Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Milyen GPS-t érdemes venni maximum 40 ezerért (térképpel)? Leginkább Magyarországon használnám, esetleg alkalmanként a szomszédos országokban. A Mio márka mennyire megbízható még? Természetesen a telefonokon vannak navigációs programok, de úgy döntöttem, hogy vennék valami stabilabb rendszert. Köszönöm előre is!
Azért a multik munkatársai és a szakmailag elkötelezett kiskereskedők többen vannak, mint a vsterás és egyéb nepperek. És egy reguler vállakozó egy rendes boltba másnap visszaviszi a a cucvot, ha n talált genne hszsi térkéoet.
A vakukezelés rejtelmei.egyébként sokkal bonyolultabb kérdés, mint a gps elindítása.
"A többség legalább egyzser, amikor a bemutatódarabot felteszi a polcra, bekapcsolja és megnézi, hogy működik."
Az melyik az a többség? Kb. MM és egyéb multik árulják a legrendesebb cuccokat, akiket amúgy divat utálni. Csóró boltok, vaterás okoskodók, egyéb neppereknek fogalma sincs egy csomó mindenről. Néha tök alap dolgokon buknak el az Ebayes seftelők is, akiknél látszik, hogy fogalmuk sincs az általuk árult cuccról, csak biztos jópofa, keresünk rajt 200at, jó lesz. Vagy a neten terjedő EUs modell leírását pattintják a brazíliai/japán modell alá, vagy egyáltalán.
Aztán aprólékig el lehet menni, itt van ez a jópofa cucc, most tettem fel a trükkös kérdést az eladónak:
Kicsit teríti a vaku fényét, vagy színezi, eddig okés. A külső vakupapucsba megy bele, az a tartó és a beépített vaku elé rögzíted. Embernek feltettem a kérdést, hogy X, Y, és Z gépen is működik? Igen, persze, ez mindenen működik mert ez a dolga. Biztos? Igen. Ok, akkor módosítsd a leírást, mert ezeken ezért meg amazért NEM működik. Lehülyézett, mert jobban tudja. Én megindokoltam, hogy X gép érzékeli, ha valami papaucsba van dugva, ilyenkor a beépített vaku nem működik. Z gépen meg a fizikai kialakítás miatt ha beletolod ezt a cuccot, akkor nem fér el a beépített vaku és nem tudod felnyitni. Másik gépen meg egyszerűen nincs beépített vaku, de egye fene ez volt a kakukktojás :-D Ezek ilyenek. És én vagyok a köcsög, mert kötekszem, pár embert átver, használni nem tudják, de majd eladja máshol ugyanezzel a dumával.
Sajnos van ilyen is, főleg akik a a teherautóról lehullott cuccokat árulják. De azoktól nem kell vásárolni. A többség legalább egyzser, amikor a bemutatódarabot felteszi a polcra, bekapcsolja és megnézi, hogy működik. Akkor talán észreveszi, hogy nincs magyar térkép, már ha a bolt közepén egyáltalán van GPS vétel. (A médiamarktban tudtommal továbberősítő is van, másképpen nem tudom, hogy megy a Samu telefonom GPS-e a 4 szontes pláza alagsorában).
De olyan is van, aki nem nyugszik bele, hogy a gyártó nem ad magyar térképet. Amit a Navigate partizánkodott az ügyben, az sem volt benne a Garmin lefedettség térképében, pedig ők hivatalos disztributorok. Ezért mondtam, hogy egyszerübb a hazai viszonteladónál érdeklődni, annak jobban illik tudni a választ, mint a Google-nak.
Szerinted hány olyan ember van ma magyarországon, aki úgy árul valamit, hogy fingja nincs hozzá, csak leveszi a nagykerben a polcról a dobozt 8me most ez kőőő a népnek) és tovább adja jó drágán?
Aki Magyarországon 2017-ben elad egy térképes eszközt magyar térkép nélkül, az kapja be ...
A robléma ott kezdődik, hogy az amcsik a spéci árképzésük okán más módon is megakadályozzák az USA-ban eladott készüléken az európai térképek használatát. (Kinézem belőlük, hogy a program be van tanítva, hogy 0 foktól keletebbre nem működik a térképfunkció :-) Ez technikailag lehetséges, csak szerintem már nincs értelme a ferdeszeműek belépése óta. A hőskorban az USA-ban sokkal olcsóbbak volt a GPS készülékek, mint Európában, ezért védték így az európai viszonteladókat.
Ha nekem kellene, én is megnézném a lefedettségi linket. De amúgy ráhagyom a gazdira :-)
Nem azért kell a Térkép mert el fogok tévedni a Dunán közel 20 év után Hanem azért,hogy teljes legyen a radarom.Szóval ha valaki tudna segíteni azt köszönettel venném.Üdv Marci
Hova lehet behajtani motorral, hol lehet kikötni, merre vannak a zátonyok, stb...
Nem tudhatjuk, hogy a kollegának mire is kell, de ha egyszer az eszköz alkalmas térképkezelésre, akkor nyilván ki is használná.
Mondjuk ha elmész a Tisza-tóra, ott aztán el lehet veszni a nehezen észrevehető csatornák dzsungelében, van amikor 10 méterről sem látod meg a nádasba a bejáratot, és azt kell eltalálni több kilométerről.
Az ezredforduló tájékán Garmin GPS-re sem volt Magyarországra való turistatérkép, így hát kihívásnak tekintettük és megcsináltuk sufnitunningban.
Ha elég sok embernek lesz ilyen halradaros kütyüje, talán összedugják a fejüket és megoldják.
Persze neki lehet vágni egyedül is, a kérdés, hogy megéri e?
Őszintén szólva nem értem minek térkép (frissítés) egy ~1 dimenziós folyóra, főleg MO-n. Az útvonaltervezés lehet nem optimális? Még gps nélkül is meg tudom határozni hogy a folyó melyik oldalán vagyok, térkép nélküli gps-el meg megtalálom a horgászhelyet bárhol. Útvonaltervezés hiánya se túlzottan izgatna.. :DD
Lehet persze csak én nem értem a problémát mert nagyon a szárazföldhöz, városokhoz, kereszteződő utakhoz vagyok szokva. Még a Csepel szigeti holtágat sem téveszteném el, de nem sok ilyen Y elágazás van MO-n ami csak 1m látótávolságú ködben tévesztene meg bárkit is.
Bocs VGyuri... attól, hogy, magyarországon kapható mért törvényszerű, hogy van hozzá support, pláne, hogy van hozzá magyar térkép?? Ne röhögtess már....
Megjegyzem a sok hozzászóló legalább arra vehetné a fáradtságot házzászólás előtt, hogy beüti a google-ba: "Humminbird helix 5 maps"
...tudom, hogy nehéz, de néha segít ám! :D :D
Merthogy onnantól kb 10 perc eljutni oda, hogy Európa tekintetében mely területek vannak lefedve....
Ami pedig a lentebb belinkelt duna project térképet illeti, van az a pénz amiért szeritem kompatibilissé teszi Vati barátom, de a kérdező szerintem nem erre gondolt. Summa-summárum az eszköz hazai használata erősen korlátozott....
A Huminbird elsősorban halradarnak készült, a térkép szolgáltatás csak hab a tortán. Ezért nem fordítanek túl sok gondot a felhasználói térképek berakasára. (Mint pl. a Garmin). De mivel Magyarországon is kapható, nyilván kell lenni európai változatának is. És hozzá szervizhálózatnak. Nem lehet, hogy ők EPROM cserével (?) európaizálni tudják az amcsi változatot?
Aki esetleg követte az elindított eljárást, vagy csak érdekli a történet, némi információ:
Volt egyszer, hol nem volt, egy cég, aki navigációs rendszerét elég véleményes módon értékesítette a vásárlók felé... Hogy-hogy nem egyik termékükkel kapcsolatba kerültem és megpróbáltam a mintegy 100 EUR nagyságrandű összeget "visszaszerezni" az ügyfélnek, illetve elérni némi kompromisszumos megoldást.. Hosszas levelezés, ügyfélszolgálatos vitázás után az ügy a cég egyik igazgatója elé került, aki a következő mondatokkal tett pontot a kérdés végére: "Így járt és kész... Ha nem tetszik, forduljon a hatóságokhoz, 100 EUR-ral senki se fog foglalkozni" Nos üzenném az illetékes elvtársnak...
A GVH a lefolytatott eljárás után a mai napon kézbesíett végzésével: - egy ügyrészben az illetékes Fogyasztóvédelmi hatóságot a cég elleni eljárás tekintetében, - 3 ügyrészben pedig B/66-5/2017 sz. határozattal 2017 május 3.-i dátummal az illetékes európai hatóságot az anyavállalattal szembeni eljárás tekintetében megkereste, eljárás lefolytatása iránti kéremellel.
Na ennyit a 100 EUR-ról... Kíváncsi leszek mennyi lesz a végén az összeg....
Időközben ezt a változatot már elvégeztem. Most szgk-ként tervez és navigál, de lett egy új meglepetése: nem lehet beírni (valós) utcanevet és házszámot, csak városközpont/településközpont lehetőséget tudom elérni. Lényegében bakker, ez nem életveszély, oda lehet találni, de mi a kánya baja lehet?
Okos telefonomon fut az iGo Szülinap. Eddig szgk volt a kiválasztott jármű és jól navigált. Hétvégén átállítottam Gyalogos-ra (szükség volt rá). Így is jól vezetett. Ma vissza állítottam szgk-ra. El is indult a navigáció, de kis idő múlva kiírta: Túl gyors a haladási sebesség a gyalogos navigációra (?) Át akarom átállítani szgk-ra ? (ezt kérdezi) Módosít Mégsem. Nyomok egyet a Módosít-ra, vissza a navigáláshoz, kis idő múlva újra a túl gyors ... üzenet. Nézem a beállításokat: szgk-ra van állítva. Az viszont feltűnt, a Jármű kiválasztásban két Személyautó van a listában, az egyik van kijelölve. De szgk-ként nem akar navigálni. Mit kellene tennem? Töröljem valamelyik Személygépkocsit? De melyiket?
Köszönöm, a Sys-t átírtam, de nem javult meg, így én is hardverre gyanakszok. A rajta lévő program térképeit írtam át frissekre, és nem "küzdök" a többivel, így tökéletesen működik. Off Igaz, hogy lopom a programot, de ennek nem anyagi okai vannak, elv és a tudatlanság a részemről, ugyanúgy,mint ahogy valszeg sokan most a lopott Windowsról nézegetik/olvassák ezt a fórumot. Sok oldal lehúzhatná a rolót, ha csak a legális utat járná.
A problémát több dolog is okozhatja. Mivel lopott a programod, igazából erősen elgondolkodtam rajta van-e értelme, kell-e neked segíteni... De végül is az NNG még a fizető ügyfelei is leszarja, ergo meg tudom érteni bozonyos esetekben,ha valaki lop tőlük... (A tiéd nem ilyen eset)
Mindezt azért írtam, mert a hardverproblémát leszámítva ez a másik ok ami okozhatja a jelenséget. A lopott szoftvered egy másik készülékhez van paraméterezve, ergo maximum a véletlennek és néhány előrelátó programozónak köszönhetően működik.
A 820-as Wayteq emlékeim szerint két porton kommunikál kifelé, egy "vegyes" és egy GPS porton. Jellemzően a készülék akkor hülyül így meg, ha a program valamiért (pl áramkimaradás) miatt leáll, de a GPS vevőt nem indítja újra, de a "vegyes" portra kapcsolódva megpróbál az előzőekben paraméterezett baud rate-tel kommunikálni.
Megoldási lehetőségek: 1. Az általad írt állandó újraindítás 2. Kidobod a kukába és veszel 20e ft-ért egy új, nagyobb, okosabb, gyorsabb Wayteq-et (Persze a 480-as felbontás után a 800-as felbontású készüléken a lopott cucc nem fog "csak úgy" elindulni) 3. A sys.txt file-ban be lehet állítani, hogy pontosan hol, milyen sebességgel kell működnie a GPS vevő portjának, ezt beírva elvileg minden "újraindulás" esetén ugyanonnan próbál majd jelet keresni. Ehhez a következőket kell beírnod MANUÁLISAN a sys.txt nevű szöveg file-ba: [gps] port=1 baud=38400
Ha az utólsó megoldás nem segít, akkor sajnos hardveres a gond (az áramkimaradás összekavarja a GPS chipet), de ez nem túl jellemző.. inkább csak "logikailag" hülyül meg, az meg ezzel a bejegyzéssel orvosolható...