Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capogery Creative Commons License 2007.02.28 0 0 690

Gyári riasztó nekünk sem volt, a központi zár és a becsipődés gátló ablakemelő pedig szerintem is széria. Ha nem használsz védelmi rendszereket, akkor elég biztonságos környéken lakhatsz... ;)

Amikor 8-ból kijössz, akkor nem a városban járkálsz, igaz?

Akármit mondtok, egy 1,4-esnek szerintem 12-16 literes fogyasztás irreálisan magas, még ha gyepálod akkor is, nemhogy ha úgy jársz vele mint én, szinte már alig nyomom a gázt.

Nekünk a 2,0-es 133 LE-s Chryslerünk fogyasztott városban 12 körül, azért a két motor és kasztni között van egy kis különbség... és az amerikai motorok nem a takarékosságukról híresek. 9 literrel megegyeznék. Ha tavasszal sem áll ez helyre, akkor doktorbácsihoz visszük.

Előzmény: tigra 82 (689)
tigra 82 Creative Commons License 2007.02.28 0 0 689
Az én tigrám is 95-ös és csak központi zár volt benne. A válózárt az előző tulaj tetette bele, így ezt is megúsztam.49 ezer Ft megmaradt.Igazából nem is használtam, (talán háromszor) de azért jó ha van. Amúgy a fogyasztással meg vagyok elégedve.Ha nem gyepálom 8-ból simán kijövők.Volt mikor nekem is megette a 11 litert.Télen volt ugyan és csak rövid távon.Bérma gyermekem tigrája 98-as 1.4-es 16v, de bizony ha tapossa neki 16 litert is bevesz.Én úgy vagyok vele hogy mindegy mennyit eszik mert mellette van teljesítmény is.1-2 literrel több vagy kevesebb már úgy sem számít.Szerintem aki tigrát vesz az úgy sem a fogysztását fogja nézni.
okámnyo Creative Commons License 2007.02.28 0 0 688
Kösz a tanácsot capogery de én konkrétan évjárat szerint mit ajánlotok és vásárlásnál mire űgyeljek pontosabban mit figyeljek rajta hogy ne érjen kelemetlen meglepettés de az elgondolásom 1.4-es és azért az is foglalkoztatt hogy elégé harapósak-e.
deger Creative Commons License 2007.02.28 0 0 687

Hát szerintem vidd el egy diagnosztikára. Nézd meg befecskendező fejeknél az "elosztó végét. Ott van egy szelep, amin van egy fekete menetes kupak. Azt tekerd le és nézd meg egy papírzsepitráfogva, hogy nem szivárog-e esetleg.

 

Hogy, hogy nektek nincs benne riasztó gyárilag??? Nekem 95-ös és benne van az ablekfelhúzós. Ráadásul automata és "becsípődésgátó" is ban benne.

Előzmény: capogery (682)
capogery Creative Commons License 2007.02.27 0 0 686

A vezetési stílusodtól függ, ha sportosan vezetsz, akkor lehet hogy az 1,6-os is kevés lesz, viszont ha visszafogott vagy akkor bőven elég az 1,4-es is.

 

Előzmény: okámnyo (685)
okámnyo Creative Commons License 2007.02.27 0 0 685

Szeretnék én is Tigrát venni mi a véleményetek melyik  tipust ajánlanátok.

 

capogery Creative Commons License 2007.02.27 0 0 684
Perszepityu! írtam neked e-mailt, de tele van a postaládád...
Előzmény: Perszepityu (680)
capogery Creative Commons License 2007.02.27 0 0 683
Valóban biztonságban érzed az autódat egy váltózárral?
Előzmény: tigra 82 (681)
capogery Creative Commons License 2007.02.27 0 0 682

Múlt hét péntek óta egy csepp víz se folyt el a kocsiból. Akkor a szerelő leszedte, majd visszarakta a tartályt. Lehet, hogy sikerült most úgy visszatennie, hogy nem szivárog belőle a folyadék. Talán megússzuk a hengerfej tömítést...

 

Viszont más kérdés.

Szerintem túl sokat fogyaszt az autó és számomra ez már a szerelő elképzeléseivel se magyarázható. Kb 6 km-t megyünk vele a munkába reggel, du.ugyanannyit vissza. Szerintem félúton már bemelegszik a motor. A szerelő ezzel a használattal és a 16 szeleppel magyarázza a magas fogyasztást. De akkor sem tudom elhinni, hogy átlagosan 10,5 l körül legyen a fogyasztás. Most a legutolsó tankolás 12,3 l-re jött ki!!! Vagy az km óra rossz, vagy valami baja van a motornak?

Az mondjuk tény, hogy hosszabb egyenletes távokon (pl Kecskemét) lemegy a fogyasztás kb 7-re.

 

Van valakinek ötlete mi lehet ez? Ami igazából minket érdekel, hogy tényleg indokolja a magas fogyasztást a rövid távú használat?

Előzmény: deger (679)
tigra 82 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 681
Sajnos én nem tudok neked ilyenben segítséget nyújtani.Az én picikémben sincs riasztó.Elég a váltózár.Amúgy nem hagynám magára hosszabb ideig felügyelet nélkül.
Előzmény: Perszepityu (680)
Perszepityu Creative Commons License 2007.02.26 0 0 680
Sziasztok!

Tigrisembe szeretnék riasztót, ami vezérli a központit és felhúzza az ablakot is... Tud valaki ajánlani egy megbízható, de olcsó márkát, netán beszerelő műhelyt Esztergom-Pest vonalon?
Előre is köszi!
deger Creative Commons License 2007.02.23 0 0 679
Hát nem mindenki használ desztilált vizet és a téli löttyöt is vízzel kell ám hígítani! Amitől meg barna a víz, az nem feltétlenül vízkő. A blokkban a vízjáratok nincsenek fecsiszolva, érdesek ami gyátás technológiájából adodnak. Mivel így nagyobb a felület a rücsök miatt, ezért az hamarabb oxidálódik. Szépen porrá kopik a rendszerben és ha nem cserélsz teljes hűtőtartalmat mondjuk 2 évente, akkor a vízpumpád is megsínyli. Viszont ha nagyon törődsz a vassal, akkor tavasszal is átmosod a rendszert tiszta vízzel és ősszel is mielőtt fagyállózol. Azt ugye mondanom se kell, hogy fagyállót nyáron is kell hozzá tenni, mert olajat tartalmaz, ami pedig nagyon kell a vízpumpának.
Nekem a golfom 91-es. Nagyon figyelek motorikusan rá. Ilyen apró dolgok nagyon sokat számítanak. A golf a legelső 3-as széria 1.8 fullfullfull, de még semmi baja se volt. Kivéve az első sárvédő aljak - szériahiba - rohadását. Amúgymeg állandóan tiszta retek minden autóm kívülről, de a motortérről enni lehetne :)
Előzmény: capogery (676)
capogery Creative Commons License 2007.02.23 0 0 678

Ma délután voltunk a szervízben, hogy nézzenek rá a hűtővíz folyásra. Szerencsére ott is felemelve produkálta nyomás alatt a csöpögést. A csöveket jó állapotban vannak, ellenben a kiegyenlítő tartályt leszedve a csatlakozó csonkok mind el vannak töredezve, repedezve, szóval úgy döntötünk, hogy ki fogjuk cseréltetni egy újra, talán akkor megoldódik a vízcsöpögés és lehet hogy nem is hengerfejes a motor.

 

Megkértük a szerelő srácot, hogy nézzen rá a jobb hátsó fékre, mert fékezéskor surrogó hangot hallunk onnan. Szétszedte a dobot és a főfékhenger gumi szigetelése eresztett, szóval az is csereérett...

 

Jövő héten pénteken újra meglátogatjuk őket, hogy cseréljék le ezeket.

 

 

Üdv 

Előzmény: tigra 82 (677)
tigra 82 Creative Commons License 2007.02.23 0 0 677
Alig több mint egy éve van nálam a kicsike.Ki tudja mi volt előtte beleöntve.Rendbetettük s most jó.Most már én is jobban figyelek az ilyen dolgokra.
Előzmény: capogery (676)
capogery Creative Commons License 2007.02.22 0 0 676

Köszi a vízkőmentesítő tanácsokat. Megfogadjuk.

 

Amit nem értek, hogy desztilált víz hogyan tud vízkövesedni?

Előzmény: tigra 82 (675)
tigra 82 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 675
A kocsi alatt láttam vízfoltokat.Ezzel igazán nem is foglalkoztam.Csak azt vettem észre,még mikor csak nézegettem az autót hogy 100 fokig felmegy a hőfok.Ekkor még nem gondoltam semmi rosszra mert egyből bekapcsolt a ventiátor.Gondoltam ennyinél kell bekapcsolnia, mert a haverom mondta az opel üzemi hője 95 fok.Később észrevettem hogy hiába hajt a ventilátor csak nem akar a vízfok lehülni.Ekkor felhívtam egy ismerősöm s kértem nézzük meg.De odáig már nem jutottam el mert a zöld kártyán hiába ment a venti,már nem bírta a nyomást a rendszer és eldurrant.Ezután néztük át komolyabban az autót.A termó belseje félig ki volt pakolva(ezt már buherálták ezek szerint).Egy zsír újat vettem bele de ezután sem volt az igazi.Mindent átnéztünk és csak a hengerfej tömités maradt hátra.Az volt a hunyó(az is).Ekkor kivettük a hüttőt és átmostúk.Feltöltöttük vízkőoldóval s 3 napig áztattuk.Nem csoda hogy nem volt rendes keringés.A termó is emiatt lehetett buherálva.Azóta semmi ilyen gondom nincs vele s a víz is normális hőfokon van.CSak ezt a rohadt olajat ne enné a motor.
Előzmény: capogery (670)
deger Creative Commons License 2007.02.22 0 0 674
saját

Na lekicsinyítettem egy képet. "Restaurálás" után. Friss fénnyel.
deger Creative Commons License 2007.02.22 0 0 673
2 lehetőséged van. Por vagy lötty. Beleöntöd a vízrendszerbe, járatod a motort, de vedd le a kupakot. Ki fog jönni a lé. Aztán lehúzod a hűtő jobb oldalán az S alakú csövet és slaggal szépen átmosod a rendszert. A tágulási tartálynál is nyomd be a slagot és ott is, ahol levetted a csövet a hűtőnél. Viszont én már jártam úgy, hogy mostam ki hűtőrendszert, aztán előbukkantak a kis lyukak, amiket addig a vízkő tömített. Erre is van egy por. Az eltömíti a nyílásokat. Vagy beleütsz egy tojást, mert az is bedagad a lyukakba és addig elmegy amíg veszel egy másik hűtőt.
Előzmény: capogery (670)
deger Creative Commons License 2007.02.22 0 0 672
Ha keresel és pesti vagy, akkor tudom ajánlani az örs vezér tér közelében a fehér úti autóneppereket. Mielőtt megveszed nézz meg pár dolgot:
- vízcsöveken keress gm feliratokat (ha nincs, akkor tutira cserélve volt és benne van a pakliban, hogy hengerfejes)
- első váznyulványon az illesztésnél nézd meg a ragasztót, ha hiányzik, akkor törve volt
-járó motornál vedd le az olajbeöntőnyílás sapkáját és ha picit mintha füstölne, akkor jöhet a következő
-mindenképp menj vele hideg motorral egy próba kört, addig amíg be nem melegszik
-ha ugrál az alapjárat, akkor jöhet a következő (alapjárat állító motorka majdnem 50e+szerelés)
-sárvédő alatt a kerék mögé nézz be és, ha látsz szakadást a vázon akkor nagy valószínűséggel valami barbár vagy összetörte, vagy rommá lett kínozva és meg van gyengülve a kasztni
-tigrán csak az alsó merevítések és a trapézlengőknél van pár rozsdapötty, ha ezeket látod, akkor az "természetes"
- a csomagtartót ha kinyitod, akkor oldalt találsz 2 nagyobb ajtót és 2 kissebbet. a 2 kissebb a hátsó tornyok tetét rejti, ha ezek gyűröttek vagy rozsdásak, netán festve vannak, akkor nem szabad megvenni
DE ha törve volt, az nem jelenti azt, hogy nem érdemes megvenni! Van olyan autó is, ami makulátlan és 2 hónap múlva szétesik. Nem kell mindenbe belekötni, hiszen ez nem új autó. Én hallotam olyat, hogy 98 utánni tigrákkal sok gond van. Elsőre én is olyat szerettem volna, de autószerelő a javított ecotec rendszerről mesélt pár hibát és inkább maradtam 97-ig bezárólag a tipusnál. Lehet, hogy randább a kárpit és más az ablak előtti műanyag és van pótféklámpa, de inkább a megbízhatóság.

Nem is tudom miért jutott eszembe, hogy eladjam, de mostmár marad, amíg meg "él"! :)
Előzmény: Shivaaa (668)
deger Creative Commons License 2007.02.22 0 0 671
Próbáltam, de valamiért nem hajlandó küldeni a vodafone ekkora mellékletet :( pedig csak 800kb :/

Előzmény: Shivaaa (668)
capogery Creative Commons License 2007.02.21 0 0 670

Ez számomra nem egyértelmű.

Tehát ha nem durrant volna el a bilincsnél a cső, akkor nem kellett volna hengerfej tömítést cserélni?

Vízkömentesítést hogy kell csinálni?

Előzmény: tigra 82 (669)
tigra 82 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 669

Csá!A vízcsővet nézzétek meg,lehet hogy ott enged!Több ponton is elágazik az enyém.Én sem tudtam hol szivárog.Mikor vittem zöldkártyára annyira felmelegedett hogy eldurrant a bilincsnél a cső.Nekem is hengfej töm kellett cserélni utána.A bilincs mellett megtaláltuk a lyukat ahol előtte eltűnt a víz.Jó tanács:a hűtőt jól vízkőmentesítsétek hogy legyen a keringés.Egy vödörnyit szedtünk ki az enyémből.Azóta semmi ilyen problémám nem volt.

Előzmény: capogery (667)
Shivaaa Creative Commons License 2007.02.21 0 0 668
Hali Hó!!!

Hát nem gondoltam volna, hogy ilyen nehéz lesz a tirgis keresés...Ha valaki tud eladó tigrát az jelezze... :)1.6-os 16V szelepes kb mennyit ehet???9-8 l???
Deger... küldjél képet a kicsikédről!!! :)) nagyon kíváncsi vagyok rá!!!
miss_shiva@citromail.hu a címem...
Előre is köszike!!!

pápáááá
capogery Creative Commons License 2007.02.20 0 0 667

Sziasztok!

 

A mi hűtővíz kálváriánk is tovább folytatódik.

Múlt hét hétfőre volt megbeszélve, hogy megcsináltatjuk a motort, mert azt állapították meg, hogy hengerfejes. Hétfő előtt 3 napig nem fogyott belőle semmi víz, pedig sokat jártunk vele. A mester azt tanácsolta, hogy járjunk még vele egy hetet és figyeljem, hogy miként változik a vízszint. A hét minden napján néztük a tartályt, naponta kb 2-3 deci elfogyott belőle, így szomoruan vettük tudomásul, hogy ezen a héten most már tényleg megcsináltatjuk, mígnem hétvégén az Árkád parkolójában álltunk meg egy lejtős helyen. Amikor visszamentünk láttuk, hogy a kocsi alól kifolyt valami, kicsit odébb gurultam és egyértelmű volt, hogy a Tigrából csöpögött ki, a motor alatt kicsivel nagyobb volt a víz. Szóval egyelőre változott a helyzet, mégiscsak ereszt valahol a rendszer és nem a tartály sapkájánál, mert ott nem lehet látni hűtővíz kicsapódását. Pénteken vagy szombaton elvisszük a szerelőhöz, hogy kezdjen vele valamit.

 

A fejleményekről majd tudósítok. :)

 

 

Üdv

 

 

tigra 82 Creative Commons License 2007.02.20 0 0 666
2003- ba hozzták be hozzánk.Női tulajdonosa volt mert találtam papírokat a kocsiba.Én azóta rendbetettem.Új gumik,Teljes első-hátsó fékcsere(dob,betétek,tárcsák),most az alvázfestésen is túlvagyunk.De ez az olajevéssel nem vagyok kibékülve.Az az igazság, miután hengerfej tömítést cseréltünk el kellett vinni szakszervizbe mert az alapjáratot nem tudtuk belőni.Ott bent is lebontottak mindent,ugye ezt mondták.Valami csavarral volt valami gond s elkértek 35 db ezrest.Már arra is gondoltam hogy ezek valamit megbiszkáltak és ettől eheti ennyire az olajat.Előtte nem volt jellemző a kicsikémre.Most ez van!Valahol fél füllel hallottam valami olyasmit hogy a gyári méretnél eggyel kisebb valamit kicserélnek a motorba és nem fogja enni.Igaz lehet ez?Egy teljes generál rohadt sokba kerűl.Nem tudom megéri-e ennyit rákölteni?Ha valaki tud valami okosat vagy volt már ilyen problémája az kérem segítsen nekem.Köszönöm szépem!
deger Creative Commons License 2007.02.20 0 0 665

Aloha!

 

Attól még lehet kopott a motorod. Valószínű az lesz a gond. Ha nem te voltál a gazdája mióta kijött a gyárból, akkor nem tudhatod milyen volt az előző tulaj lába. Ha nehézlábú volt, akkor 20-30e km alatt is szét lehet taposni egy motort.

Előzmény: tigra 82 (664)
tigra 82 Creative Commons License 2007.02.19 0 0 664

Nemrég termót és hengerfej tömítést kellett cserélni a tigrisen.Belenéztünk a motorba és semmi jel nem mutatkozott arra hogy enni fogja az olajat.A motorerővel semmi gondom nincsen, harap a picike.Nem tudjuk mi lehet a gond.

kacsa_ Creative Commons License 2007.02.18 0 0 663
vidd el szerelohoz...
Előzmény: tigra 82 (662)
tigra 82 Creative Commons License 2007.02.18 0 0 662

Sziasztok! Mit Tehetek annak érdekében hogy a tigris ne egye az olajat?EcoTec 95-ös évjárat, 150 e km

deger Creative Commons License 2007.02.16 0 0 661

Na jó sokáig nem fértem géphez. Hát én is (de leginkább Lajosbá') utánna lestem és tényleg nem fér be az első váznyulvány miatt a v6, sajnos túl magas. Lajosbá' vállalná az átalakítást, de azt is mondta, hogy nem tudná garantálni, hogy nem szaggatja szét azt a váznyulványt, amit hegeszt új gyanánt. Viszont a sima 2000-es calibra moci kis átalakítással befér. Sajna a klíma felejtős lesz, de inkább az erő. Számolgatott az öreg és mutogatott nekem mindenféle adatokat. A lényeg az, hogy a féltengely, fék elbírja, de toronyra mindenképp kell merevítő és meg kell erősíteni pár ponton a kasztnit is mert szét tépi. Azt is mondta, hogy érdemes lenne váltót is cserélni, de annak is utánnanéz. A motort így sajnos le kellett mondanom, pedig szegény srác már ki is szerelte. Bár én nem is mondtam tutira.

 

Az angel eye, az bizony az ám! Ha valait érdekel, akkor találtam egy törött tigrist a használtautón. 400e volt asszem. Ha lenne most pénzem és nem kéne erre a vasra, meg a házra, akkor össze is raknám az öreggel.

 

Próbáltam képeket küldeni, de valami tré van a gépemmel. Úgyhogy coming soon...és sorry!

 

Ja és jelenlegi tigrásoknak:

Ezt mindenképp nézzétek meg!!

 

Most egy csomó cucc akciós!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!