Keresés

Részletes keresés

Zellem Estelen Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2846

Nem is vagy tisztában vele, milyen jót is kérdezel?!

 

Mert egy Bibliába zápult elme, nem is gondol bele, hogy a zsidó vályogverőként mennyi ideig dolgoztak Egyiptomban…

Ahol 10 napos volt a hét, és másképp is hívták.

https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%93kori_egyiptomi_napt%C3%A1r

Nehezen elképzelhető, hogy abban a rendszerben a vályogtégla előállítói más időbeosztást használtak, mint az uraik.

Egyáltalán a zsidók, kb. a „babiloni fogság” idején vehették át a hetet.

Aztán ott ahol sem az évek, se a hónapok nem voltak összefésülve, simán beüt krakk, mikortól is kezdték és mihez képest.

A zsidó időszámítás kezdete 1. tisri 1., ami a keresztény időszámítás szerint Kr. e. 3761. október 7., vasárnap. (Ezt az időpontot a héber hittudósok számították ki az Ószövetség alapján.)

De melyik évtől? És visszamenőleg?

A talmudista tudósok Kr. e. 359. körül, II. Hillél főpapsága idején számolták ki a teremtés időpontját. A Bibliában leírt események, valamint az ószövetségi nemzetségtáblázatok alapján, a bibliai személyek életkorát alapul véve határozták meg Ádám teremtésének pontos idejét. A jeles dátumot Kr. e. 3761. október 7-ére, Tisri hó első napjára, vasárnapra tették, szerintük az esemény bekövetkeztekor éppen 10 perccel és 20 másodperccel múlt el 11 óra. A vallásos zsidók mind a mai napig ekkor ünneplik a zsinagógai újév napját, a rós hásánát.”

 

Mint tudható, még az állítólagos Jézus születésének ideje, évre (!!!!) sem pontosítható.

Hát még a világ csiribázásának idejét!

És akkor, ha Ádámot a mesében VASÁRNAP gyurmázta a mitológiai főhős, akkor előtte SZOMBATON pihent?

Nézzük meg a hívők jelenlévő Hacsek és Sajója, mit is süt ki ebből, a nagy eszével!

Kis segítség:

Mózes I. könyve 1. rész

„23. És lőn este és lőn reggel, ötödik nap.

  24. Azután monda az Isten: Hozzon a föld élő állatokat nemök szerint: barmokat, csúszó-mászó állatokat és szárazföldi vadakat nemök szerint. És úgy lőn.

  25. Teremté tehát Isten a szárazföldi vadakat nemök szerint, a barmokat nemök szerint, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokat nemök szerint. És látá Isten, hogy jó.

  26. És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.

  27. Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket.

  28. És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.

  29. És monda Isten: Ímé néktek adok minden maghozó fűvet az egész föld színén, és minden fát, a melyen maghozó gyümölcs van; az legyen néktek eledelül.

  30. A föld minden vadainak pedig, és az ég minden madarainak, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatoknak, a melyekben élő lélek van, a zöld fűveket adom eledelűl. És úgy lőn.

  31. És látá Isten, hogy minden a mit teremtett vala, ímé igen jó. És lőn este és lőn reggel, hatodik nap.

 

Most akkor ???

 

:-O:-P:-)

Előzmény: elterito (2832)
elterito Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2845

White asszonyság hóbortja a szombat volt

 

Meg az, hogy nem szabad sertésdisznót falatozni.

Híg hóbortja meg az, hogy más állatot se szabad.

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2843)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -3 0 2844

Az Egyházat Isten alapította.

Előzmény: híg ember (2839)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -3 0 2843

Ez kb. olyan, mint azt mondani, Jézus szandálban járt, ezért mi is járjunk így, a csizma használata istentelenség.

 

Az újprotestánsok jellemzője: kiemelnek valami elemet a kontextusából, majd ahhoz ragaszkodnak  foggal-körömmel.

 

White asszonyság hóbortja a szombat volt, ezt emelte ki. 

 

 

Előzmény: híg ember (2837)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2842

Na, végre valamiben egyetértünk.

 

Így van, a jó az, amit Isten mond annak.

 

És Ő a hetednapot látta jónak megáldani s nyugalomnapként elkülöníteni ...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2806)
elterito Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2841

miért nem jó a hetednap?

 

De, de, de! Jó a hetednap.

Ezen kívül jó a hatodnap is.

Ezen kívül jó a ötödnap is.

Ezen kívül jó a negyednap is.

Ezen kívül jó a harmadnap is.

Ezen kívül jó a másodnap is.

Ezen kívül jó az elsőnap is.

Előzmény: híg ember (2833)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2840

pihenés

 

A hetednapot különíté el eme célra, nem bízta önkényes hóbortodra a nyugalomnap tetszőleges kiválasztását...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2835)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2839

mi ezért tettük át

 

Ja, hogy ti - tehát nem Isten...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2836)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2838

Istennek mindegy

 

Mindegyet csak úgy, viccből nem vés kőtáblába...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2836)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2837

az elv maradt, heti 1 nap

 

Az elv s gyakorlat az, hogy a hetedik napot áldotta meg, nem az elsőt...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2830)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2836

Istennek mindegy, mi ezért tettük át egy fontos emlék miatt: a feltámadásra emlékezve.

Előzmény: híg ember (2833)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2835

Maga שַׁבָּת sabát szó héberül - ez magyarul nem nyilvánvaló - a "pihen" szóból ered. Azaz a pihenésen a hangsúly.

Előzmény: híg ember (2829)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2834

Elfelejtettek volna hétig számítolni...?

Előzmény: elterito (2832)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2833

Az ünnepnap a fontos, de nem pont elhelyezkedése a naptárban

 

Ha mindegy, akkor miért nem jó a hetednap? Istennek nem mindegy, neked meg mindegy, akkormeg...?

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2145)
elterito Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2832

És ha menet közben a szobat elcsúszott?

Valamely szombat után nemodafigyelésből szerdát írtak?

Előzmény: híg ember (2829)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2831

Nem az első napot áldá s szentelé meg...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2830)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2830

Maradt a pihenőnap. Csak nem akkor. Azaz az elv maradt, heti 1 nap.

Előzmény: híg ember (2827)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 0 0 2829

Eszerént az Úr "adventista hóbortból" véste a szombatot kőtáblába, míg egy csomó más szabályt meg - nem...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2825)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2828

Ha meg akarta volna változtatni, nem vési elébb kőtáblába. Mert a kőtáblába vésetés nem a labilitás, bizonytalanság, változtathatóság, ideiglenesség, instabilitás, változandóság szimbóleuma...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2826)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2827

Akkor mondom én, hogy csak úgy, viccből áldá s szentelé meg az Úr a hetednapot...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2825)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2826

Isten mindent megváltoztathat. Ezért lehetett úsz. is.

Előzmény: híg ember (2824)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2825

Nem említi adventista értelemben.

 

Ez egy adventista hóbort, hogy a szombat valami miatt különleges, míg egy csomó más szabály meg nem.

Előzmény: híg ember (2824)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2824

"Mózes említi a szombatot"

 

Igen, a Biblia legelső laptyán, a teremtésnél. Hány zsidó éle akkor?

 

"áttette a pihenőnapot"

 

...és véli, hogy megváltoztatja az időt és a törvényt...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2823)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2823

S mégis: csak Mózes említi a szombatot.

 

De ez is mindegy: az Egyház az úsz-i időkben áttette a pihenőnapot. 

Előzmény: híg ember (2822)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2822

Téhát mégiscsak úgy, viccből áldá s szentelé meg az Úr a hetednapot s Noé mégse nem tiszteletlenkedhete szülével...?

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2821)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2821

Ami egy dolgot jelent: vannak olyan általános erkölcsi elvek, melyek bele vannak vésve a lélekbe, s ezeket meg se kell említeni tv-ben.

 

De kétlem hogy lélekbe lenne vésve a szombat meg hogy milyen állatot szabad enni.

Előzmény: híg ember (2820)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2820

Akkor csak úgy, viccből áldá s szentelé meg az Úr a hetednapot s Noé tiszteletlenkedhete szülével. Értem...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2819)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.03.05 -2 0 2819

Noé tehetett bármit, kivéve a 7 szabály korlátait.

 

Ehetett kutyát, ha az rendesen le volt vágva. Élő kutyát nem ehetett.

Előzmény: híg ember (2817)
fhrfl Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2818

A vallásnak tehát nem szinonímája a képmutatás, de te lehetsz biztos abban, hogy ezek egymás szinonímái. 

A vallásosnak sem szinonímája a képmutatás. 

A képmutatásnak is megvannak a maga szinonímái: feltételezem, hogy előtted nem ismeretlenek. 

Előzmény: elterito (2808)
híg ember Creative Commons License 2024.03.05 -1 0 2817

ezek zsidó szabályok

 

Hogy' lennék mán? Tán Noé ehete kutyát, nem kelle tisztelnie szülét s vigyáznia a hetednapot...?

Előzmény: max val bircaman szeredőc (2815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!