Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A törető járat Debrecenben a troli- illetve villamos vonalakon szokott lenni. Ez azért kell, mert hogyha egy kis jég, stb van a felsővezetéken, akkor a KCSV-k, illetve a Solák és az egy MAZ nem tudnak menni, mert szigetelve lesz a felsővezeték egy kicsit, ami épp elég annyira ezen járműveknél, hogy nem tudnak menni.. Én tavaly néztem végig 346 szenvedését a homokkerti felüljárónál. Az, ha egy Fordot végigküldünk a pályán, a felsővezetéken semmit sem segít. A Bengák, Ziuk bírják a töretést, ezért szokott előfordulni, hogy 2-3 Ziut küldenek egymás után töretni, amik ugyan okádják a szikrát, de mennek...
Szóval szerintem te egy kicsit félreértelmezed a törő járatot, utodm, hogy idéző jelbe tetted, de úgy semmi köze nem lenne a töretéshez.
Amúgy itt jegyzem meg, hogy pár éve a 101-es villamoskocsi kapott egy hókotrót az aljára, de a legelső bevetésnél maga alá gyűrte az összes havat, ezért le is lett róla szedve...
A törő"járat" a közutakra lehet egy sima karbantartós vagy üzemis. Csak egy autó kell, aki bármikor zavarelhárít és napközben is bevethető, nemcsak iylenkor hajnalban ellenőrzéskép.
Pro primo, a villamos story-m nem. pro secundo én is így tudom az villamos trolibuszról. de talán egy hajnali információs "járat" nem jönne rosszul néha. Persze ez elég hülyén hangzik, de ha ilyen fennakadások vannak és váratlanul ér az időjárás üzemkezdetkor akkor talán el lehet gondolkozni rajta. Reggel meg mindenki csak vár, hogy nem jön a busza, mert elakadt a hóban. Gondolom az AKSD próbálja a főbb (tömegközlekedési)utakat takarítani.
De akkor is jobb lesz nektek mint nekem ma, és nem kell villamos pályát-váltókat takarítani a villamosvezetővel és még pár utassal.
Úgy látom, sehol nem készültek fel eléggé erre a hirtelen változásra. Ilyenkor jó lenne éjjel egy-két törőjárat hajnalban, aki felméri a helyzetet, és információt tud gyűjteni a szolgáltatónak. illetve -jelen esetünkben- az AKSD-nek takarítania kellene, segítve a tömegközlekedés beindulását másnapra.
Holnap benézek, ha minden jól megy, tavaj ilyenkor a helyközi buszom 20 percett késett! No, ez nem baj, inkább érjek oda 1 órával később minthogy az árokban kössek ki :) Megnézem milyen lesz az ut, de a DKV venne 100 hóekét.. meg KCSV-re is :D szupi lenne ))
Háth, hogy ennyi havat nem lehet eltakaritani 20 hókotróval sem, azt lefogadom! 5 perc mulva ugyanott volt a hó, és nem lehetett látni a járdát, ahol ellapátoltam :S
Nem sok vezető fordul meg arra...A terelés óta 2 biztosan, meg ha csuklós volt pótolni, akkor mégegy igen...Egyiknek se okozott problémát a befordulás egyik oldaról sem...
Akinek meg tolatgatnia kellett, nem érzi a buszt, vagy elrontotta az ívet...
Érdekes módon, az előző terelést is kibírták... Egyébként tényleg nehezebb, de nem megoldhatatlan. Igénybe kell venni a többi sávot is, akkor könnyen megy...
Úgy tudom, csak az első néhány busznál vannak "keveredések" a forgalmiban... Mindegy is...
Nem jól tudod, az összes forgalmijában üzemeltető van beírva az ITK-hoz. Amúgy nekem is mindegy csak jó ha tudjátok.
Egyébként nap mint nap ott járva, nem nagy gond a csuklósnak sem a befordulás...Főleg úgy, hogy csúcsidőben rendőr segíti a befordulást a buszoknak és az autósoknak is.
Én nekem nem így mondták, ülj be te akkor és vezess. A rendőr pedig nagyon ritka esetben van ott, a lényeg nagyon nehéz ott csuklóssal közlekedni. De hát mit foglalkozik a DKV ilyennekkel...
Úgy tudom, csak az első néhány busznál vannak "keveredések" a forgalmiban... Mindegy is...
Egyébként nap mint nap ott járva, nem nagy gond a csuklósnak sem a befordulás...Főleg úgy, hogy csúcsidőben rendőr segíti a befordulást a buszoknak és az autósoknak is.
Mint írtam a 25 menne sűrűn mert az Y buszai is ott járnának. Ilyen esetben kit érdekel az utas? Ha egyszer nem kicsit neccesen hanem nagyon neccesen, balesetveszélyesen lehet befordulni akkor ott busz ne járjon. Az jobb lenne ha ottragadna egy csuklós vagy összetörné emiatt a buszt sofőr? Az utasok meg szídják azt aki lezárta az utat és arra jelölt ki egérutat ami most van.
A buszok forgalmijában az ITK csak üzemeltetőként szerepel. Ha te veszel egy kocsit lízingre, hitelre a forgalmiban még te szerepelsz tulajként. Mikor megtörtént a váltás keringtek pletykák, hogy van itt több szereplő is ebben a buliban pl. más cég aki a buszokat birtokolja, tudod haveri alapon ment itt sok minden. Van pár homályos részlet amire még nem derült fény.
A 109-est tudom, nem azt írtam, hogy az összes Vincelléres csuklós egésznapos.
Egy kivétel biztos van... A 25/25Y '109-ese egész nap jár ugyan, de nem egy gazdával. Egészen pontosan legalább 2 szokott rajta menni, de valamikor reggel egy 3 jön, aki nem tudja, hogy a Veres Péter hol a f@szba van a végállomás, így 2-3 megállót rendszeresen tábla, illetve kijelző nélkül tesz meg...
Kiváncsi vagyok, mit szólnál hozzá, ha a reggeli buszra nem tudna felszállni legalább 20 ember, mert hogy kicsit neccesen fordul be a busz a terelőútvonalra... Igencsak szidnának téged!
Szeretném, ha bőven kifejtenéd, kinek a tulajdonában vannak jelenleg a buszok... Mert az 100%, hogy a DKV-nak semmi közük nincs hozzá... Az ITK meg lízingeli őket... Ergo az ó tulajdonuk lesz.
ltnine2! A buszok nem az ITK tulajdonában vannak, ők csak az üzemeltető szerepet töltik be. A csuklós buszok többsége a Vincelléren egésznapos fordában van a vonalakon és állandó emberek ülnek rajtuk, 1 gazdás buszok. Egyébként a 12-esen is van csuklós egy db. Ezt a másik topikban kihagytad. A 25Y-ról jó lenne levenni most a csuklósokat a Budai lezárása miatt ugyanis nagyon nehezen tudnak befordulni balra a Budaira a Ruyter utcáról, nem egy esetben több előre-hátra tolatással sikerül csak a dolog. A DKV sajnos tévesen nem mérte fel előre, hogy ezen a helyen elfér-e egy csuklós és azt sem, hogy kényelmesen be lehet-e fordulni ott. Én most nem is járatnám az Y-t. Menne a sima 25 sűrűbben azt jól van az úgy. Menjen körbe aki ott lakik, luxus 2 vonal oda.:-)
Civis 18 ---> Ülőhely száma: 41 Állóhely száma: 123
Összesen --> 165 Forrás: DKV.hu
Ikarus 280 --> Szállítható személyek száma: 141
Forrás HV.hu (Ülőhelyek száma: 34 Ez is ott volt, de ha én jol értelmezem, akkor abban a 141-ben benne van a 34 ülőhely is. De ha ezt is belevesszük (141+34 ) akkor is 175 ami 10 személlyel több, mint egy c. 18 utasbefogadása Csak érdekesség képpen irtam, mert azt akartam megnézni, hogy mennyire kirívó a 2 közti külömbség! De ugy látszik nem nagy, ami engem meglepett!