Csá!A vízcsővet nézzétek meg,lehet hogy ott enged!Több ponton is elágazik az enyém.Én sem tudtam hol szivárog.Mikor vittem zöldkártyára annyira felmelegedett hogy eldurrant a bilincsnél a cső.Nekem is hengfej töm kellett cserélni utána.A bilincs mellett megtaláltuk a lyukat ahol előtte eltűnt a víz.Jó tanács:a hűtőt jól vízkőmentesítsétek hogy legyen a keringés.Egy vödörnyit szedtünk ki az enyémből.Azóta semmi ilyen problémám nem volt.
Hát nem gondoltam volna, hogy ilyen nehéz lesz a tirgis keresés...Ha valaki tud eladó tigrát az jelezze... :)1.6-os 16V szelepes kb mennyit ehet???9-8 l??? Deger... küldjél képet a kicsikédről!!! :)) nagyon kíváncsi vagyok rá!!! miss_shiva@citromail.hu a címem... Előre is köszike!!!
Múlt hét hétfőre volt megbeszélve, hogy megcsináltatjuk a motort, mert azt állapították meg, hogy hengerfejes. Hétfő előtt 3 napig nem fogyott belőle semmi víz, pedig sokat jártunk vele. A mester azt tanácsolta, hogy járjunk még vele egy hetet és figyeljem, hogy miként változik a vízszint. A hét minden napján néztük a tartályt, naponta kb 2-3 deci elfogyott belőle, így szomoruan vettük tudomásul, hogy ezen a héten most már tényleg megcsináltatjuk, mígnem hétvégén az Árkád parkolójában álltunk meg egy lejtős helyen. Amikor visszamentünk láttuk, hogy a kocsi alól kifolyt valami, kicsit odébb gurultam és egyértelmű volt, hogy a Tigrából csöpögött ki, a motor alatt kicsivel nagyobb volt a víz. Szóval egyelőre változott a helyzet, mégiscsak ereszt valahol a rendszer és nem a tartály sapkájánál, mert ott nem lehet látni hűtővíz kicsapódását. Pénteken vagy szombaton elvisszük a szerelőhöz, hogy kezdjen vele valamit.
2003- ba hozzták be hozzánk.Női tulajdonosa volt mert találtam papírokat a kocsiba.Én azóta rendbetettem.Új gumik,Teljes első-hátsó fékcsere(dob,betétek,tárcsák),most az alvázfestésen is túlvagyunk.De ez az olajevéssel nem vagyok kibékülve.Az az igazság, miután hengerfej tömítést cseréltünk el kellett vinni szakszervizbe mert az alapjáratot nem tudtuk belőni.Ott bent is lebontottak mindent,ugye ezt mondták.Valami csavarral volt valami gond s elkértek 35 db ezrest.Már arra is gondoltam hogy ezek valamit megbiszkáltak és ettől eheti ennyire az olajat.Előtte nem volt jellemző a kicsikémre.Most ez van!Valahol fél füllel hallottam valami olyasmit hogy a gyári méretnél eggyel kisebb valamit kicserélnek a motorba és nem fogja enni.Igaz lehet ez?Egy teljes generál rohadt sokba kerűl.Nem tudom megéri-e ennyit rákölteni?Ha valaki tud valami okosat vagy volt már ilyen problémája az kérem segítsen nekem.Köszönöm szépem!
Attól még lehet kopott a motorod. Valószínű az lesz a gond. Ha nem te voltál a gazdája mióta kijött a gyárból, akkor nem tudhatod milyen volt az előző tulaj lába. Ha nehézlábú volt, akkor 20-30e km alatt is szét lehet taposni egy motort.
Nemrég termót és hengerfej tömítést kellett cserélni a tigrisen.Belenéztünk a motorba és semmi jel nem mutatkozott arra hogy enni fogja az olajat.A motorerővel semmi gondom nincsen, harap a picike.Nem tudjuk mi lehet a gond.
Na jó sokáig nem fértem géphez. Hát én is (de leginkább Lajosbá') utánna lestem és tényleg nem fér be az első váznyulvány miatt a v6, sajnos túl magas. Lajosbá' vállalná az átalakítást, de azt is mondta, hogy nem tudná garantálni, hogy nem szaggatja szét azt a váznyulványt, amit hegeszt új gyanánt. Viszont a sima 2000-es calibra moci kis átalakítással befér. Sajna a klíma felejtős lesz, de inkább az erő. Számolgatott az öreg és mutogatott nekem mindenféle adatokat. A lényeg az, hogy a féltengely, fék elbírja, de toronyra mindenképp kell merevítő és meg kell erősíteni pár ponton a kasztnit is mert szét tépi. Azt is mondta, hogy érdemes lenne váltót is cserélni, de annak is utánnanéz. A motort így sajnos le kellett mondanom, pedig szegény srác már ki is szerelte. Bár én nem is mondtam tutira.
Az angel eye, az bizony az ám! Ha valait érdekel, akkor találtam egy törött tigrist a használtautón. 400e volt asszem. Ha lenne most pénzem és nem kéne erre a vasra, meg a házra, akkor össze is raknám az öreggel.
Próbáltam képeket küldeni, de valami tré van a gépemmel. Úgyhogy coming soon...és sorry!
Írjátok már le nekem pls. az eredeti 15"-os tigra alufelni és a rá való gumi méretét! az én tigrám 94-es és azon 14"-üos lemez felni van, de jó lenne rá alu cuccos! Előre is kösz!
Ha meglesz a szívátültetés, akkor mindenképpen fussunk össze, kiváncsi vagyok az eredményre. Egyik haveromnak is V6-os Calibrája van, a kocsinak nincs erőhiány problémája. :) Nagyon kis dögös járgányod lesz! De nem lesz egy kicsit kevés a Tigra futóműve a nagyobb motorhoz?
A motorblokkon kívül még milyen egységeket kell cserélni?
Egy képet átdobhatnál nekem is a verdádról, csak ha esetleg látok Tigrát és Te vagy, akkor dumálhatnánk. :)
Az angeleye típusú fényszóró melyik is? Nem az amiben két kerek lámpa van?
LÓERŐ újságban találsz kárpitost (most nincs meg a szám), akit felhívtunk mi is.
Áthuzatni mindent (4 ülés+ajtók) bőrrel az kb 180eFt-ba kerül , a kárpitozás nem sokkal olcsóbb (kb -20-30eFt). Véleményt nem tudok róluk mondani.
Ha nem jutsz hozzá LÓERŐhöz, akkor szólj és előturom otthon az újságot.
Most egyenlőre úgy néz ki, hogy mégse adom el a tigrist. De küldök képeket, ha gondolod. Ha hazaértem, akkor le is szedem a használtautóról. De attól függetlenül küldök majd képeket is, ha gondolod. Amúgy az enyám 1.4 létére simán megy 200-at, de dirket szűrővel, katalizátor nélkül áthangolt motorral 220-i kiment a mutató. Most ha minden összejön, akkor tudok olcsón szerezni egy calibra mv6 mocit bele :)
Inkább mellé veszek egy nagyobb autót és a tigra megmarad. Nyár végére szerintem már benne lesz a nagy motor és uj fényezéssel is megdobom. Aztán irány germany, tigra meeting :) Most rendelem majd meg az angeleye-féle fényszórókat is :) rajzolgattam pár lököst is és lajosbához is átgördülök megbeszélni a szívátültetés időpontját.
Apropó! Nem tudja valaki véletlenül ki csinál szép bőrözést, viszonylag olcsón? Egyik haveromnak a navigátorát átbőrözték, de nem vagyok tőle elájulva (kicsit laza maradt és olyan mintha gyűrődne).
Köszike szépen a véleményeket...eléggé meggyőző volt, hogy érdemes ilyen autót venni...Már régebben is ilyet szerettem volna csak a jelenlegei autómra egy B vectrára esett a választásom...Nagyon jó autó...de mivel egyedül vagyok...és néha a b nőket cipelem... így számomra nagy autó és eléggé pasis ,örges...mivel 21 éveske vagyok...Egy tigra meg sokkal nőiesebb,sportos vagányabb...ráadásul 160cm vagyok szal nekem bőven elég lenne...mivel a hátsó ülések picik így elég az első ülés is a pasi csúcsra jutattásához:)))))) Amúgy...szeretem ha egy autó igényes és szépen tisztán van tartva...én tütüm 10 éves és sokan modták úgy néz ki mintha 5 éves lenne...úgyhogy a tigra biztosan jó kezekbe lesz nálam ,ha sikerül valami szépet találnom... Valóban nincs olyan autó melynek ne lenne valami hibája...és ha oda figyelnek rá, ahogy ti is mondtátok a hibákat meg lehet előzni... Már is szerelmes lettem a tigruciba:):) most már nem tud senki sem lebeszélni erről az autóról!!! Remélem én is majd azt tudom mondani, hogy nem bántam meg a vásárlást!!! :):)
Jujj! Remélem nem hengerfejes. Az nagyon sokba fáj az embernek. Ma voltam egy embernél audi csere ügyben. 500e pénzel akarta kiszúrni a szemem! Azt mondta, hogy 95-ösök ennyibe kerülnek, nézzem meg a használtautó.hu-n. Ilyen felszereltséggel 990e volt a legolcsóbb amit találtam, 470e volt egy lenullázott. De lehet nem értettem amit gondol és bontásra vette volna meg :) Jo mi?
Eleg egyszeru kideriteni, hogy hengerfejes-e. Tekerd le a kupakot, es inditsd be. Ha elkezd bugyogni a viz, akkor hengerfejes. Akkor sztem ne nagyon jarj vele, hanem minel hamarabb juss el vele a doktorbacsihoz...
Tízezreket kiadni én is sajnálok, de nem merek ilyen nagyobb dolgokhoz hozzálátni. Most jöttünk a szervízből, ahol egyértelműen nem tudták megtalálni a szivárgás okát. Felemelve az autót nem lehetett látni a szivárgás helyét, végignéztük az összes tanácsolt helyet is (hőgomba, vízpumpa), de sehol semmi. Hőgombát kipróbáltuk és jól működött. Egyedül a víztartály kupakja mellett lehetett látni fagyálló szivárgást, ami már rá volt száradva. A kupak amúgy elég ótvarul nézett ki belülről, végül úgy döntöttünk, hogy kicseréljük a kupakot és megnézzük, hogy úgy is csökken-e a víz szintje. Lehetséges, hogy a kupakban lévő szelep volt hibás és a gőz ott távozott. Már csak remélni tudom, hogy ez volt a hiba. A szerelő említette, hogy talán hengerfejes a motor, a víz átszivárog az égéstérbe és ott távozik. Ez majd kiderül. Amúgy csináltak még egy nyomás próbát is és sehol nem eresztett a rendszer. Egy ilyen kupak 3600 Ft Opeléknál...
Az enyémről még annyit, hogy légzsákok nem nyíltak és van benne jófajta zene is. Ha nem kell akkor van csomagtartó, ha kell akkor 1 tesco zacsi hely van :)
Az túlzás, hogy értek hozzá, de nagyon sok mindent én csináltam rajta. A vezérlésen kívül mindent be mertem vállalni. Én sajnálok kiadni tízezreket olyanért, amit én is meg tudok csinálni, és ha én csinálom magamnak az a tuti. Ősszel a fék felújítást is én csináltam, olajcsere, termosztát csere. Azért jó az ilyeneket magadnak csinálni, mert te látod, hogy mit raksz bele. Plö mikor benne van az olaj az autóba te már nem mondod meg, hogy az milyen fajta és lehet, hogy valami trét raktak bele és kifizetted a ultra olajat.
Nekem már lassan 1 éve, hogy megvan a tigris. Törve volt valaha, de csak a kirepedt kormány árulkodik, ahol most valószínű nincs légzsák... A karosszérián egyáltalán nem lehet észrevenni. Már 15.000km-t beletapostam, de semmi komoly gond nem jelentkezett.
Ami a költségeit illeti, mindig lehet találni rá valami új és jó dolgot, amire költhetsz vég nélkül. De ez csak tőled és az igényességedtől függ.
Engem mindenki a környezetemben le akart beszélni róla különböző okok miatt (kicsi, 3 ajtós, drága, alkatrészhiány, bla-bla), de nem nagyon akartam engedni. Azóta is, főleg amikor frissen van mosva és csillog a szép kék színe..., csak az jut eszembe, hogy életem talán legjobb döntése volt. :)
Van egy olyan érzésem, hogy nő vagy (ha nem, akkor bocs). Ebben az esetben még jobban tudom ajánlani, de csak akkor, ha fel vagy készülve az úton a kicsit irigy és kevésbé jó autóban ülö férfi sofőrökre... zzz:)
Ha jól megnézed, mit veszel nem fogod megbánni, csak még jobban beleesel...
Nekünk még csak 3 hónapja van meg a Tigránk, szóval még kezdők vagyunk. Autóvásárlásnál nálunk csak ez a típus jött be, viszont nagyon kell vigyázni a vásárlásnál. A 8 megnézett kocsi közül csak ez nem volt törött - persze mindről azt mondták, hogy nem vot törve. Vásárlásnál az alábbiakra figyelj oda:
- fényezés sokmindent elárulhat, mi láttunk olyat ami felpattogzott és alatta más színű volt, volt olyan, aminek az eleje szemmel láthatóan le volt fényezve (eltérő szín), akkor láttunk olyat, ahol csak a pótkeréknél látszott az eredeti szín
- az üvegek sorszámát nézd körbe, azon rajta van a gyártás éve
- az illesztési hézagokat jól nézd meg az ablak tövénél, volt olyan ahol kb 1 mm hely volt a másik oldalon pedig befért az ujjam
- a motorháztetőt felnyitva elöl van két fém lemezke az autó adataival, ha ezen újak a szegecsek akkor az talán törve volt
- légkondis verzióknál hajlamosak eltitkolni, hogy nincs feltöltve a légkondi, valószínűleg azért, mert ereszt valahol (belefutottunk ilyenbe is)
- kb. 80%-a a megnézett autóknak külföldről behozott volt, onnantól meg már fentartásokkal hidd el a kereskedő szavait a törések, sérüléseket és a futott km-eket illetően
- érdemes megnézni az egyes évjáratok jellegzetességeit, pl.: miért van egy 96-os évjáratú Tigra hátulján olyan pótféklámpa, amit 98-tól vezettek be...
- légzsákok nem sérültek-e
- ezen kívül a szokásos dolgokat nézd meg, belseje mennyire van lehasználva, féktárcsa mennyire kopott, stb... meg azért egy autón lehet látni, hogy mennyire törödtek vele, kis apróságok ezt elárulhatják (tiszta motortér, jó minőségű akksi, jó ablaktörlő lapát, jó riasztó)
A motor kiválasztása egyéni dolog, mi meg vagyunk elégedve az 1,4-es 90 lóerejével, ezt a kis kasztnit ez is elég fürgén mozgatja, az 1,6-os biztos jobban megy, de nekünk ez nem érte meg.
A lefutott kb 3-4000 km alatt nagyon megszerettük és még a kis hibái ellenére is imádjuk. Azt azért nem mondom, hogy nincsenek vele problémák, de úgy gondolom hogy nem hatalmas dolgok, más használt autónál is előjöhetnek, továbbá ezek ismert problémák, tipikus Tigrára vagy az ecotec motorokra jellemző gondok, amikre ha odafigyelsz, akkor nem érhet meglepetés. De ez mindennel így van, akár Ford-ot veszel, akár VW, mindegy. A lényeg, hogy az esetemben egy 11 éves autóról beszélünk, nincsenek hatalmas elvárásaim az autóval szemben, és tisztában vagyok vele, hogy lehetnek gondok, de ezt vállaltam, amikor használt kocsit vettem.
Nálunk eddig a motorelektronika rendetlenkedett (ha visszaolvasol a fórumban akkor ott leírtam), azt nem sikerült még megoldani idő hiányában, de egy kis odafigyelésel nem jön ki ez a probléma. Most csöpög belőle a víz, de remélhetőleg pár ezerből kicserélik a vízcsöveket és ez is megoldódik. Ezen kívül nincs vele semmi gondunk. Jól megy, szeretjük, az emberek utánafordulnak az utcán, és bőven elegendő 2 személy részére. 4 személyt tényleg csak rövid távon vihetsz vele, de ez a kocsi nem arra való. Viszont a csomagtartó számomra meglepően nagy, pl. ma 2 db 17 colos monitort, plusz 2 gépet sikerült berakni a csomagtartóba. Én is meglepődtem :)
Sima heti bevásárlások eltünnek a csomagtartóban. A futóműve nagyon stabil, a terpeszkedő kerekeknek köszönhetően jól fekszik az úton, de ez általában jellemző az Opelekre.
C Corsa? Ha józan ésszel gondolozol, akkor vegyél olyat, de ha már egy kicsit is megfertőzött a Tigra (úgy látom affelé haladsz ;), akkor nem ereszt és elcsábít minden jobb ajánlattól. Egy használt Tigra árából pl egy jóval fiatalabb Astrát is lehetne venni, na de kinek kell olyan kocsi, ami minden percben jön veled szemben. Tigrát már legalább 1 hete nem láttam szembe jönni.
Szóval ha elfogadod, hogy nem olyan hatalmas a belső tér (és itt lehet hogy inkább térérzetről kéne beszélni, mert én a 195 cm-rel nagyon kényelmesen elférek elöl, de biztos, hogy nem a Tigra hátsó ülése az, ahol a barátnődet a csúcsra tudod juttatni ;)), utasok szállítása nem fontos számodra illetve alacsonyabbra kell ülni és onnan kell kikászálódni (valakinek ez is fontos), akkor vegyél Tigrát. Nem fogod megbánni!
Ja és még pozítivumként (most hogy visszajött a fűtés) megemlítem, hogy gyorsan bemelegszik és 1-es fokozaton is jó forró levegőt fúj be.
A vásárlástól ne az tartson vissza, hogy lehetnek vele problémák, mert az mindegyiknél lehet, hidd el!
Akkor vegyél Tigrát, ha érzed, ez nálad szerelem első látásra és ha azt érzed, hogy egyszerűen KELL, hogy legyen egy ilyen autód.
Ha szeretnél egy sportos kis vagány verdát, akkor mindenképp megéri! Fentartása semmivel se több, mint bármelyik ecotec-es autónak. Fogyasztása lábfüggő. Nekem plő pályán komótos 130 körül 5-6 között szipákol, de így 6 a tető. városban max 7.
A corsa mellet az szól, hogy hátul ha nehezen is, de el lehet férni. Olcsó hozzá a karosszéria cucc, és tele van vele minden bontó. A tigra sajna hiába van több mint 10 éve pályán, ritka a bontókban. Nagyon kevés ember adja be, akkor is csak úgy, hogy eleje vagy hátulja totálkárra van zúzva.
Most én ott tartok, hogy cserélem a lambdaszondát, ma políroztam, kárpittisztítás, csilli-villi...viszem piacra :( párom se örül, de sajnos kicsi nekünk és 2 autót nem tudunk fenntartani. Szóval akit érdekel:
ELADÓ! Vagy csere ami érdekel: audi A6 avant max. 2000ccm-ig minimum 97'-től (ráfizetek!)
A "vas": 1995-ös, 14-es alufelni 90%-os falken nyári, 90%-os dayton téligumik, klímás, ködlámpás, ha kell direkt-szűrővel, olajcsere eddig csak és kizárólag 5W-40 olajjal!, törve volt, de hibátlanul ki lett javítva minden! Úttartás tökéletes, műszerfal nem zörög. Bármikor, egyeztetés után kipróbálható. Jó lenne valaki olyat találni neki, aki továbbra is jó gazdája lesz.
ára: 800e + 12 hó részlet (26e/hó), ha valaki alkudni akar, akkor 900-ról indul és 100-at engedek :)
Deger: Köszi a részletes leírást, holnap ránéz az autóra egy szakavatott szem is, amennyire már megállapítottuk, valószínűleg nem hengerfejes a motor, tegnap ugyebár 2 liter vizet töltöttem bele, ma reggel indulás előtt kb 1 litert kapott. Szóval ez valahol lassan csöpög. Kiváncsi leszek mit találnak rajta holnap, de mindenképpen felhívom majd a szerelő figyelmét a hőgomba, temosztát és vízpumpa ellenőrzésére is. Majd megírom mit sikerült intézni.