Sziasztok! Nálam még nem égtek ki, de cserélni akarom az 5 ajtósom izzóit, mert nem vagyok megelégedve a fényerejükkel. Tudja valaki, hogy a H4-es izzó mellé milyen foglalatú helyzetjelző izzó megy be? Illetve az 55/60W-os H4 helyére berakhatok 90/100-as H4-et? Nem károsítja a foncsort illetve a búrát a nagyobb hőképzés miatt? Az első index, illetve a hátsó lámpatestben lévő fék, index, hátsó lámpa, tolató lámpa izzókat is ki akarom cserélni LED-es izzókra. Ezek mindegyike hagyományos bajonettzáras izzó, ha jól emlékszem. Javítsatok ki ha tévedek. Az izzókat innen akarom beszerezni: Xenon
Tudjátok, ez legyen a legkevesebb problémánk az autóval! Addig jó míg csak ilyen apróságokkal törődünk. Az izzócsere senkit sem vág a földhöz! Örülök, hogy más gondunk nincs!
Hát vannak olyan topicik ahol ez előfodul :-)) Komolyra fordítva. Én kiidulásnak javasoltam volna. Aztán az ember utánna "járkál". Én kb másfél, két hetet szánatam rá, a Daewoo-chevrolet klub fórumai, Totalcar fórumik stb.. A saját részemre össze állított táblázat sorban lámpa, típusxdarab, Osram katalógusszám és név:
Aha, így már értem. Már kezdtem azt hinni, hogy nekem külön gyártották az autót, hogy ne kelljen kidobnom a régi tartalék izzóimat. :) A Mitsuban a H4-est 11 év alatt kétszer cseréltem, remélem itt sem kell majd gyakrabban. ;)
Hát azt én sem tudom. De régen a zsigámba akár 2-3 évig sem kellet izzót cserélnem, hát ehez képest biztos, hogy gyakoribb az 5 hónap! De nem tragédia évi 2 csere sem!
Kösz a választ most már legalább értek valamit én is! Nekem eddig 5 hónapig birta a H7-es, télen! sok világitással! Szerintem ez rendben van, nem túl gyakori. Mi a véleményed?
A túl gyakori kiégés valószínüleg attól van, hogy az autó elektromos rendszerének hibája túltöltést, túlfeszültséget okoz. Magyarul az izzók a 12 V körüli normál érték helyett kicsit többet kapnak. Ezt egy darabig bírják, aztán tönkremennek. Ez a jelenség amúgy nem minden Lacettin fordul elő. (pl. az enyémen se) Más autótípusoknál is észleltek ilyet, pl. az Opel Astra H-nál olvastam olyanról hogy az illető 2 hetente cserélgette a tompítottban az izzót. Én írtam hogy 10e-ért korszerűsítettem kicsit a világítását a Lacsimnak. 1 pár H7-es (tompított), és 1 pár H1 (refi) +50% fényerőt és hideg fehér fényt nyújtó izzókkal. (mindkét pár 5200 pénzt kóstált) A különbség elég látványos, az új izzók javára természetesen.:) Üdv!
Minden jót kívánok én is neked! Szerintetek miért égnek ki a H7-esek? Régen akár évekig is elment egy körte, azt sem tudtam hogyan kell kicserélni. Melyik a jó mínőségű izzó? Hol szerzitek be?
Tegnap megtörtént az első h7 izzócserém. A jobb oldali tompika kialudt. öt perc meredt szemű vizsgálat, 10-es csillagkulcs, és 10 perc múlva lőn világosság. Így komlett lámpacserét is lehetne tenni, nem gondoltam, hogy így megy egy izzócsere. Valószínű, hogy a bal oldali is ilyen eljárással cserélhető. Ott egy kicsit kisebb hely van az ablakmosó tartály miatt. Utánanézek valami jó minőségű izzónak, valamikor írta itt valaki, hogy kb. egy 10-ért 4 izzót beletett. Sziasztok, jó utat mindenkinek, én ma pihentetek, a fennállásom 50. évfordulóján.
Én a tescos, meg no name kutakat fentartással kezelem. Te is írtad, hogy a molos tankolással 30 km-el többet tudtál menni. Lehet, hogy paranoiás vagyok, de én csak a nagyobb márkákban bízom, hiszen nem ér meg nekem a max 8-10 Ft-os különbség valamilyen motorikus problémát. Én konkrét esetet tudok mondani, amikor behalt a kocsim egy no name kúttol. Igaz ez a land roveremmel történt (SIII-as típus). Megtankoltam, és valami olyan szutyok volt a gázoljaban, hogy 100 km után eldugult az ac pumpa előtti szűrő. Hál' istennek pont be tudtam gurulni egy kúthoz és tankoltam rá 40 l-ert. Mivel a tank alján van az ac, így a folyadék gravitációs nyomása még átnyomta, így haza tudtam vele érni, és nem kellett az út mellett szerelni.
A nubira egyszer kapott montenegróban valami 86-ost (más nem volt), csörgött rendesen, de ment. A benzin miatt a kipufogógáz valami fertelmes büdös volt. gyorsan visszatűztünk a horvátokhoz normális benzinért, aztán úgy jártuk be montenegrót meg albánia északi csücskét egy tankkal.
Mindenesetre én egyre jobban szeretem a vasat. Ma kicsit gorombáskodtam is vele ( szégyenlős emoticon ). Persze 4000 fölé nem engedtem, de 3000 alatt se nagyon volt a fordulat. Sokkal, sokkal kevesebbet vártam az 1,4 - estől, menne ez elég rendesen, csak taposni kell neki. Na majd később. Fogyasztás : most 9xx km van a verdában, az elmúlt két tankolás úgy nézett ki, hogy mindkét alkalommal 5000 pízért tankoltam, ez saccper 18 liter. Előbbi Tesco gazdaságos 95 - ös volt, ezzel 150 km - t mentem, míg bevillant a lámpa, az utóbbi MOL 95, ezzel 180 km megtétele után villant be a lámpa. Ez csak városi közlekedésben volt, dinamikus stílusban, többször budai hegyekben 1 - es 2 - es 4 személlyel. Annyira nem is gáz. Kb. ennyit evett az első pár száz km - en is, akkor mentem vele hosszabb utat. Pedig eleinte még nem is nagyon jaszkariztam a gázpedállal. Ma megint tettem bele 5000 - ért Tescosat, meglátjuk, hogy mennyit megy el, javarészt ez is Bp. és környékén lesz elégetve.
Új vagyok a fórumon, és gondoltam írok pár dolgot. Nekem 2003. első körös 1,6 sx Nubirám van, ami többé-kevésbé ugyan az mint a Lacetti. Jelenleg 60 e km van a kocsiban és eddig semmi komoly baja nem volt, szervízben csak kötelezőn volt.
Nem akarok senkit untatni a dolgaimmal, de hátha hasznos infókat tudok adni Nektek!
Szóval a részletek:
Eddigi hibák:
3 h7-es izzó kiégett,
néha a nagyobb hajtásoknál kell bele egy kis olaj. (Max.: 0,4-0,5 l / olajcsre periódus.) Lehet, hogy kibírná az egész 15 e km-et, de nem szeretek kockáztatni,
Télen, sós latyak után eszméletlenül korrodálódnak a tárcsafékek, néha kell két-három nagyobb fékezés is, hogy legyalulja. Vigyázni kell, mert ilyenkor a fékhatás is drasztikusan csökken.
Szintén télen, hidegben nyekeregnek az első szilentek fekvőrendőrökön.
Ennyi. Semmi több. A fogyasztásról meg annyit, hogy egyáltalán nem értem azokat, akik sokalják a fogyasztását. Aláírom, hogy egy matiz, suzuki, 1,2 kalos stb, kicsi autóból átnyergelve döbbenetesnek találják. De könyörgöm: ez majd' egy vectra méretű kocsi!!!! Viszonyításképen elmondom, hogy nyáron rokonokkal mentünk nyaralni egy 1,9 tdci focussal közössen. Kentük az autópályán, vagy 40 km-en keresztül 180-al, egyébként 150-160 között. (Nem vagyok túlzottan hajtós, nem szeretem, szerintem 150 feletti tartós használat /értsd: 4000 rpm felett/ kikészít bármely 1,6-ost, nem sportautó motorok ezek!) Szóval ezen az úton a szupertakarékos tdci focus (+ 2 milka az árban) 100 km-enként 5 dl gázolajjal evett kevesebbet!!! (Had' ne számoljam mennyi idő alatt hozza vissza az árát!) Én azt mondom, hogy a legmodernebb motorokkal szerelt japán 1,6-osok max. 0,5 l-el esznek kevesebbet. (Tapasztalat - céges kocsi.)
Kedves Chevysek! Én azt mondom, hogy egy kiváló, megbízható és kényelmes kocsit vettetek és erre számíthattok is jó pár évig, csak ne tapossátok szét a kis 1,6-ost. Egyébkén többet futott Nubirák tapasztalatiról itt érdemes tájékozódni: http://totalcar.hu/nepitelet/?op=modell&cat_id=906
Remélem nem untattalak benneteket, ha valami gyakorlati kérdésetek van, szívesen válaszolok, ha tudok. (nem értek a kocsikhoz, csak tapasztalat!)
Nos! Egy tuningboltban vettem, a győrplázában durván 4ezerért. Első, hátsó plussz 4 fejtámlahuzat. Ezt megtalálod itt a totalcar áruházban is több szinben, bár drágábban. A DTM-et is ott vettem 24E-ért.
Szia ! Az USA változatban sem lehet ? Nem tudom. Mindenesetre több olyan gyártó is van, akiknél engednek a szigorból, ez mindíg egyedi elbírásál kérdése, egyik fő szempont, hogy mekkora anyagi nehézségek árán tudja a gyár a kért módosításokat végrehajtani. Ha ez irreálisan nagy. akkor engedik a verdát úgy, ahogy van. A Ferrari esetében nem volt kérdés, hogy nincs alku.
Megnézték. Látták, hogy minimális koszolódás inkább alaposan kifújták.
"ablakmosó feltöltés 1 literrel"
Benne volt a feltöltés kérés nélkül. Az 1 litert elnyelte és szűk ujjnyival maradt tartály tetejétől.
Olaj, olajszűrő, guminyomás, fékpad, a kilincseken kopás ellenőrzés. Utóbbira mindenkinek felhívom a figyelmét!! Az ajtónyitók belső oldalán kopás léphet fel, nekik is volt már ilyen reklamáció.
Hűtőfolyadék -29C utántöltve, a maradékot becsomagolva megtaláltam az autóba. És végül motordiagnosztika, ami nem tárolt semmi hibakódot.
A gyürődési zóna az úgy igaz ahogy írod,de ez igaz az autó hátuljára is!!! A Másik pedig az hogy sajnos nem ez az autó tipus ahol nagyon sokat foglalkoznak a gyürődési zónával!!!Sajnos.........