyit fizetek, mint a többiek, még ha nem is megy könnyen.
MOndjuk azon kívül, hogy te általában megefnyegetsz mindenkit aki a waldorf ellen van, még SEMMIFÉLE részletet, nem hallottam, hogy miért is??? Vagy ha valahol kifejtetted akkor lécci linkeld be már... elegem van ebből, hogy állandóan csak lehurrogsz, és utalsz arra, hogy te nagy waldorfos vagy. MIért? Mik a tapasztalataid, mik a cáfolataid? Én legalább pofázok és leírom ami eszembe jut, lehet rá reagálni így vagy úgy...
Én egy percig sem vonom kétségbe, hogy a waldorf ovodák/iskolák alapjában véve azért alakultak, hogy egy jobb, érzelmiekben gazdagabb gyerekkort adjanak a gyerekeknek, de azért ez a havi 20 ezer ft-os dolog elgondolkoztat. Ez már egy gyerek esetén is évi 240 ezer ft, ha én egy magániskolába iratom (éppen most adja át az önkormányzat az én régi szeretett iskolámat, ahová a lányaim is járnak valami alapítványnak, akik évi 200 ezer ft-os tandíjat fognak fizetni az előzetesek szerint és őrjöngő toltakozás van ellene), akkor nekem csak elvárásaim lehetnek az iskola felé.