De viszont én nem hinném, hogy egyben érdemes egy ilyet beépíteni ismeretlen előélettel. Szét kell szedni és mindent látni belül, felújítani, kicserélni mindent. Gyűrűzni mindenképp, mert feltehetőleg ugyanúgy fogja az olajat fogyasztani.
Nagyjából minden ok a jelenlegi motorommal, de azért csipegeti az olajat és alapjáraton is van egy kis dizeles hangja (jó eséllyel vezérlésmódosító). Így annyira nem árt, ha ott van egy cseredarab a pincében. Az is lehet, átnézem, rendberakom amit kell aztán egy szombaton átrakom kompletten, még kiderül. Elvileg nem volt vele semmi gond, aztán persze ki tudja, járni sajnos nem láttam.
Javítható, de macerás. Szét kell vágni a műanyag házat körben, aztán ónszippantó kell a szétforrasztáshoz, hogy az alaplapot le lehessen venni, annak a hátsó felén van a relé.
Öregszünk, dehát ez így megy...annyira azért még nem járjuk a végét. :)
Hát igen, alig lehet már látni Bravát, Bravót az utakon, Mareát aztán már végképp nem. Elkoptak, a legfiatalabb is 18 éves, a korai példányok lassan mehetnek OT-ra. 5 hengeres benzines meg már nincs. Öregszünk, bassza meg.
Eljátszottam a gondolattal, hogy visszavásárlom, mert itt a kertben elfér, meg az a 180 ezer Ft nem a világ vége. De attól félek, rendkívül szar állapotban lehet. Pár ébe már láttam az autót a törökbálinti Auchannál, már akkor nagyon fosul nézett ki, most meg így a képekről elnézve nem javult az állapota, félek, hogy baromi sok pénzt kéne ráborítani, és akkor még nem is láttam az alját.
Nem vártam konkrétan rá, mert abban a hitben voltam, hogy eladták akkor. Mikor újra feltűnt, akkor éreztem, hogy nekem van szánva.
Közben volt kettő Németországban, azt is említettem itt szerintem. Az egyik fekete, a másik ezüst, de én színeset akartam mindenképpen.
Csak azért fotóztam jobb oldalról, mert így látszik a vezetőülés valódi állapota, amúgy az az én helyem természetesen. :)
Én még nem tartok a krízisnél, de az biztos hogy most 6 év igen aktív időszak után ezzel a dologgal tényleg végzek. Vagy lesz helyette más vagy nem, nekem úgy is jó.
Ha november óta vártál rá, alighanem neked volt szánva. Gratulálok a kitartásodhoz. Engem pont a motorozás érdekel újra mostanában, kemény dolog ez a midlife crisis :)
Őszintén szólva, ez nem szerencse. Tényleg tavaly óta figyelem és ha emlékszel, már mutattam is novemberben itt, akkor meghirdették kis időre, azt hittem el is adták. Most azért került meghirdetésre vélhetően, mert a vezérléscsere 1000+ frankos tétel lett volna. És az az egyébként youngtimer-oldtimer szervizes csóka árulta, ahová hordták az autót az elmúlt jónéhány évben. Tökéletes nyugalommal csináltam végig mindent ezért a vételért, de tényleg olyan volt, mintha érezném mit kell tennem. A motoromat eladtam, mert már teljesen kikerült az érdeklődési körömből. Aztán kezdtem tárgyalni az eladóval emailben, semmit nem akart engedni az árból sem, legfeljebb ha leveszi a kerekeket. De tartottam magam hűvösen és nyugodtan. 1000 frank, ennyi volt az ára.
Nem mondom, hogy elképesztően szerencsés vagy, mert biztos vagyok benne, hogy masszív óraszámú keresés eredményeként találtad meg... tökéletes alap az ultimate építéshez.
Két hete érkezett. 22 éves korában tényleg hihetetlen az állapota, az alján egy rozsdapötty sincs, meg sehol. Mintha csak száraz időben használták volna. A belső is maximálisan megvigyázott, kormány váltógomb sincs kopva. Órában 188 ezer km, ECU-ban 181. A motor bontatlan, szép a hangja is. A klíma működik, a csomagtér teljesen érintetlen, a szerszámkészlet is. Törve nem volt, a típusjelek eltávolítva, hűtőmaszk matt feketére fújva (nem jön be), rendszámtartó elől hiányzik, a hátsó lökös viszont volt fújva. Az ültetés tetszetős, a felnik karcmentesek, a gumik 215/45R16 márkásak, két évesek, kopásmentesek. Járt hozzá az eredeti kerékgarnitúra alig kopott, bár idősebb gumikkal, az erdeti rugók is.
Hibalista: ABS vezérlő ofkóz, vezérlés 10 éves, bár km-ben nem vész, hűtőventilátor előtét ellenállás, vízhőfokjeladó csatlakozó kontakhiba, j.h. lámpa szokásos beázás (alul már kifúrva a kifolyás érdekében), lezárva a riasztó visszasípol, valami nyitva marad úgy látja, azt még nem diagoltam. Ennyi, nem több. Teszek rá egy új szíjat, párezret elkaristolok vele még, míg megy bele a másik blokk. A hengerfejet átsimogatom és mehet vissza, onnan nem jön rendellenes hang. A szervizkönyben az elsőtől az utolsóig minden bejegyzés megvan. Legutóbb májusban, 10W-60 Motorex, van benne 500 km. Az ABS elektronika cserén meg a szíjon kívül nem kíván semmit a műszakira, ami szeptember elején lesz. Mentem vele, kellemesen húz, stabilan fut, bár a rugók miatt keményebb.
Nem jó a kábel, a mostaniak már nem működnek a Stilo can hálózatán. Jobb esetben található egy ellenállás az áramköri lapon, amit kiforrasztva jó lesz. Feltéve hogy ftdi chipes.
Már csak azt nem tudom, miért csak a motorvezérlőt érem el a MES-el. ELM327 v1.5-el próbálkozom, MES honlap alapján ezzel mennie kellene. Vagy ennyire háklis és OBDLink/OBDKey kellene hozzá?
A Stilomba (2003, 192 A4.000) vajon beszerelhető e a tempomat? A ksi fehér csatlakozóját megtaláltam a kormányoszlopnál, de a MES-ben nem nagyon találtam így hirtelen az aktiválását. A motorvezérlőnél kellene lenni, ha jól tudom, nem?
Hát ez maga volt az álom 1999-ben, ebben biztos vagyok. Egy különleges belső tér, akkoriban nem piskóta nagy, színes kijelzővel a középkonzolon. És még ma is tud finom lenni, persze ilyen állapot már ritka. Nekem a '90-es évek maga az aranykor, ha egy kívánságom lenne, szeretnék visszamenni mai fejjel...
Ez csodaszép, remélem sokáig élvezhetitek még. Régesrég nem csinálnak már ilyen szép és igényes belsőt tömeggyártásra szánt autóba, ez tényleg olyan dolog, ami 'régen jobb volt'. Sokkal.
Szóval köszönöm, az egészségem rendben! :) Még azért csinálok olyanokat, hogy pl. itt van ez a 98 ekm-t futott Lybra bontás...és a belseje az átlagon felüli állapotú volt pedálgumitól az üléskárpitig. Illetve egy probléma, a műszerfal alsó felének és a középboxnak az elragacsosodott bevonata. No, meg ott volt a mi Lybránk, bézs belsővel, kopottasan, egyre csak koszolódó állapotban és szintén ragacsosan. Miért is ne építeném át a szép belsőt? Igenám, csak a bézs az bézs a kalaptartón, a tetőkárpiton, az oszloptakarókon, a padlókárpiton, de még csak a biztonsági öveken is. A kék belsősön meg minden szürke, az övek feketék. Kiszedtem a műszerfali és műanyag elemeket, hideg zsíroldó és mosószeres forró víz kombóval lemostam a ragacsot, hazahordtam a szüleimhez minden belső téri elemet több fordulóban és mikor élhető idő volt kint a szabad ég alatt, akkor nekiugrottam. Azt úgy kell elképzelni, hogy brutál módon szét kell szedni belül és még csak a tetőablak behúzóján is át kellett ragasztani a bézs szövetet a szürkére, napellenzők, kapaszkodók, belső világítások, minden más színű. Én ha még két nap 18 munkaórát lelkesen rá tudok szánni egy ilyenre, akkor nem hinném, hogy probléma van velem. :)
A 156-hoz nincs közöm, járulékos fuvar. Ez már tényleg az utolsó felvonás, az utolsó autó. Nincs már semmilyen tervem ebben a témában ezen kívül. És a világ is olyan irányba változik, ami lehetőséget sem fog adni ilyesmire.