Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ezt hivják ugy, hogy szivás, szóval részvétem, általában ha valamihez szerencse kell, nekem sem szokott lenni! Majd ha automata sofőr lesz, akkor be lesz tartva ;) amugy nagyállomásról 22:55-kor, vagyis a kép készitése előtt egy percel sem, ment egy 31-es... arra is mehettél volna :D
Elég kaotikus a helyzet a troliknál....De én is mintha sokkal kevesebb sötét kijelzőt látnék, de szerintem belül továbbra is olyan, amilyen. Nem is tudom, utaztam-e mostanában olyan trolival, ahol megvolt az össszes utastájékoztató eszköz, illetve a hang is jó volt.
Attól még, hogy ki van rá írva valami, nem lehet rá azt mondani, hogy működik is. Nem is akartam elhinni, mikor egy trolin valamelyik reggel azt láttam, hogy a Segneren a fordulóban megállva átíródott a homlok-, majd az oldalsó kijelző is, méghozzá helyes irányról helyes irányra. És sajnos ez továbbra is ritkaság, mert sok trolit lehet látni ellenkező irányú kiírással. Sokszor egy troli két kijelzőjén is más-más a cél. Szerencse, hogy A-s viszonylatokon kívül nem "szerelnek át" napközben a trolik, mert akkor olyan is lehetne, hogy elől kettes, oldalt hármas (hátul meg ugyebár Teszt...) :\
Én írtam. Amúgy arra gondoltam, hogy amióta átprogramozták a kijelzőket az 'A-k miatt, azóta feltűnően kevesebb a sötét kijelzős busz. Talán csak 383-on nem működik, + a MAZ-on szarakodik. Amúgy ma láttam egy Solarist "tiszta sárga" kijelzővel. Még egy: megint nem láttam hónapok óta 341-et. De legalább mostmár van egy belezhető diesel is mellette...
de az elmúlt 4 vasárnap mindegyikén ugyanígy történt Magammal kerültem ellentmondásba, hiszen múlt vasárnap este a Nagyállomáson voltam :) Utánanéztem a naptáramban, november 21-én, 22-én és 29-én, illetve tegnap este tapasztaltam épp ugyanezt.
Nem csak 1 percek és nem csak sietések vannak. Amúgy furcsa, hogy 8:15-kor 3A trolit látott (a Köztemető 7:00-tól van nyitva). Igen, ahogyan talán Te írtad, a trolik utastájékoztató rendszere egyre jobb...
De ha már troli és pontatlanság: December 6-án 22:40-re értem vonattal a Nagyállomásra. Előre kinéztem magamnak a menetrendből, hogy 22:35-kor indul egy 2A troli a Kassai útról, ez elvileg 22:49-re a Nagyállomásnál van (tehát gondolhatná az ember, hogy a szokásoknak megfelelően minimum 5 perccel előtte...). Siettem, 22:43-ra a megállóba is értem. Vártam 52-ig, de nem jött semmi. Biztos voltam benne, hogy még hamarabb elment. Visszamentem a túloldalra, erre 22:54-kor láttam elsuhanni a trolit (2-3 utassal, tehát nem garázsmenet volt)... Vasárnap este, forgalommentes időben művészet 5 perc késést összeszedni, annak ellenére, hogy a Kassai úton és a Rakovszky D. utcán haladt a troli. És én igenis, kiakadtam az 5 perc miatt, mert egyrészt így nem értem el a trolit, másrészt pedig ha el is értem volna, biztosan nem tudtam volna átszállni a Segner téren az onnan menetrend szerint 22:58-kor (tehát minimum 5 perccel korábban) induló 25-ösre. Nyugodtan lehet szidni az órámat, ez pontos, DCF77 alapján jár, akárcsak a Nagyállomás bejárata fölötti óra. A fedélzeti számítógépek órái, amelyek a GPS műholdaktól kapják az időt, pontosan ugyanígy járnak, ha csak nem 1975, vagy valami hasonló képtelenség van rajtuk. Amint a mellékelt fotó is mutatja, ilyenkor már nincs túl sok alternatíva, ezért különösen fontos lenne legalább az utolsó járatok menetrendjét rendesen betartani, és ahol lehet, biztosítani az átszállásokat. A trolik menetrendjét meg, ha már meghirdették, illene betartani.
És akkor még egy sztori, ha már belekezdtem, ez tegnapról (de az elmúlt 4 vasárnap mindegyikén ugyanígy történt): Józsáról a 21:10-kor induló 34-essel jöttem be. Menetrend szerint 21:20-kor kellene indulnia a Rózsás Csárda megállóból, és 21:40-re kellene a Pesti utca megállóba megérkeznie. Ehelyett 21:17 és 21:30 lett a két időpont (pont stimmel, ha a 34J-s menetidő-adatokkal számolunk). Ez viszont valamilyen szinten megérthető, hiszen a józsai buszok menetrendjében van a legtöbb tartalék, és hétköznapokon talán néha még ez is kevésnek bizonyul. Ilyenkor viszont, amikor kevés helyen kell megállni (az országúti szakaszon pl. jellemzően legfeljebb egy helyen), kijönnek ilyen eredmények. Ezt valahogyan nem ártana jelezni a menetrendben, mert azt hiszem, a "néhány perces menetrendi eltérés" a legtöbb ember fejében 5 percet jelent, ez amolyan lélektani határ. Tehát 21:30-kor leszálltam a Pesti utcán. Menetrend szerint 21:36-kor kell érkeznie egy 24-esnek, ezt akkor még elértem volna, ha mondjuk 5 perccel korábban jön. De nem 5 perccel korábban jött. Korábban, mikor a Kishegyesi útról többször is ezzel a járattal mentem haza, volt már szerencsém tapasztalni, hogy rendszerint 8-9 perccel korábban szokott közlekedni. Igaz, hogy ebben az esetben a menetrendi adatok alapján sem lett volna meg az átszállás lehetősége, de azt hiszem, a 24-esnél gyanús (és sok) ez a 8-9 perc. A tegnap esti hidegben meg pláne nem volt kellemes ennyit várni, mert én naiv mindig bízom egy kicsit benne, hogy esetleg menetrend szerint jön (vagy késik, lásd a fenti esetet).
Helló, erre én is kiváncsi lennék!! És egyébként van még ilyen képed más viszonylatokról is?? Ha igen, akkor nem töltenél fel egy párat?? Előre is nagyon szépen köszönöm!!
A hétvégére még napközben is minusz 10 fokot mondanak, úgy kéretik a fütés problémára sürgős megoldást találni a DKV-nak!!! Különben ezt nem tömegközlekedésnek hanem fagyasztószekrényben való hús(és/vagy élőállat)szállításnak kéretik nevezni.:((
Az elég nagy baj, hogy nem esett szó a fűtésről az oktatáson...Mindenestre szerintem le van írva a "használati utasításban", amit kaptak a sofőrök, mert több ismerősöm is tudja, hogyan lehet fűteni a klímán keresztül.
Más kérdés, hogy az ITK miatt a legtöbb szóló buszon nem működik a klíma fűtés funkció rajta...
Korábban elmenni nagyon csúnya dolog, akár 1 perccel is. A többség köztük a vezetőség is úgy van vele késni lehet vagy később indulni de korábban nem.
A fűtés mizériára pedig azt szeretném reagálni, hogy akármilyen utasítás van kiadva a buszokon mindig lesz fűtés ha hideg van, persze ha a gépkocsivezető bekapcsolja. Csuklós buszokon be lehet állítani milyen meleg legyen a buszon a műszerfal bal oldalán, a klíma csavargatható kapcsolóival. A szóló buszokon semmilyen szabályozási lehetőség nincs, vagy fűt a sofőr vagy nem. Ha nem akar fűteni nem elég kikapcsolni a légbefújást, el kell zárnia a motortérben a fűtéscsapokat is különben a radiáotorok melegek maradnak. Egyébként több ismerősöm is mondta már, hogy néha volt panasz arra az utasok részéről, hogy megsülnek olyan meleg van. Gondolom ezért bánnak óvatosabban a fűtéssel mostanában a gépkocsivezetők. A szóló buszokon a klímával pedig nem lehet fűteni vagy ha igen akkor egy komplett, részletes leírást kéretik kiadni a gépkocsivezetők részére ugyanis erről még soha nem esett szó, oktatáson sem.
Másrészt: nem rólam, vagy rólad van szó. Ne forgasd át hülyeségekbe... Arról van szó, hogy fizetek valamiért, amit nem kapok meg. Több dolog mellett az egyik:
Ki van téve a megállókban a táblákra, hogy mikor és hol milyen busznak KELL megállnia. Én azért fizetek, mert azzal számolok, hogy nem hazudnak a pofámba a táblák és naívan arra számítok, hogy ha oda írták, akkor cserébe a pénzemért úgy is lesz.
Azt hiszem józan ésszel belátható, hogy az volna a racionális, ha az emberek azt kapnák és azért fizethetnének, ami "be van ígérve" Nekik. Amikor azt mondod, hogy nem muszáj megvenni a bérletet és nem kötelező használni a szolgáltatást, akkor olyan, mintha ezzel nem értenél egyet és védeni próbálnád azt az állapotot, amikor mondjuk késnek a buszok. Ez meg azért fura, mert ezek szerint számodra elfogadható az, hogy a pénzedért szeretnél venni valamit, de egészen mást dugnak az orrod alá, nem azt, amit korábban ígértek Neked, vagy amit kértél.
Ezért tart itt ma Debrecen közlekedése ahol. Mindenesetre lefelé tartunk és nem felfelé. Hiszen a szolgáltatási színvonal nem nőtt. A kirakat az valóban szebb lett, persze van olyan aki már ezzel meg is elégszik. Ő vesz kínait. Mert ma kínai minőségű a közösségi közlekedés városkánkban.
Még egy dolog. Én csak "tárgyi" bizonyítékként fordulnék a felvétellel a médiához. Amennyiben részükre az anyag nem megfelelő, akkor forgatnak egy másikat. Nem az én sztárolásomon van a hangsúly, hanem azon, hogy járjanak utána a problémáknak.