Asszimetria ? A GDP szempontjából nem az. Az ország teljesítőképességének pedig ez az egyik legfontosabb mérőeszköze.
Néhány ezer, vagy tízezer nagy játékos a politikai holdudvarokban egyenként is hatalmas bevételkiesést tud okozni a közkasszának, de a sok millió kisember, aki egyenként csak havi néhány tízezer Ft kiesést okoz, kerekítéssel élve ugyanakkor kárt okoz a köznek. Ez inkább szimmetria.
A néptömegek akarata az, hogy hagyják őket nyugodtan simliskedni, kicsiben a hétköznapi "apróságokban", okosban intézni, elsumákolni, amit el lehet, hogy "több jusson a családnak" szemérmetes érvelésével.
Csak egy szemléltető példa: A kisemberek magától értetődőnek tartják, hogy nem kérnek blokkot, számlát, .... a zőccségestől, a fodrásztól, a fagyistól, a gagyistól, kőművestől, a burkolótól, a mosógépszerelőtől, a maszek orvostól, ...+ még 5687 helyen. A néplélekben benne van, hogy az uraknak pedig meg kell adni, ami jár nekik, elvégre mégiscsak hatalmasok, vagy mifene. "Mi is elnézzük nekik, ők is nézzék el nekünk"
"Tiborcz István cége ezúttal egy egymilliárdos közvilágítási tenderen futott be győztesként. Az Elios Innovatív Zrt. és jogelődjei két év alatt a 360-szorosára növelték árbevételüket: a cég a semmiből vált szempillantás alatt sok milliárdos vállalattá.
......
A pályázatírást és a projekt előkészítését több esetben Tiborcz István üzlettársának, Hamar Endrének a cége, a Sistrade Kft. végzi. A kivitelezést pedig az Elios. .... Sájer Gábor, az Elios vezérigazgatója azt mondja: a cég sikeréhez nincs köze, hogy Orbán Viktor veje is résztulajdonos."
Ezekről te azt állítod, hogy a Fidesz ezzel a "...népakaratot teljesíti..."
Ha valóban ez lenne a népakarat, akkor ez egy nagyon hülye nép lenne...
Amíg a néptömegek tudatában nem módosul az értékrend a nyugat európai értékrendhez közelítve,
A néptömegek, köszönik szépen, sokkal előrébb vannak már ezen az úton, mint jelenlegi vezetőik, akik egy egészen tipikusan balkáni, keleti, félfeudalista, autoriter, putyini maffiaállamot építenek ki éppen. Ez egyébként még nagyobb károkozás az országnak, mint amit ellopnak, még akkor is, ha az utóbbi látványosabb rövid távon.
Megint tévedsz. Korábban is ostoba bürokrata-ország voltunk, és maradunk még egy ideig, az természetesen igaz. De nem volt olyan kormányunk még, se szoci, se MDF, se korábbi Fidesz, egyik se, amelyik nem tudott öt év alatt egyetlen ilyen átalakítást előkészítve, végiggondolva bevezetni. Az e-útdíj is összedőlt első nap. A tankönyvellátás is. Az EKÁERR-miafeneaneve is. Sorban, minden egyes darab, nem tudsz kivételt mondani egyet sem. Ez is úgy dőlt össze, hogy egy ötéves gyerek előre látta a buktatóit, egyszerűen nem lehet azt mondani, még a legelfogultabb politikai támogatójuknak sem, hogy ezt bármi ok miatt nem lehetett volna tíz perc gondolkodással jobban bevezetni (csak itt a topikban húszan elmondtuk már, hogyan lehetett volna jól, és mi nem kapunk ezért milliós fizetést sem).
Egészen nyilvánvaló mára, hogy nektek, kritika nélküli kormánytámogatóknak ez az egy menekülési útvonalatok maradt: állandóan azt mondogatni, hogy ezek sem rosszabbak a többinél. De, sokkal rosszabbak. És hagyjál a szocikkal, mondom előre megint, semmi közöm hozzájuk. Nem kell szocinak lenni ahhoz, hogy az embernek tele legyen az összes hócipője ezekkel.
de azt be kell látni, hogy ez nem fidesz-specifikum. Ez itt a Kárpát-medencében sosem volt másként, a fidesz csak beilleszkedett hatalomra kerülése után az itteni kelet-európai kultúrális hagyományokba, amit az itt lakó népek művelnek. Széllel szemben nem pisilnek, a népakaratot teljesítik.
Az átlagember itt arra szocializálódott, hogy ők kicsiben csalnak, de tömegben, a nagyok meg hagyományosan nagyban játszanak, és kéz kezet mos. Itt a sorok között kell olvasni, mert a leírt és kimondott szó sosem azt jelenti, aminek látszik, megtanultunk úgy kommunikálni, hogy jogilag ne lehessen belekötni, mégis mindenki egyként értse azt a nyelvet, ami a valódi jelentést hordozza.
Amíg a néptömegek tudatában nem módosul az értékrend a nyugat európai értékrendhez közelítve, addig a politikusoktól sem lehet mást elvárni. Nem, nem a fejétől bűzlik a hal, ez csak egy mentegetőzés a kisemberek részéről.
Nézd meg az itteni topikokat is, a többség vehemensen védi a sajátjai korrupcióját, csak az "ellenség" politikusai korruptak, a sajátjaiknak megbocsátanak.
Szerintem egyszerű oka van az egésznek: A klientúra zsebeinek töméséhez pénzt kell szerezniük!
Az EU-s pénzből - gyanítom - már nem nagyon mernek lenyúlni, mert az EU szorított a kontrollon, a költségvetésből meg nem nagyon lehetne, mert az nagyon szűknek mutatkozott. Ezért aztán az utóbbit kell bővíteni, bármi áron, különben üres marad a tűzközeliek zsebe.
Az is kezelhetőbb lett volna, ha a benzinárba literenként 4 Ft-ot még beépítenek az eddig orbitális arányú adótartalmom mellé, aki autót használ, az utakat is használ, szolidaritás alapon fizethetnénk mi autósok, függetlenül attól ki hány kilométert használ a gyorsforgalmi utakból, autópályákból.
Azonnal szélnek kéne ereszteni azt a bandát, Fónaggyal együtt, akik 3 év alatt egy ilyen szemétkupacot voltak képesek összelapátolni.
Még a változásokat is xarul csinálták meg!
Az 51-es út vonalán lévő két dunai hidat kivették ugyan a fizetős rendszerből, de a Pestre bevezető utolsó, kb. 5 km-es szakaszt fizetősnek hagyták. A Duna balpartján élő népek, akik a fővárosba akarnak bejutni, választhatnak: Vagy vesznek egy Pest-megyei matricát, vagy letérnek az 51-es útról, és egy rövidebb, de szinte végig lakott településeken (Taksony, Dunaharaszti) keresztül vezető úton jutnak be a fővárosba.
Ismételten csak gratulálni lehet Fónagy úrnak és kompániájának a nagy alkotásukért! A jó ..... ......at! :(((
Igen, ez is jól példázza azt a káoszt, ami övezi ezt bürokrata, jogászkodással csurig átitatott szemléletű útdíjat.
Nem az a baj, hogy az utak használatáért fizetnie kell a Zembereknek, hiszen pénzbe kerül azok megépítése és karbantartása. ( A járdáké is !!! )
A kivételek kusza rendszere, hogy minden idióta lobby csoportnak, csókosoknak, hatalmi centrumoknak, ( Vas megyei hadügyminiszter a párton belül kijárja, hogy ők kivételes bánásmódot kapjank,...stb) akarnak meg felelni, kivételek garmadáját illszerik bele, és átláthatatlan, kezelhetetlen, értelmezhetetlen a mezei júzerek számára.
Már ahhoz is jogászt kell megfizetni, hogy eligazodjon az átlagember az útdíjak rendszerében, a külföldi árufuvarozók meg pláne a hajukat tépik, nem beszéik ezt a bonyolult nyelvet, csak azt mondják nekik, hogy baj van, nem tartott be valamit, de mire megérti szerencsétlen, hogy mit nem tartott be, már kitépte az összes haját. ( kopasz fuvarozók előnyben)
Az nagy baj az országnak, ha jogászok, jogászi szemléletben állnak neki a gazdaság vezérlésének, és foglalkozási ártalomként szövevényes jogszabályerdőkkel hálózzák be a mindennapjainkat.
Minimum, hogy jogászokat el kell távolítani a gazdaság környékéről, nekik csak kisegítő, támogató munkát szabad adni, de nem irányítást a kezükbe. Ez mindenek alapja ahhoz, hogy kibontakozhasson a gazdaság, a jogászok megfojtják a gazdaságunkat.
nincs büntetés se szolgáltatási díj,
ez ilyen milyen már ?
Álszent jogászkodás "szolgáltatási díjnak" titulálni azt, ami nyilvánvalóan egy szankció érvényesítése. Aki egy kötelezettségét megsérti annak nyilván büntetést kell fizetnie, de ennek semmi köze bárminemű szolgáltatáshoz. A szolgáltatás az utak megépítése és karbantartása, annak vannak szolgáltatási díja, ha igénybe veszem.
Ha valaki nem tudta volna, három teljes évig dolgozott a kormány a matricás útdíjrendszer januárban élesített átalakításán. Legalábbis Fónagy János legújabb, az egyik kereskedelmi televízió tegnap reggeli műsorában ismertetett értelmezése szerint így történt. Márpedig, ha így, azzal nem egyszerűen az a baj, hogy a fejlesztési tárca államtitkára két héttel ezelőtt a Népszabadságnak adott interjújában ugyanennek a munkának a kezdetére még tavaly késő őszi dátumot jelölt meg.
De legyünk megértők, talán csak arról van szó, hogy a korábbi közlekedési miniszter előző nyilatkozatainál úgy állt mikrofon és kamera elé, hogy nem volt teljesen tisztában minden részlettel. Sokkal kellemetlenebb, hogyha a szaktárca szakpolitikusa a színigazat mondja, mert akkor bizony bele kell törődni: nagy baj van. Hiszen az új közlés azt jelenti, hogy a kormány három év megfeszített munkával készített elő egy olyan változtatást, amelynek amatörizmusa még a kevés haszonélvező autós számára is világos, és ami miatt a miniszterelnök is magyarázkodásra kényszerült, majd három héttel a bevezetése után megalkotói kénytelenek voltak jelentősen módosítani.
De még így sincs rendben. Olyannyira nincs, hogy nemcsak a hivatalból kellemetlenkedő parlamenti ellenzék megmondóemberei, de a kormánypárt országgyűlési képviselői, meghatározó polgármesterei is kifogásolják. Legfeljebb az utóbbiak a pártfegyelem jegyében a kormány módosításai után most már csak zárt ajtók mögött duzzognak, és a nyilvánosságot átadják ellenzéki kollégáiknak. Mindenki maga döntheti el, hogy melyik változatot tekinti hihetőnek. Azt, amely szerint a kormány az idei költségvetés tervezetén tátongó tízmilliárdos lyukak láttán novemberben húzta ki az útdíjrendszer kiterjesztésének szerencsétlen lapját.
Utolsó kétségbeesésében pedig még karácsonykor is díjas utak térképét rajzoltatta, hogy december 30-án legalább az összetákolt rendelet megjelenhessen. Avagy az a hiteles, hogy a kormány olyan gyengén áll közlekedéshez értő, véleményt nyilvánítani merő szakemberekben, hogy három év alatt csak egy tarthatatlan terv kidolgozására futotta.Olyanra, amelyben az igazságosság jegyében a világon mindenütt díjmentes, a városi utak tehermentesítésére épített sztrádákat tesznek fizetőssé. Olyanra, amelyben egy hídra mindjárt kétszeres fizetést is előírnak.
Olyanra, amelybe belefér, hogy egy ország fővárosának nemzetközi repülőterére csak díjfizetés ellenében lehessen kijutni. Olyanra, amely annyira kiforrott, hogy ha kell, húsz nappal bevezetése után engednek belőle. Lehetne még sorolni a hozzá nem értés jeleit, de alighanem ennyi is elég, hogy mindenki megítélhesse, mit hisz el. Az eredmény azonban így is, úgy is ugyanaz: a kormány csúnyán leszerepelt.Amelynek következményeit megint a köz fizeti. Azok, akik Fónagy János szerint kizárólag azért vettek sztrádamatricát januárban, mert tetszik nekik az eddig díjmentesen használható utakra is kiterjesztett rendszer, és nem azért, mert kötelező.
Minden héten egyszer mennem kell Akarattyára és Szombathelyre, majd a nap végén vissza Esztergomba.
Idén először jövő hét szombaton mennék. Tehát 31-én veszek egy Pest megyeit, egy Fejér megyeit, Győrtől viszont az 1-es főúton jövök Esztergomig. Csakhogy azt hallottam, hogy egyszerűsített a kormány, és már nem kell Veszprém és Vas megyei, úgyhogy azokat nem veszek. A nap végén viszont megtudtam, hogy csak holnaptól ingyenes Veszprém megye és az M86-os. De hála a magasságosnak, januárban nem büntetnek. Másnap elmegyek az ügyfélszolgálatra. Ott megtudom, hogy kellett volna Veszprém és Vas megyei matrica is. De semmi baj, nincs büntetés se szolgáltatási díj, csak vennem kell két éves megyei matricát. Megveszem. De mivel aznaptól már nincs szükségem rá, egyből vissza is váltom.
Hát, jogilag, sajnos, olyan alapon, hogy abban a pillanatban, amikor mentél az úton, akkor bizony kötelező volt. Valamit csinálni fognak a visszaadás ügyében, ez nem kétséges, mert különben nyilván kicserzik a bőrüket, és ezzel tisztában is vannak, de innentől ez már egyéni taktika kérdése. Ha te bízol abban, hogy képesek lesznek valami értelmes megoldást kihozni belőle, akkor ne vedd meg. Én azért ennyi baklövés után (öt éve gyakorlatilag egyetlen ilyen bevezetendő dolog nem volt ebben az országban, amit hasonló ostobaságok nélkül be tudtak volna vezetni, egyetlenegy sem) már nem veszek mérget az ilyesmire, és inkább óvatos vagyok.
Ezek után én se kockáztatok. De nyilván nem fogok veszprémi matricát venni, hanem lehajtok Polgárnál és közlekedek 10 perccel többet, a minisztérium meg a debil vezetőjével együtt elhúzhat a sunyiba. Kurva jól teljesítenek!
Sőt. Január elején az emberek nagyobbik része nem is az ügyfélszolgálaton vett, hanem próbált neten, kútnál, akárhol. A visszaváltás viszont nyilvánvalóan az ügyfélszolgálatokra fog hárulni, itt olyan botrány lesz, amihez képest a januári kismiska volt. Még ha csinálnak is valami postait, akkor is egy csomóan inkább el fognak menni, hogy minél előbb biztosan a kezükben legyen a pénz, szóval, épp most gyalogol bele az a feneokos kormányunk egy a korábbinál is nagyobb katyvaszba, attól tartok...
Csakhogy az érintett matrica egészen pontosan éves megyei matrica. Tehát milyen alapon kötelező ezt megvásárolni 1 hétre? Pláne utólag
Egyébként rendszeresen szoktam járni a Bp-Szombathely viszonylaton is, mégpedig az M7-veszprém-8-as-86-os útvonalon, tehát ha ez a következő egy hétben esedékes lenne (szerencsére nem az) akkor duplán jelentkeznie a probléma, hiszen két olyan matricát is érintene, ami február 1-től kuka.
Erre nézve azért kiadhatott volna valami gyakorlatias megközelítést a tisztelt minisztérium, ha már hetekig füleltek meg töketlenkedtek a nagy zajban.
Ha januárban mész, mindenképpen kell a veszprémi matrica, ez nem kérdéses. Meg kell venned akár előre, akár utólag, különben büntetés van. Előre kényelmesebb. Utólag sem kerül többe az új módosítás szerint, de sokkal több vele a macera. Csak személyesen, sorbanállás, mifene, főleg ha arra gondolsz, hogy ha bármi lesz visszaváltás ügyében, akkor február elején ugyanolyan áldatlan állapotokra lehet számítani, mint január első napjaiban. Az infrastruktúra semmivel nem lett jobb egy hónap alatt.
A visszaváltásra nem bazírozhatsz, az teljesen cseppfolyós még. Fogalmazzunk úgy tehát, hogy a büntetés esélye jóval életszerűbb, mint a visszaváltásé. ;-)) Én a te esetedben nem kockáztatnék, ha sikerül visszakapni, akkor maximum a pénzednél leszel, de még semmit nem tudni, hogy milyen feltételekhez és macerához kötik a visszaváltást (csak arra az útra, csak egyszer használta, meg ilyen megfoghatatlan dolgok).
Ha valaki azt állítja, hogy olyan szakasz miatt vett megyei matricát, ami február 1-től ismét ingyenes lesz (M86, 61-es, hidak, reptér, Veszprém), tehát nem lesz rá tovább szüksége, vissza fogják adni.
Egyszerű. Minden változás, az is, hogy nem kell, az is, hogy visszaváltják, az is, hogy nem kell 1500-a fizetni, februártól él. Ez mára nem vonatkozik, ha most mész le, kell Veszprém. A feltételezett (vagy valódi? mindegy) kérdésedre egyetlen könnyítés vonatkozhat: ha januárban Veszprém megyébe mész, de februárban (az eredeti türelmi idő alatt) megveszed a matricát később (meg kell venned, mert januárban, amikor mentél, még kötelező volt), akkor az 1500 már nem fog vonatkozni rád. Minden egyéb igen, tehát:
- kell a Veszprém megyei a Balatonra
- ha nem akarsz büntetést fizetni, meg kell venned utólag
- személyesen kell tenned az ügyfélszolgálaton, tehát benzinkúton-mobilon-bárhol utólag megvásárolt matrica nem számít bele a büntetésbe