Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2020.03.16 0 0 11592

Egyetértek.

 

Nekem a meglepetés 2006-ban volt, amikor 8 nagyvárost felkerestünk azzal, hogy milyen vasúti fejlesztéseket várnak/képzelnek el a jövőben?

 

Gondolom nem árulok egy nagy titkot, hogy bár 60 napjuk volt felkészülni, egyikük se tudott épkézláb kéréseket megfogalmazni a kormányzat felé, inkább hirtelen felindulásból ötleteltek.

 

Már akkor minimális (bőven 10% alatti) volt a vasút szerepe sok hazai város elővárosi közlekedésében.

 

A két kivétel Szolnok és Szombathely, ahol számottevő volt a vasúton a városba érkezők száma.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Debrecen akkoriban a 109-es vonal Tram-Train lázában égett.

Villamost vizionáltak a Reptér - Nagyállomás - Józsa - H.Böszörmény útvonalra.

Előzmény: Alexander Pistoletov (11591)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2020.03.15 0 0 11591

Ehhez azért az adott városnak kellően nagy mérettel és kellően aktív vonzáskörzettel is kell rendelkeznie.

Előzmény: trizs77 (11590)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.14 0 1 11590

Nem ismerem az akkori munka módszertanát.

Többen kifogásolták.

 

Az elővárosi közlekedésben a vasútra támaszkodás a jövő útja.

Keserédesen azt lehet mondani Debrecenben van hová fejlődni.

 

Vidéki városainknál , a 23 MJV-nél igen csekély ez az arány.

 

 - Salgótarjánnál kb. 1% alatti lehet,

 - Egernél kb. 1%,

 - Miskolcnál kb. 10% (?)

 - Nyíregyházánál kb. 8 %,

 - Debrecennél kb. 3-4%,

 - Békéscsabánál talán 3-4%,

 - Szolnokon kb. 30%.........................az egyik legmagasabb az országban,

 - Szegednél 2%,

 - Hódmezővásárhelynél kb. 2-3%,

 - Bajánál kb. 1%,

 - Kecskemétnél kb. 3%,

 - Szekszárdnál kb. 2%,

 - Pécsnél kb. 2% (!)

 - Kaposvárnál kb. 3%,

 - Nagykanizsán kb. 4-5%,

 - Zalaegerszegnél kb. 2%,

 - Szombathelynél 20%-nál több (!)

 - Sopronban is 15% körüli,

 - Győrben 3% (!)

 - Tatabányán kb. 6-8% lehet,

 - Székesfehérváron 10% fölött,

 - Veszprémben 2-3%,

 - Érden kb. 25%.

 

*** = Egy 2016-os diploma tervből kimásolva.

Előzmény: ZotyaJ (11589)
ZotyaJ Creative Commons License 2020.03.12 0 0 11589

Vagy egyszerűen felcserélték a vámospércsi és a hajdúsámsoni irányt. Úgy reálisabb lenne a kép.

Előzmény: trizs77 (11588)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.12 0 0 11588

A mérőhelyen, határponton mért 1%-ban benne van mindenki aki bárhol szállt fel a 110-es vonatára.

 

 

Előzmény: ZotyaJ (11586)
ZotyaJ Creative Commons License 2020.03.12 -1 1 11587

> Hát ahogy pl. a 471-est bővítik 2x2-esre, úgy biztos nem. Mert ha a Debrecen-tábla tövében véget ér az átépített útszakasz, és leszűkül 1x1-esre, ugyanott vagyunk, ahol a part szakad.

 Ez így ebben a formában nem igaz. A városhatártól a 2x1 sávon gyorsabban lehet haladni ezért ott kapacitás majdnem megegyezik a 2x2 sávos lassú szakasszal. A városi szakasz 2x2 sávosítása a Kassai út-Árpád tér szakaszon fog gondot okozni, mivel a mostani forgalom koncentráltabban fog megjelenni ott.

Előzmény: ckg471 (11582)
ZotyaJ Creative Commons License 2020.03.12 0 0 11586

Egy dolog döbbentett meg, a Hajdúsámsoni útirány 1%-os vasúti részesedése.

No oda többet gondoltam.

 

Ha csak Hajdúsámsont nézzük, akkor nem olyan meglepő. Nem épp a legjobb helyen van a vasútállomás és rengeteg busz van. A vasúti utasok nagy része 110-es vonal többi szakaszáról érkezik. Ezek után felmerül bennem, hogy mennyire mond bármit ez az ábra ilyen torz adatokkal. Annak idején részletesen leírtuk, hogy mi a baj a SUMP-ban megfogalmazott dolgokkal. Inkább azért készült mert kellet a pályázati forrásokhoz, nem pedig azért, hogy ez legyen a fejlesztések alapdokumentuma. Sok szép színes ábra van benne.

Előzmény: trizs77 (11578)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2020.03.12 0 0 11585

Szerintem se különítik el semmiképpen. Eddig is nyitott volt, ezután is nyitott lesz a géppark a belső cserére.

Előzmény: torqmatic (11583)
ckg471 Creative Commons License 2020.03.12 0 0 11584

Pont láttam kettőt a Volan-telep felől kanyarodni balra kifelé a városból a 4-esen.

Előzmény: torqmatic (11583)
torqmatic Creative Commons License 2020.03.12 0 0 11583

Mercedes nem lesz, azt benézték. A Volvók meg azért néha kimozdulnak a reptérről és gondolom hosszabb távon úgyis lesz majd cserebere, mert az nem a legideálisabb, hogy az egyik busz megy egy évben 5000, a másik meg 50.000 km-t.

Előzmény: Joe0401 (11581)
ckg471 Creative Commons License 2020.03.11 0 1 11582

Hát ahogy pl. a 471-est bővítik 2x2-esre, úgy biztos nem. Mert ha a Debrecen-tábla tövében véget ér az átépített útszakasz, és leszűkül 1x1-esre, ugyanott vagyunk, ahol a part szakad.

A Sámsoni út belterületi szakaszának bővítésére van terv?

Előzmény: Racilaci (11580)
Joe0401 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 11581

Egy cikkben azt olvastam, hogy a Volvo buszokon kívül még kettő Mercedes busz is érkezik.

Elképzelhető, hogy még nem jár a 3 Volvo, mert egyet se láttam eddig.

(Kettő elvileg a reptérre kerül, DE akkor miért kaptak rendszámot??)

Előzmény: Alexander Pistoletov (11572)
Racilaci Creative Commons License 2020.03.11 0 1 11580

Miért, melyik bevezető út bővíthető úgy, hogy az első komolyabb városi kereszteződésig ne torlódjon fel valahol a forgalom?

Előzmény: ckg471 (11575)
_Metzger_ Creative Commons License 2020.03.11 0 0 11579

Helló!

 

Ha az Inter Tanker megállótól akarok jönni a buszvég felé, és a 146-ost lekéstem (mert nagyon gyakran jár!), van egy megálló valahol fentebb, ahova érdemes elgyalogolni (tehát nem 5km), mert onnan gyakrabban megy?

trizs77 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 11578

Azt tudtam, hogy a debreceni  elővárosi forgalomban kicsi a vasút részaránya.

 

Egy dolog döbbentett meg, a Hajdúsámsoni útirány 1%-os vasúti részesedése.

No oda többet gondoltam.

 

 

Előzmény: ckg471 (11575)
ikarus1980 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 11577

Hát, én személy szerint semmilyen változást nem látok a flottában. Persze lehet, hogy mindig elkerülöm azt a 2db buszt. :)

Előzmény: Alexander Pistoletov (11572)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 11576

Mert a szerző (2016-ban) úgy gondolta.

 

 

Előzmény: ckg471 (11575)
ckg471 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 11575

A bevezető- és főutak kapacitáshiányon üzemelnek, bővítés nem lehetséges.

Miért nem lehetséges?

Előzmény: trizs77 (11573)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.11 0 1 11574

Az adatok (számok) 2015 éviek.

Azóta romlott a közösségi közlekedés aránya.

Előzmény: trizs77 (11573)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.11 0 2 11573

 

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2020.03.10 0 0 11572

Na kiderült azóta valami?

Előzmény: ikarus1980 (11568)
ikarus1980 Creative Commons License 2020.03.02 0 0 11571

Elképzelhető, mivel 10 percel ezelőtt láttam kettő Volvo 7700A-t elindulni az ITK telephelyéről.

Előzmény: ARC187V (11570)
ARC187V Creative Commons License 2020.03.02 0 0 11570

Nem a Volvo 7700a.ra gondtak véletlenül? 

ikarus1980 Creative Commons License 2020.03.02 0 0 11569

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/ujra-a-veres-peter-utcan-a-11-es-busz-3855039/

 

Ebben a cikkben olvastam a Mercedest, itt ugyanis az eredeti Facebook posztot közölték.

Előzmény: ikarus1980 (11568)
ikarus1980 Creative Commons License 2020.03.02 0 0 11568

Erre én is kíváncsi lennék, de a DKV csak annyit közölt egy korábbi Facebook posztban, hogy "2 új, Mercedes típusú autóbusz áll forgalomba." 

Viszont, ami az igazán érdekes, hogy most néztem ezt a posztot és már nem írják, hogy Mercedes. :D

Előzmény: Törölt nick (11567)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.02 -1 0 11567

Milyen, új!?

Conecto G?

Előzmény: ikarus1980 (11566)
ikarus1980 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 11566

Illetve ne felejtsük el, hogy holnaptól (március 2.) forgalomba áll még két Mercedes.

Előzmény: Tuning1991 (11563)
torqmatic Creative Commons License 2020.02.28 0 0 11565

Szerintem 17 szóló van Budapesten, tehát 83 maradt itt. A Civis 18 valójában Volvo 7700A, de az 5 db ex-oslói még nem közlekedik (csak a reptéren használnak egyet időnként, de az más).

Előzmény: Tuning1991 (11563)
torqmatic Creative Commons License 2020.02.28 0 2 11564

Szerintem tegnap óta egyébként nem történt változás.

Előzmény: trizs77 (11562)
Tuning1991 Creative Commons License 2020.02.28 0 1 11563

Szia!

 

Lelkes amatőrként összeszedve, én úgy tudom így néz ki az állomány:

 

Szóló:

- 84 darab Volvo B9L - Alfa Civis 12

1 db ITK Reform 500 LE

 

Csuklós:

40 db Volvo B9LA - Alfa Civis 18

5 db Mercedes-Benz Conecto Next Generation G

5 db Volvo 7700A 

 

Ha valamiben pontatlan az adat, akkor majd kijavít valaki aki jobban tudja.

Előzmény: trizs77 (11562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!