Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.09 -5 1 104056

Vagy eppen azert nem lesz domping.

Nekem mar van, koszonom, es nem elado.

Előzmény: somytomy (104055)
somytomy Creative Commons License 2021.12.09 -1 6 104055

Akkor örülj, várhatóan lesz némi ferde rugós Fuggerth Csörgő dömping a Börzén, miután megjelenik az MTB változat.

Előzmény: Törölt nick (104051)
RhB Creative Commons License 2021.12.09 -1 5 104054

Szerintem baromi egyszerű: nem veszed meg, és kész. ;)

Előzmény: Törölt nick (104051)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.09 -4 0 104053

Az az MTB igazgatoja lehet.

Előzmény: Törölt nick (104052)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.09 -3 5 104052

Előzmény: Törölt nick (104051)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.09 -7 1 104051

Velemenyem szerint a rugo alapvetoen definialja a mozdonyt. Ugy mint a ketutemu motor a Trabantban.

Előzmény: nazareth (104050)
nazareth Creative Commons License 2021.12.09 -1 5 104050

Engedd el ezt a rugó-témát. Teljesen fölöslegesen hoztad át a Magyar Modellekből.

 

A Trabantos példád sem életszerű. A rugó kb. annyi, mint hogy van-e dísztárcsa a Trabanton, vagy nincs. A négyütemű Trabant inkább egy nagy szélvédős, légkondis remot-Hörgő lenne (ami alatt egyébként ugyanúgy lehet bármilyen rugó).

Előzmény: Törölt nick (104049)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.09 -3 1 104049

Ha már Trabant akkor legyen a kétütemű, nem?

Előzmény: Jeffsy (104048)
Jeffsy Creative Commons License 2021.12.09 -1 0 104048

Ebben én egyetértek veled, ha választani lehetne, én is a ferderugósat venném meg, de nem azért mert az a koraibb, hanem mert az egy elég karakteres eleme volt az emlékeimben élő mozdonyoknak.

 

Amúgy lehet, hogy pont ez a logika benne, az ACME is a népszerűtlenebb festéseket hozta ki először a gigantból, mint az a cargos, vagy az elég speciális 056-ost. Gondolom most várnak arra, hogy elfogyjon, aztán ha szerencsénk lesz utána lesz V. VI. korszakos is.

az MH különkiadást nem érdemes idekeverni, mert az a boltnak a saját megrendelése volt, nem gyári kiadás.

 

 

Előzmény: Törölt nick (104041)
szalamander007 Creative Commons License 2021.12.09 -1 0 104047

Mi az a "vizvető" ?

Előzmény: benbe (104045)
Zoleek21 Creative Commons License 2021.12.09 0 1 104046

És a görögöt is...bár ott nem tudom hogy milyen a piac.

Előzmény: benbe (104045)
benbe Creative Commons License 2021.12.09 -2 4 104045

Ferde rugós már volt, teljesen logikus döntés a másikkal kezdeni. Ugyanez igaz a vízvető nélküli V43-ra is. Ráadásul így ki tudja hozni V. és VI. korszakosként is a 2143-ast és a VI. korszakos 2103-ast is.

Előzmény: Törölt nick (104041)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.09 -2 7 104044

Most komolyan ennyire fáj ez az álló rugó? Érdemes lenne elengedni.

Előzmény: Törölt nick (104043)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.08 -8 0 104043

A SAS felmérése csak álló rugós mozdonyról kért véleményt. Az összes 3D kép olyan. Csak a festés volt az alku tárgya.

Ha pl. az ACME elölről kezdené a Gigantot, elvárnám hogy első szériás legyen. (Nem a null szériás első kettő ami más szinű és formájú mint a többi igásló, természetesen).

Előzmény: Törölt nick (104042)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.08 -3 4 104042

Ha az M41 a kérdésed tárgya, akkor valószínüleg a SAS által készített előrendeléses felmérés alapján döntött így. Aztán még 1000 másik ok is lehet mögötte. Miért, Gigantból a két protóval kellett volna kezdeni, vagy a 0 szériával? Na ugye?

Előzmény: Törölt nick (104041)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.08 -6 0 104041

Kiváncsi vagyok hogy milyen logika van a mögött amikor egy modellgyár új mozdonyt  készít a termékkatalógusába és nem az igazi első szériájával kezdi a megvalósítást/kidolgozást hanem egy késői változattal, ami sokszor kevesebb példányban fut vagy futott mint az elsőszériás,ha már nincs kapacitása arra hogy egy korai és egy késői változatot egyszerre dobjon piacra a modellezőknek? Miért nem a koraival kezdi?

rezgaras Creative Commons License 2021.12.07 -1 0 104040

"A 342-es sebessége 75km/h volt..."

 

Helyesen: 324-es. Nem lehet 342-est szerkocsi hajtással készíteni ;-))

Előzmény: rezgaras (104031)
rezgaras Creative Commons License 2021.12.07 -5 0 104039

Ne haragudj, nem akarok ebbe belefolyni, beszéljétek meg! Talán nem jó dekódere van.

Előzmény: dccvillanyos (104038)
dccvillanyos Creative Commons License 2021.12.07 0 2 104038

Üdv,

 

Mi a gond a bbmot hanggal? Eddig úgy gondoltam, hogy a legjobban sikerült hangjaink egyike. Mit kellene máshogy megoldani?

 

Üdv, Zsolt.

 

 

rezgaras Creative Commons License 2021.12.07 -4 0 104037

Talán kérdezt meg Alkotásut, hogy van megelégedve a Bbmot hangjával! De aztán gyorsan fuss el a közeléből!

Előzmény: rezgaras (104036)
rezgaras Creative Commons License 2021.12.07 -2 2 104036

Na várj! A hangképzés egy teljesen különálló dolog. Arra nincs semmi szabály, szabvány, minden gyártó úgy főzi a levest, ahogy jónak látja - és ahogy tudja. Így aztán az, hogy a hang hogyan viszonyul a menetparaméterekhez, az egy fekete doboz. De el lehet vele szórakozni. (Sajnos én úgy látom, hogy az egész digitális vonatozás átmegy végtelen paraméter-piszmogásba, ha az ember egy kicsit is igényesebben akarja művelni. Egy mozdony optimalizálásával egész délutánokat el lehet molyolni. Sokszor eredmény nélkül!)

Előzmény: Fordítókorongos (104034)
nazareth Creative Commons License 2021.12.07 -1 0 104035

Általában lehet "kalibrálni" a sebességszabályozáshoz felhasznált fordulatszámmérést is. Azzal kellene lehessen állítani úgy a fordulatszám-tartományt, hogy nem nyúlsz hozzá a sebesség-paraméterekhez.

 

De ettől függetlenül rézgaasnak van igaza: első lépésként a mechanikának kell rendben lennie.

Előzmény: Fordítókorongos (104034)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.12.06 0 0 104034

"jobb úgy elkészíteni a mechanikát, hogy már önmagában is modell-szerű sebessége legyen"

Ebben teljesen igazad van, - emiatt most visszavonom az előző kijelentést, mert eszembe jutott valami:

Volt,hogy nem tudtam beállítani dekóderrel sem a kívánt végsebességet, mert amikor belőttem a megfelelő értékre

a dekóder nem játszotta le a végső motorfokozat hangját! Ezután kénytelen voltam addig emelgetni, amíg már le nem adta,

de ez már ~20km/h-val magasabb értéken következett be... 

Előzmény: rezgaras (104033)
rezgaras Creative Commons License 2021.12.04 -1 1 104033

"Dekóderen úgyis be tudod állítani,"

 

Ahogy az Úristen sem tud völgyet hegy nélkül teremteni, a dekóder sem tud kisebb feszültségből nagyobbat csinálni. De amúgy is az a véleményem, hogy jobb úgy elkészíteni a mechanikát, hogy már önmagában is modell-szerű sebessége legyen.

Előzmény: Fordítókorongos (104032)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.12.04 0 0 104032

Igen,így biztosra meg lehetne csinálni a csiga/fogaskerék rögzítést.

Pontosan meghatározni sem szerettem volna a végsebességet, csak egy kicsit gyorsítani rajta,mert nagyon lomhának éreztem.

Nem annyira érdemleges kérdés,mert általában a dekóderrel szoktam beállítani a futás tulajdonságokat, ezenkívül a pontosra belőtt (analóg) sebességre a gyártók is nagyban tojnak,gondolom éppen e miatt...

(Dekóderen úgyis be tudod állítani, és az analóg trafódon is láthatod a megfelelő sebességhez tartozó fesztültséget,

csak éppen ilyenkor van baj mikor eltúlozták az áttételezést,és képtelen a kívánt sebességre a mozdony, -szerencsés esetben éppen fordítva szokott lenni.)

_Tapicska_forgalmista:

igen,az a kerék kb. jó lehet,de hogy a csiga/csigakerék tengelytávja is pontosan stimmelne azzal a gyári csigával,az már  nem annyira biztos, az eredeti M0,4-es modul ez meg M0,5-ös lenne,szerintem ehhez egyedi átmérőjű csigát kellene csinálni,

pont a meglévő tengelytávolság miatt.

Előzmény: rezgaras (104031)
rezgaras Creative Commons License 2021.12.01 -1 1 104031

Szerintem nem kell páros fogaskerék. Egymás mellé teszed őket. Ha kell, össze lehet ragasztani, ha az sem elég, apró huzalokat lehet átdugni mindkét fogaskeréken. Akkor biztos nem fordulnak el.

 

De érdemes lenne végigszámolni az egészet! Mennyi az áttétel a motortól a kerékig és mekkora a kerék átmérője? Legyen itt egy példa: a Csörgő kereke 1040mm, vagyis modellben 12mm. Ha az áttétel 1:14, az adja ki az igazinak megfelelő 100km/h sebességet. Konkrétan: 100km/h = 27,78m/s, azaz 1666m/perc. Tehát a mozdony kereke 510-et forog percenként. Ha a modellben a motor és a kerék között 1:14 az áttétel (a Fuggerthj modellben, ha jól emlékszem, csak 1:12 volt) akkor a ehhez a sebességhez a motornak 7142-t kell forognia percenként. Ez egy szokásos, 12V-os villanymotor fordulatszáma. A saját megfigyeléseim szerint a motorok ennél egy kicsit gyorsabbak, de a legtöbb úgy nagyjából 8000-10000 között pörög percenként. Egy Szilihez nagyjából ugyanekkora áttétel kell, vagy egy kicsit kisebb, mert az ugyan gyorsabban megy, de nagyobb is a kereke (1180mm). A modern, nagyobb sebességű mozdonyikhoz ennél kisebb áttétel kell.

 

A gőzmozdonyok modelljei, amennyiben szerkocsi-hajtásról van szó, nagyjából ugyanezt tudják. A szerkocsi kereke szinte mindig ugyanakkora, mint a Csörgőé, tehát mozdonytól függően kell az áttételt megválasztani. Persze a gőzmozdonyok sebessége ennél kisebb volt, tehát nagyobb áttétel kell. A 342-es sebessége 75km/h volt, vagyis ahhoz nagyjából 1:20 áttétel kell.

 

Amennyiben a gőzmozdony modelljét az eredetihez hasonlóan a csatolt kerekek hajtják, a dolog még egyszerűbb. Az igazi gőzmozdonyokat ugyanis úgy méretezték, hogy a kerék fordulata ne lépje túl a 300/percet. Emiatt van a gyors gőzmozdonyoknak nagy kereke, a tehervonati mozdonyoknak kisebb, a mellékvonali, vicinális mozdonyoknak még kisebb. De ebből következik, hogy minden ilyen gőzmozdony modellbe nagyjából 1:25 - 1:28 áttételt kell betervezni. Ilyen van az enyémekben is.

Előzmény: Fordítókorongos (104029)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2021.12.01 0 0 104030

Roco 86490 cikkszámú fogaskereke, a ferde fogazású a csigához kapcsolódó, modul 0,5 15 fog, a másik mod 0,4 14 fog, az M&H-nál van raktáron. A hozzávaló csiga cikkszáma 122066. Csak az m0,4 fogaskereket kellene kicserélni 10 fogúra.

Előzmény: Fordítókorongos (104029)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.12.01 0 0 104029

Szia!

Igen,ez egy Z=10/19 M0,4-es csiga+fogaskerék kombó.

Most olyan csigakereket kellene találni hozzá aminek van egy M0,4-es ,10-es fogszámú fogaskereke, M0,5-ös csigakerékkel,

aminek ráadásul ~egyezik az átmérője(~15 fogú lehet) a mostani M0,4-esével,hogy elférjen az eredeti kialakított helyén.

Akkor ha találnék ilyet,a csiga már nem okozna olyan nagy gondot...

Előzmény: rezgaras (104026)
Fordítókorongos Creative Commons License 2021.11.30 0 0 104028

Szia!

Próbáltam stabil táppal analógban,finom lassú menete volt neki,már 2V-on elindult,szépen gyorsított végig 12V-ra,

különösebb áramfelvétel nélkül (H0 mozdony, 340mA -evett 12V-on).

-Szóval semmi nem utalt arra,hogy a motor esetleg rossz lenne, vagy a hajtása szorulna, a motor pörög mint az állat,de viszont nincs a mozdonynak megfelelő végsebessége, csak vánszorog.

Mérőkocsival lemértem 50-es tempót tud,az eredeti mozdonynak pedig 80-as max.sebességet engednek.

Általában digitben ~megfelezem a max. sebességet mert a gyártók inkább megkettőzni szokták a modellek végsebességét,

mint hogy lassú lenne,hát ennek most alulméretezték a hajtás áttételét,mert csak poroszkálni tud,de a lassú menete legalább lehelet finom lett. -Dekóderrel ugyanez a helyzet,egy MX645-öt állítottam csatasorba.

A sietséggel kapcsolatban teljesen igazad van,de ez már a lovas kocsival az autópályán kategória. Árpi

 

Előzmény: dccvillanyos (104023)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2021.11.30 -1 1 104027

Szerintem az áttétel nem függ a csiga menetemelkedésétől. Az áttétel a csiga bekezdésszámától és a fogaskerék fogszámától függ. A csiga menetemelkedése a bekezdésszámból, a modulból és a csiga átmérőjéből adódik. A csiga menetemelkedése a fogaskerék fogferdeségét határozza meg, de azzal az áttétel mértékét (a sebességet) nem lehet növelni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!