Fedél hiba, pont pár napja tárgyaltuk Ricsivel. Nekem is megmaradt ua. a tünet mint neked, annyi különbséggel, hogy nekem csak fél melegen csinálja és nem is mindig.
Sajnos az összes fedél szar már. Ricsi szedte szét teljesen a fedelét és takarította nála kopogj :)
Nahát, ha picit visszaolvasol nekem is remegett, rázta a kasznit, ha sebességből kivettem, amíg meg nem álltam, majd beállt az alapjárat. Nekem igazából egy fedél javítás és beállítás oldotta meg a gondot. Mivel nálad "felújított" a fedél, ezért megpróbálkoznék egy finombeállítással. Az adagoló padon volt beállítva, vagy már felszerelve az autón? Mert ami padon jó, az lehet autón finombeállításra szorul.
Még mindig nem tudom elképzelni, hogy mit jelent egy felújított fedél. Tömítéscsere? Mert hogy a tömítésen és a csapágyazott tengelyen kívül semmi más kopó alkatrész nincs benne. Azt a tengelyt meg nem hiszem, hogy onnan bárki is kiszedi a csapágycsere miatt. Mert a paraszt mit gondol? Hát az a csapágy életében nem fordult egy fordulatot sem, mi kopna el azon? Épp a forgás hiánya miatt nem kopik, hanem szorul.
Helló, köszi a választ, face-en . Ahogy lentebb írtam, az autónak meg van a maga története, hosszú és bonyolult, de leírom , mert ez is adhat némi támpontot. Mikor hozzám került, kapott egyebek mellett tiszta új jeladós porlasztót, illetve az eredeti adagolója helyett lett feltéve egy felújított garis, mivel az eredetinek a hdk feje is kuka volt, meg melegen nehezen is indult. A felújítottban 11-es nyomóelemek voltak, illetve mikor fel lett téve, kicsit ingadozott az alapjárat (beállítási értékek jók voltak, BOSCH szervíz csinálta), emiatt meg is reklamáltam, ott ahol vettem (nem szeretném nevesíteni), mondván hogy szar a HDK fej, küldtek is egy másikat gariba, de az csak nem lett feltéve, mert mire az megérkezett, addigra nagyjából beállt a másik, nem lett tökéletes, de használható volt, én meg az autóra vagyok utalva, tudom, hogy nem nagy dolog kicserélni, de egyszerűen így jött ki a lpés. Így amit küldtek, azt meg eltettem tartaléknak. Egy darabig használtam így, de csak zavart, hogy nem tökéletes, meg gondolom (a 11-es nyomóelemek miatt) füstölt is egy kicsit. Így kb. egy hónapja úgy döntöttem, hogy megcsináltatom az eredeti adagolóját, meg is lett csinálva (Kiskunmajsán), rá lett téve az a HDK fej, amit eltettem tartalékba, be lett állítva, minden szép és jó, hidegen-melegen küllőre indul, nem ingadozik az alapjárat, megy is, csak most meg azt csinálja, hogy ha kiteszem üresbe és a sebesség nem 0, addig amíg meg nem áll az autó, addig csúnyán dadog, ha megálltam vagy sebességbe rakom, akkor minden szép és jó, a legutolsó diag szerint hibakód mentes (légzsákot leszámítva ). Illetve amit kezdetek óta és állandóan csinál, kisebb-nagyobb mértékben (mindegyik adagolóval és HDK fejjel), hogy mikor rálépek vagy éppen elengedem a gázpedált teljesen (tehát alap gázállás közelében), akkor egy-két másodpercig ilyen fura ciripelés szerű hangot hallok, meg egy kicsit remeg is, illetve nem tudok menni konstans 70-80-nal, mert ha itt egy gázon próbálom tartani, berázza az egész kasztnit,mintha ki akarna esni a motor, olyan, de se alatta sem felette nincs gond, eddig nem tudta megmondani senki, hogy mi az oka. Kettős tömegűjét kicseréltük kb. 90.000 km-rel ezelőtt új LUK-ra, kupplung szerkezetestől tokkal vonóval, úgy-hogy nem hiszem, hogy az lenne a gond, legalább is remélem, illetve mint említettem, a kezdetektől fogva ez csinálja.
Esetleg még annyi megjegyzés, hogy a motor maga szerintem szerkezetileg rendben van, olajat szinte semmit nem eszik (12000 km-enként cserélem benne az olajat, ezalatt van hogy nem is kell utántöltenem), vizet kb. egy éve kellett töltenem bele, kb 1 decit )
Persze, nyugodtan próbálhatod szívósor nélkül is. Ha nagyon nem akar indulni, akkor lehet mellé tetted. AC-val kilégtelenítetted indítás előtt? Mert ugye azt nem árt, anélkül nehezen fogja elkapni. 23-as biztinek kell adni áramot és indul az AC. Feltéve, hogy nálad működik. :)
Szeretném a segítségeteket kérni. Adott egy 325 tds, 1999 májusi, 2,5 éve van nálam, előtte a német utakat rótta. Az autónak meg van a maga története, ezzel a nem is untatnék itt senkit. Sajnos szerelő téren az a tapasztalatom, ahová eddig vittem, hogy a legtöbben csak kísérleteznek az autóval, pedig nem a szomszéd garázsában próbáltuk elhárítani a bajait két sör mellet, hanem többek megjártuk pl. a Bosch szervízt is, és még is vannak olyan (motorikus) bajai az autónak, amiket a mai napig nem tudott senki elhárítani. Ezért keresnék olyan hozzáértő szerelőt vagy műhelyt, (elsősorban Kecskemét és Szolnok vonzáskörzete, de pl. Bp. és környéke is szóba jöhet), ahol nem a kísérletezgetés a cél, és jó kezekben tudhatom a kicsikét :). Köszi előre is!
Hiába próbálod ugyanoda visszatenni század mm-ek számítanak. :) Nem lehet ugyanoda visszatenni. Csak kb-ra el lehet találni, hogy beinduljon, de finomítani úgyis kell rajta. A csavarokat nem kell megtépni, csak érzésre finoman meghúzni.
A fedelet fel lehet rakni úgy is, hogy nem találsz bele a lyukba és elé vagy mögé megy. Egyik esetben nem indul be (jobbik eset), másik esetben szétpörög a motor (rosszabbik eset). Persze ha gyorsan leállítod, akkor nem. :)
Bocsánat. Igen adagoló fedél tömítés történt, mind a kettőt kicseréltem. Megpróbáltam ugyanoda visszatenni, meg becsületesen lehúzni, de ezek szerint nem lett jó.
A gyűrübe lévő lukba elméletileg betalált a gömb.
Mármint bizok benne hogy sem elé, sem mögé nem rakható.
Mekkora erővel húzzam majd végleg le a torx csavarokat?
Jó-jó, de milyen tömítés? Van pár belőle az autón. Ha az adagolófedél tömítése, akkor összerakás után a fedelet be kell állítani. Plusz ugye a fedél felrakásakor figyelni kell, hogy a szabályzógyűrű hornyába belemenjen a fedél állítótengelyének bütyke.
Lazítsd fel a fedél 4 csavarját, de csak kb fél menetet. Aztán próbáld meg a tűzfal felé óvatosan koccintani rajta. Nem kell visszahúzni a csavarokat, hanem próbáld meg beindítani. Ha beindul, akkor hagyd járni, hadd melegedjen. Aztán azt kell nézni, hogy hogy reagál a gázra. Ha lassan pörög fel, akkor a tűzfal felé kell kocogtatni, ha pedig hirtelen felpörög, és lassan ejti vissza alapjáratra, vagy dadog is alapjáratnál akkor a hűtő felé.
Na most így 50km-t megtéve elmondhatom, hogy ilyen jól még sose ment az autó. :) Szép finoman megy, nem rángat, nem késik egy tizedmásodpercet sem a gáz. Gázelvételnél nincs egy rántás sem, és gázadásnál sincs semmi. Finoman lehet adagolni a gázt is. Így legalább nem gyilkolja a kettőstömegűt sem. :) Valahogy így mehetett új korában is. :)
Fogyasztásról annyit, hogy most olyan 7,5 literrel járok rövidtávokon, de nyáron volt egy kis kirándulás, ott főutakon, hegyre fel és le, klíma, akkor 6,8-ra jött ki. Azért egy ekkora motortól nem rossz. Nem bántam meg, hogy megvettem ezt az autót. :)
Pedig Cegléd-Budaőrs-öt megjárom 5 rongyból megjárom pedig ebbe benne van a 311-es út,a 405-ös,M5 és az M0 autópálya és odavissza 200 km. Van egy mondás:"Ha egy autó sokat fogyaszt nem a kocsit hanem a sofőrt kell lecserélni" :D Nekem is maradt már nyitva a csomagtér egyszer nem jól csuktam le és azt mondták 15 perc után le kell kapcsolnia azt mégse,sebaj,azóta jobban figyelek rá :)Könyvem szerint (elvileg neked is van? :) ) a negatív kivezetés a pozitív bikapont közelében valahogy a torony környékén egy "Különleges anya" :) Valahol ott keresd hátha,és bocs a képminőségért rohadt Samsung...
Azért a 6 litert pályán 130-nál egy benzines autónál nehezen hiszem el. Még a betegesen keveset fogyasztó jazz is eszik 7 körül.
Az üzembentartói nálam sem játszik. Annó a swiftet akarták elvinni így. Mondtam, hogy felejtsék el.
Próbálta már valaki az e36 gyári bikázási pontját a motortérben? Nektek van egyáltalán ilyen? Az enyémnek hátul van akkuja és a motortérben az eredeti akku helyén csak egy + kivezetés van, viszont - nincs. Tudom, hogy az egész kocsiszekrény az, de hátha van neki. Esetleg valakinek ezzel tapasztalat?
Kicsit lesz*pattam magamat 25-én (mikor máskor) nyitva maradt a cosmagtartó és teljesen lemerült az akkum. Olyan szinten, hogy hátul az akkunál bikázva nem tudtuk elindítani. Fellógattam töltőre fél napra és pöccre indult.
Az új kocsit 4 napon belül át is írattam :D A Tds-t meg eleve nem a gyári motor van benne (Az újba meg a gyári van :D ) már eleve úgy vettem -e miatt voltam üzembentartó remélem jól megszívják akik csereberélik hogy nem megy át az eredetvizsgán hogy dögöljenek meg...
Ja és képzeld ma írt a tulaj (mert én csak üzembentartó voltam) hogy a Tds most Ózdon van kb egy 5. tulajnál mindegyik megveszi belelocsol pár kilót és továbbadja,és ránézésre semmi különbség és írta a tulaj hogy menjünk le Ózdra majd várom mikor induljunk,egyre jobb nem? ....
Az e39 formailag nem annyira fog meg bár kinek a pap kinek a papné,az e46 gömbölydedesebb külsőleg fogyasztásban meg beéri 6 és a 7 liter között (itt faluban 6.3-at pályán még ennyit sem de 130-as tempónál )szóval nem érzek különbséget e tekintetben,a másik érv hogy nem diesel hogy itt a környéken példáúl voltam anno adagolós műhelyben ahol próbáltam porlasztási kép ellenőrzést és azt mondták hogy részegység szerelés és bevizsgálással nemfoglalkoznak,na akkor azt mondtam hogy ugyanott vagyok mint Pesten hogy 10 szerelőből 8 nem vállalja mert diesel akkor határoztam el hogy benyás pici mocival,úgyis nagypapa módban megyek mindig akkor minek nagy moci fogyiban meg ugyanott vagyok,a másik példa hogy nincs az hogy este 8 után nem merem bekapcsolni mert diesel,ja és ebben nincs kettőstömegű mert 1.6 :) Jó a diesel de macerásabb ha más szereli ha temagad de remélem most a téma maitt nemkapom a savat hogy takarodjak innen? (E46 fórumon nincs ennyi esemény 6 naponta egy kérdés vagy válasz de végülis Bmw az Bmw nem? ) :) (Te kérdeztél rá)