A tér megújulásának lépései. Tervek, elképzelések, és azok megvalósulása. Ha marad a nemzeti kormány, akkor jó esély mutatkozik, hogy a tervek nemcsak tervek maradnak, hanem lesz is belőle valami.
Szóval azt hiszem, sokan láttunk már upgrade után is előfordult hibákat, a tesztelések ellenére is. Éppen ezért nem tudom, miért kell ezt agyonragozni.
Magam nem szívesen lennék annak a helyében, akinek a metró SW ügyében döntenie kell, hogy ezzel a hibával még mehet az üzemszerű működés, mert emberéletet nem veszélyeztet, vagy le kell állítani, és pótlóbuszok kellenek.
Lehet persze mindezt ellenségesen is szemlélni, meg kárörvendeni rajta, csak minek.
upgrade után mindig szoktak hibák lenni, akkor is, ha előtte gondosan tesztelték.
Egyrészt ez így nem igaz, másrészt amikor egy upgrade után "visszajönnek" régi hibát, akkor nem upgrade történt, hanem kapkodó, amatőr barkácsolás.
Vagyunk itt a fórumon páran, akik hárítottunk el úgy programhibát, hogy a hibás részről kiugrattuk a programot az eredeti kód végére, ott hozzáfűztük - direktben, hexában - a javítást, aztán ugraás vissza az eredeti helyre, de ezt nem éles, emberek életéért felelős rendszerben tettük, mert azért belénk még szorult némi felelősségérzet...
Ráadásul itt közlekedésről, vagyis emberéletekről van szó.
A Suzukiban is apróra rugdosnák a seggét, ha valaki rosszul tesztelt programot rakna mondjuk a hegesztőrobotra.
Minden új model (a ráncfelvarrás után is) első 50 darabját a szó szerint ronggyá nyúzzák az otthoni tesztpályán, mielőtt az 51-es sorszám elhagyhatja a gyárat.
A hölgy valszeg még ott tart, amikor a szovjet hűtőgépgyárban akárhogy is ugradeltek, mindig harckocsi jött ki a gyárból.
Te tudhatod a legjobban, hogy mi volt mindig az álláspontom: kicsit rossz program nincs. Csak jó, vagy rossz a program. Ilyen egyszerű a dolog. A számítástechnika nem játék.
Egyébként egy upgrade után mindig szoktak hibák lenni, akkor is, ha előtte gondosan tesztelték. Aki még erre nem látott ezer példát, az nem is dolgozott ebben a szakmában.
Pénzügyi környezetben kötelezően elő is van írva a fejlesztő - teszt - és éles környezet szétválasztása. A teszt- és éles környezetbe forrásprogram már nem kerülhet át! Ezt a PSZÁF ellenőrizte is, aztán hogy az MNB mit csinál Eltolcsyval az élen, azt nem tudom...
Na szóval mi itt csak feltételezések alapján vitatkozunk, pontos információink nincsenek a tesztfolyamatról. Legjobb az lenne, ha egyáltalán semmi probléma nem lenne azzal a szoftverrel, ebben egyetértünk.
Nem sokat, de erre való a tesztelés (természetesen nem éles környezetben).
De olyan majmot sem sokat láttam, aki egy kiteszteletlen üzemirányító/folyamatvezérlő szoftvert bevág a mélyvízbe.
A 2-es metró tesztfutásának időtartamát jelentősen lerövidítették és csak a megtett kilométerekre koncentráltak. Aki ezt elrendelte, azt most kéne azonnal beutalni a szegedi Csiilag Bútorgyárba...
Akkor ezt nem szoftverfrissítésnek, hanem öregítésnek kellene nevezni. Mondjuk nem ártana kirúgni azt, aki nem tüntette el a régi szoftverváltozatokat a süllyesztőbe. Meg már rég kitalálták a verziószámokat is a szoftverekhez. Egyébként szvsz, egy metrónak szoftver nélkül is illene működni, lgfeljebb picit nagyobb követési távokat tartanak.
Hallottál már a szoftver alkalmazások testre szabásáról?
Alig 40 éve vagyok a szűkebben vett számítástechnikában, de úgy tudom, hogy a testreszabás nem jelenti azt, hogy egy teszteletlen katyvaszt kell odalökni...
Hallottál már a szoftver alkalmazások testre szabásáról? Azt jelenti, hogy hiába tesztelték már ki máshol, minden újabb helyen, vannak helyi specialitások, amelyeket figyelembe kell venni, és ennek megfelelően minden helyen további kisebb-nagyobb fejlesztésekre van szükség, amit ott helyben kell tesztelni. Ez is megtörtént a felújított 2-es vonal átadása előtt, de mindig jönnek újabb körülmények, amelyek miatt upgrade-elni kell. Most egy ilyen alkalommal jöttek elő az említett hibák.
"Az egyesület tudomása szerint szerdán frissítették a vonatvezérlő rendszer szoftverét. A frissítés azonban számos, 2013 decembere óta kijavított hibát újra előhozott. A vonatok állomási túlfutása, indokolatlan vészfékezése ismét naponta többször jelentkezik az új szoftververzió élesítése óta. Többször előfordult például, hogy a szerelvényeket az Örs vezér téri végállomásra csak 3-5 km/h sebességgel vitte be az automatika."
Mivel magam is gyakorta kénytelen vagyok szoftverproblémákkal bíbelődni, nagyon jól tudom, hogy ezen a területen minden agyrém előfordulhat, amit csak el tud képzelni egy fejlesztő, sőt, amit el sem lehet képzelni, még olyan is.
Metró szoftver monnyonle! :)
Komolyra fordítva a szót, nyilván olyan hibákkal, amelyek az utasok biztonságát veszélyeztetik, nem mehet a metró. Ilyen hibák esetére a pótlóbuszok jöhetnek csak szóba.