1.8 benzines. 115 ezer van benne. Még ugyan 5 ezer km múlva lenne esedékes a szerviz ,de szerintem megcsináltatom mostanság. Legalább tudom ,hogy rendben van és kapott mindent,
ami kell neki. A váltóban is cseréltetnék olajat szerintem.
Akkor ajánlott a Csarankó Róbert Úr?
Kérhetek privátban előkalkulációt? :)
Azt mondták a Gombosnál ,hogy nemsokára kinézne egy hátsó fékbetét és tárcsa csere is.
Az létezik ,hogy a GM adatbázisában nem lehet utána nézni az előéletének? Nincsen nemzetközi adatbázis a chevrolet -nél ?
Azt írtad magánszemély az eladó. Biztosan bennem van a hiba, de hogy is van akkor ez? "Magyar rendszámot EU -ból kap úgy is ,ha nem nyomják át eredetiség vizsgálaton.
Elvileg honosítva és magyar rendszámmal venném én már meg."
Ki végzi el a honosítást? A szlovák tulajdonos? Mint eladó? Vagy esetleg nem is szlovák az illető, csak adómegfontolásokból szlovák a rendszám? Esetleg a nepper nem iratta a nevére az autót? (halk megjegyzés ami a mostani infók után -persze csak nekem- furcsának tűnik: gyanúsan olcsón adják az autót, főleg, hogy a piacon nincsen túlkínálat!)
Mi az, hogy EU-ból kap rendszámot? Miért is kell átnyomni az eredetiségvizsgálaton, ha tiszta az autó? Miért is a szlovákon, miért nem a Te általad megbízhatónak vélt és az általad felkeresett céggel végezteted?
Na, gondoljuk csak végig! Amennyiben az átírás (tulajdonba vétel) a vevő kötelessége, akkor ugye csak olyan autót írnak a nevére, ami a jogszabályi feltételeknek megfelel. Vagyis az eredetiségvizsgálaton a vevő nevének is szerepelnie kell! Mert az Ő autójának kell tudni igazolni az eredetiségét, nem pedig az eladóét! Az eladó kérhet eredetiség vizsgálatot, csak ahhoz kell az előzetes jognyilatkozat. Amit a vevő ad! Vagyis a vevő kéri a vizsgálatot. A szlovák vizsgálat egyébként mennyiben és miért is "erősebb"? Mert valaki azt mondta? Hmmm..
Egyébként is az eredetiségvizsgálatot az új tulajdonosnak kell igényelnie, legfeljebb előzetes jognyilatkozat alapján az eladó is elvégeztetheti (Magyarországon).
Ha a jármű magánszemélytől lett vásárolva külföldön, akkor egy -hiteles- kétnyelvű adásvételi szerződés
Ha külföldi cégtől lett vásárolva, akkor a külföldi számla illetve kétnyelvű adásvételi szerződés is szükséges a forgalomba helyezéshez
A járműhöz tartozó külföldi okmányok (forgalmi engedély, illetve ha van külföldi rendszám, akkor az is kell)
Ahhoz hogy maga a honosítási eljárás megkezdődhessen, a járművet a Nemzeti Közlekedési Főhatóságnál be kell mutatni, azért hogy megkapja műszaki vizsgáját a jármű. Márka független kis műszaki állomások nem vizsgáztathatják a járművet. (Budapesten Vas Gereben utcai NKH állomás vagy Mozaik utcai NKH állomás ahol egyedi forgalomba helyezése műszaki vizsgálatot végeznek)
Honosításhoz az eredetiségvizsgálat nem szükséges., az adás-vételihez (hogy a nevedre írják az autót) viszont szükséges.
- műszaki vizsgálat díja: kb. 55.000 Ft teljes 2 év friss műszakival (egyedi forgalomba helyezési határozattal együtt értendő személyautó esetén)
- külföldi érvényes műszaki vizsga honosítása: kb. 25.000 Ft (a külföldi forgalmi engedélyben szereplő műszaki érvényesség dátumát kapja meg műszaki érvényességnek)
Műszaki vizsga meglétét követően jön a regisztrációs adó megfizetése.
- regisztrációs adó: 66.188 Ft
- regadó ügyintézés 6.000 Ft.
- VPID szám (Vám tarifa szám) díj 3.000 Ft
Regisztrációs adó megfizetését követően az okmányirodába folytatódik az eljárás, ahol maga a magyar rendszám és forgalmi engedély kerül kiállításra.
A szlovákoknál is van egy ingyenes telefonos app. ahol le lehet kérdezni a kocsi előéletét.
Amire figyeljél! Ne a közvetítőtől vegyél autót, hanem tulajdonostól! Sok -lehetséges- kellemetlenséget meg lehet úszni. Amennyiben nem magyar az "eredete" az autónak, akkor nagyon alaposan körül kell járni az eredetiséget a későbbi csalódások elkerülése végett.
Szervízkönyv, tulajdonos, ha van https://mychevrolet.eu/hu akkor azon is lehet megtudni előéletet, ha van rá módod, akkor az ECU-t kiolvastatni. Egyébként a műszaki vizsga lapot elkérni (valószínüleg meg van), ill. van egy mobiltelefonos alkalmazás amivel a legutolsó műszaki vizsga km. óra állást lehet lekérdezni (Autószkóp)
Még nem tudom ,hogy sikerül e ,de kinéztem a kis családunknak egy 2011 -es évjáratú fehér 1.8 LTZ Orlandót a használtautó honlapon.
Olvasgattam a fórumot és teszteket is.
Használt vásárlásnál természetesen szakszervizbe vinnénk a kocsit átvizsgáltatni miután úgy döntünk ,hogy tetszik és megvennénk.
Budapesti vagyok . Maradhatok a Gombos v. esetleg Schillernél?
Összegyüjtve pár ellenőrizendő dolgot ,amit vásárlás előtt én is le tudok ellenőrizni, amiket olvastam itt (pl. hátsó ajtózár, váltó, elektromos dolgok) van még valami ,
amit még ajánlani tudtok megnézni ,mert hibája lehet a kocsinak ?
Szeretném megkérdezni Tapasztalt e valaki olyan problémát a Chevrolet Orlandonál,hogy hátsó ,menetbe kapcsolásnál nem a jellegzetes hangot hallani hanem egy erős koppanást és ütést érezni,Januárban cserélték a kettős tömegű lendkereket akkor másfél hónapig ,megszűnt ez a probléma most újból elő jött plusz harmadikba meg meg reccsen,ha kivárom a fordulatot akkor is ha nem várom akkor is.Szerviz szerint ez normális dolog,garanciás csere volt és most is az lenne de hárítanak nem akarnak foglalkozni vele,Ha valakinek volt hasonló problémája kérem jelezze .email címem sandor700429@freemail.hu köszönöm szépen.