Ezek szerint Salámon az ejedt borra mondja, hogy csúfoló...?
;)
"Salamon valszeg a hozzád hasonlókról prófétált."
Erjedt bort én nem iszom, kedves személyeskedő fórumtársam - ahogy koffeinfüggő sem vagyok...
"A normális-igazi, nem csúfoló bort meg Kánában itták, dicsérték Jézust, hogy Ő is adott nekik, és ilyet ittak a tanítványok, Jézus, Pál, Timóteus. Jézus és tanítványai ismertek is voltak erről."
Pontosan, a nem csúfoló bort itták. S ez az erjedetlen bor, hiszen Salámon az erjedt bort nevezi csúfolónak...
Szerinted milyen borról beszél Salámon; erjedt, vagy erjedetlen borról - mely szerinte csúfoló...?
;)
Csá több nicken bejelentkező mások kitiltásáért lihegő kis provokatőrke, igazán ez illik egy keresztény családapához - no meg az erjedt bor fogyasztása, ami csúfoló -, s nem az épületes érvelés. Szégyelld Magad...
Nincs erjedetlen bor, hanem az a csúfság. Salamon valszeg a hozzád hasonlókról prófétált. A normális-igazi, nem csúfoló bort meg Kánában itták, dicsérték Jézust, hogy Ő is adott nekik, és ilyet ittak a tanítványok, Jézus, Pál, Timóteus. Jézus és tanítványai ismertek is voltak erről.
Egyébként mért nem hagyod abba a csúfságot, amit idelöketsz?
Tudd, tegnap szó esett rólad. Öszekovácsolja az embereket, hogy van egy ilyen csúfolódó, és csúfságokat hirdető ember. Jó érzés mindenkinek, hogy nem ő a leghülyébb. És megkedveli vitapartnereit, ha látja, náluk mennyivel ...bb alak van-lehetne.
Szerintem Károli a bortól való megittasodást értette, mert már akkor is ismerték a must szót a magyar nyelvben, gondolom. Ha szőlőlét akart volna írni, akkor azt írt volna, hogy must.
Néhány száz hozzászólással lejjebb olvashattuk, hogy a korabeli Izraelben bevett szokás volt a mustot besűríteni, és így sokáig eltárolható volt. Amikor aztán inni akartak, akkor ebből a sürítményből oldottak fel egy keveset vízben, és így szőlőízű italt kaptak. Tehát a kánai mennyegző valószínű lefolyása:
A násznép mulatott, és ezalatt megitták az összes bort (alkoholost). Odament a násznagy Jézushoz, hogy elfogyott a bor. Erre Jézus mondta neki, hogy merítsetek vizet a kővedrekből. Az így merített vízbe aztán Jézus belepancsolt a subája alatt rejtegetett szőlősürítményből, és jól elkeverte. Aztán ezt a szőlősürítmény vizes oldatát megkostolta a násznagy, akkor jobban ízlett neki, mint az addigi bor.
Ilyen egyszerű. Persze ez a történet további kérdéseket vet fel: 1-Ha ez a szőlősürítményes-vizes eljárás ilyen általános volt, akkor miért nevezi a biblia csodának? A csoda éppen attól csoda, hogy ritkán van, és a tapasztalatokkal ellentétes. Ha ez bevált eljárás volt, akkor sem nem ritka, sem nem ellentétes a tapasztalatokkal. 2-Nem említi az Ige, hogy Jézus bármit is csinált volna a kancsókban lévő vízzel. Azt mondta, hogy merítsetek -merítettek. Vigyék a násznagyhoz -vitték. Az megkostolta -ízlett neki. Nincs szó arról, hogy Jézus nekiállt volna a vízzel pacsálni. 3-Ha már megittasodtak, akkor hogyan tudtak különbséget tenni a jó bor, meg a mégjobb között? Vagy nem ittasodtak meg, és akkor ez az egész disputa okafogyott, vagy megittasodtak, és akkor Tafkó definíciója szerint nem hiteles tanuk.